Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
problem asi Vanos
Ahoj chcem sa spytat mam 325i e36 a niekedy mi zopne vanos a niekedy sa zopne az pri cca 5tis. otackach. Cidlo vacky mi vraj menil predchadzajuci majitel. Dnes som sa vozil a vanos mi isiel tak ako ma, ale po nejakej dobe to zas bolo trosku "tupe" a netahalo to tak ako ma. Viete mi nejako poradit? diky
tupaccz píše:????? co to meleš??? no já měl na zato že vanos je časování ventilu ale klidně see mužu plest uplně sááám nevím co to je:-D jsem prosťe lama:-D
no vsak a to casovani se prave meni prepinanim ze jo

vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
už jsem tady zažil člověka co měl 325 bezVanos a myslel si že jak 2,5 M50 hezky tahá ve vysokejch otáčkách že tam spína ten Vanos bo co...
Vanos by měl zabírat myslim někde v 2000rpm. To jestli to chvíli jede hezky a chvíli ne bych spíš dal za vinu teplému vzduchu. Máš tam origo airbox nebo bastlenej neodstíněnej konus?
zajel bych spíš na diagnostiku jestli neni nějaké čidlo v háji...
Vanos by měl zabírat myslim někde v 2000rpm. To jestli to chvíli jede hezky a chvíli ne bych spíš dal za vinu teplému vzduchu. Máš tam origo airbox nebo bastlenej neodstíněnej konus?
zajel bych spíš na diagnostiku jestli neni nějaké čidlo v háji...
castro píše:už jsem tady zažil člověka co měl 325 bezVanos a myslel si že jak 2,5 M50 hezky tahá ve vysokejch otáčkách že tam spína ten Vanos bo co...
Vanos by měl zabírat myslim někde v 2000rpm. To jestli to chvíli jede hezky a chvíli ne bych spíš dal za vinu teplému vzduchu. Máš tam origo airbox nebo bastlenej neodstíněnej konus?
zajel bych spíš na diagnostiku jestli neni nějaké čidlo v háji...
Tím člověkem budu asi já...akorát že mám M50 2,5 Vanos a při jízdě jasně cítím, že v cca 3500-3600ot./min. se změní zvuk motoru a jde zřetelně cítit, jak motor začne lépe táhnout...já to prostě přisuzuju funkci Vanosu, který má podle mě 2 polohy...do 3,5-3,6k ot. je Vanos neaktivní, pak tlak oleje pootočí sací vačku (nesprávně řečeno"sepne Vanos") a tím pádem jde motor lépe do otáček, prostě do těch 6000ot. líp tahá, než do těch 3600ot.
Brácha má dvoulitra bezVanos a tomu to tahá v celém spektru otáček konstantně a má to takový ostřejší, řezavější zvuk (to přičítám prostě ostřejším vačkám, oproti Vanos verzi, kde jsou vačky tupější, což je kompenzováno právě posunutím vačky od vyšších otáček).
Jestli se v tom mýlím, prosím někoho erudovaného o vysvětlení...

[/quote]
Tím člověkem budu asi já...akorát že mám M50 2,5 Vanos a při jízdě jasně cítím, že v cca 3500-3600ot./min. se změní zvuk motoru a jde zřetelně cítit, jak motor začne lépe táhnout...já to prostě přisuzuju funkci Vanosu, který má podle mě 2 polohy...do 3,5-3,6k ot. je Vanos neaktivní, pak tlak oleje pootočí sací vačku (nesprávně řečeno"sepne Vanos") a tím pádem jde motor lépe do otáček, prostě do těch 6000ot. líp tahá, než do těch 3600ot.
Brácha má dvoulitra bezVanos a tomu to tahá v celém spektru otáček konstantně a má to takový ostřejší, řezavější zvuk (to přičítám prostě ostřejším vačkám, oproti Vanos verzi, kde jsou vačky tupější, což je kompenzováno právě posunutím vačky od vyšších otáček).
Jestli se v tom mýlím, prosím někoho erudovaného o vysvětlení...
[/quote]
Taky jsem mel 325i bez vanos a tahla linearne v celem spektru otacek, ted mam M52 s vanosem a od cca 2000ot je citit vetsi zatah, jakoby maly turbicko
!
Tím člověkem budu asi já...akorát že mám M50 2,5 Vanos a při jízdě jasně cítím, že v cca 3500-3600ot./min. se změní zvuk motoru a jde zřetelně cítit, jak motor začne lépe táhnout...já to prostě přisuzuju funkci Vanosu, který má podle mě 2 polohy...do 3,5-3,6k ot. je Vanos neaktivní, pak tlak oleje pootočí sací vačku (nesprávně řečeno"sepne Vanos") a tím pádem jde motor lépe do otáček, prostě do těch 6000ot. líp tahá, než do těch 3600ot.
Brácha má dvoulitra bezVanos a tomu to tahá v celém spektru otáček konstantně a má to takový ostřejší, řezavější zvuk (to přičítám prostě ostřejším vačkám, oproti Vanos verzi, kde jsou vačky tupější, což je kompenzováno právě posunutím vačky od vyšších otáček).
Jestli se v tom mýlím, prosím někoho erudovaného o vysvětlení...

Taky jsem mel 325i bez vanos a tahla linearne v celem spektru otacek, ted mam M52 s vanosem a od cca 2000ot je citit vetsi zatah, jakoby maly turbicko

Já s M50 to cítím v 3500, možná 3600ot., může mi tu někdo napsat, zda je to OK, nebo mi to má taky jet pocitově líp už od 2000ot.?Myslím, že M52 to mají jinak(ty mají krouťák už hodně nízko, kór 323i, to je panečku spotřeba, viď?), ale s druhou M50 2,5i Vanos jsem nejel, tak prostě nemám srovnání...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 784
- Registrován: stř 27.02.2008 01:00
- Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
- Kontaktovat uživatele:
tak tak....poprvé když jsem jel v autě tak mě to překvapilo....v 3,5 tisících jinej řezavej a šíleně návikověj zvuk!!malý turbíčko
Jinak bohužel mi ted Vanos zaciná chrastit
Zkoušel jsem hledat a je tady víc lidí s tímto problémem,ale nenašel jsem řešení,tak jestli prosím někdo ví jak na to,budu rád!
Díky

Jinak bohužel mi ted Vanos zaciná chrastit


Díky