Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

problem asi Vanos

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mick
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 10.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od Mick »

Ahoj chcem sa spytat mam 325i e36 a niekedy mi zopne vanos a niekedy sa zopne az pri cca 5tis. otackach. Cidlo vacky mi vraj menil predchadzajuci majitel. Dnes som sa vozil a vanos mi isiel tak ako ma, ale po nejakej dobe to zas bolo trosku "tupe" a netahalo to tak ako ma. Viete mi nejako poradit? diky
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva

#2 Příspěvek od tupaccz »

????? co to meleš??? no já měl na zato že vanos je časování ventilu ale klidně see mužu plest uplně sááám nevím co to je:-D jsem prosťe lama:-D
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od Killca »

tupaccz píše:????? co to meleš??? no já měl na zato že vanos je časování ventilu ale klidně see mužu plest uplně sááám nevím co to je:-D jsem prosťe lama:-D

no vsak a to casovani se prave meni prepinanim ze jo :) proto lepsi vykon, ale evim jak v tomhle problemu poradit, muzes to byt i vadne benzinove cerpadlo nebo filtr nebo vadne svicky, nebo vadny svickovy kabel, nebo civky, nebo sani moc horkeho vzduchu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od castro »

už jsem tady zažil člověka co měl 325 bezVanos a myslel si že jak 2,5 M50 hezky tahá ve vysokejch otáčkách že tam spína ten Vanos bo co...

Vanos by měl zabírat myslim někde v 2000rpm. To jestli to chvíli jede hezky a chvíli ne bych spíš dal za vinu teplému vzduchu. Máš tam origo airbox nebo bastlenej neodstíněnej konus?

zajel bych spíš na diagnostiku jestli neni nějaké čidlo v háji...
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#5 Příspěvek od JIP »

castro píše:už jsem tady zažil člověka co měl 325 bezVanos a myslel si že jak 2,5 M50 hezky tahá ve vysokejch otáčkách že tam spína ten Vanos bo co...

Vanos by měl zabírat myslim někde v 2000rpm. To jestli to chvíli jede hezky a chvíli ne bych spíš dal za vinu teplému vzduchu. Máš tam origo airbox nebo bastlenej neodstíněnej konus?

zajel bych spíš na diagnostiku jestli neni nějaké čidlo v háji...

Tím člověkem budu asi já...akorát že mám M50 2,5 Vanos a při jízdě jasně cítím, že v cca 3500-3600ot./min. se změní zvuk motoru a jde zřetelně cítit, jak motor začne lépe táhnout...já to prostě přisuzuju funkci Vanosu, který má podle mě 2 polohy...do 3,5-3,6k ot. je Vanos neaktivní, pak tlak oleje pootočí sací vačku (nesprávně řečeno"sepne Vanos") a tím pádem jde motor lépe do otáček, prostě do těch 6000ot. líp tahá, než do těch 3600ot.
Brácha má dvoulitra bezVanos a tomu to tahá v celém spektru otáček konstantně a má to takový ostřejší, řezavější zvuk (to přičítám prostě ostřejším vačkám, oproti Vanos verzi, kde jsou vačky tupější, což je kompenzováno právě posunutím vačky od vyšších otáček).
Jestli se v tom mýlím, prosím někoho erudovaného o vysvětlení... :?:
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#6 Příspěvek od HAMANN »

[/quote]
Tím člověkem budu asi já...akorát že mám M50 2,5 Vanos a při jízdě jasně cítím, že v cca 3500-3600ot./min. se změní zvuk motoru a jde zřetelně cítit, jak motor začne lépe táhnout...já to prostě přisuzuju funkci Vanosu, který má podle mě 2 polohy...do 3,5-3,6k ot. je Vanos neaktivní, pak tlak oleje pootočí sací vačku (nesprávně řečeno"sepne Vanos") a tím pádem jde motor lépe do otáček, prostě do těch 6000ot. líp tahá, než do těch 3600ot.
Brácha má dvoulitra bezVanos a tomu to tahá v celém spektru otáček konstantně a má to takový ostřejší, řezavější zvuk (to přičítám prostě ostřejším vačkám, oproti Vanos verzi, kde jsou vačky tupější, což je kompenzováno právě posunutím vačky od vyšších otáček).
Jestli se v tom mýlím, prosím někoho erudovaného o vysvětlení... :?:
[/quote]
Taky jsem mel 325i bez vanos a tahla linearne v celem spektru otacek, ted mam M52 s vanosem a od cca 2000ot je citit vetsi zatah, jakoby maly turbicko :D!
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#7 Příspěvek od JIP »

Já s M50 to cítím v 3500, možná 3600ot., může mi tu někdo napsat, zda je to OK, nebo mi to má taky jet pocitově líp už od 2000ot.?Myslím, že M52 to mají jinak(ty mají krouťák už hodně nízko, kór 323i, to je panečku spotřeba, viď?), ale s druhou M50 2,5i Vanos jsem nejel, tak prostě nemám srovnání... 8O
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary

#8 Příspěvek od krtek »

Zdrawim,je to tak.Mám 323i M52 a je to tak,na volnoběh a tak do těch 2000 ot/min je to tichounký,šlapeto asi tak,že si člověk říká že tam má nějakou 1.6ku no ale pak tak od těch 3000 do 5500 je to nářez, je to fakt jako malý turbo 8) a je to tak!!! :D
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Qido »

tak tak....poprvé když jsem jel v autě tak mě to překvapilo....v 3,5 tisících jinej řezavej a šíleně návikověj zvuk!!malý turbíčko :D
Jinak bohužel mi ted Vanos zaciná chrastit :( :( Zkoušel jsem hledat a je tady víc lidí s tímto problémem,ale nenašel jsem řešení,tak jestli prosím někdo ví jak na to,budu rád!
Díky
Odpovědět