Ahoj,
nevím jakým směrem se vydat při řešení následujícího stavu. Motor se mi nijak extra nehřeje, při svižné jízdě je ručička na 90, ale při velmi klidné jízdě nebo dlouhé jízdě z kopce mi teplota motoru klesne klidně do modrého a naopak při dlouhodobém trápení motoru na parkovišti mi zase vylítne teplota vzhůru a pomůže (krom zklidnění otáček) zapnutí topení na max. V ten moment teplota vzduchu topení je velmi vysoká ale při klidné jízdě je teplota spíše jen vlažná, respektive je závislá na vytížení motoru, pokud chvíli podržím motor v otáčkách, tak získám mnohem teplejší vzduch. Zkoušel jsem motor několikrát odvzdušňovat, nikdy jsem to zatím neuvařil a rád bych to konečně dořešil. Problém může býti v termostatu, jak jsem zde vyčetl, tzn. že to jde neustále na velký okruh "jakoby při studeném motoru" - tím by se vysvětlilo "klesání teploty při klidné jízdě" ale nevysvětlovalo by to zvýšenou teplotu při vysokém vytížení.
Ještě doplním k odvzdušnění (příspěvky ve foru se různí ale četl jsem je), pokud s natočeným motorem povolím odvzdušňovací šroub, tak mi nesyčí, ale rovnou z něj jde moře kapaliny ... normálně vybublává ven. Kapalinu mám starou cca půl roku. Horní gumová hadice jdoucí od ventilátoru je na omak teplá, ale jde na ní udržet ruka, nicméně je měkká, není natlakovana, je to v pořádku?
Prosím o rady jak postupovat, samozřejmě cestou nejmenšího odporu. Termostat sem venku nezkoušel, neboť nemám ani teploměr, kterým bych to zkoušel a abych pravdu řekl, tak ani nevím kde ten termostat hledat. Morot 318i M40 83kw. díky za rady
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 


a vpravo Killca 