Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

CHladici kapalina necirkuluje...

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Panove menil jsem chladic, zaroven aji termostat bohuzel nastaly mi problemy pri plneni systemu. Nalil jsem kapalinu az po okrej expanzky zaroven odvzdusnoval pak uzavrel nechal postupne zahrivat az do provozni teploty a odzvzdusnoval. Jenze chladici kapalina se podle me nedostane ani k termostatu proste hadice k nemu je studena az po chvili se mi mirne zahrala ale pri pomackani v ni neni skoro zadna voda jen lehce to šplouchá. Topení vubec netopi. Tak se ptam muze byt chyba ve spatnem odvzdusneni nebo treba be vodni pumpě?? Nebo uplně někde jinde? Navic jsem pri neustalem povolovani a zatahovani odvzdusnovaku zlomil ten plastovy sroub a nevim da se nekde vubec sehnat?? Uz nevim co s tim.. Poradite nekdo? :roll:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Jinak ta druhá hadice je horká
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od dsvatos »

Ťen plastovej šroubek stojí asi 50 Kč. (origo). Děláš něco špatně. Chyba není ani v pumpě, ani v termostatu. Furt dolívej směs nemrzky, ono si ji to nabere..
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od castro »

tak ono to někdy trvá trošku dýl než se otevře termostat, ikdyž je ručička teploty v půlce. Zkoušel jsi to kousek projet při sledování teploty? na volnoběh je to odvzdušňování docela zdlouhavý.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

castro píše:tak ono to někdy trvá trošku dýl než se otevře termostat, ikdyž je ručička teploty v půlce. Zkoušel jsi to kousek projet při sledování teploty? na volnoběh je to odvzdušňování docela zdlouhavý.
prave ze nebyla moznost mam auto z pulky rozebrany ale dnes to snad projedu tak pak napisu jestli uz to bude ok...
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od droban »

jj jak pisou ostatni ta druha hadice je tepla az po delsi dobe az se to poradne zahreje u me to bylo az po 15 minut jezdeni nad 5 tis otacek pri minule vymene termostatu abych zjistil jeho funkcnost :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

ja jsem ted při odvzdušnování přišel na zajimavě zjištění, jak všichni víme když máme provozní teplotu ale ručička teploty je přesně na pulce ale pozor, to neznamena že teplota je pořad stejna, když jsem si zobrazil digitalně teplotu tak jsem přišel na to že ručika je v pulce od cca 70 stupnu a za pulku se u myho auta pohne až při cca 110-115C, termostat otevírá myslím při 98C a když se otevře najednou prudce poklesne teplota v chladicim systemu tak na 90 a hned se zase zavře a tak furt do kola, otevření termostatu jde poznat ztvrdnutím hadice. takže odvzdušnuj, pokud máš dyl na nastartovanej motor a teplota nahoru neleze tak je pumpa ok.
z3bmw
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: úte 21.11.2006 01:00
Bydliště: u Prahy
Klubové ID: 849

#8 Příspěvek od z3bmw »

JaraX píše:ja jsem ted při odvzdušnování přišel na zajimavě zjištění, jak všichni víme když máme provozní teplotu ale ručička teploty je přesně na pulce ale pozor, to neznamena že teplota je pořad stejna, když jsem si zobrazil digitalně teplotu tak jsem přišel na to že ručika je v pulce od cca 70 stupnu a za pulku se u myho auta pohne až při cca 110-115C, termostat otevírá myslím při 98C a když se otevře najednou prudce poklesne teplota v chladicim systemu tak na 90 a hned se zase zavře a tak furt do kola, otevření termostatu jde poznat ztvrdnutím hadice. takže odvzdušnuj, pokud máš dyl na nastartovanej motor a teplota nahoru neleze tak je pumpa ok.

vyčerpávající odpověď - bo přesně tak to je
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od xSAFA »

Tak sem to zkoušel včera projet... no... :roll: Na volnoběh se teplota držela po chvilce jízdy šla nahoru zastavil sem otevrel odvzdusnoval ale sla z toho jen voda, v chladiču bublalo hadice od termostatu teplá a tvrdá. Vypnul sem motor nechal lehce schladnout a otevrel odvzdusnovak letelo hodne páry tak sem pockal az tam nebude tlak a nepoleti z toho nic. Po vypusteni pary hadice od termostatu zmekla. Pak sem otevrel expanzku voda sla asi o 4cm dolu. Tak sem to udelal 3x a furt to same, topeni netopi. Proste za chodu motoru mi z toho odvzdusnovaku tece jen kapalina zadna para jen po vypnuti to zacne pařit. Ja uz nevim dneska to pujdu zkusit zase ale nějak se mi to nezdá? Chová se to takto běžně?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

xSAFA píše:Tak sem to zkoušel včera projet... no... :roll: Na volnoběh se teplota držela po chvilce jízdy šla nahoru zastavil sem otevrel odvzdusnoval ale sla z toho jen voda, v chladiču bublalo hadice od termostatu teplá a tvrdá. Vypnul sem motor nechal lehce schladnout a otevrel odvzdusnovak letelo hodne páry tak sem pockal az tam nebude tlak a nepoleti z toho nic. Po vypusteni pary hadice od termostatu zmekla. Pak sem otevrel expanzku voda sla asi o 4cm dolu. Tak sem to udelal 3x a furt to same, topeni netopi. Proste za chodu motoru mi z toho odvzdusnovaku tece jen kapalina zadna para jen po vypnuti to zacne pařit. Ja uz nevim dneska to pujdu zkusit zase ale nějak se mi to nezdá? Chová se to takto běžně?
u některych motoru ¨je potřeba jeste na hlavě motoru povolit šroub třeba to tak ttaky máš.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od xSAFA »

JaraX píše:
xSAFA píše:Tak sem to zkoušel včera projet... no... :roll: Na volnoběh se teplota držela po chvilce jízdy šla nahoru zastavil sem otevrel odvzdusnoval ale sla z toho jen voda, v chladiču bublalo hadice od termostatu teplá a tvrdá. Vypnul sem motor nechal lehce schladnout a otevrel odvzdusnovak letelo hodne páry tak sem pockal az tam nebude tlak a nepoleti z toho nic. Po vypusteni pary hadice od termostatu zmekla. Pak sem otevrel expanzku voda sla asi o 4cm dolu. Tak sem to udelal 3x a furt to same, topeni netopi. Proste za chodu motoru mi z toho odvzdusnovaku tece jen kapalina zadna para jen po vypnuti to zacne pařit. Ja uz nevim dneska to pujdu zkusit zase ale nějak se mi to nezdá? Chová se to takto běžně?
u některych motoru ¨je potřeba jeste na hlavě motoru povolit šroub třeba to tak ttaky máš.
A jak to poznam? Uz si absolutne nevim rady!
Odpovědět