Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Termostat-spínací teplota

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Qapa
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 18.08.2006 00:00
Bydliště: Praha/Dačice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Qapa »

Zdravím Vás a prosím o radu. Mám E36, 325 TDS a odešel mi termostat. Zaběhl jsem ke Štanglovi a koupil nový. Vyměnil jsem, no problem. Teplota už nepadá. ALE! - až teď jsem zjistil, že mi prodali termostat s teplotním bodem otevření 88 st.(na krabičce) a na foru jsem se dočetl, že do TDSa patří termostat s otevřením 80st. Jel jsem to trochu prohnat, ale termostat neotevřel-hadice do chladiče studená. Teplota se drží malininko, tak pul mm nad půlkou-stabilně. Auto se nepřehřívá. Chtěl bych se tedy zeptat, jestli je to velký problém a mám to okamžitě vyměnit, nebo to mužu přes zimu nechat a na jaře tam dát raději 80 st.
Díky za názor,
Qapa
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od JanK »

já bych to jako problem urcite nevidel...
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Bajzik »

tyhle motory jsou hodně namáhaný teplem ale tohle bych neřešil
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kosa »

zrovna u tds bych to řešil , dej tam 80 ..prostě to co tam má být
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Hyri »

presne tak , 8 st je dosti rozdil , u benzinovych byva tusim 3 stupne rozdil a taky to na neco je ...
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od bmwfil »

Problém bude v tom, že bude pořád spínat větrák (spíš pořád pojede a usmažíš pojistku) no a pak až se to jednou nebude stíhat uchladit saharou, uvaříš to protozě větrák nepojede... :!:
jpavel76
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Střední čechy

#7 Příspěvek od jpavel76 »

Chci se zeptat na podobny problem.
Nasel jsem si ze na 318 TDS by mel byt termostat 88°C (Thermostat 88CEL)

http://bmwfans.info/original/E36/tou/318tds-M41/ECE/L/M/1997/11/mg-11/ill-11_1459/

ale ve vsech internetovych obchodech nabizeji na 318TDS 80°C. viz napriklad ELIT:

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.aspx?B=0&ActiveNr=5973.80/J&TypNr=4625&NodeId=100095

Ted tedy nevim jestli informace z katalogu BMW je aktualni, nebo doslo k nejake zmene a mam koupit dle ceskych prodejcu 80°C ? Co mam shanet ?
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#8 Příspěvek od calif »

bmwfil píše:Problém bude v tom, že bude pořád spínat větrák (spíš pořád pojede a usmažíš pojistku) no a pak až se to jednou nebude stíhat uchladit saharou, uvaříš to protozě větrák nepojede... :!:

zeptam se :) nejspis mam taky termostat v řiti, v chladnem pocasi se mi to beznou jizdu nezahreje, teplota spis pada. hned po nastartovani se mi toci vrtule na chladici, to mi bylo taky divny, nejsem sice moc technicky informovanej ale i tak :) chci se zeptat kde ten blbej termostat vlasnte je, mam nizky auto takze pod nej se nedostanu abych se podival a z motoru nic nevidim, jak je tezky ho vymenit a v kolika by mel otvirat termouš pro 325i e36? dikes
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od dsvatos »

U mýho ISa se v ETK píše 92 stupňů. Tak jsem koupil novej (neorigo) a z motoru jsem vytáhl ještě původní origo a měl jen 88 stupňů. Teď mi to aspoň víc topí, ale mají v tom pěknej bordel. Tak by mě taky zajímalo co tam vlastně patří..
Odpovědět