Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna brzdové kapaliny + odvzušnění
-
voitano
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
Tak jsem hledal info o výměně brzdovky na autě s ABS starým způsobem a tak si chci ujasnit postup. Mám za to, že alespoň dle obrázků na ETK by mělo jít v pohodě vyměnit brzdovku klasickým způsoběm prošlapáváním pedálu a vypouštěním nejdříve zadní kola, pak předek a spojka. Měla by se takto dát vyměnit veškerá kaplina. Systém abs je podle mě normáně prostupný takže by nová kapalina měla vytlačit i tu starou z ABS jednotky. Pokud tomu tak není, ví někdo proč, rád se poučím (a ostatní doufám také). Šiklo by třeba se odkaz na funkční hydraulické schéma ABS, případně podrobný popis funkce.
Také mě zajímá , jaké množtví kapaliny z každého okruhu vytlačit?
Tak očekávám spoustu konstruktivních názorů.....
Také mě zajímá , jaké množtví kapaliny z každého okruhu vytlačit?
Tak očekávám spoustu konstruktivních názorů.....
-
voitano
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
Narazil jsem na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=312 , kde je nějaká funkčnost nakreslena, vyplývá z ní, že nějaká kapalina zůstane v odčerpávacím čerpadle a akumulátoru tlaku. Otázkou je, o jaké množství se jedná a zda to nevyměněné množství po naředění s novou kapalinou nebude tak vadit? Pak je samozřejmě nejlepší tlačit novou kapalinu přez odvzdušňovák a vymění se vlastně veškerá kapalina (doufám)
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Tak asi máš pravdu, že v té jednotce ABS něco zůstane. Ale to se trošku naředí čerstvou. A pokud se brzdovka vymění poctivě po dvou letech jak má, nebude to problém. Si vem, kdo to poctivě mění? Kolikrát je tam kapalina mnohem dýl. I v servisu to ojebávaj a akorát z nádobky vycucnou starou a dolijou novou, aby to vypadalo jako měněný. Pak povolíš odvzdušňovák, šlápneš a nestačíš se divit, jakej sajrajt z toho teče 
-
Maikl
- Registrovaný
- Příspěvky: 2408
- Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
- Bydliště: CL
- Klubové ID: 644
- Kontaktovat uživatele:
jo, to je pravda..voitano píše:To je další věc, co mě zajímá. Pokud budu udržovat neustále hladinu ve vyrovnávací nádržce, jak se mi může zavzdušnit systém?Maikl píše:jo a největší voser je odvzdušňování spojky.. dělal sem to asi 2 hodiny..
ale kdyby náhodou, tak tady něco je..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ED&start=0
-
voitano
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
Sorry, ale někteří z nás nemají přístup...Maikl píše:jo, to je pravda..voitano píše:To je další věc, co mě zajímá. Pokud budu udržovat neustále hladinu ve vyrovnávací nádržce, jak se mi může zavzdušnit systém?Maikl píše:jo a největší voser je odvzdušňování spojky.. dělal sem to asi 2 hodiny..
ale kdyby náhodou, tak tady něco je..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ED&start=0
-
Maikl
- Registrovaný
- Příspěvky: 2408
- Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
- Bydliště: CL
- Klubové ID: 644
- Kontaktovat uživatele:
aha, nevsiml sem si v jaky to je sekci..
dell napsal:
Když jsem odvzdušnoval poprvé mojí E30 tak jsem to nemohl také udělat, až po přečtení knihy Jak na to pro E30 kde je popsán způsob odvzušnění (kterej jsem nechápal) jsem to udělal. Dělá se pomocí brzdy. Nasadíš hadičku na odvzdušnovací šroub brzdy, povolíš až je hadička plná kapaliny. Potom hadičku nasadíš na odvzdušnovací šroub spojky. Otevři oba šrouby, sešlápni brzdu, drž a dotáhni šroub na brzdovém válečku. Povol pedál brzdy, opět sešlápni, drž a povol šroub na brzdovém válečku a opět utáhni. To opakuj do té doby až nebudou vnikat do vyrovnávací nádobky bublinky. Současně stále kontroluj hladinu v nádržce. Doufám že jsem popis napsal srozumitelně.
dell napsal:
Když jsem odvzdušnoval poprvé mojí E30 tak jsem to nemohl také udělat, až po přečtení knihy Jak na to pro E30 kde je popsán způsob odvzušnění (kterej jsem nechápal) jsem to udělal. Dělá se pomocí brzdy. Nasadíš hadičku na odvzdušnovací šroub brzdy, povolíš až je hadička plná kapaliny. Potom hadičku nasadíš na odvzdušnovací šroub spojky. Otevři oba šrouby, sešlápni brzdu, drž a dotáhni šroub na brzdovém válečku. Povol pedál brzdy, opět sešlápni, drž a povol šroub na brzdovém válečku a opět utáhni. To opakuj do té doby až nebudou vnikat do vyrovnávací nádobky bublinky. Současně stále kontroluj hladinu v nádržce. Doufám že jsem popis napsal srozumitelně.
