Tak jsem si procvakaval inzeraty a aut s motorem 2,8i se obcas objevi chip na nejakych cca 160kW
Jsem k tomu mirne skepticky, protoze vim, ze atmo benzinu se jen tak vykon zvysit neda.
ale na druhou stranu aby v tom nebyl jen tehdejsi marketing. ono prece jen ta 2,8 ma max vykon uz v 5300ot/min, aby to nebylo nejake priskrcene kvuli vetsim motorizacim.
prekvapuje me tez, ze stejny vykon dosahoval 2,5 s vanosem a podle prubehu je v celem spektru ta 2,8 silnejsi, ale ke konci jako by ztracela deh.
No proste pokud s tim nekdo mate nejakou zkusenost, zda je opravdu mozne takhle jednodusse prihodit 19kW ? co na to vydrz motoru. podelte se
Na nemeckych forech se jako jedna z levnejsich uprav pro zvyseni vykonu doporucuje vymena mostu sani z 325i. U 328i neumoznuje tento dil tak velky pruchod vzduchu. http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm
Do chipu, jak ho nabizi vetsina lidi, bych byt tebou nesel. Uz bych to spojil s nejakou mensi upravou treba na strane sani a vyfuku a pak bych si teprve nechal optimalizovat jednotku.
Na nejakem foru jsem kdysi zahledl ze 2,8 byla priskrcena kvuli pojistce v nemecku, ale opravdu netusim co je na tom pravdy.. Taky tam psal neco o te vymena sani za 2,5kove
ale jinak taky by me zajimalo jestli je chip opravu tak marny, pripadne jak prihodit alespon nejakou kobylku na 3,0:o)
tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec
JencekSF píše:tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec
To že táhne v nižších točkách líp a pak uvadá bych spíš viděl na jiný časování rozvodů. Prostě je ten motor naladěnej a udělanej na zátah odspodu a ne na vytáčení do mrtva.. Jiným softem v ŘJ vačky nevyměníš.
JencekSF píše:tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec
To že táhne v nižších točkách líp a pak uvadá bych spíš viděl na jiný časování rozvodů. Prostě je ten motor naladěnej a udělanej na zátah odspodu a ne na vytáčení do mrtva.. Jiným softem v ŘJ vačky nevyměníš.
o časování se stará vanos.... proměnné časování proto co píšeš není pravda
Jinak celá koncepce M52 motorů je proti M50 postavena na vyšším kroutícím momentu v níže položených otáčkách. To že "chcípne" je jen subjektivní pocit kdy M50 teprve dosahuje maxima.... srovnání na trati je jasné. (nebo nemáš neco OK a skutečně nejede tak jak má)
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
JencekSF píše:tak zni to jako capina to ocipovani, ale faktem zustava, ze je to podezrele, vyssi objem, stejny vykon jako 2,5. v celem spektru otacek jede 2,8 lip a najednou ji dochazi dech. to sani zni jako rozumna vec
To že táhne v nižších točkách líp a pak uvadá bych spíš viděl na jiný časování rozvodů. Prostě je ten motor naladěnej a udělanej na zátah odspodu a ne na vytáčení do mrtva.. Jiným softem v ŘJ vačky nevyměníš.
o časování se stará vanos.... proměnné časování proto co píšeš není pravda
Jinak celá koncepce M52 motorů je proti M50 postavena na vyšším kroutícím momentu v níže položených otáčkách. To že "chcípne" je jen subjektivní pocit kdy M50 teprve dosahuje maxima.... srovnání na trati je jasné. (nebo nemáš neco OK a skutečně nejede tak jak má)
Ale to co jsi napsal přeci vůbec nepopírá to co jsem psal já I když je tam vanos, pořád je to časování nastavený nějak od - do.. To, že to má vanos přeci nijak nevylučuje, že je motor naladěnej na dobrej tah z nižších otáček a ne na nějaký otáčkový orgie
hoj, mam M50 256S2 měl jsem jít na čip ale cestou mi odešla hardyspojka, o víku to dám dokupy a přístí týden jdu na čip, slibujou krouťák na 280 a výkon na 155, ještě tam budu montovat přímé sání a pak chci jít na brzdu, taky jsem nikde nesehnal co to udělá s těsněním, ale celkově se toho nebojím tak se pak tady o tom rozmáznu na forech věřím že ty motory prostě mají rezervy, když se podívám jak je M3kovej motor vyhoněnej a vychází z toho mýho
............
325i má točivej 4200ot 235Nm, S2 (vanos) 245 taky při 4200... 328i má 247 ale nevím přesně v kolika točkách ... myslím, že výkonové rezervy jsou tam hlavně v řízení směsi kvůli emisím
KKaazz píše:hoj, mam M50 256S2 měl jsem jít na čip ale cestou mi odešla hardyspojka, o víku to dám dokupy a přístí týden jdu na čip, slibujou krouťák na 280 a výkon na 155, ještě tam budu montovat přímé sání a pak chci jít na brzdu, taky jsem nikde nesehnal co to udělá s těsněním, ale celkově se toho nebojím tak se pak tady o tom rozmáznu na forech věřím že ty motory prostě mají rezervy, když se podívám jak je M3kovej motor vyhoněnej a vychází z toho mýho
............
325i má točivej 4200ot 235Nm, S2 (vanos) 245 taky při 4200... 328i má 247 ale nevím přesně v kolika točkách ... myslím, že výkonové rezervy jsou tam hlavně v řízení směsi kvůli emisím
Marty328 píše:Tak ja uz mam po cipu, jezdim s tim od patku a neco to ma do sebe, nereknu kolik ptz sem na brzde jeste nebyl ta mene teprve ceka, ale sem spokojenej.
V čem jsi poznal rozdíl? Nechával jsi posouvat omezovač? Mě hlavně zajímá to vadnutí motoru kolem 5500ot.
pred cipem, byl prubeh motoru pri tahu mirne schodkovany ted je prubeh pekne hladky.
motor zacinal brat driv!
po 5500ot vadnul ted tam znamka vadniti je minimalni snad i zanedbatelna a slape az nadoraz k omezovaci! ten je jeste o 500ot posunut dal!
uvidime jeste me ceka montaz Airboxu kopie hamana
a kompletni vyfukove potrubi! Jen nevim co s katem? nechat? vyhodit? nebo dat rezonator nebo sportovni kat stoji asi 5000kc
varawara píše:328i ma uz seriove kroutak 280 Nm! (280 Nm pri 3950 U/min)
taky se mi zdálo, že 235 a 247 není zas takovej rozdíl, ale tak to bylo v těch tabulkách tak jsem to neřešil, nemám 2,8 tak neřeším jaký má točák
dsvatos píše:
A ty věříš, že ti čip přidá 13 kW a 35 Nm??
věřím tomu natolik, abych to šel vyzkoušet, Tomáši
castro píše:a kolik takovej "čip jak cip" stojí? jestli to za těch pár koní vubec stojí?
mě to bude stát 5k
je to prostě tak, u atmosféry to není tak radikální, ale je to znát - efekt je zhruba poloviční oproti přeplňovaným (okolo 15% točáku a 8% výkonu) není to tak radikální změna ale je to znát