Prosím, potřebuju poradit (než budu nakupovat)...
Mám v autě r.98 čtyřramínko s multifunkcema a chci dávat tříramínko M3.
Jak se řeší to, že tříramínko má 2 patronovej bag a čtyřramínko jen jednu .
Propojí se nějak ty patrony? sériově - paralerně
Zapojí se jen jedna patrona? která
Jo a proč jsou tam vlastně 2 patrony? Bouchnou zároveň (pro jistotu) nebo nějak postupně?
Nechci s tím experimentovat - mám se rád...
Půl dne sem hledal na fóru a na google a k ničemu kloudnýmu sem se nedopátral
Jak tohle vyřešit by mě taky zajímalo - chystám se taky na výměnu a zatím jsem nic nenašel. Bohužel se nedá nic zjistit ani z oficiálních zdrojů, protože do systému airbagu by se nemělo nijak zasahovat.
Ty dvou pratronové se dávaly později (asi po faceliftu) - je to dvoustupňový airbag, který se nafukuje buď míň, nebo víc, podle síly nárazu.
první patrona bouchne současně s dopínačem pásů a druhá chvilku potom a naplní pytel naplno...... starší typy měli jen jednu kdy se bag nafouknul na jeden zátah...tudíš při předělávce jen spojíš obě patrony k sobě aby vystřelili současně .... zapojit jen jednu by bylo nebezpečné protože by nenafoukla celý pytel. V podstatě touto úpravou degraduješ systém na starší typ.
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Huska píše:první patrona bouchne současně s dopínačem pásů a druhá chvilku potom a naplní pytel naplno...... starší typy měli jen jednu kdy se bag nafouknul na jeden zátah...tudíš při předělávce jen spojíš obě patrony k sobě aby vystřelili současně .... zapojit jen jednu by bylo nebezpečné protože by nenafoukla celý pytel. V podstatě touto úpravou degraduješ systém na starší typ.
Dík.
Tušil jsem, že ty na to odpovíš (dost příspěvků o AIRBAGách na fóru je od tebe).
Nebude mít potom jednotka bagů problém s 2x nižším odporem na volantu???
(teoreticky 17Ampér /místo 8,5Ampér/ i když jen krátkej 1 pulz)
Resp. aby to v případě nehody proudově utáhla nebo dokonce neklekla dřív než odpálí alespoň ostatních 5 bagů...
Huska píše:první patrona bouchne současně s dopínačem pásů a druhá chvilku potom a naplní pytel naplno...... starší typy měli jen jednu kdy se bag nafouknul na jeden zátah...tudíš při předělávce jen spojíš obě patrony k sobě aby vystřelili současně .... zapojit jen jednu by bylo nebezpečné protože by nenafoukla celý pytel. V podstatě touto úpravou degraduješ systém na starší typ.
Už jsi to dělal, nebo viděl udělané? Jak to teda zapojit? Paralelně? A jak je to s odporem toho airbagu. Celkem pochybuju, že když je dám paralelně, tak se dostanu přesně na tu samou (v rámci povolené tolerance) hodnotu odporu jako u jednostuoňového airbagu.
nedělal jsem to já ale dělali to kamarádovi na e39 v Moravanech u Brna. jak je to s jednotkou nevím...opravovali mu auto po havárii takže si už připlatil za M-kový volant (údajně vyšlo to nastejno jak pouze bag do strého čtyřramínka). je to cca 2roky a dodnes funguje bez problémů. Pokud je tam víc úskalí to nevím, ale 100% to jde udělat
tak jsem to včera zakřikl...dnes to auto rozstřelila jeho manželka a Bagy řidiče bouchly v pořádku..... kromě auta všichni OK takže směle do toho.. tehdy platil se všímvšudy 10tis (M5 volant + práce + diagnostika)
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Musi se tam davat jeste odpor jinak ti bude svitit BAG je jina RJ BAGu. Ale udelat se da vsechno
Osobne tohle vubec nedoporucuji (do sveho auta bych si to urcite nedelal) - muze ti to zablbnout a co pak pri havarii? Kdyz pak pojedes na servis muze jim to tam hazet chybu nebo kuli tomu te "nevezmou", budou delat problemy apod.
Jarek píše:Prosím, potřebuju poradit (než budu nakupovat)...
Mám v autě r.98 čtyřramínko s multifunkcema a chci dávat tříramínko M3.
Jak se řeší to, že tříramínko má 2 patronovej bag a čtyřramínko jen jednu .
Propojí se nějak ty patrony? sériově - paralerně
Zapojí se jen jedna patrona? která
Jo a proč jsou tam vlastně 2 patrony? Bouchnou zároveň (pro jistotu) nebo nějak postupně?
Nechci s tím experimentovat - mám se rád...
Půl dne sem hledal na fóru a na google a k ničemu kloudnýmu sem se nedopátral
Dík.
Pokud nemas tak si stahni BMW EBA , tak je navod step by step na vymenu volantu.