
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
klapkove sani
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Sání s klapkou (membránou) se používá u moderních, vysokootáčkových 2T motorů.. Tam to smysl má (lepší časování sání). U 4T motoru mě nenapadá jediný rozumný a logický důvod něco takovýho použít, když se sání řídí časováním sacích ventilů. Cokoliv se umístní do sacího traktu zvyšuje sací odpory a tím pádem snižuje výkon. A 40 kobyl navíc?
Kdyby napsali 40 kobyl dolů, tomu bych klidně věřil 



Tak to jsem tě nějak nepochopil. Jak si tohle všechno myslel. Chceš říct, že je to k ničemu? Asi by jsi mohl jít dělat do vývoje. Oni M3 to mají taky asi k ničemu.dsvatos píše:Sání s klapkou (membránou) se používá u moderních, vysokootáčkových 2T motorů.. Tam to smysl má (lepší časování sání). U 4T motoru mě nenapadá jediný rozumný a logický důvod něco takovýho použít, když se sání řídí časováním sacích ventilů. Cokoliv se umístní do sacího traktu zvyšuje sací odpory a tím pádem snižuje výkon. A 40 kobyl navíc?![]()
Kdyby napsali 40 kobyl dolů, tomu bych klidně věřil
Běžně jse to dává třeba na motor 2,8 a ve spojení s laděnými svody to může dát nějaké koně navíc. Jestli 40 tak to nevím, ale myslím že s doladěním jednotky asi jo. Právě v této kombinaci dochází k lepšímu naplnění každého válce hlavně ve vysokých otáčkách. Využívá se tam tlakových kmitů plynů. Takový menší přeplňování.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
Asi jsme mysleli: Já o voze, ty o koze
Tak pokud je tím myšleno využití tlakových kmitů v sacím kanále každýho válce, při určitých otáčkách, to se opravdu dělá. Přesnou optimalizací a tvarováním sacího kanálu a hrdla ústícího do airboxu.. Aby v úzkém pásmu otáček maximálního výkonu při otevření ventilu právě přišla tlaková vlna vzduchu. To se samozřejmě dělá.. Ale pokud tenhle optimalizovanej systém nějakej motor obsahuje, dost těžko ho na jinej typ motoru (kterej ho nemá) nabastlíš tak, aby to fungovalo
Protože je to odladěnou mechanickou konstukcí konkrétního typu motoru.. Ale tohle už je docela vysoká škola konstrukce motorů, kde se opravdu hledají jen ty poslední zatoulaný koníci. 40 kobyl navíc díky pulsaci v sání je absolutně unreal...

Tak pokud je tím myšleno využití tlakových kmitů v sacím kanále každýho válce, při určitých otáčkách, to se opravdu dělá. Přesnou optimalizací a tvarováním sacího kanálu a hrdla ústícího do airboxu.. Aby v úzkém pásmu otáček maximálního výkonu při otevření ventilu právě přišla tlaková vlna vzduchu. To se samozřejmě dělá.. Ale pokud tenhle optimalizovanej systém nějakej motor obsahuje, dost těžko ho na jinej typ motoru (kterej ho nemá) nabastlíš tak, aby to fungovalo

Já bych řekl že to klidně může fungovat i na jiném motoru. Ale objemově přibližně stejném. pokud to dáš ale na motor, který bude mít jiný objem bude to makat, ale v trochu jiných otáčkách. Co jsem viděl grafy násrutu výkonů u závodních motorů s takovým to sáním a svody, tak křivka výkonu narůstá jako nějaké "schody".
Jsou otáčky, kdy tento jev ubírá na výkonu a pak jsou otáčky, kdy to zase přidá na výkonu. Snaha je taková naladit motor aby nárust výkonu byl v otáčkách které se nejčastěji využívají. Proto také atm. závodní motory , užívají úzkého spectra otáček. "Samozřejmě těch nejvyšších"
Jsou otáčky, kdy tento jev ubírá na výkonu a pak jsou otáčky, kdy to zase přidá na výkonu. Snaha je taková naladit motor aby nárust výkonu byl v otáčkách které se nejčastěji využívají. Proto také atm. závodní motory , užívají úzkého spectra otáček. "Samozřejmě těch nejvyšších"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
No, já si právě myslím, že to na jiných motorech fungovat nebude.. Jde tam právě o ty perfektně spočítaný a odladěný sací kanály.. U normálních motorů se s tím konstruktéři nijak nepaplají. Udělají kanály tak, aby to fungovalo nějak slušně a rozumně ve všech točkách a šmitec.. Takže i kdybys tam ty věci "okolo" nabastlil, stejně by to nemělo smysl.. A teď příklad. Shodli jsme se, že se to pulsní sání dělá na určitý, docela úzký pole otáček okolo max. výkonu.. Ta M3 ho má, já nevím, třeba v 7.000 otáček.. Ale normální motor třeba jen v 6.000. Takže by se to do těch optimálních toček, kdy ten systém fachčí ani nedostalo. Tenhle systém je spočítanej a dělanej na výkon v otáčkách, takže při nižších točkách s ním můžou být i problémy.. Ta tlaková vlna, která by měla dorazit k otvírajícímu se ventilu může v jiných točkách třeba zrovna odcházet a tím vlastně působit opačně a snižovat množství vzduchu.. Proto se to do normálních motorů ani nedělá. Je to drahý a byly by s tím asi větší problémy, než přínos.. U ostrých a závodních motorů, kde se jízda na "klobouka" tak nějak nepředpokládá je to samo něco jinýho..
Pokud se s tímhle sáním počítá už při konstrukci motoru, jistě má přínos. Ale aplikovat to na motor, u kterýho se s tím nikdy nepočítalo, bude mít podle mě přínos nulovej..
Toť můj názor
Pokud se s tímhle sáním počítá už při konstrukci motoru, jistě má přínos. Ale aplikovat to na motor, u kterýho se s tím nikdy nepočítalo, bude mít podle mě přínos nulovej..
Toť můj názor

Sorry, ale tvuj nazor je uplne mimo a vis o tom hovno...dsvatos píše:No, já si právě myslím, že to na jiných motorech fungovat nebude.. Jde tam právě o ty perfektně spočítaný a odladěný sací kanály.. U normálních motorů se s tím konstruktéři nijak nepaplají. Udělají kanály tak, aby to fungovalo nějak slušně a rozumně ve všech točkách a šmitec.. Takže i kdybys tam ty věci "okolo" nabastlil, stejně by to nemělo smysl.. A teď příklad. Shodli jsme se, že se to pulsní sání dělá na určitý, docela úzký pole otáček okolo max. výkonu.. Ta M3 ho má, já nevím, třeba v 7.000 otáček.. Ale normální motor třeba jen v 6.000. Takže by se to do těch optimálních toček, kdy ten systém fachčí ani nedostalo. Tenhle systém je spočítanej a dělanej na výkon v otáčkách, takže při nižších točkách s ním můžou být i problémy.. Ta tlaková vlna, která by měla dorazit k otvírajícímu se ventilu může v jiných točkách třeba zrovna odcházet a tím vlastně působit opačně a snižovat množství vzduchu.. Proto se to do normálních motorů ani nedělá. Je to drahý a byly by s tím asi větší problémy, než přínos.. U ostrých a závodních motorů, kde se jízda na "klobouka" tak nějak nepředpokládá je to samo něco jinýho..
Pokud se s tímhle sáním počítá už při konstrukci motoru, jistě má přínos. Ale aplikovat to na motor, u kterýho se s tím nikdy nepočítalo, bude mít podle mě přínos nulovej..
Toť můj názor

N54 PWR
Sani z Mka e36ky muzes dat na vsechny motory od 2,0 nahoru potrebujes k tomu klapky, na nektery motory redukci, airbox a programovatelnou ridici jednotku, pak nekoho kdo ti to naladi na brzde a 40 koni je realnejch...uda píše:cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne??????
N54 PWR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
- Kontaktovat uživatele:
To už je levnější si tu M3 koupit celouLukas H. píše:Sani z Mka e36ky muzes dat na vsechny motory od 2,0 nahoru potrebujes k tomu klapky, na nektery motory redukci, airbox a programovatelnou ridici jednotku, pak nekoho kdo ti to naladi na brzde a 40 koni je realnejch...uda píše:cau co si myslite o sportovnim klapkovem sani na bmw m3 ( sada źahrnuje sani+airbox) na jakej typ a obsah motoru by to slo pouzit,prej je narust az 40ps.ale to śe my nejak nezda je to mozne??????

Co třeba tohle?
opravený odkaz:
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng ... nlagen.htm
ale 80k je ranec.
Uprava ma smysl jenom když to má člověk za pár šušňů nebo na závody, je je člověk omezen objemem třeba.
opravený odkaz:
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng ... nlagen.htm
ale 80k je ranec.
Uprava ma smysl jenom když to má člověk za pár šušňů nebo na závody, je je člověk omezen objemem třeba.
To sice sem úplně nepatří, ale je to škrtící klapka, která je mezi klapkou plynu a váhou vzduchu a ubírá výkon, pokud dojde ke ztrátě trakce poháněných kol. Dávala se na auta od modelu 96 nahoru, některé M2 motory ji neměly. ZKus použít fci hledat a zadej ASC. Je toho tady hodnětom28 píše:Nějak mi to nefunguje. Jinak jsem koukal že jsi něco řešil na tunning foru. Co je to ta ASC klapka? Jak to vůbec vypadá a k čemu je to dobrý. Mám tenhle motor v jiným autě, tak ani nevím jestli to tam mám nebo ne.
