Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
koupě 320d
Zdravím vás všechny jsem tu noví a tak se chci s vámi poradit.Chci koupit 320d asi model E46 rok tak 2000.Mám na to 260000tis.Do tedka jezdím Omegou 2.5TD a ta má motor BMW a jsem sním naprosto spokojený až na tu spotřebu.Proto budu rád když mě poradíte na co si mám dát pozor při koupi,abych věděl na co si dát pozor.Popřípadě nějaké zkušenosti z tímto vozem.Za odpovědi všem děkuji
Tak jste měli pravdu, napsáno je tady o tomto voze mnoho a, abych byl upřímný začínám přemýšlet o něčem jiném.Je mi jasné ,že se zde probírají spíše problémy které nastanou,ale pravdou je to,že mám pouze 270tis. a z toho co jsem se zde dozvěděl tak kvalitní 320d asi neseženu.Bral jsem to ze začátku jako velice kvalitní a spolehlivý vůz .Je to škoda ,ale příznivcem BMW zůstanu i když ne asi majitelem ,jelikož se nechci nechat zrujnovat na náhradních dílech(turbo,vstřiky,čerpadlo atd).Prostě nemohu uvěřit tomu ,že BMW E46 320d do roku 2001 je tak neuvěřitelně nespolehlivé. Každý kdo na tomto foru odpovídal na dotaz na 320d přesvědčoval ,aby si ten druhý radši koupil 330d.Nemám to nikomu za zlé ,ale většina lidí kdo chce 320d nemíní jezdi závody a platit velkou pojistku. Pouze chce líbivé a spolehlivé auto, které není náročné na provoz a servis.Proč kupovat Škodovku když můžu mít BMW.Budu velice rád když mi někdo vyvrátí to co jsem zde napsal.
Petris píše:Tak jste měli pravdu, napsáno je tady o tomto voze mnoho a, abych byl upřímný začínám přemýšlet o něčem jiném.Je mi jasné ,že se zde probírají spíše problémy které nastanou,ale pravdou je to,že mám pouze 270tis. a z toho co jsem se zde dozvěděl tak kvalitní 320d asi neseženu.Bral jsem to ze začátku jako velice kvalitní a spolehlivý vůz .Je to škoda ,ale příznivcem BMW zůstanu i když ne asi majitelem ,jelikož se nechci nechat zrujnovat na náhradních dílech(turbo,vstřiky,čerpadlo atd).Prostě nemohu uvěřit tomu ,že BMW E46 320d do roku 2001 je tak neuvěřitelně nespolehlivé. Každý kdo na tomto foru odpovídal na dotaz na 320d přesvědčoval ,aby si ten druhý radši koupil 330d.Nemám to nikomu za zlé ,ale většina lidí kdo chce 320d nemíní jezdi závody a platit velkou pojistku. Pouze chce líbivé a spolehlivé auto, které není náročné na provoz a servis.Proč kupovat Škodovku když můžu mít BMW.Budu velice rád když mi někdo vyvrátí to co jsem zde napsal.
Bohužel je to tak, ale je tady ale...neexistuje auto do kterého nebudeš muset sypat peníze! Ale hodně záleží na tom jak se k tomu předchozí majitel choval a staral se o něj!!! Je pravda, že některá auta nejsou tak poruchová, ale vše má své mouchy! Je fakt, že VW má Tdička vychytané (hlavně klasika 66 a 81kW) a v poho se dá nalítat 500.000km...u BMW se také dřív říkalo, že můžeš v klidu koupit když má nahrkaných 300.000km...
Pořád se bavím jen o nafťáku! U benzínu problém nevidím vůbec...
Já měl celkem 17 aut a z toho cca 8 Tdi-naprostá spokojenost, občas nějaká váha vzduchu, turbo,jinak v poho... a super spotřeba, od Forda TDCi 155.000km bez jediného zásahu, pár Turbo benzínů Renault 5 GT turbo, Ford Coswort, Lancia Integrále EVO II, Golf IV 1.8t a pod...
a teď 320d rv 2000 , super jízdní vlastnosti, spotřeba 5,1-6l/100km, slušný výkon, těď v zimě úplně na hovno bo jezdím víc driftem jak rovně

koupil jsem ho v květnu 2005 za 260.000kč a nasypal do něj přes 50.000kč....a budu ještě dělat tlumiče,čip a kupovat nové 17"....je fakt, že jsem punťa a chci mít vče stopro!!!
Ročně najezdím 50.000tis.km...
Jsem spokojený a jiiné auto než BMW už nechci, jen časem se budu poohlížet po 330Xd!
Petris píše:Tak jste měli pravdu, napsáno je tady o tomto voze mnoho a, abych byl upřímný začínám přemýšlet o něčem jiném.Je mi jasné ,že se zde probírají spíše problémy které nastanou,ale pravdou je to,že mám pouze 270tis. a z toho co jsem se zde dozvěděl tak kvalitní 320d asi neseženu.Bral jsem to ze začátku jako velice kvalitní a spolehlivý vůz .Je to škoda ,ale příznivcem BMW zůstanu i když ne asi majitelem ,jelikož se nechci nechat zrujnovat na náhradních dílech(turbo,vstřiky,čerpadlo atd).Prostě nemohu uvěřit tomu ,že BMW E46 320d do roku 2001 je tak neuvěřitelně nespolehlivé. Každý kdo na tomto foru odpovídal na dotaz na 320d přesvědčoval ,aby si ten druhý radši koupil 330d.Nemám to nikomu za zlé ,ale většina lidí kdo chce 320d nemíní jezdi závody a platit velkou pojistku. Pouze chce líbivé a spolehlivé auto, které není náročné na provoz a servis.Proč kupovat Škodovku když můžu mít BMW.Budu velice rád když mi někdo vyvrátí to co jsem zde napsal.
Bohuzel to je znama vec,ze do r.v.2001 je lepsi 320D nebrat,protoze to proste neni common-rail vice o motoryzacich napr. tady
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Jinak je dobre podumat kolik vlastne najezdis a jestly by nebylo tedy vyhodnejsi bud vzit benzina a nebo jeste vydrzet pripadne priplatit. Vzdyt za dobre se da jezdit s 320i ci 323i taky a pojistka kterou zminujes je stejna.
Jasne rozhoduje jak se o to majitel staral,ale to auto uz taky ma nejaky patek cili ten majitel nemusi byt vubec jen Jeden a v neposledni rade to auto proste uz bude mit neco najeto a mivaji mnohem vice nez benziny (neni pravidlo). A pokud ctu,ze ta spolehlivost je nic moc,tak proste cim vic KM,tim vetsi pravdepodobnost,ze ta spolehlivost bude cim dal horsi.
320D pred faceliftem bych si nekoupil,ale na druhou stranu "vetsina" o te poruchovosti vi a spousty lidi zrovinka 320D pred faceliftem maji. Jen se rozhlidni jen tady na foru. Duvodem dle meho je Cena vozu a spotreba
Petris píše:Nemám to nikomu za zlé ,ale většina lidí kdo chce 320d nemíní jezdi závody a platit velkou pojistku.
Nechci ti brat iluze, ale pokud resis ty tri tisice rocniho rozdilu na povinnem ruceni mezi dvoulitrem a trilitrem, tak se porozhledni po nejakem jinem aute. BMW E46 je super auticko, ale chce svoje a to "svoje" neni nejlevnejsi. Jestli jsou pro tebe tri tisice vyznamna castka, tak udrzba E46 te rozhodne nepotesi.
Moc vám všem děkuji za odpovědi.Naftu chci kvůli tomu ,že jezdím s nákladákem ,takže ji mám tak nějak nejlaciněji.Pravda je taková ,že vlastním Omegu 2.5TDS která má jak jistě víte BMW motor a můžu říct ,že spolehlivější auto jsem ještě neměl.Samozřejmě ,ale měla také své velké nevýhody .Spotřeba 10 až 14l.,vysoká pojistka,a jelikož jsem ženatý a jezdila sní i manželka tak jsem stále poslouchal ,že nikde nezaparkuje.No a jelikož mám na auto kupce tak jsem se začal po něčem porozhlížet a srdíčko mě prostě přitáhlo k BMW a vlastně jediná volba, která by splnovala všechno co chci je 320d.Proto jsem ted z toho celkem zklamaný ,když se dozvídám jaký by to byl špatný výběr.Jsem si vědom ,že není auto jako auto a prostě můžu mít štěstí ,nebo taky ne.A abych řekl pravdu tak jsem celkem zklamaný z toho jaké tu člověk dostane odpovědi.Pročetl jsem si toto forum celkem pečlivě a o 320d do roku 2001 jsem se toho zase tolik nedozvěděl.Vesměs je to směsice spíše názorů něž konkrétní odpovědi. To musí uznat každý kdo si to přečte.Je zde opravdu hodně žádostí o recenzi k tomuto vozu,ale ve většině případech se mu dostane odpovědi ,kup si benzín ,nebo připlat 100tis. a kup si něco novějšího.Věřte mi ,že kdybych ty peníze měl tak jsem se zajímal o jiný ročník případně o jiný motor.Vlastně mi šlo o to abych se od vás dozvěděl Když jdeš koupit 320d dej si pozor na např.(turbo,čerpadlo,ramena, a já nevím co ještě a poznáš to podle toho a toho. )Mě osobně je jasné ,že se může rozbít cokoliv at už turbo u 100KW ,nebo vstřiky u 110KW.Proto vás majitele 320D prosím o rady a zkušenosti s tímto autem a na co se mám připravit případně čeho se mám vyvarovat.Já věřím tomu,že je zde pár opravdových odborníků ,kterým by nedělalo problém něco podobného napsat.Nějak jsem se rozepsal tak,už radši skončím a jdu hledat informace dál.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hele, je jasný, že podělat se může cokoliv u čehokoliv. Pokud jsi rozhodnutej pro 320d, tak si klidně kup i tu starší.. Jde spíš o to, narazit na nějakej dobrej kus, kterej nebyl honěnej a bylo o něj staraný jak mělo bejt. Pokud v tom budeš pokračovat a víš jak se máš k turbodieselu chovat (předpokládám že víš), může ti ke spokojenosti ještě dlouho sloužit 

odchází hlavní vstřik, po cca 150 tis. km spojka a kolem 200tis. km čerpadlo, turba u těchto aut jsou celkem držáky samozřejmě pokud to nikdo nehonil jak zdutou kozu a nenechával zachladit!, ramena odchází u všech trojek...hlavně čím máš větší kola tím je to rychlejší, potom uložení ramen v karoserii, uložení zadních tlumičů, tyčky stabilizátorů,po cca 150.tis.km je dobré vyměnit přepadové trubičky ze vstřiků, občas blbne digi-klima....
ale jinak spokojenost...
ale jinak spokojenost...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 475
- Registrován: ned 30.01.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tuning píše:odchází hlavní vstřik, po cca 150 tis. km spojka a kolem 200tis. km čerpadlo, turba u těchto aut jsou celkem držáky samozřejmě pokud to nikdo nehonil jak zdutou kozu a nenechával zachladit!, ramena odchází u všech trojek...hlavně čím máš větší kola tím je to rychlejší, potom uložení ramen v karoserii, uložení zadních tlumičů, tyčky stabilizátorů,po cca 150.tis.km je dobré vyměnit přepadové trubičky ze vstřiků, občas blbne digi-klima....
ale jinak spokojenost...
jj pod to bych se podepsal , az na ten hlavni strik a digiklimu.... to bych urcite nezaradil jako vseobecnou zavadu tohohle modelu a motorizace.
Petris píše:No konečně něco konkrétního od někoho kdo tomu rozumí.Moc ti děkuji dám na to při koupi pozor.Jinak ta tvoje trojka je fakt moc pěkná.
Je to samozhrejme pravda co Tuning pise a patri mu za to dik
Ale kdyby si se podival na recenze (staci jen hledat) pak bys ten vycet vedel:
http://www.tipcars.com/applications/mag ... =N&Lang=cz
No taky de o to,aby jsi ty zavady pred koupi odhalil. Ja bych urcite obesel vice tech 320D a parkrat si sjel,ale i tak bych ji urcite koupil venku a ne tady. Preji stastny ulovek:wink:
BTW: Ja myslim,ze to neni jeho auto na fotce, sem to nekde uz videl ve vetsi fotce a to je myslim M3 mozna Cupe ne 320D sedan

Petris píše:Moc vám všem děkuji za odpovědi.Naftu chci kvůli tomu ,že jezdím s nákladákem ,takže ji mám tak nějak nejlaciněji.Pravda je taková ,že vlastním Omegu 2.5TDS která má jak jistě víte BMW motor a můžu říct ,že spolehlivější auto jsem ještě neměl.Samozřejmě ,ale měla také své velké nevýhody .Spotřeba 10 až 14l.,vysoká pojistka,a jelikož jsem ženatý a jezdila sní i manželka tak jsem stále poslouchal ,že nikde nezaparkuje.No a jelikož mám na auto kupce tak jsem se začal po něčem porozhlížet a srdíčko mě prostě přitáhlo k BMW a vlastně jediná volba, která by splnovala všechno co chci je 320d.Proto jsem ted z toho celkem zklamaný ,když se dozvídám jaký by to byl špatný výběr.Jsem si vědom ,že není auto jako auto a prostě můžu mít štěstí ,nebo taky ne.A abych řekl pravdu tak jsem celkem zklamaný z toho jaké tu člověk dostane odpovědi.Pročetl jsem si toto forum celkem pečlivě a o 320d do roku 2001 jsem se toho zase tolik nedozvěděl.Vesměs je to směsice spíše názorů něž konkrétní odpovědi. To musí uznat každý kdo si to přečte.Je zde opravdu hodně žádostí o recenzi k tomuto vozu,ale ve většině případech se mu dostane odpovědi ,kup si benzín ,nebo připlat 100tis. a kup si něco novějšího.Věřte mi ,že kdybych ty peníze měl tak jsem se zajímal o jiný ročník případně o jiný motor.Vlastně mi šlo o to abych se od vás dozvěděl Když jdeš koupit 320d dej si pozor na např.(turbo,čerpadlo,ramena, a já nevím co ještě a poznáš to podle toho a toho. )Mě osobně je jasné ,že se může rozbít cokoliv at už turbo u 100KW ,nebo vstřiky u 110KW.Proto vás majitele 320D prosím o rady a zkušenosti s tímto autem a na co se mám připravit případně čeho se mám vyvarovat.Já věřím tomu,že je zde pár opravdových odborníků ,kterým by nedělalo problém něco podobného napsat.Nějak jsem se rozepsal tak,už radši skončím a jdu hledat informace dál.
Moje rada zní... neposlouchej radílky typu kup si 330d a podobně.. pokud máš zájem o 320d sedni do auta a zajeď se na pár kousků podívat.. pokud nejsi úplnej neználek což předpokládám když jsi řidič z povolání tak nejsi .. že snad rozeznáš špatný auto od dobrého .. pořádně projet, poslechnout motor, projet pár nerovností (test podvozku), vizuelní kontrola zda nebyl vůz bourán a je to ... pokud vyhovuje není co řešit..
Dle mně 320d 100kW není špatný motor kdyby byl určitě by ho BMW nemontoval do svých vozů.. navíc ty sám jsi spokojen s motorem 2,5tds, který sám osobě byl snad nejproblémovějším dieselem co BMW kdy montovalo.. praskající hlavy, netěsná turba, odcházející čerpadlo.. přečti si nějaké starší recenze na tds..

Ano máš naprostou pravdu.Ale ptal jsem se proto ,abych věděl na co si dát pozor a na co se zaměřit.Když by se mě někdo zeptal na problémy u TDS tak si myslím ,že bych mu pár rad a informací také mohl dát.Bohužel se najdou takový borci mezi námi kteří ti prodají auto se skrytou závadou.Dám ti klasickej příklad na TDS. Všeobecně je známo ,že za tepla špatně startuje důvody jsou dva( 1-hlava na čerpadle -poznáš to podle toho,když motor nechce chytit tak jednoduše poleješ čerpadlo studenou vodou a motor okamžitě naskočí.Vevnitř je destička která se teplem deformuje a po ochlazení se opět vrací do původního stavu.
2-špatně naštelovaný předvstřik-tento motor má rozvodový řetěz ,který se po ujetí zdruba 150tis.natáhne a jednoduše ten předvstřik rozhodí.Samozřejmě je tam napínací kladka ,ale ta to není schopna napínat rovnoměrně atd.)
Na tomto příkladu jsem ti uvedl jak můžeš v servisu přijít o dos značnou hotovost.Jelikož repas čerpadla tě bude stát tak 15tis. a seřízení předvstřiku tak 1000kč.
Samozřejmě jsem to tady uvedl jen jako příklad a nechci s nikým o tom moc polemizovat jelikož těch možností je jistě víc,ale pro někoho je to dobrá rada.A právě o to mi jde dozvědět se něco konkrétního.
2-špatně naštelovaný předvstřik-tento motor má rozvodový řetěz ,který se po ujetí zdruba 150tis.natáhne a jednoduše ten předvstřik rozhodí.Samozřejmě je tam napínací kladka ,ale ta to není schopna napínat rovnoměrně atd.)
Na tomto příkladu jsem ti uvedl jak můžeš v servisu přijít o dos značnou hotovost.Jelikož repas čerpadla tě bude stát tak 15tis. a seřízení předvstřiku tak 1000kč.
Samozřejmě jsem to tady uvedl jen jako příklad a nechci s nikým o tom moc polemizovat jelikož těch možností je jistě víc,ale pro někoho je to dobrá rada.A právě o to mi jde dozvědět se něco konkrétního.
Petris píše:Ano máš naprostou pravdu.Ale ptal jsem se proto ,abych věděl na co si dát pozor a na co se zaměřit.Když by se mě někdo zeptal na problémy u TDS tak si myslím ,že bych mu pár rad a informací také mohl dát.Bohužel se najdou takový borci mezi námi kteří ti prodají auto se skrytou závadou.Dám ti klasickej příklad na TDS. Všeobecně je známo ,že za tepla špatně startuje důvody jsou dva( 1-hlava na čerpadle -poznáš to podle toho,když motor nechce chytit tak jednoduše poleješ čerpadlo studenou vodou a motor okamžitě naskočí.Vevnitř je destička která se teplem deformuje a po ochlazení se opět vrací do původního stavu.
2-špatně naštelovaný předvstřik-tento motor má rozvodový řetěz ,který se po ujetí zdruba 150tis.natáhne a jednoduše ten předvstřik rozhodí.Samozřejmě je tam napínací kladka ,ale ta to není schopna napínat rovnoměrně atd.)
Na tomto příkladu jsem ti uvedl jak můžeš v servisu přijít o dos značnou hotovost.Jelikož repas čerpadla tě bude stát tak 15tis. a seřízení předvstřiku tak 1000kč.
Samozřejmě jsem to tady uvedl jen jako příklad a nechci s nikým o tom moc polemizovat jelikož těch možností je jistě víc,ale pro někoho je to dobrá rada.A právě o to mi jde dozvědět se něco konkrétního.
Ahoj četl jsem tady tvé příspěvky zkus se podívat na http://www.tipcars.cz tam si dej vyhledat vozy Bmw je tam jedna 320D s xenony a s klima najeto 104 tis km za 239 tis Kč mně se hrozné ě libí ale bohužel ted nemám peníze!!