Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Náplně do 530D e39
Motorový olej: doporučené SAE 0W-40, 5W-40, 5W-30 s HTHS višší než 3,5. náplň je 6,5 litru. Pokud možno se schválením BMW nebo alespoň s ACEA A3/B3
Převodový olej do manuálu: plně syntetický olej SAE 75w-80 mající specifikace dle GL-4, ZF TE-ML 08A, ZF TE-ML 02. Náplň je 1,2 litru. Např. ARAL SNS-B 75W-80
Automat: doživotní náplň, bližší údaje výrobce neposkytuje. Ale typuji na ATF 22 (Dexron IID) či ATF 55 (Dexron IIIF) pro vozy do r.v. 2000 a ATF E-S (Dexron IID), plná syntetika pro vozy od r.v. 2000 do 2004. Náplň je 7,8 litru.
Rozvodovka(dif): Olej SAE 75W-140 pouze se schválením BMW(jednotlivé schválené výrobce a názvy produktů jsem tu již uváděl). Náplň je jeden litr.
Servo: Olej do automatických převodovek a serv SAE 75W, ATF 22 (Dexron IID) či ATF 55 (Dexron IIIF). Náplň je 1,2 litru.
Náplň do chladiče: nemrznoucí kapalina pro motory s podílem hliníkových součástí(zelená) či bezsilikátová kapalina(červená). Náplň je 9,2 litru.
Motorový olej: doporučené SAE 0W-40, 5W-40, 5W-30 s HTHS višší než 3,5. náplň je 6,5 litru. Pokud možno se schválením BMW nebo alespoň s ACEA A3/B3
Převodový olej do manuálu: plně syntetický olej SAE 75w-80 mající specifikace dle GL-4, ZF TE-ML 08A, ZF TE-ML 02. Náplň je 1,2 litru. Např. ARAL SNS-B 75W-80
Automat: doživotní náplň, bližší údaje výrobce neposkytuje. Ale typuji na ATF 22 (Dexron IID) či ATF 55 (Dexron IIIF) pro vozy do r.v. 2000 a ATF E-S (Dexron IID), plná syntetika pro vozy od r.v. 2000 do 2004. Náplň je 7,8 litru.
Rozvodovka(dif): Olej SAE 75W-140 pouze se schválením BMW(jednotlivé schválené výrobce a názvy produktů jsem tu již uváděl). Náplň je jeden litr.
Servo: Olej do automatických převodovek a serv SAE 75W, ATF 22 (Dexron IID) či ATF 55 (Dexron IIIF). Náplň je 1,2 litru.
Náplň do chladiče: nemrznoucí kapalina pro motory s podílem hliníkových součástí(zelená) či bezsilikátová kapalina(červená). Náplň je 9,2 litru.
Zdar chlapi, chtěl bych znát Váš názor na celoživotní náplň v automatu, mě se to prostě nezdá. Mám 528ia, hned po koupi jsem vyměnil všechny oleje - motor, převodovka, diferák. Ten převodový vypadal pěkně jetě a filtr ještě hůře, naštěstí nesmrděl spáleninou. Chlápek v servisu říkal, že je třeba u BMW normálně měnit co 80tkm v matu i manuálu. Jelikož BMW nemá výpustný šroub na hydroměniči, tak tam něco zůstalo a že ho mám vyměnit raději po 40tkm. A teď jsem se tu dočetl, že prý se nemusí měnit vůbec
Mám najeto něco přes 200tkm a nedovedu si představit ten olej po dalších 200tkm. Tak, jak to teda je?
A další obdobný dotaz, co říkáte na longlife olej? Já na svém bávu najel zatím 20tkm, dvakrát jsem vyměnil olej, ale počítadlo servisního intervalu ještě není u konce a to tam už něco ujeto bylo, než jsem to koupil.
Takže tam opravdu mám nalít nějaký longlife, samo že plnou synt a jezdit s tím třeba 30tkm bez výměny? Na to nemám nervy. Nerad bych mu staroušovi něco upřel, co mu patří.



A další obdobný dotaz, co říkáte na longlife olej? Já na svém bávu najel zatím 20tkm, dvakrát jsem vyměnil olej, ale počítadlo servisního intervalu ještě není u konce a to tam už něco ujeto bylo, než jsem to koupil.
Takže tam opravdu mám nalít nějaký longlife, samo že plnou synt a jezdit s tím třeba 30tkm bez výměny? Na to nemám nervy. Nerad bych mu staroušovi něco upřel, co mu patří.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Pro motor je lepší klidně "obyčejný" olej (samo splňující potřebné specifikace) a často ho měnit, než tam dávat nějaký předražený hyper-super oleje s údajně delší výdrží. Čistej a čerstvej olej je pro motor vždycky to nejlepší. Takže třeba klasiku 5W-40 a měnit max po 15 tis. a max po roce... V americe tam lijou úplně shitový oleje, ale mění je třeba po 5 tisích, a jak dlouho ty káry vydrží.. Milion není problém. A s tím automatovým olejem si myslím to stejný.. Těch 80 tis. jak říkaj bude odpovídající..
Ameriku si za příklad moc neber, jejich motory jsou svoji koncepcí poněkud jiné. Výkon tam nehoní všelijakými technickými "high" vymyšlenostmi (nic je k tomu netlačí), ale objemem a dvouventilovou klasikou. Tudíž nízké otáčky, velkoobjemové motory s velkou olejovou náplní. Tudíž nepotřebují žádné spejšl aditivované oleje.dsvatos píše:Pro motor je lepší klidně "obyčejný" olej (samo splňující potřebné specifikace) a často ho měnit, než tam dávat nějaký předražený hyper-super oleje s údajně delší výdrží. Čistej a čerstvej olej je pro motor vždycky to nejlepší. Takže třeba klasiku 5W-40 a měnit max po 15 tis. a max po roce... V americe tam lijou úplně shitový oleje, ale mění je třeba po 5 tisích, a jak dlouho ty káry vydrží.. Milion není problém. A s tím automatovým olejem si myslím to stejný.. Těch 80 tis. jak říkaj bude odpovídající..
Nicméně v ostatním s tebou souhlasím, také nejsem příznivcem long-life provozu, to je totiž původně marketingový výmysl automobilek a olejáři se stím museli nějak poprat.
Co se týče "doživotnosti" olejových náplní, tak k tomu jsem se tu již vyjadřoval. Ve zkratce, žádná doživotní náplň neexistuje. Jsou sice převodové oleje s výměnnou lhůtou až 500tis. km, ale ty jsou povětšinou určeny pro nákladní vozy a stejně se mění dříve.
Do tvého motoru dávej prostě klasický olej např. SAE 0W-40 či 5W-40 a měň po 10ti až 15ti tis. Km a nic tím nezkazíš.
Co se týče automatu, tak měň po těch cca 80ti tis.Km, používej nějaký ATF se specifikací Dexron II D , nejlépe plně syntetický.
major píše:Ameriku si za příklad moc neber, jejich motory jsou svoji koncepcí poněkud jiné. Výkon tam nehoní všelijakými technickými "high" vymyšlenostmi (nic je k tomu netlačí), ale objemem a dvouventilovou klasikou. Tudíž nízké otáčky, velkoobjemové motory s velkou olejovou náplní. Tudíž nepotřebují žádné spejšl aditivované oleje.dsvatos píše:Pro motor je lepší klidně "obyčejný" olej (samo splňující potřebné specifikace) a často ho měnit, než tam dávat nějaký předražený hyper-super oleje s údajně delší výdrží. Čistej a čerstvej olej je pro motor vždycky to nejlepší. Takže třeba klasiku 5W-40 a měnit max po 15 tis. a max po roce... V americe tam lijou úplně shitový oleje, ale mění je třeba po 5 tisích, a jak dlouho ty káry vydrží.. Milion není problém. A s tím automatovým olejem si myslím to stejný.. Těch 80 tis. jak říkaj bude odpovídající..
Nicméně v ostatním s tebou souhlasím, také nejsem příznivcem long-life provozu, to je totiž původně marketingový výmysl automobilek a olejáři se stím museli nějak poprat.
Co se týče "doživotnosti" olejových náplní, tak k tomu jsem se tu již vyjadřoval. Ve zkratce, žádná doživotní náplň neexistuje. Jsou sice převodové oleje s výměnnou lhůtou až 500tis. km, ale ty jsou povětšinou určeny pro nákladní vozy a stejně se mění dříve.
Do tvého motoru dávej prostě klasický olej např. SAE 0W-40 či 5W-40 a měň po 10ti až 15ti tis. Km a nic tím nezkazíš.
Co se týče automatu, tak měň po těch cca 80ti tis.Km, používej nějaký ATF se specifikací Dexron II D , nejlépe plně syntetický.
Pánové, díky za rady do života, máme na věc stejný názor.
Jak tedy ale funguje to led diodové počítadlo výměny oleje? U E34 mi to ukazovalo výměnu po cca 12tkm, vím že to počítá i starty, jezdil jsem dost po městě. S E39 jezdím obdobně, najeto přes 20tkm + předchozí majitel, ledky přibývají, ale znatelně pomaleji. Copak výrobce už tehdy v roce 99 počítal s longlife oleji a tomu přizpůsobil i to počítadlo?
Pokud chápu správně, radíte vykašlat se na počítadlo, to co říká výrobce jsou báchorky pro děcka a normálně to měnit, jako u staré dobré E34, akorát plnou místo polo.

Zhruba od roku výroby 98 se některé modely zkušebně začali převádět do Long-life provozu. Pokud je v tomto systému provozu i tvůj vůz a počítač má nastaven matematický algoritmus výpočtu pro použití LL olejů, pak ti nezbývá než používat oleje mající schválení BMW LL-98 či LL-01 a slepě věřit při intervalu výměny počítači a nebo se na počítač vykašli a prostě vyměňuj olej dle zavedených a prověřených standardů, tedy po cca 15tis.km.TOMe39 píše:Pánové, díky za rady do života, máme na věc stejný názor.
Jak tedy ale funguje to led diodové počítadlo výměny oleje? U E34 mi to ukazovalo výměnu po cca 12tkm, vím že to počítá i starty, jezdil jsem dost po městě. S E39 jezdím obdobně, najeto přes 20tkm + předchozí majitel, ledky přibývají, ale znatelně pomaleji. Copak výrobce už tehdy v roce 99 počítal s longlife oleji a tomu přizpůsobil i to počítadlo?
Pokud chápu správně, radíte vykašlat se na počítadlo, to co říká výrobce jsou báchorky pro děcka a normálně to měnit, jako u staré dobré E34, akorát plnou místo polo.
Doufám, že to již teď bylo dostatečně polopaticky

major píše:Zhruba od roku výroby 98 se některé modely zkušebně začali převádět do Long-life provozu. Pokud je v tomto systému provozu i tvůj vůz a počítač má nastaven matematický algoritmus výpočtu pro použití LL olejů, pak ti nezbývá než používat oleje mající schválení BMW LL-98 či LL-01 a slepě věřit při intervalu výměny počítači a nebo se na počítač vykašli a prostě vyměňuj olej dle zavedených a prověřených standardů, tedy po cca 15tis.km.TOMe39 píše:Pánové, díky za rady do života, máme na věc stejný názor.
Jak tedy ale funguje to led diodové počítadlo výměny oleje? U E34 mi to ukazovalo výměnu po cca 12tkm, vím že to počítá i starty, jezdil jsem dost po městě. S E39 jezdím obdobně, najeto přes 20tkm + předchozí majitel, ledky přibývají, ale znatelně pomaleji. Copak výrobce už tehdy v roce 99 počítal s longlife oleji a tomu přizpůsobil i to počítadlo?
Pokud chápu správně, radíte vykašlat se na počítadlo, to co říká výrobce jsou báchorky pro děcka a normálně to měnit, jako u staré dobré E34, akorát plnou místo polo.
Doufám, že to již teď bylo dostatečně polopaticky.
Jo jo, dík, jen jsem v tom chtěl mít jasno.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Major: S těma amerikama jsem to bral jako příklad. Je mi jasný, že ty jejich velkoobjemový bubláky, s nízkým měrným výkonem, co celej život běží skoro na volnoběh je něco jinýho než tady v Evropě.. Ale je to jen porovnání s evropou, kde se nesmyslně tahají peníze z lidí za zázračný oleje, který akorát časem odpraví motor. Ten amer. systém je v tomhle podle mě lepší. Prostě předepsanej olej a častěji měnit... Raději koupím za 175Kč/ litr rozlejvanou Q8 5W-40 ACEA A3 a vyměním po 10-15. tisících nebo roce, než tam lít předražený "kdovíco" za 800/litr a po 30. tisících z toho motoru budu vyšťourávat nějakou černou vazelínu... 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Je to tak necelej rok zpátky, kdy na http://www.oleje.cz byla fotka a diskuze o "zázračným" LongLife oleji Castrol, vylitým po 30. tisících z benzínovýho Superba.. Dobrej kentus 

Čus chlapi.... Snad tohle někomu pomůže, protože sehnat olej /schválenej/ do diferáku je fakt unikum. Náhodou sem narazil na stránky LIQUI MOLY a oni dělaj převoďák do difu. BMW - menuje se to GL5 LS 75W140 /samosvor i bez/. A další je FUCHS, jeho olej se menuje TITAN GEAR H 75W90 /bez samosvoru!/ a se samosvorem pak TITAN GEAR HLS 75W140. MOTUL dělá HYPO BMLS... Zdarec...
--dík majorovi za dobrý příspěvky--
--dík majorovi za dobrý příspěvky--
Uvádím jeden zajímavý dotaz, který mi přifičel přes SZ a mohl by zajímat více lidí.
Starline a ostatní NO NAME oleje
Ahoj, co se týče značky Starline, tak ta je bohužel jakožto i jiné podobné no-name oleje velkou neznámou. U těchto značek se jedná většinou vždy o "přebal" nějakého jiného více či méně známého výrobce. Problém ale je, že ti nikdo neřekne jakého a také to, že se pod stejným názvem může skrývat těch výrobců několik. Tyto firmy(Kelly a pod.) berou oleje od toho kdo jim je prodá nejlevněji. Tudíž v jedné šarži může být například olej Fuchs a v další pod stejným názvem už třeba nějaký polský produkt atd. Jediné krytérium výběru mimo ceny je pouze splnění základních norem API a ACEA.
Všimni si, že tyto no-name oleje splňují většinou vždy jen tyto základní normy (ACEA a API). A na rovinu, splnit tyto poměrně široké normy není zase takový problém. Větší problém, jak kvalitativní tak i finanční, je splnit normy jednotlivých výrobců vozidel(např. VW, Ford, MB či BMW). Je to tedy vlastně taková loterie. Nemusí se jednat vyloženě o olej špatný, ale na 100% se nejedná o olej špičkový. Je to stejné jako když si třeba koupíš brzdové destičky od Textaru a nebo nějaké levné no name. Brzdit budou oboje, ale otázka je jak.
Bohužel nemám k dispozici pro porovnání produktový list tohoto oleje, tudíž ti o něm nemohu říci nic bližšího. Nicméně bych použití těchto a jim podobných olejů do našich miláčků spíše nedoporučil.
Co se týče té zvýšené spotřeby u tvého vozu, tak to je opět diskutabilní. Může jít pouze o zvýšení přirozených ztrát oleje v důsledku změny kvality oleje přechodem na jiného dodavatele(viz. výše), ale také o ztráty v důsledku mechanického opotřebení částí motoru, zapříčiněné používáním méně kvalitního motorového oleje či olejů(samozřejmě za předpokladu, že ti olej někde neteče). Menším ročním nájezdem km, pokud ti olej někde neuniká by rozhodně ke zvýšení spotřeby docházet nemělo. Olej není natolik těkavá kapalina aby se při delším stání samovolně odpařovala v takovém množství.
Mohu ti poradit jedině toto.
Zkus aplikovat olej stejné SAE od nějakého opravdu známého a léty prověřeného výrobce a sleduj jeho spotřebu. Pokud se nezmění, je problém patrně již v mírném opotřebení motoru. Pokud se sníží, je problém v kvalitě oleje. Nicméně musím podotknout, že spotřeba oleje 1,5litru od výměny k výměně není zatím nikterak alarmující hodnotou. Každopádně ti nedoporučuji se vracet zpět ke značce Starline i když zjistíš, že i přes změnu značky nedojde ke snížení spotřeby. S velkou pravděpodobností totiž došlo k opotřebení motoru a následným ztrátám právě v důsledku dlouhodobého použití tohoto produktu. Dalším používáním by se mohl stav i nadále zhoršovat.
Ještě rada na závěr, kterou jsem zde již několikráte v minulosti zmiňoval. Pokud se chceš alespoň zhruba přesvědčit zda olej který již několik výměnných lhůt používáš je na dostatečné kvalitativní úrovni, stačí když odšroubuješ pár šroubů od ventilového víka motoru a mrkneš se zda je čisté, bez šlemů a úsad, samotné víko i okolí uložení vaček. Kvalitně aditivovaný olej zachová tyto partye jako nové i po stovkách tis. km.
*** píše:Pročítal jsem diskuse na webu ohledně problematiky oleje a chtěl bych poprosit o radu.
Jeden známej mi už několik let měnil olej a nikdy žádný problém, takže jsem to nějak neřešil. Avšak poslední rok, začalo mý auto ( BMW 523i ) tzv. žrát olej... Začal jsem to tedy zkoumat a zjistil jsem, že mi do auta leje olej Starline Diamod 5W40. Tak jsem tě chtěl poprosit, co si oněm myslíš? Podle toho co, jsem vyčetl to nebude žádnej zázrak... Myslíš, že by jeho používání mohlo motor nějak víc poškodit a zapříčinit tak jeho tzv. žraní oleje... Možná v tom může hrát i roli poměrně velká změna užívání... Dříve jsem měnil olej několikrát do roka a teď skoro nejezdím a olej měním tak jednou za rok... Ještě pro upřesnění motor má najeto 190 tisíc a spolkne tak 1,5 litru za interval-podle ukazatele (takový ty zelený čárky, který postupně mizí..)
Předem děkuji za brzkou odpověď...
Starline a ostatní NO NAME oleje
Ahoj, co se týče značky Starline, tak ta je bohužel jakožto i jiné podobné no-name oleje velkou neznámou. U těchto značek se jedná většinou vždy o "přebal" nějakého jiného více či méně známého výrobce. Problém ale je, že ti nikdo neřekne jakého a také to, že se pod stejným názvem může skrývat těch výrobců několik. Tyto firmy(Kelly a pod.) berou oleje od toho kdo jim je prodá nejlevněji. Tudíž v jedné šarži může být například olej Fuchs a v další pod stejným názvem už třeba nějaký polský produkt atd. Jediné krytérium výběru mimo ceny je pouze splnění základních norem API a ACEA.
Všimni si, že tyto no-name oleje splňují většinou vždy jen tyto základní normy (ACEA a API). A na rovinu, splnit tyto poměrně široké normy není zase takový problém. Větší problém, jak kvalitativní tak i finanční, je splnit normy jednotlivých výrobců vozidel(např. VW, Ford, MB či BMW). Je to tedy vlastně taková loterie. Nemusí se jednat vyloženě o olej špatný, ale na 100% se nejedná o olej špičkový. Je to stejné jako když si třeba koupíš brzdové destičky od Textaru a nebo nějaké levné no name. Brzdit budou oboje, ale otázka je jak.
Bohužel nemám k dispozici pro porovnání produktový list tohoto oleje, tudíž ti o něm nemohu říci nic bližšího. Nicméně bych použití těchto a jim podobných olejů do našich miláčků spíše nedoporučil.
Co se týče té zvýšené spotřeby u tvého vozu, tak to je opět diskutabilní. Může jít pouze o zvýšení přirozených ztrát oleje v důsledku změny kvality oleje přechodem na jiného dodavatele(viz. výše), ale také o ztráty v důsledku mechanického opotřebení částí motoru, zapříčiněné používáním méně kvalitního motorového oleje či olejů(samozřejmě za předpokladu, že ti olej někde neteče). Menším ročním nájezdem km, pokud ti olej někde neuniká by rozhodně ke zvýšení spotřeby docházet nemělo. Olej není natolik těkavá kapalina aby se při delším stání samovolně odpařovala v takovém množství.
Mohu ti poradit jedině toto.
Zkus aplikovat olej stejné SAE od nějakého opravdu známého a léty prověřeného výrobce a sleduj jeho spotřebu. Pokud se nezmění, je problém patrně již v mírném opotřebení motoru. Pokud se sníží, je problém v kvalitě oleje. Nicméně musím podotknout, že spotřeba oleje 1,5litru od výměny k výměně není zatím nikterak alarmující hodnotou. Každopádně ti nedoporučuji se vracet zpět ke značce Starline i když zjistíš, že i přes změnu značky nedojde ke snížení spotřeby. S velkou pravděpodobností totiž došlo k opotřebení motoru a následným ztrátám právě v důsledku dlouhodobého použití tohoto produktu. Dalším používáním by se mohl stav i nadále zhoršovat.
Ještě rada na závěr, kterou jsem zde již několikráte v minulosti zmiňoval. Pokud se chceš alespoň zhruba přesvědčit zda olej který již několik výměnných lhůt používáš je na dostatečné kvalitativní úrovni, stačí když odšroubuješ pár šroubů od ventilového víka motoru a mrkneš se zda je čisté, bez šlemů a úsad, samotné víko i okolí uložení vaček. Kvalitně aditivovaný olej zachová tyto partye jako nové i po stovkách tis. km.
Už jsem na to někomu odpovídal a dokonce do stejného motoru.Dave píše:Minulý majitel dával Castrol SLX 0W30, potřebuji vyměnit a jdu opět do tohoto oleje ale našel jsem tu že tento olej není zas až tak extra. Jak to tedy je? Mám měnit to co tam bylo nebo se můžou udělat mírné odchylky? Třeba na zimu.
Konkrétně do tohoto motoru ti zrovna tuto SAE příliš nedoporučuji, jsou to sice výborné motory, ale trpí poměrně velkou spotřebou oleje a SAE 30 není zrovna olej vhodný pro velké tepelné namáhání u takto výkonného motoru. Spíše bych ti doporučil nějaký SAE 0W-40 či 5W-40 se specifikací BMW LL-01, či LL-98, pokud jezdíš v režimu prodloužených výměnných lhůt. Pokud ne, stačí ti ACEA A3/B3.
major píše:Maslista píše:Ahoj Majore..
prosím tě je možné přejít u e46 323i M52 r.v.1998 z longlife režimu na normální interval 10.000km s použitím oleje PENTOSIN 5w-40..?
Určitě, akorát prostě budeš měnit častěji.
Je to sice už trošku OT, tak snad jen pro informaci - PENTOSINTH 5W-40 šplňuje normu BMW LL-98
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
major píše:Spíše bych ti doporučil nějaký SAE 0W-40 či 5W-40 se specifikací BMW LL-01, či LL-98, pokud jezdíš v režimu prodloužených výměnných lhůt. Pokud ne, stačí ti ACEA A3/B3.
Takže spíš tohle? TXT Softec 5W-40. Měním zásadně po 15tis km.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=819
Nebo ze by tohle?
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=856
Dave píše:major píše:Spíše bych ti doporučil nějaký SAE 0W-40 či 5W-40 se specifikací BMW LL-01, či LL-98, pokud jezdíš v režimu prodloužených výměnných lhůt. Pokud ne, stačí ti ACEA A3/B3.
Takže spíš tohle? TXT Softec 5W-40. Měním zásadně po 15tis km.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=819
Nebo ze by tohle?
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=856
Ten softec spis odsud, usetris minimalne petikilo..

N54 PWR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
Lukas H. píše:Dave píše:major píše:Spíše bych ti doporučil nějaký SAE 0W-40 či 5W-40 se specifikací BMW LL-01, či LL-98, pokud jezdíš v režimu prodloužených výměnných lhůt. Pokud ne, stačí ti ACEA A3/B3.
Takže spíš tohle? TXT Softec 5W-40. Měním zásadně po 15tis km.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=819
Nebo ze by tohle?
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=856
Ten softec spis odsud, usetris minimalne petikilo..http://www.mako-carstyling.cz/index2.php?menu1=oleje
Uz ho mam v kufru, za 250,-

Dave píše:Lukas H. píše:Dave píše:[quote="major"]Spíše bych ti doporučil nějaký SAE 0W-40 či 5W-40 se specifikací BMW LL-01, či LL-98, pokud jezdíš v režimu prodloužených výměnných lhůt. Pokud ne, stačí ti ACEA A3/B3.
Takže spíš tohle? TXT Softec 5W-40. Měním zásadně po 15tis km.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=819
Nebo ze by tohle?
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=856
Ten softec spis odsud, usetris minimalne petikilo..http://www.mako-carstyling.cz/index2.php?menu1=oleje
Uz ho mam v kufru, za 250,-

Hod odkaz at vime kde je nejlevneji...

N54 PWR