Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Seká se otáčkoměr

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Koby »

Zdravím, mám problém na autě, že se mi seká otáčkoměr.

Abych přiblížil, zdá se mi že je trošku přidřenej, jde jakoby těžko. Na prudkou reakci plynu reaguje, ale na pomalou nee. Pokud klepnu zezhora na palubku,většinou se dostane na správnou hodnotu.

Máte někdo zkušenosti s opravou?

Jenom dotaz. Jeot hnaný přes nějakej mech,. náhon z převodovky, nebo z altíku, nebo je to čistě el. princip z řídící jednotky?

Díky za rady.
Koby
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Koby »

Tak jinak. Je problém se na ten otáčkoměr dostat? Popřípadě jak?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od dsvatos »

Otáčkoměr je obyčejnej měřák počítající el. impulsy a převádějící je na napětí, které se pak zobrazuje...
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Koby »

Ok, to jsem chtěl vědet. Takže to chodí na el. principu. U některých aut to chodí na principu čistě mech., bovdeny z převodovky atd.

Takže to asi bude fakt tím, že je tam někde trošku přidřený. Zkusim rozdělat palubku a mrknout se, co to dělá, popřípadě dotoho cvrnkout nákej kontaktel, wd 40 aspol
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Rubini »

Ahoj, prosim te bowdenem snimany otacky motoru si s nejvetsi pravdepodobnosti nepamatujou ani nasi tatove. Stejne jako pohon steracu bowdenem. Bowdwnem u starsich aut byla snimana rychlost (skrze vlozeny prevod do prevodovky). Ale to je uplne jedno. Poslednich x desitek let se prevadeji snimane impulsy ze zapalovaci civky na napeti. Takze vlastni otackomer je obycejne neobycejny voltmetr jak bylo psano. U Bmw sem este nemel vlastni otackomer v ruce. Testovacim napeti urcite ne vyssi nez 12 voltu (zkusil bych pro opatrnost jit od 0V regulovatelnym zdrojem nahoru) pripojit na vlasni vstup civky meraku. Ale tim jenom otestnes mechanicky rucicku. Muzes bez obav zkusit rucku ruco vychylit na doraz a pustit, nemela by vubec drit. Vetsinou u dnesnich meraku (otackomer i rychlomer - treba u motorek Honda sou uplne zamenny) problem s mechanikou je vyjimecny. Kdyz uz, tak rucka chveje okolo merene hodnoty.
Jestli bude pridrenej, tak na naky opravy lepsti zapomen a zacni se pidit po jinym.
Jarek
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 26.07.2006 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Jarek »

S tím testováním zdrojem 0-12volt bych byl opatrnej 8O . Není tam klasickej měřák (cívka+magnet+vratná pružinka) ale něco jako servomotorek :idea: . Pracuje opravdu na principu impulzů a aby ručička mohla nahoru i dolů (protože tam není ta vratná pružinka) takže má určo víc vývodů než dva. Test točením s ručičkou je OK. Když sem dělal změnu podsvícení na svým tak ty ručičky při točení trochu chrčí. Ten zvuk je JAKO by tam byly suchý ozubený kolečka :? .
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Rubini »

Jojo, sem trouba. Presne jak rika Jarek. Na novejsich budicich uz opravdu neni klasickej V metr. Takze k testovani je treba krome napajeciho napeti i generator impulsu. Takze tvuj problem muze bejt i v tom, ze je spatnej kontakt na budici civce toho "motorku". Kamos na ty CBR mel taky jednu civku uklepanou (titerny dratky - privody) a nesly mu otacky v urcitym rozsahu. (Chystali sme se na chirurgickej zakrok, ale minulej tejden to opravil o strom :? ).
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Koby »

Jj, díky. Včera jsem to zkoušel trošku rozebrat, povolil jsem ty dva šrouby zespoda na tom kšiltu palubky a vytáhnul budíky k volantu, dál vypadá že nejsou a nechci za to tahat moc velkou silou.Neměl jsem moc času. Dneska se podivám jak sundat to sklo. Neví někdo!? Vespod to vypadá na nějaké protikusy, ale nevim no.Zdá se mi spíš, že tzo musím vytáhnout uplně celý a sklo sundat nějak zezadu. Upřímně se bojim, at to nezníčim.

Jinak jsem prohlédával na foru, a jsou tady lidi, kteří to stříknuli WD 40 a chodilo to dál. Takže když to bude dřít, zkusim nejdřív tohle a uvidíme co dál.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od castro »

Koby píše:Jj, díky. Včera jsem to zkoušel trošku rozebrat, povolil jsem ty dva šrouby zespoda na tom kšiltu palubky a vytáhnul budíky k volantu, dál vypadá že nejsou a nechci za to tahat moc velkou silou.Neměl jsem moc času. Dneska se podivám jak sundat to sklo. Neví někdo!? Vespod to vypadá na nějaké protikusy, ale nevim no.Zdá se mi spíš, že tzo musím vytáhnout uplně celý a sklo sundat nějak zezadu. Upřímně se bojim, at to nezníčim.

Jinak jsem prohlédával na foru, a jsou tady lidi, kteří to stříknuli WD 40 a chodilo to dál. Takže když to bude dřít, zkusim nejdřív tohle a uvidíme co dál.
já myslim že to bude spíš jen někde drhnout. Vypadalo to že otáčky to měří tak jak má, jen tý ručičce se nějak nechtělo a trochu se zapomínala.
Odpovědět