Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

muzika E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#1 Příspěvek od Tuning »

předělával někdo repro v e46,aby to líp hrálo, popř. uvítám mistry co už v tom mají los praxos, aby mi poradily, jak za levný peníz hodně muziky???Rádio už mám nové a co dállllll????
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#2 Příspěvek od FreeTree »

Budu řešit taky něco podobnýho.... mám připraveno: rádio ALPINE CDA 9855, zesík Rodek R680i, SW Hifonics, nějaký ty kompa Hertz... další dobrý informace najdeš na http://www.autohificlub.cz
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#3 Příspěvek od Toydolls »

To ted taky sonduji a schanim info,protoze o tom nic moc nevim

Mam origo radio CD Business (tusim Alpine) - musim jeste zjistit presny parametry. Na origo reprakach se toho moc nevycte (ve dverich a zadnim platu by meli byt stejne) cili ja tam mam Haes 2ohm a nejaky cisla
Pak dle foto co sem pohledal HK tam dava do dveri dolu
21W 3ohm (stredovy ve dverich pokud mate,dava se stejnyma parametrama)

Problem je ovsem s velikosti, je totiz pomerne atipicka a to nejakych 16cm (dvere dole, zadni plato) + to ma specialni ramecek za ten se to pak chyta (ramecek lze koupit,ale 300kc)

Se mi nechce znicit origo jen kuli ramecku.
Repro se da vzit bud (dual cone - predni dvere) a nebo napr. 2-pasmove koaxialni (zadni plato)
Ja bych zatim nejaky zesilovac nepridaval,myslel sem,ze bych vymenil jen BASovy ve dverich a v zadnim platu,ale nevim zda vubec to bude hrat lepe a zda by trebas vyhovovali a jak by to znelo
- max. výkon 120 W
- RMS výkon 25 W
- frekvenční charakter 40-22 000 Hz
- citlivost (1W/1m) 91 dB

Nebo zda pridat na 180 W (abych to neprehnal bez zesiku nebo naopak aby byla citelna vubec nejaka zmena).
mufman
Registrovaný
Příspěvky: 537
Registrován: sob 11.02.2006 01:00
Bydliště: Třebíč

#4 Příspěvek od mufman »

O reprákách systému Dual cone bych vůbec neuvažoval..... To je to nejhorší co snad může být a tyhle repra nikdy nebudou hrát dobře. Dopředu bych dal rozhodně komponentní reproduktory, pokud se do toho nekomu nechce tak koaxiály, ale nutno počítat s tím, že vejšky nebudou takový jako u komp.
mufman
Registrovaný
Příspěvky: 537
Registrován: sob 11.02.2006 01:00
Bydliště: Třebíč

#5 Příspěvek od mufman »

a s tím zadním platem to je něco podobnýho.... Do zadního plata to prostě chce ovály, ty jediný jsou dělaný na to aby ozvučily tak velkej prostor..... Ale chápu že nekde si nechce ničit plato tak pak nezbývá než kulatý, ale je jasná ztráta basů. Nekdo to resi dozadu taky kompama, který hrajou rozhodne lip nez koaxialy ikdyz u tech zadnich do plata bych tozase tak nehrotil...
MartyH
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: pon 30.08.2004 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MartyH »

pokud chcete překopat Music, tak je třeba se nejprve zamyslet v jakým rozsahu a jaká zástavba je v autě ted, např. pokud máte bussines tak je vzadu origo zesík, tak to chce uvážit správnou volbu repro co se výkonu týká, při zcela novém ozvučení je to jedno. V případě, že chcete jen posílit basy tak bvy měla stačit výměna středobasů za kvalitnější, shání se samostatné hůř, ale jde to a dokonce i za slušný peníze. Tak či tak se nevyhmete upravamám vzhledem k atypickým rozměrům repro, tak máte dvě možnosti, buď si z MDF uděláte svoje rámečky ,nebo se rovněž dají koupit. např: http://www.conrad.cz/DetailPage.asp?DPG=48948
každopádně nezapomeňte na kabeláž :wink: pokud pujdetet do celkově silnější muziky.
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#7 Příspěvek od FreeTree »

No čeká mě asi následující, natáhnout napájecí kabel od baterky do kufru, pak nějaký to dvojitý dno na zesilovač a kapacitor (ten má výkon 4x80W RMS + 1x250W RMS na SW), pak vykuchání stávajícího rádia na kazetu a předelání palubky na klasické rádio (to bude úlet), pak natažení signálního kabelu z rádia k zesíku (to bude taky zajímavej souboj), natažení kabelů k napájení předních komponentních reproduktorů Hertz HSK 165 (100W RMS), Natažení napájení do zadního plata (tam ještě uvidím jestli to nějak překopu na 6x9 /ovály/ nebo tam fouknu taky 16-ctky kompa. No a pak už jenom SW Hifonics SQ124 - buď ho nechám v bedně nebo udělám samostatnou ozvučnici do dna, boku ještě uvidíme. No a pak to už bude snad hrát dle mých představ. Jinak tuhle sestavičku jsem měl v Mitsubishi Colt a hrálo to jako víno. NO BASS NO FUN
MartyH
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: pon 30.08.2004 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MartyH »

jj, sestavička nezní špatně, jak se ti to podaří překopat na normální radio, aby to vypadalo slušně nevím, jsem zvědavej....
při natahování signálních kabelů bacha na to aby jsi nešel blízko kabeláže vozu, u BMW to dost často pak chytá ruchy z altíku (dá se to jednoduše odrušit)
když jsem měl e36 tak jsem taky překopal music a vzadu jsem měl 16 kompa a bylo to slušný, zvláště jestli budeš mít SW v kufru, tak by to mohlo stačit. dá se to překopat i tak aby vše vypadalo origo jako nedotčené......
jestli se ti vleze SW do biku nevím, já měl problem, že jsem se pak špatně dostával k zadnímu světlu....
každopádně, ta tvá zástavba vypadá good, dávej info jak jsi pokročil :wink:
já budu jen přkopávat středobasy...asi :twisted: ještě se uvidí....mám tam origo zesík atd.....tak jak se k tomu časově dostanu tak se mrknu co by se s tím dalo vymyslet :wink:
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#9 Příspěvek od FreeTree »

... no tak prej jsou vpředu i vzádu 13-ctky.... bože.... co jsem komu udělal... :roll: no tak to vidím na redukce z MDF .... no každopádně by se mi hodil nějakej podrobnej plánek auta (E46), protože vůbec netuším co kde rozdělat (abych to nepokurwil), kudy vede elektrika v autě apod. no každopádně to nebude prdel.....
Tady mrkni na ty redukce, nejlíp vypadá ta z laminátu... bmw525i http://www.autohificlub.cz/index.php?bo ... ted=281317
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#10 Příspěvek od Tuning »

e46 má ve předu 130mm a vzadu 165mm...alespoň já to tak mám origo bmw...v 320d
MartyH
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: pon 30.08.2004 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MartyH »

jj 13 a 16 tam nudou, ale s atyp. ukotvením, takže asi na 3 šrouby v podivně tvarovaným plastovým koši či na podložce podivnýho tvaru, takže se za standartní repro asi jen tak nevymění (podložky-MDF či origo plast).
to překopání na normální radio...čeče ti nevím, v te e46 se mi to zrovna moc nelíbí. Origo ti nevyhovuje?

plánek? no rozkreslený třeba tapecy jsou i v etk, ale byl i program v kterým byly návody na rozdělání atd...myslím, každopádně nějaký maližkosti bývaji v workshopcd, ale u e46 nevím, ted ho nemám nainstalovanej......

ale snad to nebude tak hrozný...rozdělat se dá všechno :D
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#12 Příspěvek od Toydolls »

Tak ja nevim kam kdo kouka nebo jak to ma u E46,ale ja jsem na to koukal na 2autech, navic sem to tu uz psal:

Predni dvere DOLE - basovy 16cm a uplne stejny jsou v zadnim platu
Pokud mate,tak uprostred prednich dveri budou nejaky stredovy - to bych musel zmerit odhad je 10cm mozna 13cm
Pak nahore (jakoby za zrcatkama) je vyskovy
Pokud je zajem mam FOTO vsech v ORIGO i v HK

REPRO sou v ramecku. Ramecek ma 3uchyty - da se vyrobyt bud ruco (drevotriska ?), nebo koupit cca. 320Kc (nekupovat u conrada je to drahy) do prednich,nebo origo reprak znicit a doupravit do koupenych repro

2 FreeTree: Viz vyse,zadny 13cky (nedej na TEORETICKY KECI),ale radeji se ujisti u sebe nez neco koupis! Na rozdelani tapecu,radia, repro apod. je TIS. S tim schematem ti moc nepomuzu, holt budes muset se ponorit na NET a najit si to sam..(vlastni zkusenost)
Jinak neco na to by melo byt tady
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

Neni mi ani jasne presne co chces - zapojeni BMW konektoru radia je zname, repraky vis kam vedou a nekde byva jeste zesik vzadu za uchytem trojuhelniku (ja ho tam nemam)

Jinak me se neliby ani jedno radio ktery je vsazeny do E46 a neni ORIGO

Ja ted resim Ten reprak uprostred dveri.
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#13 Příspěvek od Toydolls »

2 MartyH: Ja cece presne nevim o kterych modelech se bavis.

U toho Conrada cos daval odkaz to sou na E36,tady bych rekl,ze se to tyka E46. Dale pak u E46 neplati,ze kdyz mas Business,ze je vzadu zesik (aspon ja ho tam nemam) ovsem kamos ma Changer origo BMW (repro jeste ve stredu prednich dveri) a ten tam ma zesik

Bylo by dobre tedy uvadet presne o kterem modelu BMW se bavis a pises,protoze toto je pak desne matouci
MartyH
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: pon 30.08.2004 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MartyH »

To Toydolls:odkaz na conrada byl orientačni (vyrobce), že je drahej je fakt.většinou to stejně skončí u MDFka.
No a pokud jde o ten zesík, tak řada "bussines" který jsem doposud viděl měly zesík. pokud ovšem někdo nevymenil původní radio za jiné(reverse za bussnis). Stejně jako bussines měl vpředu třípasmový a vzadu dvoupásmový system.

takže jak vidiš, mužeš uvadět i čísla občanek a stejěn to bude mít každej jinak.....
to že se vždy ověří skutečnej stav než se něco koupí považuji za fakt o kterým není třeba diskutovat.
Odpovědět