
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Volnobeznej ventil
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Klubové ID: 541
- Kontaktovat uživatele:
Rubini píše:Nemate prosim nekdo zkusenosti s demontazi/montazi volnobeznyho ventilu u M50 2.5l ? Teda aby se u toho nemuselo sundavat sani a popripade se dala vytahnout ruka z motoru driv jak za pul hodky a bez zlomenin


musíš sundat airbox + klapku a pak se k tomu dá nahmatat, ale počítej s těma zlomeninama

- jinak pak pozor, ten ventyl je v takovym gumovym oku, tak ho musíš jako zastrčit

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Aaaa to sem fakt nechtel slyset
. Gratuluju k uspesne montazi. No ja sem po te pul hodine vyndavani ruky (a ne ventilu - pul hodiny osahavat a nic z toho, sakra neprijemnej pocit
) koukal, ze by snad sel vysunout z ty sprcky i s hadicema. Ale ta vystupni co vede do sani se dost branila rozborce, teda spis nesla vysunout ta plastova pruchodka ze sani na kterou je navlecena. Kdyby se nad ni dalo zvitezit, tak by to mohla bejt celkem uz trifka. Teda este se musi zapocist destrukce konektoru
, ale s tim sem si chtel lamat hlavu az naposled. Hlavne nesundavat sani !!!
Chtel bych to co nejdriv zpravit, uplne me rve srdce, kdyz ventil sepne ( pri dojezdu bez plynu s kvaltem) a motor zacne neprimerene tahnout a zacne cukat kardan a vubec hruza a to i na petku. A pri tom jaka to balada, jak tenhle sestival tahne od volnobehu (no trochu na to ujizdim-jizdna na nizkejch otackach
).
Kroutak tohodle motoru pri volnobehu 750ot je cca 150Nm. U 4valu 1.8 16v VW (139 PS) je max 167Nm !! Kdyz se me zacal sypat ventil u tohodle motoru, tak to slo obejit (mel regulaci volnobehu sroubem pripusti okolo klapky). Ale tady to ridi CML primo pres ventil a nejde to resit jinak nez dokonale funkcnim ventilem.




Chtel bych to co nejdriv zpravit, uplne me rve srdce, kdyz ventil sepne ( pri dojezdu bez plynu s kvaltem) a motor zacne neprimerene tahnout a zacne cukat kardan a vubec hruza a to i na petku. A pri tom jaka to balada, jak tenhle sestival tahne od volnobehu (no trochu na to ujizdim-jizdna na nizkejch otackach

Kroutak tohodle motoru pri volnobehu 750ot je cca 150Nm. U 4valu 1.8 16v VW (139 PS) je max 167Nm !! Kdyz se me zacal sypat ventil u tohodle motoru, tak to slo obejit (mel regulaci volnobehu sroubem pripusti okolo klapky). Ale tady to ridi CML primo pres ventil a nejde to resit jinak nez dokonale funkcnim ventilem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Demontaz - montaz nakonec zvladnuta. Zasranej byl celkem fest. Akorat to nevyresilo vsechny problemy, jak sem ocekaval. Pomohlo to jenom v tom cukani. De taky lip radit. Musel se svinak zasekavat, protoze bez plynu me v jizde ukazoval spotrebomer asi o polovinu vic (na petku 1200 ot cca 6l - ted pod 4l). No ale problem volnobehu stale trva. Pri studenym startu je hodnota asi 1200 a po zahrati v jizde po vyrazeni drzi par vterin cca 750, pak skokem spadne na 650 a po par vterinach zase skokem na 550 a tam zustane. Jenze motor je dost podtocenej a zacina vybrovat tak, ze mirne rozhoupe auto. Jo a po studenym startu nez se auto tochu prohreje (modry pole), tak od volnobehu mirne cuka (vaha vzduchu?)
Na emisich me ukazuje lamba 1.035 to uz je nepatrne mimo toleranci. Jelikoz me dosla inspirace, tak nejspis uz jenom diagnostika. Jinak spotreba je naprosto v poradku a vykon taky. Nemate nekdo zkusenost?

[/img]
Na emisich me ukazuje lamba 1.035 to uz je nepatrne mimo toleranci. Jelikoz me dosla inspirace, tak nejspis uz jenom diagnostika. Jinak spotreba je naprosto v poradku a vykon taky. Nemate nekdo zkusenost?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Klubové ID: 541
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Taky jo, tohle je vnitrek z konzervy. Plechovej cernej obal - na jednom konci konektor. Druha strana je na 4 mistech zapertlovana do hlinikovy priruby (ktera je protikusem k tomu stribrnymu vybranymu kotouci na fotce) a sou na ni napojeny hadice. Tenhle vnitrek se nataci do nevim kolika pozic (max 8 moznosti, ale jestli sou vyuzity vsechny?) a vymezuje sterbinu v ty hlinikovy prirube. Kontrola funkce je mozna i bez rozebrani - zmerit odpor vinuti tech civek na fotce jde pres konektor a po odmontovani jde zkontrolovat i volnost otaceni (nesmi drhnout). V ty sterbine (po odendani hadic) je videt ten cernej sajrajt a da se prstem zkusit jak volne se tenhle vyfocenej vnitrek nataci. U me byl dost zanesenej a trochu drhnul. V zapojeni na aute pri zapnutym zapalovani se musi nastavit vzdycky do stejny pozice (bez napeti de sterbina volne nastavit jak chcete) a v zavislosti na opotrebeni - stari kolektoru (na fotce druhej - medenej konec) vic nebo min jakoby na dotek brnet. Me brni dost, ze je to i slyset (kolektor je uz dost jetej - na fotce ty drazky - bohuzel sem nemel moznost to na soustruhu zacistit). Kdyz nebrni tak je budto kolektor vypalenej (vzhledem ke kvalite materialu jakej BMW pouziva - tohle je urcite puvodni 14 let (je na nem vyrazenej rok) starej ventil - mala pravdepodobnost), nebo v drtivy vetsine preruseny vynuti (taky na fotce ten tenkej drat) a pak je to zase takrka na zahozeni.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
- Bydliště: Rudná u Prahy
- Klubové ID: 575
ten muj když je odpojenej, tak je pořád ve stejný poloze . když ho otvírám tak se zmetek vrati vzdy zpet jako by tam bylo perko. Na napeti sem ho nezkousel pripojit .Rubini píše:Taky jo, tohle je vnitrek z konzervy. Plechovej cernej obal - na jednom konci konektor. Druha strana je na 4 mistech zapertlovana do hlinikovy priruby (ktera je protikusem k tomu stribrnymu vybranymu kotouci na fotce) a sou na ni napojeny hadice. Tenhle vnitrek se nataci do nevim kolika pozic (max 8 moznosti, ale jestli sou vyuzity vsechny?) a vymezuje sterbinu v ty hlinikovy prirube. Kontrola funkce je mozna i bez rozebrani - zmerit odpor vinuti tech civek na fotce jde pres konektor a po odmontovani jde zkontrolovat i volnost otaceni (nesmi drhnout). V ty sterbine (po odendani hadic) je videt ten cernej sajrajt a da se prstem zkusit jak volne se tenhle vyfocenej vnitrek nataci. U me byl dost zanesenej a trochu drhnul. V zapojeni na aute pri zapnutym zapalovani se musi nastavit vzdycky do stejny pozice (bez napeti de sterbina volne nastavit jak chcete) a v zavislosti na opotrebeni - stari kolektoru (na fotce druhej - medenej konec) vic nebo min jakoby na dotek brnet. Me brni dost, ze je to i slyset (kolektor je uz dost jetej - na fotce ty drazky - bohuzel sem nemel moznost to na soustruhu zacistit). Kdyz nebrni tak je budto kolektor vypalenej (vzhledem ke kvalite materialu jakej BMW pouziva - tohle je urcite puvodni 14 let (je na nem vyrazenej rok) starej ventil - mala pravdepodobnost), nebo v drtivy vetsine preruseny vynuti (taky na fotce ten tenkej drat) a pak je to zase takrka na zahozeni.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
No doprcic, tak to asi mam problem. U golfa se me taky vracel. Tady nic. Zadny perko z toho nevypadlo a tudiz be pripojenyho napeti se s nim muze volne natacet
I kdyz na rozdil od vstrikovani na golfu (KE Jetronic) tak tady je volnobeh uplne rizenej ridici jednotkou. A vypadalo to, ze je to jeho prvni rozborka. A na tom vyfocenym rotoru zadny osazeni neni.
Nejlip se asi doptat u BMW. Naberu odvahu a zkusim skocit k Bychlovi (mam to nejbliz - od prace 500m), schvalne jestli budou ochotny neco zdelit.

Nejlip se asi doptat u BMW. Naberu odvahu a zkusim skocit k Bychlovi (mam to nejbliz - od prace 500m), schvalne jestli budou ochotny neco zdelit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Asi zkusim jit po lambe, na mereni emisi byla hodnota tesne mimo normu. Dneska sem zkusil nechat po nastartovani auto prohrat a volnobeh celkem drzel, ale pak pomalu padal az zase na spodni hodnotu. Kdyz se po nastartovani hned rozjedu a pockam pri razeni na dvojku tak je hned volnobeh na 1200. S tim ventilem to pomohlo jenom v tom ze to neni uz tolik prechlastany, v zahrejvaci fazi byl dost cejtit benzin. Odstraneno cukani pri dojezdu na kvalt z otacek k volnobehu a cukani pri prerazeni na vyssi stupen. Tydle spojeny zavady sou dost naprd. Fakt chapu i profiky, ze se to neda na poprvy bez diagnostiky. Doufam v lamdu, i kdyz i MFA uz bude mit pred duchodem.
A nakonec este jedna laicka, nez s tim zacnu hejbat nevite prosim jakou funkci ma ten asi 20cm dlouhej bowden kterej de stelovat a je tesne u mechanismu plynove klapky? (M50 2.5l)
A nakonec este jedna laicka, nez s tim zacnu hejbat nevite prosim jakou funkci ma ten asi 20cm dlouhej bowden kterej de stelovat a je tesne u mechanismu plynove klapky? (M50 2.5l)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
No rozebrat to de celkem dobre. Cernej plechovej obal (s konektorem na jedny strane) je napertlovanej na 4 mistech po obvodu k ty hlinikovy prirube co sou na ni hadice. Je dobry si poznamenat (treba ryskou) vzajemnou polohu obalu a priruby aby si ji potom neotocil treba o 180 stupnu. Poloha je jednou dana - vzajemnym natocenim se ovlivnuje velikost sterbiny! Kdyz se odehne to pertlovani, tak uz to de v pohode vysunout. Nemusi se niceho obavat, maj tam kartacky a ne uhliky, takze nic se nerozkoci. Pak uz jenom cistit. Ja sem lepsi potom nic nepromazaval, protoze maj vsechno tvrdochromovany a ani hridel ani rotor nejevily znamky opotrebeni, (holt nemecka kvalita) a vypadalo to, ze puvodne to bylo vsechno taky na sucho. Vsude byl ale jemnej cernej prach. Ono to jednak drhne v miste sterbyny (spina - fotka) a jednak na ty hrideli a ta hridel de vycistit jenom po rozebrani. Ta sterbina de vycistit treba benzinem. Po sesazeni nesmi rotor drit a opravdu se volne protacet. Akorat ja bylo psano s tim perkem, fakt netusim, nemel se tam po nem ani pamatky (ale kdyz sem rozebiral vw, tak tam bylo
). No spis to ale bude na bawu bez pruziny a jednotka si bude ridit vsechno sama. U toho starsiho golfa krome ventilu byl este obtok klapky a tim se ridila hodnota volnobeznejch otacek a ten ventil mel spis funkci jako sytic.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 29
- Registrován: čtv 21.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to ja taky, vetsinou drzi krasne, ale kdyz mam zaplou klimu tak se obcas malinko pohupujetweety píše:Ja mam prave taky trochu problem s volnobehem, ale ne zas tak velky jako ty . Pri studenym motoru to drzi krasne, ale pri horkym motoru v zacpach nebo kdyz dlouho bezi na volnobeh to trochu kolisa .
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Klubové ID: 541
- Kontaktovat uživatele: