Pokud vyměníš všechny hydrostavy, tak nezapomeň na olejovou sprchu vačky. Když ne vyměnit, tak určitě vyčistit a zkontrolovat zda "sprchuje" ze všech otvorůsatva píše:chystám se na vyměnu hydroštelů u M40 a s tim i olej, jakej by tam sedl ?
byl tam 5w-40 coz byla asi picovina
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký olej?
-
sumachr
- Registrovaný
- Příspěvky: 2017
- Registrován: úte 07.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 52
- Kontaktovat uživatele:
mam to ciste ze by se z toho dalo i jist , to bez kecumajor píše:Jo a ještě taková malaá rada.Pokud se chcete přesvědčit o kvalitách olejů,které proběhli vaším motorem v průběhu používání(cca 20tis.km a výše)stačí sundat ventilové víko a mrknout se zda je ze vnitř čisté.Kvalitní olej dokáže zachovat tento díl v absolutní čistotě,tj.bez šlemů.Pokud je víko špinavé či dokonce zcela černé může to svědčit o možných budoucích problémech(hydroštely,ventilové těsnění,zapečené kroužky ,šály na klice,opotřebení vaček a ložisek atd.)
Ahoj kluci, Major je machr a díky Mu za super informace.
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi
Už jsem se zde o těchto stránkách a článcích Ing. Černého v minulosti zmiňoval. Jsou to velice solidní a čtivě podané informace o problematice olejů, které pochopí i naprostý laik. Jsou tam sice jisté věci se kterými se já ne zcela stotožňuji, ale celkově fakt dost dobrý. Vřele doporučuji přečíst.najvi píše:Ahoj kluci, Major je machr a díky Mu za super informace.
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi
Tak to blahopřejisumachr píše:mam to ciste ze by se z toho dalo i jist , to bez kecumajor píše:Jo a ještě taková malaá rada.Pokud se chcete přesvědčit o kvalitách olejů,které proběhli vaším motorem v průběhu používání(cca 20tis.km a výše)stačí sundat ventilové víko a mrknout se zda je ze vnitř čisté.Kvalitní olej dokáže zachovat tento díl v absolutní čistotě,tj.bez šlemů.Pokud je víko špinavé či dokonce zcela černé může to svědčit o možných budoucích problémech(hydroštely,ventilové těsnění,zapečené kroužky ,šály na klice,opotřebení vaček a ložisek atd.)
Ahoj Majore co řikáš na tento olej:major píše:Už jsem se zde o těchto stránkách a článcích Ing. Černého v minulosti zmiňoval. Jsou to velice solidní a čtivě podané informace o problematice olejů, které pochopí i naprostý laik. Jsou tam sice jisté věci se kterými se já ne zcela stotožňuji, ale celkově fakt dost dobrý. Vřele doporučuji přečíst.najvi píše:Ahoj kluci, Major je machr a díky Mu za super informace.
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi
OLEJE Q8najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi
Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.
Co si myslis o oleji Mobil 1 5W-50 Formula? Je to neco mezi 5W-40 a 10W-60? Jak je to s mazaci schopnosti a viskozitou oleje pri teplotach kolem 120-130stupnu ?major píše:Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi
N54 PWR
Díky Majore, ještě, že Tě máme ty jsi poklad!!!major píše:Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi
Ty jsi ropný magnát, nechceš pro naše stroje dělat olej Major 5w-40 za super cenu?A tak nám řekni jaký olej dáváš do svých strojů Ty?
Najvi
No tak už dost té chváli, Najvinajvi píše:Díky Majore, ještě, že Tě máme ty jsi poklad!!!major píše:Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi
Ty jsi ropný magnát, nechceš pro naše stroje dělat olej Major 5w-40 za super cenu?A tak nám řekni jaký olej dáváš do svých strojů Ty?
Najvi
Určitě dělají kvalitní produkty. Jen mají neuvěřitelnou tendenci vychvalovat na svých výrobcích vlastnosti, které jsou běžné i u produktů ostatních výrobců a ještě si to pochopitelně nechají hodně dobře zaplatit. Viz např. "magnetismus" u řady magnatec. A také díky nim je teď v označení syntetika-minerál značný bordel. Oni jako první začali označovat oleje vyrobené z minerálních základů, vylepšené modernímy technologiemy jako oleje syntetické. Mobil je za to žaloval, ale spor byl vyřešen ve prospěch Castrolu.sumachr píše:majore dotaz pouzivam a vzdy tam zatim byl pouzivany olej 5w40 castrol origo od bmw ja to dobry olej a nebo tedy ne jak sem cetl nekde na zacatku tvuj prispevek nepises moc dobre info o castrolech
Je to spíše taková má osobní, čistě profesionální nevraživost na některé metody této společnosti
Majore prosím Tě jaký olej do převodovky?Mám e36, 1,8i kombi -r.97?major píše:No tak už dost té chváli, Najvinajvi píše:Díky Majore, ještě, že Tě máme ty jsi poklad!!!major píše:Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.
Ty jsi ropný magnát, nechceš pro naše stroje dělat olej Major 5w-40 za super cenu?A tak nám řekni jaký olej dáváš do svých strojů Ty?
Najvi.Všeho moc škodí. Já používám oleje ARAL.
Kolik se tam toho dává?
Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?major píše:Do manuálu je předepsán ATF22 (dexron IID) nebo ATF 55 (Dexron IIIF), náplň je 1,1 litru.najvi píše:Majore prosím Tě jaký olej do převodovky?Mám e36, 1,8i kombi -r.97?
Kolik se tam toho dává?
Najvi
Otázka ohledně hydroštelů. Pokud začnu pořádně prohánět 2,8 motor, tak po chvilce dojde ke stavu, kterému říkáme šicí stroj
Předpokládám, že je to přehřátým olejem, tedy budu muset nainstalovat chladič oleje. Ale otázky jsou: Je jedno, jakou plochu ten chladič má? Pokud hydra cvakaj chvilku po studeným startu, je třeba měnit hydra, když to po 4-5sekundách ustane? Může tohle způsobovat 10W-40 olej?
A teď pár specialitek. Mám potvrzeno, že lze posunout omezovač u M52B28 motoru na 7500ot/min. Lze nějak a je třeba nějak zlepšit mazání, nebo bude dostačovat stávající?
Uměl by jsi sehnat někde ten mobil 1 5W-50? 10W-60 mi přijde na kombinaci popojíždění po měste(90%) a jízda na okruhu nebo pod náloží(10%) nevhodný, co ty na to?
Díky
A teď pár specialitek. Mám potvrzeno, že lze posunout omezovač u M52B28 motoru na 7500ot/min. Lze nějak a je třeba nějak zlepšit mazání, nebo bude dostačovat stávající?
Uměl by jsi sehnat někde ten mobil 1 5W-50? 10W-60 mi přijde na kombinaci popojíždění po měste(90%) a jízda na okruhu nebo pod náloží(10%) nevhodný, co ty na to?
Díky
-
bmwfil
- Registrovaný
- Příspěvky: 2018
- Registrován: sob 18.03.2006 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 687
Je to sice neznámá značka, ale díval jsem se na jejich domovský stránky http://www.kuttenkeuler.de Je tam uvedená i norma BMW longlife, takže zvažuju jeho použití do 325Tds.
Co si o tom myslíte?
Co si o tom myslíte?
Může, nicméně než začneš montovat chladič oleje vyzkoušej záměnu za SAE 5W-50. Pokud ani to nepomůže , tak to nevyřeší ani chladič oleje. Na vině pak bude asi VANOS a hydroštely.Speedy píše:Otázka ohledně hydroštelů. Pokud začnu pořádně prohánět 2,8 motor, tak po chvilce dojde ke stavu, kterému říkáme šicí strojPředpokládám, že je to přehřátým olejem, tedy budu muset nainstalovat chladič oleje. Ale otázky jsou: Je jedno, jakou plochu ten chladič má? Pokud hydra cvakaj chvilku po studeným startu, je třeba měnit hydra, když to po 4-5sekundách ustane? Může tohle způsobovat 10W-40 olej?
V tomto případě pro klid v duši můžeš opět aplikovat nějaký produkt SAE 5W-50.Speedy píše:A teď pár specialitek. Mám potvrzeno, že lze posunout omezovač u M52B28 motoru na 7500ot/min. Lze nějak a je třeba nějak zlepšit mazání, nebo bude dostačovat stávající?
Ano 5W-50 bude plně dostačující. Ne sehnat neumím, pouze sortiment ARALu.Speedy píše:Uměl by jsi sehnat někde ten mobil 1 5W-50? 10W-60 mi přijde na kombinaci popojíždění po měste(90%) a jízda na okruhu nebo pod náloží(10%) nevhodný, co ty na to?
Díky
