Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jaký olej do 325tds?
origo tam patri plna 5w-40bmwfil píše:Zvažuji plnou syntetiku:
Castrol Formula RS 0-40W
OMV Ful Syn 0-40W
Ultrasyn plus 0-40W od Kuttenkeulera
Teď je tam Shell Helix Diesel plus 10-40W
Jinak auto nekouří a zdá se být motoricky zdravé (ani hydroštele nejsou slyšet).
Budu rád a i za jiná doporučení.
nicmene ani jednim nic nezkazis
zalezi kolik to auto ma najeto, jestli to ma treba 150000km na 10W40 tak nevim jestli je dobre dat tam najednou 0W40bmwfil píše:Zvažuji plnou syntetiku:
Castrol Formula RS 0-40W
OMV Ful Syn 0-40W
Ultrasyn plus 0-40W od Kuttenkeulera
Teď je tam Shell Helix Diesel plus 10-40W
Jinak auto nekouří a zdá se být motoricky zdravé (ani hydroštele nejsou slyšet).
Budu rád a i za jiná doporučení.
Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého
.
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.

Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
pochybuju že je motor furt jak novej, ale asi to chce zkusit jeslti bude žrát.major píše:Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého.
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.
Protoze mu ho to spolkne 1L na 1000km..major píše:Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého.
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.


N54 PWR
ja tomu nerozumim
ale pokud jsem dobre cetl tak oznaceni w je viskozita v zime a to druhe je viskozita za tepla, teda hustota za tepla by mela bejt stejna nebo hodne podobna 5w40 - 10w40, tot muj selskej rozum
ja zacal lit plnou na zimu na okruh jsem si pripravil 10w60
at tam dam 5w40 nebo 10w40 nepozoruju zadnej rozdil ve spotrebe oleje, a turbo mi chcije asi jako kazdymu s tds a 200tkm
ale pokud jsem dobre cetl tak oznaceni w je viskozita v zime a to druhe je viskozita za tepla, teda hustota za tepla by mela bejt stejna nebo hodne podobna 5w40 - 10w40, tot muj selskej rozum
ja zacal lit plnou na zimu na okruh jsem si pripravil 10w60
at tam dam 5w40 nebo 10w40 nepozoruju zadnej rozdil ve spotrebe oleje, a turbo mi chcije asi jako kazdymu s tds a 200tkm
Přesně tak, jinak to prostě nezjistíš.JaraX píše:pochybuju že je motor furt jak novej, ale asi to chce zkusit jeslti bude žrát.major píše:Hele pánové, když už mu tady tak zaníceně radíte. Vysvětlete mi proč by tam ten 0W-40 jako nemohl aplikovat. Třeba se dozvím něco zajímavého.
Hele pokud je motor bez úniků, turbo těsní a motor je pravidelně před aplikací nové náplně proplachován, není naprosto žádný důvod mimo vysoké ceny proč by tam nemohl dát olej SAE 0W-40. Obvzláště pak na zimu je to velice dobrá volba.
Pochopil jsi to naprosto správně.skautik píše:ja tomu nerozumim
ale pokud jsem dobre cetl tak oznaceni w je viskozita v zime a to druhe je viskozita za tepla, teda hustota za tepla by mela bejt stejna nebo hodne podobna 5w40 - 10w40, tot muj selskej rozum
ja zacal lit plnou na zimu na okruh jsem si pripravil 10w60
at tam dam 5w40 nebo 10w40 nepozoruju zadnej rozdil ve spotrebe oleje, a turbo mi chcije asi jako kazdymu s tds a 200tkm
A odkud máš tu informaci, že tam má být pouze 5W-40? Automobilky, pokud se nejedná o spec. motor, v zásadě nikdy nedoporučují konkrétní typ oleje, ale pouze rozsahy od-do. Pokud máš tuto informaci z nějakého manuálu k TDSu tak tam jsou vhledem k roku narození tohoto motoru uváděny rozsahy olejů, které byli v té době na trhu. Oleje třídy 0W-40 se začali na trhu běžně objevovat někdy okolo roku 96-97 (mimochodem prvenství drží fy. ARAL).tds píše:souhlasím, němci přímo tenhle olej do tds absolutně odsuzují jsou tam na to dosti žhavé debaty. má tam být 5w tak nevymýšlej, tot můj názor.Lukas H. píše:Lejt tam tu vodu co pises je blbost, dej tam kvalitni 5w-40 nebo 10w-40..
Pánové já opravdu nevím proč bych vás tu měl tahat za nos. Prostě pokud je motor OK, tak upgrade na vyšší výkonový typ oleje nic nebrání. Samozřejmě lze polemizovat nad tím zda motor s 200tis. km v takovémto stavu je, ale to je tak vše.
Např. já standartně používám prakticky do všeho třídu 5W-40, je to prostě v současnosti nejlepší poměr cena-výkon, přiznám se ale že před 14 dny jsem tam dal na 2000km olej 10W-40 abych ho trochu pročistil, než tam dám repaslé turbo a novou náplň.
Nicméně proč někoho předem zrazovat od toho aby do svého miláčka

Hele, koukám že začínáš být stejnej jako většina zde na fóru. Koupíš si BMW a pak do něj chceš nalít cokoli, hlavně aby to bylo co nejlevnější.bmwfil píše:A nebo tenhle...? Kuttenkeuler Syntronic Plus 5W40
Má např. ten olej scválení BMW? Asi ne, že.
Prostě přestaň vymýšlet a pátrej v nabídkách renomovaných firem, nebo můžeš mít ode mne z velkoobchodu ARAL High Tronic 5W-40 za 220Kč/litr s DPH pro lidi zde z fóra.
Nebo si tam prostě nalej co chceš, já ti nebudu hodnotit každý olej, který najdeš na netu. Nemám na to čas ani náladu. Pokud se o olejích chceš dozvědět něco více přečti si v sekci e36 téma "Jaký olej" tam jsem toho napsal o různých značkách a problematice olejů poměrně dost

