Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

servisní plán

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#1 Příspěvek od bavo »

chlapi nemá tu někdo k dispozici servisní plán na e36 325i rok 4/92?
myslím po kolika km je v origo servisu výměna čeho a tak..
jsem to tu nenašel nikde.. díky! :ja_nic:
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#2 Příspěvek od bavo »

tak aspoň jednotlivý věci,co kdo napevno víte..prosím :roll:

určitě je spousta věcí,co maj ty trojky společný.. :idea:
tweety
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Rudná u Prahy

#3 Příspěvek od tweety »

Mohlo by to být v návodu na použití e36 a ten je někde tady na foru k dispozici, nebo v knížce Jak na to ? - jsou tyhle věci . :P
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#4 Příspěvek od bavo »

tweety píše:Mohlo by to být v návodu na použití e36 a ten je někde tady na foru k dispozici, nebo v knížce Jak na to ? - jsou tyhle věci . :P


knížku jak na to zatím nemám,mám přece BMW klub,ne? :wink:

a v návodu tohle není,jsou tam takový rady spíš pro někoho kdo se v
autech vůbec nevyzná mi přijde... Kdybys byl tak hodnej a kouk se mě na to
do tý knížky třeba.. aspoň to do čeho nevidíš(rozvody apod.),že mám někde vůle,nebo něco po smrti bych snad ještě poznal.. dík :wink:
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Bobra2 »

ti to hned naskenuju........moment
tweety
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Rudná u Prahy

#6 Příspěvek od tweety »

BMW klub - OK, Ale ta knížka není zas tak špatná na základní poznání svýho auta .
Smáznul sem blbe citelnou prilohu.
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#7 Příspěvek od Bobra2 »

Plán údržby vozidel BMW třetí řady

Intervaly údržby řídí u vozidel BMW mikroprocesor podle provozních podmínek. Potřeba provedení údržby je řidiči signalizována prostřednictvím speciálního ukazatele. Ukazatel intervalů údržby zahrnuje pět zelených, jednu žlutou a jednu červenou světelnou diodu. Dále se mohou rozsvítit nápisy Oilservice (= výměna oleje), Inspektíon (= inspekční prohlídka) nebo symbol hodin (potřeba doplnit brzdovou kapalinu). Čím méně zelených diod se po zapnuti zapalování rozsvítí, tím více se blíží termín další údržby. Pokud se rozsvítí žlutá dioda spolu s oběma nápisy, je třeba provést údržbu vozidla. Přitom rozlišujeme mezi výměnou oleje, inspekční prohlídkou I a inspekční prohlídkou II (= každá druhá prohlídka I). Při překročení termínu provedení údržby se rozsvítí červená dioda. Intervaly údržby vypočítává mikroprocesor na základě počtu ujetých kilometrů a provozních podmínek (jízdy na krátkou či dlouhou vzdálenost nebo způsob jízdy). Rozsah prací signalizované kontroly je různý a najdeme ho v servisní knížce.
Ukazatel intervalů údržby se v odborném servisu po provedené výměně oleje nebo inspekční kontrole vymaže.
Na vymazání ukazatele se používá drahý elektronický přístroj, který prodávají speciální servísy BMW. Autorizované servisy BMW však na přání ukazatel intervalů údržby bezplatně vynulují i tehdy, pokud jsme si údržbu vozidla provedli sami.
Pokud se nechceme řídit podle ukazatele intervalů údržby BMW, můžeme provádět údržbu nebo péči o vozidlo podle intervalů uvedených v následujícím textu. Péče o vozidlo popsaná v textu odpovídá výměně oleje signalizované ukazatelem BMW a údržba inspekční prohlídce I. Na konci plánu údržby uvádíme méně často prováděné body údržby, které odpovídají inspekční prohlídce II.


Péče o vozidlo s výměnou motorového oleje
Péči o vozidlo s výměnou oleje provádíme u modelů se zážehovým motorem po ujetí každých 10 000 km nebo minimálně jednou ročně (nejlépe na jaře). U vozidel se vznětovým motorem je výměna motorového oleje nutná každých 7 500 km nebo min. jednou ročně. Za ztížených provozních podmínek (jízdy ve městě a na krátké vzdálenosti, časté jízdy v horském terénu, provoz s přívěsem a na prašné vozovce) zkrátíme interval péče o vozidlo na polovinu.

· Motor: Vyměníme olej a olejový filtr.

· Diesel: Odvodníme palivový filtr.

· Sací filtr: Zkontrolujeme vložku filtru.

· Klínový/drážkový řemen: Zkontrolujeme napnutí a stav řemenu.

· Brzdy: Zkontrolujeme tlouš?ku předních i zadních brzdových obložení a vůli ruční brzdy.

· Táhlo plynu a páčka škrticí klapky: Namažeme klouby a zkontrolujeme, zda nikde nedrhnou a nejsou opotřebené.

· Podvozek a nosné části karoserie: Zkontrolujeme, zda nejsou poškozené či zkorodované.

· Posílovač řízení: Zkontrolujeme stav hydraulického oleje, případně olej doplníme.

· Zkontrolujeme funkci všech elektrických spotřebičů.

· Chladicí systém a topení: Zkontrolujeme stav chladící kapalinya případně ji doplníme. Zkontrolujeme koncentraci nemrznoucí směsi.

Údržba
Popsaná údržba odpovídá inspekční prohlídce I a provádí se po rozsvícení nápisu Inspektion v kombinaci se žlutou světelnou díodou. Pokud se neřídíme ukazatelem intervalů údržby, provádíme údržbu minimálně každých 20 000 km nebo jednou za dva roky. Údržbářské práce, které se provádějí v delších intervalech (víz inspekční prohlídka II), uvádíme na konci kapítoly.


Poznámka: Abychom zajistili optimálni chod motoru, doporučujeme v rámci inspekční kontroly navštívit autorizovaný servis BMW a pomocí diagnostického přístroje si nechat vyvolat registr závad. Elektronický řídicí systém motoru v případě výpadku některé součásti automaticky přepne na nouzový program, což řidiči není signalizováno. Motor pak nemůže pracovat za optimálních podmínek a důsledkem je vyšší spotřeba paliva.

Motor a výfuková soustava

· Diagnostickým přístrojem si necháme vyvolat registr závad.

· Vyměníme motorový olej a olejový filtr.

· Vyměníme vložku vzduchového filtru (minimálně každé dva roky, v případě vyšší prašnosti dříve).

· Zapalovací svíčky: Vyměníme.

· Klinový/drážkový řemen: Zkontrolujeme napnutí a stav řemenu.

· Chladicí systém a topení: Každé tři roky doplníme chladicí kapalinu. Zkontrolujeme koncentraci nemrznoucí směsi. Provedeme optickou kontrolu těsnosti a vnějšího znečištění chladiče.

· Výfuková soustava: Zkontrolujeme stav.

· Motor: Provedeme optickou kontrolu těsnosti olejových vedení.

· Palivová vedení a palivová nádrž: Zkontrolujeme polohu, stav a těsnost palivových hadic a vedení.

· Vznětový motor: Odvodníme palivový filtr.

Spojka, převodovka, pohon nápravy

· Spojka: Zkontrolujeme těsnost hadic, vedení a přípojek.
Zkontrolujeme stav brzdové kapaliny.

· Manuální převodovka a rozvodovka zadní nápravy: Provedeme optickou kontroll! těsnosti, zkontrolujeme stav oleje.

· Automatická převodovka: Zkontrolujeme stav oleje ATF a v případě potřeby ho doplníme.

· Hnací hřídele kol: Zkontrolujeme těsnost a stav manžet.

Přední náprava a řízení

· Kulové hlavy řídicích tyčí: Zkontrolujeme jejich upevnění a vůli, zkontrolujeme prachovky.

· Klouby nápravy: Zkontrolujeme prachovky.

· Řízení: Zkontrolujeme vůli. Zkontrolujeme stav a těsnost manžet. Upevňovací šrouby dotáhneme správným utahovacím momentem.

· Posilovač řízení: Zkontrolujeme stav hydraulického oleje a v případě potřeby ho doplníme. Zkontrolujeme těsnost převodky řízení, hydraulického čerpadla a všech vedení a přípojek.

Karoserie a vybavení interiéru
· Závěsy a omezovače dveří: Naolejujeme.

· Závěsy kapoty motoru a výklopné zádě, horní a spodní část zámku kapoty: Namažeme víceúčelovým tukem.

· Ochranný nástřik spodku vozidla a dutin: Zkontrolujeme.

· Bezpečnostní pásy: Zkontrolujeme, zda nejsou poškozené.

· Střešní okno: Vyčistíme vodicí líšty a lehce je postříkáme sílikonovým sprejem.

· Topení a klimatizace: Vyměníme případný mikrofiltr.

Brzdy, pneumatiky, kola

· Kola: Odšroubujeme, zkontrolujeme stav ráfků (i uvnitř), kola vyčistíme a našroubujeme předepsaným utahovacím momentem.

· Pneumatiky: Zkontrolujeme tlak v pneumatikách a profil vzorku; zkontrolujeme, zda pneumatiky nejsou opotřebené nebo poškozené (včetně rezervního kola).

· Brzdy: Zkontrolujeme stav brzdové kapaliny, tlouš?ku brzdových obložení a povrch brzdových kotoučů.

· Brzdy: Každé dva roky vyměníme brzdovou kapalinu.
Zkontrolujeme těsnost a stav vedení, hadic, brzdových válců a přípojek.

Elektrická instalace

· Osvětlení: Zkontrolujeme všechny světlomety, koncová a směrová světla, případně seřídíme světlomety.

· Houkačka: Zkontrolujeme funkci.

· Stěrače: Zkontrolujeme, zda nejsou opotřebené stírací gumy.
· Ostřikovače: Zkontrolujeme funkci, seřízení trysek, doplníme mycí kapalinu, zkontrolujeme funkci ostřikovačů světlometů.

· Baterie: Zkontrolujeme napětí a stav elektrolytu.

Navíc každých 40 000 km


· Model 316i1318i do 8/93 (motor M40): Zkontrolujeme napnutí ozubeného řemenu.

· Spojka: Zkontrolujeme tlouš?ku hnaného kotouče spojky.

· Zadní náprava: Vyměníme hypoidní olej (modely do 8/95).

· Automatická převodovka: Vyměnime olej ATF (od 9/95 nutné pouze u motoru 325tds).

· Vznětový motor: Vyměníme palivový filtr.

Navíc každých 80 000 km

· Manuální převodovka: Vyměníme olej ATF (vozidla do 8/97)

· Zadní náprava: Vyměníme hypoidní olej (9/95 - 8/97).

· Zážehový motor: Vyměníme hlavní palivový filtr.

· Ruční brzda: Zkontrolujeme tlouš?ku brzdových obložení, případně je vyměníme.

· Kloubový hřídel: Zkontrolujeme, zda kotouče kloubů nejsou opotřebené.

· Ložisko předního kola: Zkontrolujeme vůli.

· Kompresní tlak: Zkontrolujeme.

· Výfuková soustava: Matice na přírubě mezi sběrným potrubím výfuku a hlavou válců a mezi sběrným potrubím výfuku a předním výfukovým potrubím utáhneme předepsaným momentem.
· Model 316i1318i do 8/93 (motor M40): Nejpozději každé čtyři roky vyměníme ozubený řemen.
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od Bobra2 »

Tady máš naskenovanej text z tý knížky, tak snad ti to pomohlo, kdybys potřeboval ještě něco, řekni....
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#9 Příspěvek od bavo »

Bobra píše:Tady máš naskenovanej text z tý knížky, tak snad ti to pomohlo, kdybys potřeboval ještě něco, řekni....


super,to je ono,jen mi tam chybí ten rozvodovej řetěz,jak ten?

a kdyžtak ta kontrola II.,jestli můžu otravovat. :roll:
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Bobra2 »

moment, woe
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Bobra2 »

..........následujícím textu. Péče o vozidlo popsaná v textu odpovídá výměně oleje signalizované ukazatelem BMW a údržba inspekční prohlídce I. Na konci plánu údržby uvádíme méně často prováděné body údržby, které odpovídají inspekční prohlídce II.


Ta druhá tady myslim není
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Bobra2 »

nemyslíš spíš klínovej řemen? rozvodovej řemen tady je ukázanej jen pro modely 316, 318 a do roku 8/93
Bobra2
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: ned 27.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Bobra2 »

[quote="Bobra· Model 316i1318i do 8/93 (motor M40): Nejpozději každé čtyři roky vyměníme ozubený řemen.[/quote]

máš to tam napsaný, já myslím, ale že máš 325, ne?
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#14 Příspěvek od bavo »

Bobra píše:[quote="Bobra· Model 316i1318i do 8/93 (motor M40): Nejpozději každé čtyři roky vyměníme ozubený řemen.


máš to tam napsaný, já myslím, ale že máš 325, ne?[/quote]

nic ve zlým,mám rozvodovej řetěz,jako ty.. :wink:
1,6 a1,8 maj řemen,to vím,měl jsem,ale právě mě zajímá můj řetěz v e36 M50...
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#15 Příspěvek od bavo »

možná že se třeba nikdy nemění,ale to mi přijde divný,časem musí odejít,né?
teda nemyslím,že by se snad urval,ale vůle nejspíš nabere..
taky se prodává jako díl..

můj se zdá bejt fajnovej,ale jistota je jistota :wink:
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#16 Příspěvek od bavo »

tweety píše:BMW klub - OK, Ale ta knížka není zas tak špatná na základní poznání svýho auta .
Smáznul sem blbe citelnou prilohu.


jo,jo mám to v kompu,dík,pár věcí se hodí,myslel jsem ty návody jak mejt auto a tak :D
dreamE46
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od dreamE46 »

prima navod, nemate nekdo neco podobneho i na E46 benzin rv 2001 ? co kdy delat ? dekuji moc za pripadnou SZ ci link.....
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Dave »

dreamE46 píše:prima navod, nemate nekdo neco podobneho i na E46 benzin rv 2001 ? co kdy delat ? dekuji moc za pripadnou SZ ci link.....

Tohle jsem přepsal pro vlastní potřebu z APM TEC.


Servisní úkony

Výměna oleje
Motor
Vyměnit motorový olej.
Vyměnit olejový filtr.
Resetovat kontrolku servisního intervalu.

Brzdy
Přezkoušet tloušťku brzdových destiček.
Ruční brzda přezkoušet / nastavit.
Zkontrolujte stav kotoučových brzd.
Zkontrolujte obložení parkovacích brzd, pokud se měnily zadní třecí segmenty kotoučových brzd.

Vnitřní prostor
Vyměnit prachový a pylový filtrační element.

Inspekce I
Motor
Vyměnit motorový olej.
Vyměnit olejový filtr.
Resetovat kontrolku servisního intervalu.
Chladící systém: - přezkoušet na těsnost, stav a hodnotu nemrznoucí směsy a v případě potřeby doplnit.
- chladící kapalinu vyměnit každých 48 m mimo M3 každých 36 m

Řízení
Všechny díly skříňky řízení přezkoušet na poškození, opotřebení a těsnost.
Stav oleje v posilovači řízení zkontrolovat a v případě potřeby olej doplnit.

Brzdy
Brzdovou kapalinu vyměnit. Doporučený interval každých 24 měsíců.
Vedení, hadice a přípojky brzdového systému na těsnost a poškození přezkoušet.
Přezkoušet tloušťku brzdových destiček.
Ruční brzda přezkoušet / nastavit.
Zkontrolujte stav kotoučových brzd.
Zkontrolujte obložení parkovacích brzd, pokud se měnily zadní třecí segmenty kotoučových brzd.

Zavěšení kol, kola a pneumatiky
Přezkoušet hloubku profilu, značky a opotřebení na všech kolech, včetně náhradního kola.
Přezkoušet tlak v pneu a v případě potřeby upravit.
Kulové klouby: zkontrolujte stav.

Elektrické zařízení
Přezkoušejte na bezvadnou funkci skupinu osvětlení, včetně vnitřního osvětlení a osvětlení přístrojové desky.

Přezkoušejte houkačku, dálkové světlomety a varovné osvětlení.
Zkontrolujte stírač a vstřikovače, v případě potřeby kapalinu doplnit.
Zkontrolujte magické oko akumulátoru. Dobijte akumulátor, je-li třeba.

Vnitřní prostor
Vyměňte prachový a pylový filtrační element.
Přezkoušejte bezpečnostní pásy.

Všeobecně
Zkontrolujte korozi a poškození karosérie.
Zkontrolujte korozi a poškození podvozku.
Proveďte diagnostický test a přečtěte kódy závad ze všech řídících systémů.


Inspekce I I (obsahuje všechny položky Inspekce I) a dále:
Vyměnit zapalovací svíčky.
Vyměnit vzduchový filtr.
dreamE46
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 08.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od dreamE46 »

kamarade, dekuji moc si mi pomohl. :)
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Dave »

dreamE46 píše:kamarade, dekuji moc si mi pomohl. :)


Není zač, stejně jsem to chtěl na fórum hodit. Ještě to uploadnu mezi soubory ke stažení.
Odpovědět