Rozjezdů BMW na sněhu v Praze a okolí jsem si letos užil vrchovatě
diferak??
-
arkadiel
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 609
Co já vim, samosvor se od obyčejnýho diferáku liší tím, že nerozděluje točivý moment na levou a pravou stranu rovnoměrně. Takže třeba když v zatáčce líp zabírá levá strana, tak na levý je 70% a na pravý 30% krou?áku. Nevidim smysl v tom mít samosvor do hor, protože tam budou snadno klouzat obě kola.
Rozjezdů BMW na sněhu v Praze a okolí jsem si letos užil vrchovatě
Naštěstí vždy byla nablízku dobrá duše, která poctivě zatlačila. Do hor bych se bez řetězů neodvážil.[/quote]
Rozjezdů BMW na sněhu v Praze a okolí jsem si letos užil vrchovatě
-
Alessino
- Registrovaný
- Příspěvky: 28
- Registrován: stř 06.10.2004 00:00
- Bydliště: Neratovice
- Klubové ID: 547
Diferenciál obecně umožňuje rozdílnou rychlost točení levého a pravého kola hnané nápravy a přeneseně tím pádem i rozdělení točivého momentu. To aby auto zákruty spíš projíždělo a ne prosmýkalo
, viz. průjezd zatáček motokárou, která nemá diferenciál.
Nesamosvorný diferenciál dovoluje rozdíl jakýkoliv - tj. i častý stav, kdy jedno kolo úplně stojí a druhé se volně protáčí - veškerý točivý moment se přenáší na jedno kolo a to bohužel samozřejmě na to, které klade menší odpor (dáno vlastní kontrukcí diferenciálu, cesta nejmenšího odporu - kdy satelity "radeji obkrouží" zatíženou poloos) .
Samosvorný diferenciál pak zaručuje minimální hranici která je na kolo vždy přenášena - tj. LSD 25% (obvyklé pro BMW) logicky znamená, že minimálně 25% točivého momentu bude přenášenano na kterékoliv kolo.
Na sníh a pod je dle mého názoru lepší samosvor, ale pokud je kluzký terén pod obouma kolama, prokluzují prostě obě, navíc u BMW se pak zadek začne při autě stojícím na místě posouvat/klouzat na stranu
Nesamosvorný diferenciál dovoluje rozdíl jakýkoliv - tj. i častý stav, kdy jedno kolo úplně stojí a druhé se volně protáčí - veškerý točivý moment se přenáší na jedno kolo a to bohužel samozřejmě na to, které klade menší odpor (dáno vlastní kontrukcí diferenciálu, cesta nejmenšího odporu - kdy satelity "radeji obkrouží" zatíženou poloos) .
Samosvorný diferenciál pak zaručuje minimální hranici která je na kolo vždy přenášena - tj. LSD 25% (obvyklé pro BMW) logicky znamená, že minimálně 25% točivého momentu bude přenášenano na kterékoliv kolo.
Na sníh a pod je dle mého názoru lepší samosvor, ale pokud je kluzký terén pod obouma kolama, prokluzují prostě obě, navíc u BMW se pak zadek začne při autě stojícím na místě posouvat/klouzat na stranu
-
Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
Já jo třeba 318iA ho mívá často. ... ale u manuálu čtyřvál snad jen iSLOPOLO píše:ja sem u 318tky nikdy samosvor nevidel ...... ale dat si ho tam muzes
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
asi te nekdy svezu pres zasnezenou Vysocinu, treba zmenis pohled na vecmengi píše:Ne, vazne necekejte ze se samosvorem budete moct jezdit po zasnezenych svazich misto rolby. BMW fakt neni offroad (troufnu si tvrdit, ze ani X5) a samosvor byl konstruovan pro jine ucely.
“Ability is what you're capable of doing.”
-
Peet
- Registrovaný
- Příspěvky: 233
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Brno
Že samosvor je na zimu a sníh zbytečný je podle mě totální kokotina. že ti kloužou obě kola? No jo, ale pořád větší snaha k rozjezdu nebo vyproštění než když se ti točí jen jedno a k tomu ještě to odlehčené...
Jestli nejsem úplně mimo, diferenciál to vyhodnocuje podle rozdílných otáček na levém a pravém kole, podle toho spíná samosvor a přenáší krou?ák na L or P kolo. Jinak já mám třetí BMW a na hory jezdím opravdu často, protože tam mám rodiče a říkám: chlapi, nebojte se toho
...ale opatrně!!!
Jestli nejsem úplně mimo, diferenciál to vyhodnocuje podle rozdílných otáček na levém a pravém kole, podle toho spíná samosvor a přenáší krou?ák na L or P kolo. Jinak já mám třetí BMW a na hory jezdím opravdu často, protože tam mám rodiče a říkám: chlapi, nebojte se toho
-
arkadiel
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 609
-
Rejchy
- Moderátor
- Příspěvky: 1746
- Registrován: úte 27.09.2005 00:00
- Bydliště: Červený Kostelec
- Klubové ID: 510
-
ondrej
- Registrovaný
- Příspěvky: 563
- Registrován: čtv 25.08.2005 00:00
- Bydliště: Sydney, Australia
- Klubové ID: 1375
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
Peet
- Registrovaný
- Příspěvky: 233
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Brno
Já jsem z těch co mají bohužel jen jedno auto a je to BMW
, takže s ním jezdím i na sněhu...i na ledu... M3kovej nárazník je fakt dobrá radlice na sníh, zvláště při snížení:o)...Gumy mám barumky a drží to v poho...ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžou, jde o to co pořád hlásí policajti: přizpůsobovat jízdu stavu a povaze vozovky
. Ne, prostě se to fakt dá...jen doufám, že na základě statistických zákonů to jednou někam nepošlu 
-
RuDoSh
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Klubové ID: 5
-
Peet
- Registrovaný
- Příspěvky: 233
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Brno
Dobrá, obracím, samozřejmě jsem to nemyslel tak, že gumy nepomůžou..není to myšleno až tak extrémně jak to vypadá, samozřejmě není jedno, jestli někdo jezdí v zimě na letních a je mi jasné, že dobré zimní gumy udělají své, to že občas ani gumy nepomůžou, za tím si stojímRuDoSh píše:nesouhlasim, a nikdo z kamosu si po letosni zime nedovoli rict, ze BMW neni na zimuPeet píše:ale led je led, sníh je sníh, někdy hold ani gumy nepomůžousam jsem nechapal co jsem vyjel a kde jsem se dokazal bez jakekoliv pomoci rozjet (na goodyear ultra grip GW 3)
A že BMW je nebo není auto na zimu? No tak jsi možná někam dojel, někam vyjel...gratuluji. Ano, dá se s tím autem v zimě zvládnout s fakt dobrýma gumama i to co projede blbá filcka na protektorech... Prostě ty předpoklady lehkého zadku a pohonu zadních kol jsou jasné...A zátěže do kufru, řešení opravdu dobrých zimních gum a podobná opatření, to podle mě nedělá auto dobrým autem na zimu...
-
George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Klubové ID: 49
Peet: No BMW se snažej vyvažovat 50:50 takže ty rozdíly ve váze bych vynechal, ale podle zkušeností se mi s BMW opravdu v zimě jezdí lépe než s předokolkou a ne kvuli driftům. A klidně bych vyzkoušel kam se vyškrábe filcka a kam BMW. O silvestra jsme se 4 auta škrábali na chatu na kopci a já jediný vyjel až k chatě. Podotýkam že všichni měli zimní gumy a všechno kromě mě byly předokolky. Zkusim najít foto, jak si to peugeot 106 hrne do kopce, ale stojí na místě


E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
HOOODNĚ velkou roli podle mě hrají taky zkušenosti.
Jednou jsem jel navštívit kamarádku do krušných hor - má chalupu až tam kde končí silnice. Je tam takový milý "kopeček" - zkoušel jsem to asi 30x (s felicií 1.3) a vždycky zbývali jenom asi 2metry. zkoušel jsem všechno. Pak jsem to nechal stát pod kopcem a došel to pěšky.
Kámošky Otec (místní dřevorubec) že prej to vyjede. Tak jsem se snim vsadil o lahev whiskey že to nejde! (žije tam už 30let a felcku má taky) - a vyjel....
Jinak felda mi přijde na zimu uplně best, i když s báwem tolik problémy taky nejsou....
Jednou jsem jel navštívit kamarádku do krušných hor - má chalupu až tam kde končí silnice. Je tam takový milý "kopeček" - zkoušel jsem to asi 30x (s felicií 1.3) a vždycky zbývali jenom asi 2metry. zkoušel jsem všechno. Pak jsem to nechal stát pod kopcem a došel to pěšky.
Kámošky Otec (místní dřevorubec) že prej to vyjede. Tak jsem se snim vsadil o lahev whiskey že to nejde! (žije tam už 30let a felcku má taky) - a vyjel....
Jinak felda mi přijde na zimu uplně best, i když s báwem tolik problémy taky nejsou....
-
Peet
- Registrovaný
- Příspěvky: 233
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Brno
Deorge_D: vyvážení 50/50? Tak jsem to nemyslel. S těma zátěžema jsem myslel přitížení zadní nápravy.
Tak jak o tom tak píšeš, faktem je, náš mechoš má mercedesa, kámoš má e34 a nemůžou si to vynachválit...a to jezdí na sněhu opravdu hodně, vzhledem k tomu, že je to Bruntálsko, malá Morávka = Jeseníky.
žes na chatu vyjel jen ty? Třeba právě proto, že jsi měl naloženo, měl jsi beztak plný kufr věcí a zatíženou tu nápravu...
Ale možná jsem se jen nechal strhnout mýtem, že bmw na zimu není moc good auto...nebráním se tomu nechat se z toho vyvést...když o tom přemýšlím, já jsem se s bávem vlastně taky dostal všude kam jsem potřeboval... Asi ten mýtus vznikl tím, že sedne někdo z předokolky do báva ve kterém nikdy nejezdil a neumí se s tím zadním náhonem vypořádat...a chvíli trvá, než si člověk zvykne a naučí se... Takže beru co říkáš
Tak jak o tom tak píšeš, faktem je, náš mechoš má mercedesa, kámoš má e34 a nemůžou si to vynachválit...a to jezdí na sněhu opravdu hodně, vzhledem k tomu, že je to Bruntálsko, malá Morávka = Jeseníky.
žes na chatu vyjel jen ty? Třeba právě proto, že jsi měl naloženo, měl jsi beztak plný kufr věcí a zatíženou tu nápravu...
Ale možná jsem se jen nechal strhnout mýtem, že bmw na zimu není moc good auto...nebráním se tomu nechat se z toho vyvést...když o tom přemýšlím, já jsem se s bávem vlastně taky dostal všude kam jsem potřeboval... Asi ten mýtus vznikl tím, že sedne někdo z předokolky do báva ve kterém nikdy nejezdil a neumí se s tím zadním náhonem vypořádat...a chvíli trvá, než si člověk zvykne a naučí se... Takže beru co říkáš
-
Jirka-328
- Registrovaný
- Příspěvky: 494
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Pardubicko
- Klubové ID: 73
Jo BMW má vyvážení blízké 50:50, ale neříkejte mi že BMW na stejných gumách jako přibližně stejně těžká předokolka vyjede víc.George_D píše:Peet: No BMW se snažej vyvažovat 50:50 takže ty rozdíly ve váze bych vynechal, ale podle zkušeností se mi s BMW opravdu v zimě jezdí lépe než s předokolkou a ne kvuli driftům. A klidně bych vyzkoušel kam se vyškrábe filcka a kam BMW. O silvestra jsme se 4 auta škrábali na chatu na kopci a já jediný vyjel až k chatě. Podotýkam že všichni měli zimní gumy a všechno kromě mě byly předokolky. Zkusim najít foto, jak si to peugeot 106 hrne do kopce, ale stojí na místě![]()
Když porovnám otcovu Lagunu 1.9dCi a mou 328i, tak tam kam on vyjede já sotva z pod kopce dohlídnu
Jinak je to o zkušenostech, o tom žádná
-
George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Klubové ID: 49
No naložen jsem byl to máš pravdu ale taky jsem žil v mýtu a před první zimou se bál, ale opak mi byl pravdou. ten mýtus vzniknul určitě ze žigulíků, který problémy v zimě měly celkem dost, alespon podle mého švagra, kterej furt nadával kam nevyjede, a jeikož BMW je zadokolka tak to přešlo i na ně 

E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Klubové ID: 49
Jo a z toho teda vyplívá, když v zimě naložíš předokolku, tak nepojede a je lepší mít zadokolku?? 

E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
Pavel H
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
-
Peet
- Registrovaný
- Příspěvky: 233
- Registrován: úte 08.06.2004 00:00
- Bydliště: Brno
No vidíš, přesně tak, ten příměr k žigulíkům je dost trefný...stejný princip, stejné problémy...takže pokud to mělo na bmw přejít ze žigulíků, tak dle mě oprávněně...George_D píše:No naložen jsem byl to máš pravdu ale taky jsem žil v mýtu a před první zimou se bál, ale opak mi byl pravdou. ten mýtus vzniknul určitě ze žigulíků, který problémy v zimě měly celkem dost, alespon podle mého švagra, kterej furt nadával kam nevyjede, a jeikož BMW je zadokolka tak to přešlo i na ně
