Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

spojka?? převodovka?? Poraďte pls.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
peef
Registrovaný
Příspěvky: 326
Registrován: sob 13.08.2005 00:00
Bydliště: Č.Budějovice
Klubové ID: 399

#1 Příspěvek od peef »

Ahoj odborníci, technici atp. 8)
Mám první nepříjemný dojem z mého compakta.
Denně s ním dojíždím do práce a závada je řekl bych přesně - zvětšující se. Při studeném nenastartovaném motoru jde řazení rychlostních stupňů volně bez jakéhokoliv odporu. Při nastartování, zařazení "jedničky" a vyjetí z garáže je vše zatím vždy O.K. Ale krátký čas (vystoupení z auta,zavření vrat garáže, nasednutí do auta) stačí k tomu, abych zařadil jedničku už s dost tuhým odporem. (zuby nejsou slyšet). Musím páku "rozhýbat" (3,2,1). Potom už při rozjezdu a řazení dál se tato závada neprojevuje. Jedině ještě jedu-li z kopce dlouho s vyřazením a potom řadím pětku (asi při 100km/h) občas cvakne přes zuby. Spojka je laicky zjednodušeně - pedál, prasátko, hadice, prasátko a páka vypínání.(opravte mne mýlím-li se). Jsou na této "cestě" nějaké štelovací a nastavovací prvky, na které můžu "šáhnout" za předpokladu, že ona závada se týká spojky? Za jakoukoliv informaci, která napomůže odstranění "oné" závady dík.
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 1605
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od voTon »

jo presne, zkus vymenit a dobre odvzdusnit brzdovou kapalinu a vymenit olej v prevodovce, kdyz uz to nepomuze tak rozhodne nic nezkazis. pokud je to v prevodovce tak ji delat nedoporucuju spis koupit jinou.
peef
Registrovaný
Příspěvky: 326
Registrován: sob 13.08.2005 00:00
Bydliště: Č.Budějovice
Klubové ID: 399

#3 Příspěvek od peef »

Zajímavé je ale to, že při nenastartovaném motoru tam jdou rychlosti se spojkou docela normálně lehce. Problém se vyskytne a ž když nastartuju a to ještě po nějaké chvilce. Brzdovku i hadice jsem zkontroloval v rámci možností. Existuje u spojky nějaký kontrolní "dekl", kterým bych zjistil stav lamely, ložiska a přítlačné páky? (ještě jsem se nekoukal pod auto).
Dík.
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od George_D »

Na vaně motoru dole směrem u spolujezdce by měla být taková gumová krytka tvarem zaoblení p.ča. No ale nevim jestli tam tudy uvidíš dost :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
peef
Registrovaný
Příspěvky: 326
Registrován: sob 13.08.2005 00:00
Bydliště: Č.Budějovice
Klubové ID: 399

#5 Příspěvek od peef »

George_D píše:Na vaně motoru dole směrem u spolujezdce by měla být taková gumová krytka tvarem zaoblení p.ča. No ale nevim jestli tam tudy uvidíš dost :wink:
Mrknu na to.
Ještě jedna otázka - Jde nastavit chod spojkového pedálu tak aby zabírala spojka trochu víš než je jedna třetina dráhy pedálu od podlahy?
Myslím, že to tak asi má být. Pokud ne opravte mne. Tím by se asi dalo eventuelně zjistit, jestli to právě není tím, že při plném sešlápnutí spojkového pedálu není spojka dokonale vypnutá.
Odpovědět