Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Motor 320 vs 325 !!!

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž
Klubové ID: 1678

#1 Příspěvek od Becx »

Jak rozeznam na pohled ci podle cisla motor u E36, zda se jedna o 320 ci 325. Dale zda je mozne dat motor 2,5 do vozu 320 bez problemu, zda pasuje prevodovka a dalsi veci, nebo je lepsi dat tam i prevodovku z 325? Diky
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

325 má trochu větší sání, nejlépe se to dá změřit na škrtící klapce na sání, 325 má větší průměr

Z vlastní zkušenosti bych nechal i převodovku 325, je to méně časově náročné :wink:

Co se musí z 320 vyměnit je řídící jednotka motoru, komplet výfuk od svodů, pokud možno i diferák, jinak to pojede na max. rychlost jak 320i
Přílohy
DSC00612.jpg
DSC00612.jpg (45.03 KiB) Zobrazeno 1885 x
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž
Klubové ID: 1678

#3 Příspěvek od Becx »

Kdyz pominu sani, co podle vyrobniho cisla? neni tam nekde jak u motoru M20 bud 20 nebo 25?
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Číslo jsem tam objevil jenom jedno, na boční straně hlavy, je to ale při zabudovaném motoru nečitelné (leda kdyby se někdo prokopal tělesem topení zevnitř kastle)
Nahoře je tam vytaveno 92 - to odpovídá roku výroby, páč to byla 07/92, pak je dole vyraženo BA A
46023
a ještě nějaká písmena co mě nezajímaly :D
Přílohy
cislo_motoru.jpg
cislo_motoru.jpg (48.27 KiB) Zobrazeno 1875 x
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Sebechvála smrdí, ale dělal jsem to poprvé v životě, v hale kde normálně parkují 2 autobusy, začal jsem po škole v pátek někdy v 16 hodin a dokončil jsem to v neděli odpoledne. Dělal jsem to sám (protože mě nikdo nechtěl pomoct) vlastně pomoct jsem potřeboval jenom při vytahování a vsazování motorů, ale kovová trubka od vodovodu také pomohla :D
Přílohy
stodola.jpg
stodola.jpg (47.41 KiB) Zobrazeno 1870 x
to byla akce....jpg
to byla akce....jpg (46.33 KiB) Zobrazeno 1870 x
Uživatelský avatar
Becx
Registrovaný
Příspěvky: 1897
Registrován: stř 09.03.2005 01:00
Bydliště: Kroměříž
Klubové ID: 1678

#6 Příspěvek od Becx »

diky za radu
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#7 Příspěvek od eko »

Jawak píše:Sebechvála smrdí, ale dělal jsem to poprvé v životě, v hale kde normálně parkují 2 autobusy, začal jsem po škole v pátek někdy v 16 hodin a dokončil jsem to v neděli odpoledne. Dělal jsem to sám (protože mě nikdo nechtěl pomoct) vlastně pomoct jsem potřeboval jenom při vytahování a vsazování motorů, ale kovová trubka od vodovodu také pomohla :D
To si delas prdel, ne? Copak je to tady jenom samej hobby automechanik, nebo co?
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Klubové ID: 125
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

eko píše:To si delas prdel, ne? Copak je to tady jenom samej hobby automechanik, nebo co?
Jakou prdel?!
Já mám něco jako výuku (během studia na SŠ) u BMW Niederlassung Bonn a pak ještě u Auto Thomas - VW Group, ale v rajchu se motory nevyměňují, to by na práci přišlo hodně sakra draho při cenách práce na jednotlivých modelech od 58-75 €
Ale jinak (protože umím lépe německy než česky) jsem se učil jako samouk jak co funguje, jak pracuje 4dobý motor DOHC, rozdíl mezi karadanem a transaxlí, veškeré modelové řady BMW od r. 1975, ale nejvíc se člověk naučí když skládá ze 2 aut jedno
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

eko píše:
Jawak píše:Sebechvála smrdí, ale dělal jsem to poprvé v životě, v hale kde normálně parkují 2 autobusy, začal jsem po škole v pátek někdy v 16 hodin a dokončil jsem to v neděli odpoledne. Dělal jsem to sám (protože mě nikdo nechtěl pomoct) vlastně pomoct jsem potřeboval jenom při vytahování a vsazování motorů, ale kovová trubka od vodovodu také pomohla :D
To si delas prdel, ne? Copak je to tady jenom samej hobby automechanik, nebo co?
Skoro jo, a to snad neva, ne? :-)
Pawllos
Registrovaný
Příspěvky: 94
Registrován: úte 19.10.2004 00:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od Pawllos »

Uz nevim kde, ale nekde jsem vycetl, ze je shodna kastle pro 320i a pro 318is. 325 ma uz jinou, ale co je tam jineho nevim.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od RuDoSh »

Jawak píše:Ale jinak (protože umím lépe německy než česky) jsem se učil jako samouk jak co funguje, jak pracuje 4dobý motor DOHC, rozdíl mezi karadanem a transaxlí
ten rozdil me zajima :-) (hlavne ten karadan) :lol:
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Klubové ID: 53
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od margos »

RuDoSh píše:
Jawak píše:Ale jinak (protože umím lépe německy než česky) jsem se učil jako samouk jak co funguje, jak pracuje 4dobý motor DOHC, rozdíl mezi karadanem a transaxlí
ten rozdil me zajima :-) (hlavne ten karadan) :lol:
no ja sice umim lip slovensky jak cesky, ale na druhou stranu lip cesky jak rusky, ale taky by me zajimalo co u transaxle je mezi motorem a prevodovkou :) ozubeny kolo z orloje? :lol:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Pawllos píše:Uz nevim kde, ale nekde jsem vycetl, ze je shodna kastle pro 320i a pro 318is. 325 ma uz jinou, ale co je tam jineho nevim.
Rozdíl je mezi kastlí 92-95 a 96 výše. Novější kastle maj více výztuh tam, kde se auto lámalo při crashtestu. Zjistil jsem to při důkladném ohledávání několika skeletů :-)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RuDoSh »

margos píše:ozubeny kolo z orloje? :lol:
jo, ale musis si dat pozor pri vysedani.... na Achilovky
Odpovědět