Jak se pozna Vanos nebo Doublevanos a nebo ze to je normal?
-
Daniel
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 25.07.2005 00:00
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
-
Pyron
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Klubové ID: 367
-
TURBO_KrteK
- Registrovaný
- Příspěvky: 824
- Registrován: úte 01.10.2002 00:00
- Bydliště: Praha/Káraný
- Klubové ID: 65
-
jogurt
- Registrovaný
- Příspěvky: 491
- Registrován: pon 21.04.2003 00:00
- Klubové ID: 99
-
Daniel
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 25.07.2005 00:00
hmm ja myslel ze sme tady vschni beckari, nebo to neni forum BMWSpeedy píše:No, béčkař jsi spíš tyO kterém motoru se bavíme a v jakém autě? E36 323 a 328 maj normálně Vanos všechny. E46 6-ti válce maj Vanos normálně taky všechny, časem se do nich začal montovat BiVanos. Od 9/92 se už bez Vanosu žádný 6-ti válový motor nevyráběl.
-
major
- Registrovaný
- Příspěvky: 1117
- Registrován: stř 06.04.2005 00:00
- Bydliště: UL
- Klubové ID: 677
-
Zave
- Registrovaný
- Příspěvky: 7883
- Registrován: sob 22.05.2004 00:00
- Bydliště: Charlie's in da Starobrno
- Klubové ID: 90
-
Hanz
- Člen Klubu
- Příspěvky: 6220
- Registrován: úte 16.07.2002 00:00
- Bydliště: 335i
- Klubové ID: 6
-
Dande
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte 06.01.2004 01:00
- Klubové ID: 54
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
Petr_1
- Registrovaný
- Příspěvky: 895
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
-
darmon
- Registrovaný
- Příspěvky: 3701
- Registrován: úte 07.01.2003 01:00
- Klubové ID: 91
-
Petr_1
- Registrovaný
- Příspěvky: 895
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
-
Speedy
- Čestný člen
- Příspěvky: 6815
- Registrován: ned 05.10.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 51
Vanos nastavuje dobu otevírání a zavírání ventilů.
Předstih zapalování(jen u benznínu): je to laicky řečeno čas, o který se zapálí směs dříve nebo později vůči horní úvrati pístu. Tato hodnota se nastavuje dle režimu motoru a řídího jednotka motoru. Ta dostává údaje od různých čidel, počínaje polohou klikovky, ot.motoru, škrtící klapky, množství vzduchu, čidla klepání motoru atd. A samozřejmě je předstih různý podle konstrukce motoru, respektive spalovacího prostoru(tvar, komprese atd).
Pokud je předstih špatně nastaven, vzněcuje se směs dříve nebo později než má a vzníká tzv. klepání motoru.
To je při velkém předstihu v podstatě to, že jde hoření směsi proti zdvihu pístu, vše je více namáháno a hlavně klesá výkon. Při malém předstihu může dojít k tomu, že největší rozpínavost hořící směsy je až dlouho po horní úvrati pístu a tak nemá dostatečný tlak na píst a opět klesá výkon.
S rostoucíma ot. se předstih zvětšuje, protože prohoření směsi má konstantní čas, za to ot.motoru konstantní nejsou. Kdyby tedy byl předstih stejný, motor by měl ideální chod jenom v úzkým rozsahu ot.
Předstih zapalování(jen u benznínu): je to laicky řečeno čas, o který se zapálí směs dříve nebo později vůči horní úvrati pístu. Tato hodnota se nastavuje dle režimu motoru a řídího jednotka motoru. Ta dostává údaje od různých čidel, počínaje polohou klikovky, ot.motoru, škrtící klapky, množství vzduchu, čidla klepání motoru atd. A samozřejmě je předstih různý podle konstrukce motoru, respektive spalovacího prostoru(tvar, komprese atd).
Pokud je předstih špatně nastaven, vzněcuje se směs dříve nebo později než má a vzníká tzv. klepání motoru.
To je při velkém předstihu v podstatě to, že jde hoření směsi proti zdvihu pístu, vše je více namáháno a hlavně klesá výkon. Při malém předstihu může dojít k tomu, že největší rozpínavost hořící směsy je až dlouho po horní úvrati pístu a tak nemá dostatečný tlak na píst a opět klesá výkon.
S rostoucíma ot. se předstih zvětšuje, protože prohoření směsi má konstantní čas, za to ot.motoru konstantní nejsou. Kdyby tedy byl předstih stejný, motor by měl ideální chod jenom v úzkým rozsahu ot.
-
Lukáš
- Registrovaný
- Příspěvky: 1151
- Registrován: pon 11.03.2002 01:00
- Bydliště: Praha
-
Daniel
- Registrovaný
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 25.07.2005 00:00
Tak at to prijde zkusit!!!!!major píše:No na BMW foru tu sice jsi,ale beckari si tu navzájem neříkáme.Daniel píše:hmm ja myslel ze sme tady vschni beckari, nebo to neni forum BMW.Možná se ti ale podaří zavést nový oslovení,nebo tě za to možná někdo přijde nakopnout
.
Takovej malej priklad pro ty tupy, vetsinou kdyz treba kunda pochvaly hezky BMW tak ti rekne mas hezky becko jako BMW, tak si to roury preberte. Nevim proc si to hned vyklada te spatne ma te midnraky nebo co!
-
major
- Registrovaný
- Příspěvky: 1117
- Registrován: stř 06.04.2005 00:00
- Bydliště: UL
- Klubové ID: 677
Hmm,tak to u vás máte fakt drsný kundyDaniel píše: Tak at to prijde zkusit!!!!!
Takovej malej priklad pro ty tupy, vetsinou kdyz treba kunda pochvaly hezky BMW tak ti rekne mas hezky becko jako BMW, tak si to roury preberte. Nevim proc si to hned vyklada te spatne ma te midnraky nebo co!
-
Petr_1
- Registrovaný
- Příspěvky: 895
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: Velké Meziříčí
Nechápu z jakýho důvodu považuješ lidi tady za tupý roury? Jen proto, že u vás v okolí se používá jinej slangovej výraz pro BMW? Nemáme mindráky, ale zatim jsem si všim, že mindrák máš ty, když nikdo nepochopil proč by jsme podle tebe měli být béčkaři.Daniel píše:Takovej malej priklad pro ty tupy, vetsinou kdyz treba kunda pochvaly hezky BMW tak ti rekne mas hezky becko jako BMW, tak si to roury preberte. Nevim proc si to hned vyklada te spatne ma te midnraky nebo co!
