Zdravim ..tak sem se pred tydnem stal stastnym majitelem 318IS.
Ted sice mam nakou praci s vejfalem ale behem tydne to budu mit ready ..a premyslim o jinych prasecinkach na auticku
Tak poradte plz .. ma to cenu do toho IS vytahovat ten origos a davat nakej sport ? jestli jo .. tak poradte jakej ?
Dikes Ax
Dle mého názoru jsem filtrem docílil toho, že to táhne trošku líp odspodu a přestalo mi to cukat okolo 4tis. otáček, ale určitě tomu pomohl i celkově výfuk. Jo a jde to líp za plynem. Ale to asi u každýho auta, hlavně dobře odstínit. Možná je lepší vložka přímo do airboxu. A nezapomen na to že MAF na BMW ma obdelníkovou přírubu, takže potřebuješ ještě redukci. Já použil Alu přechodku z Alfy33 16V a je to super(není to vařené a bastlené, má to zkosený hrany. Měl jsem dělanou ale různě mi to poškubávalo) ale kámoš použil umělou z Cintroena BX a taky to svou službu plní
jasny uz to chapu ... nema to cenu ten airbox co tam je je stineny proti horkymu vzduchu z motoru ... ale nekdo neco rikal o nejake vlozce do airboxu ... a moc nepopisoval dal co to je ?
ja mel v honde nemeckej Eufab prohnutej konus a zvuk to ve vyssich otackach melo uplne uzasne agresivni a slo to lepe za plynem ale to jsem mel navedene naporove sani z tovarny primo pred konus....otazka zivotnosti je neco jineho....do sedmy dam urcite origo....
Slyšel od prodejce autodílů, že sportovní filtry nic moc, mají větší propustnost prachových částic a omezuje to životnost motoru. Moc se mi do sportovního filtru už nechce jít.
promin, mel jsem za to, ze tohle chces slyset... nebo ti mam psat, ze za dobu co ty filtry prodavam, jsem nemel ani jednu, tzn. 0, reklamaci?
slysel jsem o tomhle tematu hodne pravd, polopravd a uplnejch blabolu... verim, ze kdyz nekdo tyhle sport filtry pouziva na rallye a jde na ne 20x tolik prachu co normalne, ze neco projde... v beznym provozu jsou to jen kecy nad pivem mechaniku co maj 2 tridy zakladky...
papirovej filtr ma vyssi filtracni schopnosti, ale jen zcela novy... behem kratke doby tahle vlastnost radikalne klesa, zatimco ty bavlnene zustavaji na stejne urovni (cca 90% noveho papiru)... v tom je ten rozdil... v zadnem testu nikdo nebyl schopen stanovit, kolik je pripustna propustnost filtru... jako jestli projde xy castic nejakeho radu mm je mi jedno, pokud skodlive pro motor jsou az castice rekneme o rad vyssi...
Co jsem cetl od uzivatelu, tak vlozka do airboxu je polovicate reseni, ktere nema zadny efekt, pokud neco tak jedine konus.
O motor bych se urcite nebal, mozna nevydrzi 500 000 ale jen 450 000 ale ani to neni prokazatelne.Teda ja jsem o tom jeste neslysel..
hehe ..tak ted jste me totalne zmatli
oki ... reklo se ze filtr NE ze 3 duvodu:
1) ze to bude nasavat horky vzduch od motoru
2) ze se tam dostane vic prachu ( nasledne rychlejc odejde motor)
3)a ze to nema zadnej pozitivni vliv krome zvuku
tak jak teda ?
tak ja udelam hlasovani ..kolik z Vas ma na E36 sani co ?:)
Kvůli zvuku bych to origo neměnil. (pro supr zvuk je třeba motor a výfuk... hmmm už se těším na sraz kde předvedu nové "brumlání" )
Jinak vložku do origo Airboxu jsem měl na E30 a nic moc... klasická mi přišla lepší. S konusem zatím nemám zkušenost.
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Pakliže je ten bavlněný filtr správně připravený (umytý od svinstva pak napuštěný olejem), tak vydrží hooodně tisíc km a tedy i finančně se pak srovná s papírovým filtrem, nebo i vyjde levněji. A filtrační schopnosti budou naprosto ok a jak píše Hanz, hlavně jsou stabilně na vysoké úrovni i po zašpinění.
Jinak mám vložku a ten rozdíl byl trošku poznat, teď už to samo nepoznám. Na Fávu jsem měl taky vložku a ta mto bylo poznat celkem hodně, ten slabý motor (90k) šel celkem líp za plynem hlavně ve vyšších ot. Jasně že hodně udělaá placebo efekt, ale kdyby ten filtr tomu nepomáhal, tak by si to tam ty závodníci nedávali.
Vložka v airboxu má 2 odlišnosti oproti konusu: celkový projev motoru je tišší, nevypadá to tak super, páč to není vidět
Jinak dobře tepelně odstíněný konus s dobrým přívodem vzduchu určitě není výkonově na škodu.
Hanz píše:promin, mel jsem za to, ze tohle chces slyset... nebo ti mam psat, ze za dobu co ty filtry prodavam, jsem nemel ani jednu, tzn. 0, reklamaci?
slysel jsem o tomhle tematu hodne pravd, polopravd a uplnejch blabolu... verim, ze kdyz nekdo tyhle sport filtry pouziva na rallye a jde na ne 20x tolik prachu co normalne, ze neco projde... v beznym provozu jsou to jen kecy nad pivem mechaniku co maj 2 tridy zakladky...
papirovej filtr ma vyssi filtracni schopnosti, ale jen zcela novy... behem kratke doby tahle vlastnost radikalne klesa, zatimco ty bavlnene zustavaji na stejne urovni (cca 90% noveho papiru)... v tom je ten rozdil... v zadnem testu nikdo nebyl schopen stanovit, kolik je pripustna propustnost filtru... jako jestli projde xy castic nejakeho radu mm je mi jedno, pokud skodlive pro motor jsou az castice rekneme o rad vyssi...
No chybí tu trochu snad fyzikálních dat, řek bych, že rozvinutá plocha papírového filtru je větší než bavlněného, takže průtočný průřez bude vetší než u sport. filtru. Takže z toho vyplývá, že sportovní filtr tento průřez musí dohnat větší průchodností tzn. většími otvory . Kdyby sportovní sání bylo tak dobrý, proč ho tam nedává fabrika?