Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
major píše:No ,pokud chceš mít jistotu zda jsi udělal dobře s tím Magnatecem. tak nejjednodušší řešení je odšroubovat ventilové víko a mrknout se zda je čisté či ne a pokud ne, tak jak hodně je na něm úsad.Pokud je víko ze vnitř zcela černé, je možné že problémy nastanou.Protože sice drahý, ale kvalitní Magnatec ti ty úsady začne rozpouštět.Bohužel odstraní i ty tzv.kladné ůsady,které již v některých částech motoru vymezují jisté vůle.Nemluvě o tom ,že některý větší kousek odloupnutého "karbonu" může na čas ucpat nějaký mazací kanálek.Luky píše:Ja mam 325TDS doteraz neviem co tam bolo teraz som dal uz 2x Castrol Magnatec --- ale teraz pozeram ze je to syntetika motor ma cca 250 000 tak neviem mam to vymenit za polosyntentiku ak ano aku porad
Kurňa, tak to jis mě teďka pěkně vylekal. Za jákeho stavu mám mrknout na to víko? Žádný šlem na něm nemám, je normálně černé, bez úsad..
Aditiva proti tvorbě úsad a jejich důležitost
Speedy to ventilové víko by mělo být zespodu čisté, tedy pokud byl v motoru používán kvalitní olej. Tedy samozřejmě jestli to víko nemáš natřené zevnitř na černo
. V opačném případě je ventilové víko a prostor uložení vačkového hřídele po demontáži zřetelně nečistý, může být i zcela černý. Mám fotky některých částí motoru(hlava,válec,šály,vačka) jak vypadají po dlouhodobém používání méně kvalitních olejů. Chtěl jsem je sem umístit, ale nejde mi to. Tyto úsady vznikají mimo jiné odparem určitých složek motorového oleje, který neobsahuje dostatečné množství aditiv proti tvorbě úsad(karbonů). Většinou toto zapříčiňují starší a nedostatečně aditivované oleje, jak minerální tak i oleje s obsahem syntetické složky nebo oleje značně vyčerpané (při překročení výměnné lhůty. Tyto úsady se pochopitelně tvoří prakticky v celém pracovním prostoru motoru. Někde jejich vrstva spůsobí opotřebení součástí a "vymezí" vůle, což je pochopitelně nežádoucí. Pokud již je pracovní prostor motoru takto pokrytý karbonem, tak se další tvorba úsad podstatně urychluje z důvodu vysoké adheze této již vzniklé vrstvy. Časem dochází k zesílení vrstvy karbonu a zvyšuje se nebezpečí odloupnutí části téro vrstvy vedoucí k zanešení mazacíh kanálků v motoru (viz např. problémy motoru M40). Potom pochopitelně nejsou takto postižená místa dostatečně domazávány a dojde k jejich zadření. Nejvíce se to projevuje na šálách a ložiscíh klikového hřídele, též vačka bývá často ohrožena. Další častým poškozením při vysokém stupni zakarbonování motoru je tzv. "podpálení ventilů". Úsady se tvoří na sedlech ventilů, které potom nedostatečně dovírají. Mimo to se téměř vždy poškodí vrstvou úsad i ventilová těsnění. Dochází tak k prolínání oleje do motorového prostoru, kde bohužel ale všechen neshoří a tyto nespálené zbytky se začnou usazovat na pístních kroužcích až dojde k jejich úplné fixaci(zapečení). Takto nepohyblivé kroužky začnou ohlazovat vnitřní povrch válce a tvořit lesklá, zrcadlovitá místa.Tím je zapříčiněno snížení komprese a další poškození. Je to jako rakovina, pomalu se rozlejzá a všechno zdravé ničí.
Pokud je motor již hodně pokryt vrstvou úsad a ty mu dáš kvalitní olej s vysokým obsahem aditiv proti tvorbě těchto úsad, začnou se tyto postupně rozpouštět. Což je sice dobré ale bohužel se též rozpustí i ty úsady,které nám vymezovali vůle. Tudíž dochází k značnému zvýšení spotřeby oleje atd. Pokud zjistíš, že jsou úsady v motoru již přítomny tak lze kondici a možné poškození pohyblivých částí motoru odhadnout bez jeho demontáže, podrobnöu prohlídkou vačkového hřídele. Pokud vačka zatím nevykazuje stopy opotřebení, lze ještě vše zachránit. Doporučuji aplikovat kvalitní syntetiku, která po určitém čase veškeré již vytvořené úsady rozpustí.Při tomto procesu je ovšem nutné zkráti výměnné lhůty na cca 5 tis.km a alespoň třikrát to opakovat. Ovšem je třeba upozornit na prakticky celkem jistou výměnu některých gufer, popřípadě se smířit s vyšší spotřebou oleje.
Speedy to ventilové víko by mělo být zespodu čisté, tedy pokud byl v motoru používán kvalitní olej. Tedy samozřejmě jestli to víko nemáš natřené zevnitř na černo

Pokud je motor již hodně pokryt vrstvou úsad a ty mu dáš kvalitní olej s vysokým obsahem aditiv proti tvorbě těchto úsad, začnou se tyto postupně rozpouštět. Což je sice dobré ale bohužel se též rozpustí i ty úsady,které nám vymezovali vůle. Tudíž dochází k značnému zvýšení spotřeby oleje atd. Pokud zjistíš, že jsou úsady v motoru již přítomny tak lze kondici a možné poškození pohyblivých částí motoru odhadnout bez jeho demontáže, podrobnöu prohlídkou vačkového hřídele. Pokud vačka zatím nevykazuje stopy opotřebení, lze ještě vše zachránit. Doporučuji aplikovat kvalitní syntetiku, která po určitém čase veškeré již vytvořené úsady rozpustí.Při tomto procesu je ovšem nutné zkráti výměnné lhůty na cca 5 tis.km a alespoň třikrát to opakovat. Ovšem je třeba upozornit na prakticky celkem jistou výměnu některých gufer, popřípadě se smířit s vyšší spotřebou oleje.
Aha, tak koukám že oni už píšou tu kravinu (Magnatec) skoro na všechno.No tak pokud je to Castrol 10W-40,tak jde jistě o řadu GTX,tedy polosyntetika.Dle údajů v technickém listu výrobce se opravdu nejedná o žádný zázrak (nízký viskozitní index),použít ho pochopitelně můžeš bez obav.Obvzláště když se ti tupci z Castrolu sami přiznali,že do něj moc aditiv nedávajíLuky píše:Tak som vcera zavolal do Castrolu lebo mi to nedalo. Vyjadrili sa ze tam mam dat Magnatec 10-40 Vraj tym nicomu neublizim je to syntetika ale neobsahuje tolko aditiv ze by rozpustili carbon.... No, teraz naozaj neviem

O vyšším obsahu síry jsem hovořil v souvislosti s oleji vyráběnými z ruské nafty,což v Kanadě asi nehrozí.Nižší kvalita olejů určených pro trh v USA a i Kanadě jsou dány typem provozu a cenou PHM v této oblasti.Nižší cena PHM nenutí výrobce motorů k úsporám na spotřebě,proto je pro ně nejvýhodnější nahnat výkon objemem.Proto jsou motory z vyráběné v těchto zemích většinou jednoduché a velkoobjemové.Tyto motory nevyžadují k provozu vysoce aditivované oleje,které naopak nízkoobjemové High-tec motory Evropské a Japonské nutně potřebují.Tak že to je stejné.RuDoSh píše:jese jsem se chtel zeptat jestli jsou na tom kanadske oleje stejne jako americke (s tou sirou a tak....)
Na vačkách nesmí být žádná stopa po opotřebení,přilož nejlépe ocelové rovné pravítko(postačí nonius posuvky- šupléry) podélně přes vrchol vačky.Nesmí být uprostřed viditelná mezera.Musí to na sebe prostě dosedat po celé ploše(jak prdel na hrnecSpeedy píše:2 Major: Budu teďka měnit tesnění kolem svíček, tak to omrknu, ale nevím přesně, co na té vačici hledat. Jinak to výko je spíš tmavě, ne úplně černé. Dá se to taky poznat podle barvy oleje? mám teď najeto asi 8k, tak měl by být četný, nebo tmavý nebo hnědý?

Speedy píše:Ještě dotázek jak jsou na tom oleje BP?
Společnost BP
BP je velký Britský výrobce olejů a jiných chem.látek vnikajících rafinací ropy.V současné době též vlastní značky ARAL a Castrol.Vývoj a výroba olejů jednotlivých značek však zatím probíhá odděleně,ale prachy padaj do jedný kasy.Kvalitativně se jedná o solidní značku.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
ARAL
MULTITURBORAL 15W-40 9000027 stáčený
48,- Kč/l
EXTRATURBORAL 10W-40 9000068 20 l
75,- Kč/l
BASIC TRONIC 10W-40 9000056 4 l
656,- Kč/ks
HIGH TRONIC 5W-40 9000057 1 l
229,- Kč/l
VITAM HF 46 9000043 stáčený
55,- Kč/l
CASTROL
AGRI POWERMAX PLUS motorový 15W-40 9000188 25 l
52,- Kč/l
ENDURON syntetický motorový 10W-40 9000233 25 l
92,- Kč/l
ALPHA SP 460 9000210
90,- Kč/l
TEXACO
HAVOLINE F3 EXTRA 10W-40 9000145 5 l
523,- Kč/ks
HAVOLINE F3 DIESEL 10W-40 9000146 5 l
440,- Kč/ks
mohl by si zkusit okomentovat vhodnost nejakeho oleje pro bmw ? je to od jedne firmy zdejsi co prodava zemedl. techniku tak moc nepredpokladam ze by byl nejaky vhodny.
MULTITURBORAL 15W-40 9000027 stáčený
48,- Kč/l
EXTRATURBORAL 10W-40 9000068 20 l
75,- Kč/l
BASIC TRONIC 10W-40 9000056 4 l
656,- Kč/ks
HIGH TRONIC 5W-40 9000057 1 l
229,- Kč/l
VITAM HF 46 9000043 stáčený
55,- Kč/l
CASTROL
AGRI POWERMAX PLUS motorový 15W-40 9000188 25 l
52,- Kč/l
ENDURON syntetický motorový 10W-40 9000233 25 l
92,- Kč/l
ALPHA SP 460 9000210
90,- Kč/l
TEXACO
HAVOLINE F3 EXTRA 10W-40 9000145 5 l
523,- Kč/ks
HAVOLINE F3 DIESEL 10W-40 9000146 5 l
440,- Kč/ks
mohl by si zkusit okomentovat vhodnost nejakeho oleje pro bmw ? je to od jedne firmy zdejsi co prodava zemedl. techniku tak moc nepredpokladam ze by byl nejaky vhodny.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
major píše:Naopak,např.ten High Tronic 5W-40 je opravdu špičkový produkt.Před tím než BMW podepsalo exklusivní smlouvu s Castrolem tak to byl nejoblíbenější produkt odebíraný prodejci BMW a někde stále ještě je.
Mohl by jsi srovnat kvalitou Castrol GTX Magnatec, Powertec 10W-40 a ten Havoline Extra 10W-40 je to do celkem vykoneho motoru cca 90Ps/litr do noveho lejou ELF 10W-40...
N54 PWR
Lukas H. píše:Mohl by jsi srovnat kvalitou Castrol GTX Magnatec, Powertec 10W-40 a ten Havoline Extra 10W-40 je to do celkem vykoneho motoru cca 90Ps/litr do noveho lejou ELF 10W-40...
Oleje Castrol GTX Magnatec, Powertec 10W-40 a Havoline Extra 10W-40
Ahoj Lukáši,omlouvám se , že reaguji tak pozdě.Bohužel se mi nedostávalo času na odpovědi zde.Teď je to již lepší, tak že mě zase můžete "bombardovat" dotazy.
Všeobecně lze říci,že pokud potřebuješ olej do motoru s tak relativně vysokým litrovým výkonem, poohlédl bych se spíše po produktech z vyšších řad.Tedy 5W-40 či 0W-40(kvalitnější základové oleje,rychlejší promazání motoru při studených startech).Nicméně i oleje řady 10W-40 lze bez problémů použít.Produkty, které jsi zde uvedl jsou prakticky na stejné úrovni.Splňují stejné normy ACEA i API(řiďte se ale vždy spíše dle norem ACEA).V tomto případě záleží hlavně na stupni aditivace(tu zná pouze výrobce) jednotlivých produktů.HTHS viskozitu(která je požadována výrobcem motorů),viskozitní index a bod vzplanutí, ani další údaje ze kterých by se dalo něco vyčíst,se mi zjistit nepodařilo(nesplašil jsem technické listy produktů).Jediným určujícím vodítkem je v tomto případě cena produktu,všeobecná povědomost o serióznosti výrobce a zda je produkt primárně určen pro evropský trh.Z těchto důvodů bych doporučil asi olej Texaco Havoline(zde bude asi cena nejnižší).
Ahoj ... opravdu smekám před tvými znalostmi v oboru... a chtěl bych tě požádat zda bys mi odpověděl na dotaz .. možná si už na něj někomu odpovídal.. nevím, ale zajímal by mně tvůj názor na oleje PENTOSINTH .. zajímá mně především zda se jedná o kvalitní a důvěryhodné výrobky...
protože nejen jejich cena, ale i reference z místního SAAB centra jsou více než zajímavé... a právě v tomto servisu tyto oleje lejou i do nejsilnějších verzí SAABů jako např. 2,3Aero kde je litrový výkon 100ps/1litr
Ještě bych potřeboval poradit - v současné době používám Castrol magatec 5w-40 a zajímalo by mně jak by obstál v porovnání s výše uvedeným PENTOSINTHem stejné specifikace... a jestli bys mi poradil konkrétně jaký olej bych mohl alternatině použít... je to pro motor 1,8i M40
protože nejen jejich cena, ale i reference z místního SAAB centra jsou více než zajímavé... a právě v tomto servisu tyto oleje lejou i do nejsilnějších verzí SAABů jako např. 2,3Aero kde je litrový výkon 100ps/1litr
Ještě bych potřeboval poradit - v současné době používám Castrol magatec 5w-40 a zajímalo by mně jak by obstál v porovnání s výše uvedeným PENTOSINTHem stejné specifikace... a jestli bys mi poradil konkrétně jaký olej bych mohl alternatině použít... je to pro motor 1,8i M40