ManyP píše:nechapu proc by tam meel davat 5W40 na co 5W???? bohate stci 10W40 dyt tu nejsme na sibiri!!! volim 10W40 ja davam zn. Fuchs a max spokojen mam ho za nakupku tak se to cenove da.
ty oleje sou dnes stejne daleko lepsi nez se tehda predepisovali takze pokud tehda kdyz se to vyrobilo to chtelo polosyntezi tak ted by temu neuskodil ani mineral ale je lepsi to dodrzet a pokud mozno nemenit znacku ani oznaceni
Oleje SAE 5W-40
Samozřejmě polosyntetika třídy 10W-40 není špatné řešení, ale přeci jen pro výkonné motory BMW v našich podmínkách bych doporučil jako celoroční optimum 5W-40.A proč?:
1.Oleje této třídy jsou z velké většiny tzv.lehkoběžné a díky čemuž kladou pohyblivým částem motoru menší odpor.Tudíž dohází k nižším ztrátám a tím pádem i k nižší spotřebě paliva (asi 4%).
2.Mají nižší bod tuhnutí než oleje 10W-40.Při teplotách kolem nuly a pod ní jsou schopny, při studených startech podstatně rychleji zaolejovat motor.Zvláště potom nejvýše položené rotující součásti jako je vačková hřídel.Při teplotách pod nulou je rozdíl v rychlosti zaolejování i více než minuta.V té době si motor musí vystačit s tím olejem který nestekl do vany a toho tam není opravdu mnoho.Tudíž než se olej tuhosti medu dostane na vačky dochází k nežádoucímu kovovému styku součástí.Zkus si dát 5W-40 a 10W-40 na pár hodin do mrazáku a potom sám uvidíš.
3.Z velké většiny se jedná o kvalitní produkty,nebo? je to již olej vyšší třídy a tedy pro výrobce prestižní.Proto se na těchto výrobcích většinou nešidí a jsou domíchávány s kvalitních základů a aditiv.
4.Jsou to většinou polosyntetiky s vyšším obsahem syntetické báze či dokonce plné syntetiky.Oproti polosyntetikám s nižším procentem synt.báze či dokonce minerálům jsou schopny tvořit podstatně pevnější a teplotně odolnější mazací film.
5.Díky vlastnostem, které jsem zde již o 5W-40 uvedl jsou též stabilnější při vysokých teplotách a tudíž u nich nedochází k výraznějším objemovým ztrátám odparem v důsledku vysokých teplot v oblasti pístního čepu a kroužků.