Speedy píše:Díky za odpověď. Ješte dotaz k těm VAT olejům, u nás v práci mi říkali, že je to v podstatě SHell, je v tom něco pravdy?
A teď mě ještě napadlo. Mám jako hodně dalších lidí tady problém, že po ránu nebo po velkém zátěži začnou cvakat hydroštely. Krom jejich výměny, pomůže tomu třeba jiný olej? Díky
Oleje VAT jsou na našem trhu relativně nová značka a nejsou ani příliš rozšířené.Tudíž o nich mnoho nevím.Je pravda,že v současné době je pro některé společnosti výhodnější nakoupit již hotový produkt a dát ho do vlastního balení,než vyvíjet a vyrábět vlastní viz např. Opavská firma HEKRA.Ta přebaluje oleje Mogul.Tak že je docela možné,že VAT něco od Shellu bere,ale vážně tohle nevím.
S těmi hydroštely je to docela problém,bohužel jsi nenapsal jaký olej tam máš teď a jak dlouho.To,že ti hydra cvakají po nastartování až tak zvláštní není protože olej začne správně plnit svoji funkci až když se alespoň trochu zahřeje.Tudíž pokud je studený,nestačí ještě plně vymezovat ventilové vůle.Spíše mě zaujalo to,že ti to cvaká i po tom co tomu dáš trochu za uši.Svědčilo by to o tom,že olej se příliš zahřál a není již schopen plnit svoji funkci.Pokud tam máš teď syntetiku a ještě jsi ji kilometrově nevyjezdil je možná problém v tomto:Synt. oleje jsou sice ve velké většině vysoce kvalitní,ale mají jednu nevýhodu.Pokud jsou totiž tepelně namáhány více než snesou dojde u nich v krátké době k velmi rapidnímu poklesu kvality i když jsi ještě nenajel potřebný počet km.Takto vyčerpaný olej se bohužel pozná jen chem. rozborem.Dělá to např.ústav paliv a maziv v Praze,cena je dle typu rozboru asi od 600Kč do 2000tis.Kč.
Tudíž ti výměna oleje pomoci může,ale je také docela možné že se jedná o mechanickou závadu těch hydroštelů,tudíž je výměna oleje pro kočku.Skus zajet na diagnostiku,tam by ti měli říci více.Na dálku a bez potřebných údajů je to asi stejný jako kdyby jsi chtěl od doktora tímhle způsobem diagnostikovat rakovinu mozku
Ten olej VAT SynGold 5W-40 dle hodnot co uvádí výrobce není žádnej zázrak a spíše odpovídá kvalitnějším kouskům ve třídě 10W-40.Mrknul bych se pro tvoji 323 po něčem lepším.
Jestli chceš můžu ti poslat ceny na oleje ARAL,dělají 5W-40 v podstatně výkonější verzi než např.VAT.Sice nebude litr za stovku,ale pro kolegy z BMW fóra udělám cenu.Ale rozhodně ti to nenutím,na čtyřech litrech nezbohatnu

spíše je stím více starostí než užitku,raději to prodávám po sudech
