Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

slabiny motoru 2,5 TDs ??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 257
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od marwal »

ahoj, planuju koupi BMW 325 TDS, slyšel sem od pár lidí zprávy, že má tenhle motor problémy:
1) axiální ložisko kliky
2) praská hlava motoru

prosím o ujasnění jak se věci mají. něvěřim tomu, že to je tak jak se říká, ale zajímalo by mě kdy a proč se to stane. tady z klubu má myslím dost lidí tenhle motor
díky
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#2 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

1) o tom nic nevim... :dunno:
2) to je bohuzel pravda, stava se to kdyz tomu davas kour, kdyz je ten motor jeste studenej... A pak kdyz jezdis jen kratke vzdalenosti, treba po Praze... Motor se nestaci ohrat ty ho chcipnes a za par minut zase nastartujes a tak dokola... Aspon takhle jsem to slysel, ja se snazim tomu predejit tak jezdim kdyz je studenej jen do 2500ot. a nechvam ho zahrat na provozni teplotu...
N54 PWR
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od bpytlik »

Na druhou stranu,kdyby uz hlava praskla,tak sezenes novou za par kacek....
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 257
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od marwal »

uf tak to jsem rad, auto se mi libi, ale nemam na to abych to furt menil. mluvil sem s jednim umelcem, ten ma 525tds a menil ji za rok dvakrat....:-)
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#5 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Originál zaslal marwal
uf tak to jsem rad, auto se mi libi, ale nemam na to abych to furt menil. mluvil sem s jednim umelcem, ten ma 525tds a menil ji za rok dvakrat....:-)


Podle toho jak se chovas Ty k autu tak ono se pak chova k Tobe... :)
N54 PWR
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 257
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od marwal »

uz tomu rozumim....
Bubi
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: ned 09.03.2003 01:00
Klubové ID: 212

#7 Příspěvek od Bubi »

S tím studeným motorem to je u všeho. Pokud budu hned po nastartování u mé M3 tomu nakládat, motor půjde hodně brzo do háje. Dokud nemá olej teplotu min. 70 stupňů, nejdu přes cca. 3 tis. otáček.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Shrek »

Originál zaslal marwal
uz tomu rozumim....

Už jsem ti odpovídal na ICQ. Ten motor je v poho, pokud nekoupíš vyhrkanej krám, bude ti se slušným zacházením dobře a dlouho sloužit. Instrukce jsi už tady dostal, já jen dodám, že celkem pak nezáleží na využívání výkonu (ani ho nemusíš točit do otáček, i když se samozřejmě lehce nechá), ale na tom, aby měl dostatek oleje. A radši kupuj dobrou polosyntetiku (předpokládám, že motor bude mít už minimálně 100 tis. najeto, takže nebude těsnit jako nový) a měň ji častěji, něž abys tam nalil nejdražší 0W a zapomínal na výměnu. Na zimu je pak lepší dávat 5W plnou syntetiku.
Lukáš
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Lukáš »

Originál zaslal Shrek
Už jsem ti odpovídal na ICQ. Ten motor je v poho, pokud nekoupíš vyhrkanej krám, bude ti se slušným zacházením dobře a dlouho sloužit. Instrukce jsi už tady dostal, já jen dodám, že celkem pak nezáleží na využívání výkonu (ani ho nemusíš točit do otáček, i když se samozřejmě lehce nechá), ale na tom, aby měl dostatek oleje. A radši kupuj dobrou polosyntetiku (předpokládám, že motor bude mít už minimálně 100 tis. najeto, takže nebude těsnit jako nový) a měň ji častěji, něž abys tam nalil nejdražší 0W a zapomínal na výměnu. Na zimu je pak lepší dávat 5W plnou syntetiku.


pokud se k tomu motoru budes chovat slusne, tak jak psali kluci, tak hlava vydrzi 400tis. km - vim to od kluku z prace(servis opelu), ale pokud mu budes nakladat a kaslat na udrzbu neni problem oddělat hlavu po 100tis. km
Georgis
Registrovaný
Příspěvky: 733
Registrován: pát 21.03.2003 01:00
Klubové ID: 162
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Georgis »

K tomu bodu 2): Důležité je hlídat dostatek chladící kapaliny. Pokud budeš mít nízko hladinu, nebo na dně, může ti hlava prasknout taky. V jistém servise v Ostravě montovali právě u 2,5TD -TDS čidlo hladiny do expansky.

Je to hodně choulostivé a řekl bych bolest TD -TDS.
Fil
Registrovaný
Příspěvky: 626
Registrován: pon 24.02.2003 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fil »

Otec má 525tds ,a nemůže si jej vynachválit.Momentálně sem s ním v Brně, a zejtra ráno jedu dom,ale musím rovněž přihodit zrnko do mlýny, páč to jede (jek zapne turbo tak je to krása)pocitově to budí dojem silnyho auta, ale hlavně jezdí za super spotřebu (cca v průměru 8l nafty normální jízdou (žádny ?ip ?op, ale není to zas kouř, prostě normál)město2/3*dálka1/3ani ne). Sice je to E34 kombajn v plné palbě, ale pro tendle motor(samo že se slušnym zacházením(i předchozích majitelů)mi nezbývá než dát palec vzůru:super:
PS:k těmtechnickejm věcím bohužel nemůžu moc přizpět, páč zatím s tím motorem nebyly problémy (?uk, ?uk), jen stanovisko běžnyho uživatele.Jó jen to blbě startovalo(než sme zjistily, že se musí dýl žhavit, aji chvilku po tom co zhasne kontrolka žhavení, úplně nej je to nažhavit 2krát a pak to chytá na drc.Jen to občas zlobí(to startování), když je motor horkej.
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#12 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Originál zaslal Fil
Otec má 525tds ,a nemůže si jej vynachválit.Momentálně sem s ním v Brně, a zejtra ráno jedu dom,ale musím rovněž přihodit zrnko do mlýny, páč to jede (jek zapne turbo tak je to krása)pocitově to budí dojem silnyho auta, ale hlavně jezdí za super spotřebu (cca v průměru 8l nafty normální jízdou (žádny ?ip ?op, ale není to zas kouř, prostě normál)město2/3*dálka1/3ani ne). Sice je to E34 kombajn v plné palbě, ale pro tendle motor(samo že se slušnym zacházením(i předchozích majitelů)mi nezbývá než dát palec vzůru:super:
PS:k těmtechnickejm věcím bohužel nemůžu moc přizpět, páč zatím s tím motorem nebyly problémy (?uk, ?uk), jen stanovisko běžnyho uživatele.Jó jen to blbě startovalo(než sme zjistily, že se musí dýl žhavit, aji chvilku po tom co zhasne kontrolka žhavení, úplně nej je to nažhavit 2krát a pak to chytá na drc.Jen to občas zlobí(to startování), když je motor horkej.


At da novy zhavicky...
N54 PWR
Fil
Registrovaný
Příspěvky: 626
Registrován: pon 24.02.2003 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fil »

[QUOTE]Originál zaslal Lukas H.
At da novy zhavicky... [/QUO na tom už otec špekuloval, ale už nevím jak to dopadlo (asiho odradila cena, ale řikal že je tam postupem času dá (to výš kovářova kobyla chodí bosa :walk: ) , ale sem rád žes to potvrdil, páč se mi nezdá, aby BMW startovalo nérmálně až na 2hy nažhavení...:bigok:
martinj
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: čtv 24.04.2003 00:00

#14 Příspěvek od martinj »

No, muj otec ma 525tds E39 a moc nadsenej z toho neni. Najel s tim 130tis a zere mu to flasku oleje na 1000km. Kdyz to nehoni, tak jezdi za 9,8l nafty, coz taky neni nic moc. A to chodi na pravidelny servisy.
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 59
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Bombarder »

Disel je o nicem. To je jista vec. Jen tezko si nekdo koupi disla, kdyz si chce brutalne zajezdit.
Jo a tak jak se chovas k autu ty, tak se taky muze chovat k majiteli, ktery si ho po tobe koupi. Jak zjistis nejaky problem, hned do autobazaru..
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Prox »

Originál zaslal Bombarder
Jak zjistis nejaky problem, hned do autobazaru..


Jo tak takovy lidi miluju, jakmile se jim zacne auto srat, nenapadne to nejak zamaskovat a tvarit se ze je to auto ve stavu v jakym vyjelo z fabriky...
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od bpytlik »

Originál zaslal martinj
No, muj otec ma 525tds E39 a moc nadsenej z toho neni. Najel s tim 130tis a zere mu to flasku oleje na 1000km. Kdyz to nehoni, tak jezdi za 9,8l nafty, coz taky neni nic moc. A to chodi na pravidelny servisy.

Hmm tak at si s tim otec zajede do servisu,protoze ma neco v prdeli.JA to auto jakoze dost honim a jezdim za 10/100km.Mam nalitani tachometrovejch 170k (podle me realnych vic) a nezere to skoro nic...
Georgis
Registrovaný
Příspěvky: 733
Registrován: pát 21.03.2003 01:00
Klubové ID: 162
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Georgis »

Originál zaslal Fil
Originál zaslal Lukas H.
At da novy zhavicky... [/QUO na tom už otec špekuloval, ale už nevím jak to dopadlo (asiho odradila cena, ale řikal že je tam postupem času dá (to výš kovářova kobyla chodí bosa :walk: ) , ale sem rád žes to potvrdil, páč se mi nezdá, aby BMW startovalo nérmálně až na 2hy nažhavení...:bigok:


Ty new žhavičky ti nevyřeší starty teplého motoru (to už tady jednou bylo), ale s tím startováním studeného motoru, tak to je pravda. Taky dvakrát nažhavím a pak to lapne na drc. Když jsem to měl napíchlé na diagnostice, tak tam v závadě našli: - dlouhý čas žhavení - To by odpovídalo žhavícím svíčkám.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#19 Příspěvek od Petr_1 »

Problém startů řešim už dlouho a nic. Kromě jinýho kompu sem zkusil vše a starty pořád stejný. Tak nevim.
Georgis
Registrovaný
Příspěvky: 733
Registrován: pát 21.03.2003 01:00
Klubové ID: 162
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Georgis »

Originál zaslal Petr
Problém startů řešim už dlouho a nic. Kromě jinýho kompu sem zkusil vše a starty pořád stejný. Tak nevim.


Přečti si toto:http://forum.bmwklub.cz/showthread.php? ... genumber=1
Odpovědět