a mame tady opet neco noveho, alespon na my sunecce.
na leve strane mi topi ledviny na prave strane spolutrpici hori prdel.
vyhrivani je tam od vyroby, je mozny ze popraskaly vlakna nebo naky kabliky?
zaujima me jestli je napajeni delene na vrch a spodek, myslim tak ze by mohli vypadnout kabliky ze zastrcek.
kazdej den vobjevim nakou bejkarnu
uz mne to NEBAVI cekat co bude priste.......CHECK ENGINE?
kable ti nevypadli, jestli máš dvoj polohový vypínač, tak to maš na slabý a silnější vyhřejvání,a do sedadla jdou dva konektory, spíš ten rozvod v sedadlech je DEAD.
No když vyndas ty konektory a promeris je,mas hned jasno.Na slabsi ti bude pulzovat napeti,na druhou polohu stabilne 12V.Da se to vyuzit k uplne jinym vecem,napr.osvetleni spodku-blika/sviti,vzhledem k tomu,ze jde o topeni,utahne to vcelku naloz proudu,takze lot of fun...
Každej říká že jak máš prasklý vlákno tak je to v prdeli nikdo ti to neopraví a nebo je to za ranec. Kdyby, ale někdo veděl tak se mi ozvěte. A Klaksonovi určitě taky.
To je fakt divný že by to nikdo nespravoval..To je pak člověk úplně stracenej..Pak mu ještě zhoří za jízdy spolujezdec ne?...Určitě to musí jít vyměnit a nemuselo by to být tak masný...
Mmm tak to je jedna věc co se němčourům v báwu moc nevydařilo..Taková investice moc nepotěší..I když zase oni ty auta berou jinak nejvíc 5 let a střelit do šrotu..
No já myslím, že zrovna u BMW a Mercedesu je to s těmi 5 lety přehnaný. Tydle auta tam pořád jedou a držej ceny jako svině. Jinak těch 20 litrů byla jen taková střela od boku. Může to být třeba jen 5, fakt nevím.
Jasný no, ale kdyby cena byla opravdu těch zminovaných 20 kolíků tak tam radči hodím normální sedadla..A nebo kdybych chtěl být opravdu velkej puntičkář tak bych holt musel důkladně šetřit na opravu....
No i kdyby to bylo těch 20 tak by bylo zbytečný dávat tam normální sedadla. Prostě bys je tam nechal a ony by ti akorát nehřály. Není tam žádný nebezpečí, že by to chytlo nebo tak něco. Takže jedině kdyby jsi si chtěl zatopit a museel to mít tak máš problém a musíš šetřit jinak nic.:bigok:
Originál zaslal Lion Mmm tak to je jedna věc co se němčourům v báwu moc nevydařilo..Taková investice moc nepotěší..I když zase oni ty auta berou jinak nejvíc 5 let a střelit do šrotu..
V zadnem aute to neni pr*el menit a spravovat, princip je vesmes vsude stejnej:)
Nejjednodussi je asi koupit novy vyhrivaci decky na operadlo a na sedak a nechat to vymenit nejakyho calounika, nebo kohokoliv jinyho, kdo ma zkusenosti s rozdelavanim sedacek.
já to řešil u E32 a kdysi jsem tady někomu popsal laický postup, bylo to v principu jednoduchý - jde jen o toho čalouníka, který musí být pečlivý. sám bych se do toho nepouštěl, už proto, že čalouník má to správný náčiní a grify, jak čalounění sundavat atd.
1. Změřit měřákem odpor u funkční dečky sedáku nebo opěráku, je to jedno.
2. Změřit odpor u nefunkční dečky, ale ne v konektoru, někde, kde je stoprocentně čistý kontakt.
3. Naměříš-li blbosti a není to v konektoru, dečka musí ven. Je-li prošitá skrze potahovou látku, nech její demontáž radši na čalouníkovi, který má zkušenosti s čalouněním sedaček aut a celý to opatrně vypáře. U novějších modelů jsou dečky nasunuté, přilepené, protože časem asi přišli v BMW na to, že se propalují a je třeba je měnit (třeba E32 z roku 1987 je má prošité s kůží).
4. V některých případech dečka NEmusí ven celá, protože se často propaluje na začátku, v místech pár cm za konektorem. Prostě musíš najít, kde je to propálené. Pak jsou dvě možnosti:
5 a. Přerušení lze opatrně spájet (můj případ, dečka funguje bez problémů)
5 b. Odporový drátek je přerušený tak, že to nejde spájet, nebo na více místech - pak stará dečka musí ven a musíš koupit novou (taky můj případ). Ceny - kolem dvou tisíc za jednu, ale to přežiješ. Nová dečka se tvarem, šitím i barvou může i po správném objednání podle ETK lehce lišit od staré původní, asi to teď sekají víc univerzálně nebo co. Budeš-li kupovat novou, neskládej ji jinak než jak je srolovaná v původní krabičce při nákupu. Navíc, protože to není laciný díl, vzal bych si ohmetr sebou a při nákupu ji rovnou proměřil (potřebou hodnotu už znáš, může se nepatrně lišit, ale jen nepatrně).
6. Dečku nandáš, nebo to celý včetně nastrojení zase necháš na čalouníkovi. Nejlépe je ukázat mu druhou sedačku jako vzor, aby dečku dal tam, kam patří, tzn. přímo pod látku, nebo až pod tu vatu... třeba u BMW E32 u kůže patří přímo pod potah. Ale u látky to může být jinak, nevím.
7. Myslím, že jsme pak do konektoru dečky normálně vrazili dráty z baterie, abychom to naposled vyzkoušeli ještě před zpětnou montáží sedačky do auta. Dečka hřála, nic se nespálilo.
8. Výhřev dečky jednoho sedáku se může lehce lišit od výhřevu druhého, záleží na napnutí látky na sedáku.
9. NIKDY neklekej na sedák kolenem (při čištění skel, podávání věcí z auta apod.)
Do prčic, já už jsem na sedák řidiče vesele klekal, když jsem cosi hledal v odkládací skříňce.
To jsem zvědav, jestli mi to, až začne mrznout bude ještě topit.
ferlin píše:Do prčic, já už jsem na sedák řidiče vesele klekal, když jsem cosi hledal v odkládací skříňce.
To jsem zvědav, jestli mi to, až začne mrznout bude ještě topit.
Tak to nemusis cekat az bude mrznout. To si muzes zkusit zatopit hned