Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E60 530d smrad z výfuku
Ahoj, mám takový menší problém, se kterým se chci podělit. Mam E60 530d 2004, najeto poctivých 144000km (opravdu poctivých, ověřováno snad všema způsoby diag. BMW, historie BMW, cebia). Mam vyndaný DPF a KAT, EGR off, nový vstřiky, nový turbo, zaslepený swirl kalpky (i když už jsem měl zesílené), ´´bezúdržbový´´ odlučovač oleje, olej a filtr měnim po 10000km. Auto jede neskutečně, lépe než jakákoliv 530d. Teď mam ovšem menší problém: Při studeném startu vylítne z výfuku menší oblak dýmu, pak je vše v pohodě, za jízdy ani obláček jakýhokoli dýmu. Po ohřátí a dochlazování auta se tak po 1 minutě začne z výfuku jemně bílo šedivě dýmit a auto smrdí takovim způsobem, že by m to v garáži oči vyštípalo a ještě by mě to udusilo. Po zkouknutí teploty ve skrytém menu, mam po dlouhé jízdě teplotu max 70°C, tak jsem objednal termostaty, zatím jsem vyměnil jen EGR termostat, nepomohlo. Zítra budu dělat hlavní termostat, tak jsem zvědavej. Otázka zní: Je možné, že kouření a smrad by způsoboval termostat??? Dřív, než začalo auto takhle kouřit, tak po jízdě byl výfuk úplně vařicí, ale teď tomu tak není. Díky všem za nápady.
No vstřiky jsou dělaný loni, 5 jich bylo repasovaných a jeden nový, ale myslim si, že v tom problém nebude. Oleje za těch 10000km nezmizí ani kapka, vody taky ne. Tankuju jen u OMV Max motion diesel, občas u Benziny, nikde jinde, ale naposledy jsem natankoval u benziny verva diesel a začlo to kouřit, ale nevim zda tomu přiklánět pozornost, protože v ten samý den jsem měnil EGR termostat. Na youtube jsem viděl video, jak mu EGR termostat posílal vodu do sání a kouřilo mu to úplně stejně, tak nevim. EGR Termostat jsem dal zpět původní, tak uvidim.
Nevím jak může EGR termostat posílat vodu sání, snad jenom chladič EGR, ale když píšeš že to smrdí a jde s toho bílý kouř tak je to nespálená nafta, nám něco podobného dělalo služební auto (při jízdě se chovalo normálně, ale při běhu na volnoběh se nahromadila nespálená nafta a při dalším rozjezdu to chvíli hulilo a smrdělo tak, že to vypadalo na motor KO a byly to právě vstřiky, ale měli najeto 230000 km. Jednalo se MB Sprinter CDI)
Uz jsem to psal na sk klub, bouzel jsem puntickář a všechno co muzu, tak chci mit v top stavu. Vstriky: 1 mel vyrobni vadu, ale nechtel jsem jen jeden novy, tak jsem je nechal udelat vsechny. Turbo malicko propoustelo olej, tak jsem ho vymenil. Moje turbo otestovali a napsali mi, ze ma vezny opotrebeni a jejich odhadnuty najezd byl 160000km. Takze me stacilo vymenit jen jeden vstrik, ale to bych nesmel byt ja....
Bouzel to neni moje prace, ale tak uz jsem to koupil (stejne bych to udelal, protoze je to uplne k hovnu co se tyce motoru).Jinak zavada s kourivosti vyresena. Dnes jsem vymenil hlavni termostat, teplota ustalena kolem 90*C, a z vyfuku nejde ani oblacek. Navic se spaliny daji v pohode dychat, uz to voni jako nafta.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
já měl třeba netěsnej ten chladič egr, šel bych po tom asi jako první.. navíc ty když máš u 2004 jen tak málo kilomterů.. je dost pravděpodbný ža auto jezdilo spíš kratší trasy (podle mě ten chladič egr odchází při častých studených starterch, kdy tam budou kondenzovat výfukové plyny který chladič časem prožerou).. pasuje tam i ta spojovací trubka z e39..
Že by běžná věc??? Tak to teda čumím u žádné jiné značky jsem se s tím nesetkal!!! 3minuty otevřený dveře na parkovišti a v autě je nedýchatelno Přesně jak říkáš takový nakyslý smrad.JH76 píše:sirius: Jsem na tom prakticky stejně, taky E61/2006, uvnitř auta voňavo, žádný smrad se do interiéru nedostane, ale když se projdu okolo auta nebo otevřu dveře, je cítit, jaky smrad jde z výfuku - takový štiplavý a hlavně kyselý. DPF tam je a je funkční.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
běžná věc to neni.. já mám 270tkm a když se auto ohřeje.. je cítit naprosto neutrálně... v podstatě se to nechá dýchat..sirius píše:Že by běžná věc??? Tak to teda čumím u žádné jiné značky jsem se s tím nesetkal!!! 3minuty otevřený dveře na parkovišti a v autě je nedýchatelno Přesně jak říkáš takový nakyslý smrad.JH76 píše:sirius: Jsem na tom prakticky stejně, taky E61/2006, uvnitř auta voňavo, žádný smrad se do interiéru nedostane, ale když se projdu okolo auta nebo otevřu dveře, je cítit, jaky smrad jde z výfuku - takový štiplavý a hlavně kyselý. DPF tam je a je funkční.
pokud nemáte auta nachipovaný.. musí bejt cítit stejně jako u novejch dieslů (takovej trochu zápach sava)
Taky myslím, že to normální není, vím, jak jsou cítit common raily napříč všemi značkami, přirovnání k Savu je trefný. Ale ta kyselá štiplavá příchuť by tam být neměla, kamarád má o rok mladší auto a takhle mu to nesmrdí. Ani jeden z nás nemá chip, tankujeme u stejné pumpy, jen on má 173 kW a já 170 kW, ale to je nepodstatné. Neco bude špatně, ale co? Vstřiky? Svody? Něco jiného?