Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 a pneu 225/50/R17 Runflat versus NON Runflat
Ahoj,
mám na autě jak letní, tak zimní pneu výše uvedeného rozměru v provedení RUNFLAT, přijde mi to jako bych jezdil s autem po kolejích a ne po pneumatikách. Auto prostě jako by pořád někde lehce klepe, nechal jsem vyměnit tyčky stabilizátoru a pořád je prostě něco slyšet. V servisu říkají, že náprava je naprosto tuhá a nic tam není.
Přemýšlím, jestli ty nepříjemné zdroje zvuků nejdou právě od kol, mám takové nutkání tam dát normální provedení pneumatik a snad bude klid.
Řešil jste někdo něco podobného? Nebo bych uvítal někoho z Prahy kdo by dokázal půjčit na svezení kola pro moje auto... Uvažuji dokonce že tam dám 16tky.
Najeto mám 170tis.
Díky za postřehy
JB
mám na autě jak letní, tak zimní pneu výše uvedeného rozměru v provedení RUNFLAT, přijde mi to jako bych jezdil s autem po kolejích a ne po pneumatikách. Auto prostě jako by pořád někde lehce klepe, nechal jsem vyměnit tyčky stabilizátoru a pořád je prostě něco slyšet. V servisu říkají, že náprava je naprosto tuhá a nic tam není.
Přemýšlím, jestli ty nepříjemné zdroje zvuků nejdou právě od kol, mám takové nutkání tam dát normální provedení pneumatik a snad bude klid.
Řešil jste někdo něco podobného? Nebo bych uvítal někoho z Prahy kdo by dokázal půjčit na svezení kola pro moje auto... Uvažuji dokonce že tam dám 16tky.
Najeto mám 170tis.
Díky za postřehy
JB
RUNFLATY ZAHOĎ!!! Ničí to auto a k ničemu to vlastně není. Nějaké nouzové dojetí je hypotetická věc na kterou bych nikdy nevsázel.
Já jsem tento "vynález" měl na autě taky, takže vím o čem píšu. Koupil jsem si dojezdovou rezervu s heverem a dal jsem so ji do kufru. A mám klid.
RFT jsem dojezdil a vyhodil a na svým autě už to nechci nikdy vidět, natož pak to tam dát! Koupil jsem nový zimy non RFT a je to SUPER SVEZENÍ. Nikdy bych neřekl, jak auto jede plavně, bez drncání a klepání. Prostě paráda, na kterou si hned zvykneš a celou dobu jen budeš kroutit hlavou, proč tam ty RFT vlastně dávají. Je velkým štěstím, že éčka mají prostor na rezervu. Efka už tam nemají nic, takže nevím, jak se to tady bude řešit. I prodejci v BMW říkají, že RFT jsou na nic, takže to není jen z mojí hlavy.
Já jsem tento "vynález" měl na autě taky, takže vím o čem píšu. Koupil jsem si dojezdovou rezervu s heverem a dal jsem so ji do kufru. A mám klid.
RFT jsem dojezdil a vyhodil a na svým autě už to nechci nikdy vidět, natož pak to tam dát! Koupil jsem nový zimy non RFT a je to SUPER SVEZENÍ. Nikdy bych neřekl, jak auto jede plavně, bez drncání a klepání. Prostě paráda, na kterou si hned zvykneš a celou dobu jen budeš kroutit hlavou, proč tam ty RFT vlastně dávají. Je velkým štěstím, že éčka mají prostor na rezervu. Efka už tam nemají nic, takže nevím, jak se to tady bude řešit. I prodejci v BMW říkají, že RFT jsou na nic, takže to není jen z mojí hlavy.
Přesně tak, jak píše Tecto. Srovnání mám zrovna teď u zimních gum, mám totožný rozměr, jako ty. Auto jsem koupil na 2x Dunlop SP WS 3D (RFT) a 2x Dunlop SP WS M3 (RFT). (Nechápu, proč předchozí majitel kupoval RFT, když jsou dražší a auto má přitom dojezdovou rezervu s heverem. Prostě firma, neřešili to.) Před pár dny jsem je sjel na cca 4 mm a jednu pneu navíc píchnul (malý vrut, zůstal v pneu), tak jsem je shodil a místo nich nasadil nové Nokiany WR A3 (non RFT). Přestože budu výhledově potřebovat ještě vyměnit tyčky stab. atd. (podvozek úplně tichý nemám), tak pozitivní změna je patrná, tolik to nemlátí a auto je plavnější a tišší. Navíc s tím dojezdem na RFT nevím, jak to je, ale když jsem píchnul a utekl mi z větší části vzduch z PP kola, beztak se s tím skoro jet nedalo - jednak šly od kola celkem hlučné pazvuky, jak se to žvejkalo, bylo to trochu vidět i na pohled (i známý mě upozorňoval, že mám asi ušlý kolo, když jsem popojížděl po ulici) a tahalo to za řízení - ve volantu to bylo dost cítit. Jak jsem to zjistil, dojel jsem jen domů cca 3 km dofouknout kolo kompresorem a naložit nové pneu, abych jel rovnou do pneuservisu, a netroufl jsem si s tím jet víc, než 30 - 40 km/h. Jet třeba 80 km/h, tak podle mě v první levé zatáčce vypochoduju do škarpy. Takže pokud máš rezervu a hever, nepotřebuješ RFT gumy.
Přesně tak a ne jinak. Měl jsem RFT Dunlop a to byly ty nejhorší gumy, co jsem kdy zažil. Jak se sjely na cca 3mm (letňáky pochopitelně), tak začly tak strašně hučet, že jsem myslel, že jedu v motokáře. Prostě hrůza a od Dunlopů všechny odrazuju. Vzadu jsem měl Good Year NSC a ty byly celkem OK. Ale stejně tak to byly RFT a tvrdý tak, že jsem myslel, že mám místo pneumatik dřevěné obruče. Jako kočár
Teď mám stejně jako kolega Nokiany a to jsou SUPER GUMIČKY.
Pro info mluvím ve všech svých přízpěvcích o rozměru 225/50/R17 - to mám v techničáku, tak ani nic jinýho nepoužívám.
Závěr: RFT zahoď a budeš mít najednou nový auto

Teď mám stejně jako kolega Nokiany a to jsou SUPER GUMIČKY.
Pro info mluvím ve všech svých přízpěvcích o rozměru 225/50/R17 - to mám v techničáku, tak ani nic jinýho nepoužívám.
Závěr: RFT zahoď a budeš mít najednou nový auto

Pokud jde o Dunlopy, asi bych úplně nepaušalizoval, před 530xd jsem vlastnil Subaru Legacy a na něm jsem v zimě jezdil Dunlop SP WS 3D a byl jsem s těmi gumami spokojený. Nebyly to ale samozřejmě RFT
(a je možné, že letní gumy se Dunlopu narozdíl od zimních tolik nedaří)
Teď jsem na zimu volil mezi zn. Continental, Dunlop, Goodyear a Nokian, tzn. značkami, které obvykle bývají v TOP 5 v testech, je to celkem záruka kvality a rozdíly mezi nimi v běžném provozu pozná jen málokdo. Nokiany u mě vyhrály na poměr value/money, jsou o něco levnější při stále dobré kvalitě. Prozatímní zkušenosti ukazují, že jsem s nimi vedle nešlápl.

Teď jsem na zimu volil mezi zn. Continental, Dunlop, Goodyear a Nokian, tzn. značkami, které obvykle bývají v TOP 5 v testech, je to celkem záruka kvality a rozdíly mezi nimi v běžném provozu pozná jen málokdo. Nokiany u mě vyhrály na poměr value/money, jsou o něco levnější při stále dobré kvalitě. Prozatímní zkušenosti ukazují, že jsem s nimi vedle nešlápl.
Jaké Dunlopy SP Sport ti tak hučely? Jsou totiž různé SP Sporty - jenom Google mi vyhodil např. 01, Maxx, Maxx TT, 9000, 300, 2000E, 8000E, 2030, Fast Response atd., u všech začíná označení slovy Dunlop SP Sport a každé má úplně jiný vzorek. Díky. Každopádně já na léto značku měnit nebudu, jako letní mám Nokian Z G2, taky 225/50-17 a jsem s nimi dost spokojený.
Předem se omlouvám dotyčnému inzerentovi, ale jsou to přesně tyto.
pozor, moje zkušenost je pouze s RFT, jiné mohou být OK.
http://auto.bazos.cz/inzerat/29178837/A ... -5X120.php
pozor, moje zkušenost je pouze s RFT, jiné mohou být OK.
http://auto.bazos.cz/inzerat/29178837/A ... -5X120.php
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1387
- Registrován: stř 08.08.2007 00:00
- Bydliště: kousek od Berouna ..
Já zas nechápu jak tu chválíte ty nokiany, protože ty jsem měl jednou a hučely tak strašně, že šly hned dolu
ale to byly 18ky.
K tématu, mám F11 a fakt přemejšlim, co budu dělat až sjedu ty runflaty co tam mám. Co se týče jízdy, nemám s nima problém, ale komfort je fakt menší. Nemyslim si ale, že by měly způsobovat nějaký bouchání takovýho typu, že by to znělo jako tyčky stabilizátoru.

K tématu, mám F11 a fakt přemejšlim, co budu dělat až sjedu ty runflaty co tam mám. Co se týče jízdy, nemám s nima problém, ale komfort je fakt menší. Nemyslim si ale, že by měly způsobovat nějaký bouchání takovýho typu, že by to znělo jako tyčky stabilizátoru.
Taky jsem měl zimní rft Dunlop. Auto na nich bylo mnohem přesnější na řízení, než na obyč gumách. Mnohem!
Ale jak píšou ostatní. Totálně to zdevastuje podvozek, vyklepe to páteř z těla, prostě děs.
Zase ale se mi po "odborný" geometrii sjely vnitřky tak, že mi po dálnici bouchla zadní guma. Slyšel jsem jen zvuk, jako když autobus upustí vzduch. Auto se chovalo pořád normálně. Během chvilky se rozsvítila kontrolka tlaku. Dojel jsem na benzínku, že zkontroluju tlak. Běhoun se ale prakticky oddělil od bočnice, takže nebylo co foukat. Rychlostí cca do 80 km/h jsem normálně dojel na schůzku a pak do nejbližšího pneuservisu. Asi 20 km. S autem se dalo normálně jet. Trochu smrděla guma a trochu to plavalo. Ale dalo se bezpečně jet. Takže zase nějakou funkci to má.
V autě mam normální rezervu a žádný prase nejsem. Kdyby hrozilo sebemenší poškození něčeho, tak bych to normálně přehodil. Fakt to ale bylo v pohodě.
Ale jak píšou ostatní. Totálně to zdevastuje podvozek, vyklepe to páteř z těla, prostě děs.
Zase ale se mi po "odborný" geometrii sjely vnitřky tak, že mi po dálnici bouchla zadní guma. Slyšel jsem jen zvuk, jako když autobus upustí vzduch. Auto se chovalo pořád normálně. Během chvilky se rozsvítila kontrolka tlaku. Dojel jsem na benzínku, že zkontroluju tlak. Běhoun se ale prakticky oddělil od bočnice, takže nebylo co foukat. Rychlostí cca do 80 km/h jsem normálně dojel na schůzku a pak do nejbližšího pneuservisu. Asi 20 km. S autem se dalo normálně jet. Trochu smrděla guma a trochu to plavalo. Ale dalo se bezpečně jet. Takže zase nějakou funkci to má.
V autě mam normální rezervu a žádný prase nejsem. Kdyby hrozilo sebemenší poškození něčeho, tak bych to normálně přehodil. Fakt to ale bylo v pohodě.
Jo, taky jsem se divil. Holt tyhle auta už nejsou pro nás.
Kolega v práci měl Audi Allroad a v kufru vyfouknutou mikrorezervu s kompresůrkem. Vše bylo OK až do chvíle, když jednou píchl. A to klasicky: jízda na hory, v zimě, po tmě, dítě spí v autě, kufr naloženej, lyže na střeše, spěchal - nestíhal. Každej to už někdy zažil.
Tak vypakoval kufr na silnici, vytáhl rezervu, zkoušel nafouknout, což pochopitelně nešlo. Až se mu to po hodině snažení podařilo a on na auto nabastlil zpola nafouknutý rezervní kolo tak nastal problém č.2: kam dát origo píchlý špinavý kolo??
Kde chceš vzít igeliťák na 17" macka? Tak to narval do kufru mezi kabele a on špinavej jak prase sedl do auta a pokračoval dál na dovolenou.
Proto asi vznikl RFT. No jo, ale když RFT píchneš, tak s ní dojedeš do servisu, ale guma je na odpis. Fajn, máš na auto za dvě mega - máš i na gumu. No jo, ale pokud je už trochu sjetá, tak 1. dvě různě sjetý gumy na nápravě asi není nic moc 2. a co vzorek? Na 150% neseženeš stejnou. Takže musíš stejně vyměnit obě gumy. A pokud máš RFT, tak musíš koupit zase RFT
No a navíc u nás běžný pneuservis (někde v těch horách) bude mít určitě pneumatiku, kterou potřebuješ.
Mě zas cigoš před obchodňákem propíchl gumu zboku tak šikovně, že šla stejně do ... runflet ne runflat.
No . . . Prostě tomu nějak přestávám rozumět. Asi rezervu na kapotu nebo na zahrádku.
Kolega v práci měl Audi Allroad a v kufru vyfouknutou mikrorezervu s kompresůrkem. Vše bylo OK až do chvíle, když jednou píchl. A to klasicky: jízda na hory, v zimě, po tmě, dítě spí v autě, kufr naloženej, lyže na střeše, spěchal - nestíhal. Každej to už někdy zažil.
Tak vypakoval kufr na silnici, vytáhl rezervu, zkoušel nafouknout, což pochopitelně nešlo. Až se mu to po hodině snažení podařilo a on na auto nabastlil zpola nafouknutý rezervní kolo tak nastal problém č.2: kam dát origo píchlý špinavý kolo??
Kde chceš vzít igeliťák na 17" macka? Tak to narval do kufru mezi kabele a on špinavej jak prase sedl do auta a pokračoval dál na dovolenou.
Proto asi vznikl RFT. No jo, ale když RFT píchneš, tak s ní dojedeš do servisu, ale guma je na odpis. Fajn, máš na auto za dvě mega - máš i na gumu. No jo, ale pokud je už trochu sjetá, tak 1. dvě různě sjetý gumy na nápravě asi není nic moc 2. a co vzorek? Na 150% neseženeš stejnou. Takže musíš stejně vyměnit obě gumy. A pokud máš RFT, tak musíš koupit zase RFT

Mě zas cigoš před obchodňákem propíchl gumu zboku tak šikovně, že šla stejně do ... runflet ne runflat.
No . . . Prostě tomu nějak přestávám rozumět. Asi rezervu na kapotu nebo na zahrádku.
K podstatě mého dotazu na úvodu:
Dnes nové pneu NON RunFlat a výsledek v zásadě stejný, klepe to tak nějak pořád. Mám už tušení na horní uložení tlumičů nebo i možná samotný tlumič.
Kdo se v Praze opravdu hodně dobře vyzná v BMW - tedy konkrétně v E61, dám princeznu a půl království tomu, kdo identifikuje problém.
Dnes nové pneu NON RunFlat a výsledek v zásadě stejný, klepe to tak nějak pořád. Mám už tušení na horní uložení tlumičů nebo i možná samotný tlumič.
Kdo se v Praze opravdu hodně dobře vyzná v BMW - tedy konkrétně v E61, dám princeznu a půl království tomu, kdo identifikuje problém.
KAPSCH: Nedělá ti to náhodou, když se přední náprava krátkodobě zatíží (víc jakoby zaklekne)? To mně se taky občas stane, zvuk jde od levé strany. Jezdím denně jedním místem, kde je pravá zatáčka, ve které navíc podélný sklon vozovky přechází z klesání do stoupání, prostě takový dolík v zatáčce. Když to jedu na pohodu, tak se nic neděje a je ticho, ale když to vezmu rychleji a předek se víc stlačí k zemi a pak zase nadzvedne, tak se ozve taková slabší dutá rána nebo lupnutí. Pak mě ještě napadá jedno místo, kde se mi to stane prakticky vždy (Pražáci budou znát) - nájezd z Vysočanské radiály na Kbelskou směrem k dálnici D8. Čím rychleji tam pojedu (o to větší zatížení působí na levou přední stranu), tím silněji bude ten zvuk slyšet. Podle mého mechanika i technika na STK je náprava samotná v podstatě v pohodě, žádné vůle, které by to mohly způsobovat, tam nejsou. Taky mě proto napadlo horní uložení tlumiče. Ale věděl jsem dobře, že tohle mi zahození runflatů určitě neodstraní.