Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 m52b28 výměna motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2495

#1 Příspěvek od Traviss »

Ahojte,
aktuálně řeším na e39 sedan 1996 prasklý blok na 2.8 single vanos, mám celý motor bez převodovky, ale s hlavou venku. Je na něm prasklina ze strany od převodovky asi 8-10cm, uniká chladící kapalina. Cena opravy s nutnou demontáží a zpětnou montáží hlavy a poté tlakovou zkouškou se blíží 10K, motor má tak 350tkm+

Za cca 18K můžu mít m52b28TU s dual vanosem, dvouhmotou, spojkou, převodovkou, ŘJ, EWS, váhou vzduchu, kabeláží s náběhem 83tis mil - to je právě to - je to z anglické Z3, motor je možno nakopnout, vyzkoušet, připojit diag..

A teď kterou cestou se raději vydat? Nebude problém, že to z auta z pravostraným řízením?

Obrázek
Díky za názory..
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od KKKuba »

přehodit motor a nehrabat do něj, takhle to necháš opravit a můžou se vyskytnout další problémy při kterejch do toho pustíš těch 10 klidně z fleku znova. Za mě vyměnit motor, pokuď je dobrej tak budeš mít pokoj na dlouho...
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Brátn Moderátor »

určitě výměna za jiný M52, je jich spousty a za pár korun

jestli ale použít dual vanos do singlu, nevím co vše je nutné vyměnit,
ews možná ani nebudeš potřebovat, možná bude stačit nakódovat novou řídící jednotku na aktuální ews
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od honzabiker1 »

Nebude mit M52TUB28 jiny kod motoru?

Obycejna M52B28 se da sehnat okolo 10-15k a nebude potreba prendavat kabelaz, resit EWS, legalizaci, atd..

Btw, jak ten blok prasknul? Zmrzla kapalina, nebo samo od sebe unavou materialu?


edit: nasel jsem, ze single vanos by mel mit kod 286S1 a double vanos 286S2, takze kod stejny neni..
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2495

#5 Příspěvek od Traviss »

Díky za názory. Vidím to taky tak, kdyby ta oprava byla za 5, tak už je to na uvážení..

A jasně, dual vanosem se o zase komplikuje. Lépe sehnat stejný kus, vyměnit a neřešit.

Jinak se na to přišlo tak, že se zavzdušňoval systém, až to v září kolega uvařil, myslelo se, že těsnění pod hlavou, ale po srovnání hlavy a výměně těsnění a opětovném natlakovaní se objevila tahle trhlina..
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Odpovědět