Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
odpory ventilatoru klimatizace e 39
víte někdo kolik maji hodnoty odporů na klima ventilatoru na e 39 mam je fuč a čísilka hodnot jsou vtahu , jinak v bmw mi řekli že na tak starý model to nemaji ,,,,jsem z toho docela nasranej taj jediná možná věc jak si poradit sám je koupit odpory a zaletovat si je tam sám ,,,,,ale ty hodnoty nevím , poradte díky Rady 523 i
-
lubooos
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Tady jsem to resil: http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&start=30
Zatim jsem nestihl to vyndat a vymenit budu to resit az na jare. Snad pomuze.
Zatim jsem nestihl to vyndat a vymenit budu to resit az na jare. Snad pomuze.
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Ty rezistory maji hodnoty na 1rychlost-0.5 ohmu-85W a na 2rychlost-0.2ohmu-80W - jsou to spirály do vařiče. Více najdeš na klubových stránkách zde :Rady523i píše:víte někdo kolik maji hodnoty odporů na klima ventilatoru na e 39
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... y&start=15
a náhradní díl po číslem 8 zde :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55
-
lubooos
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Takze jestli to dobre chapu, tak resite odpory vnitrniho ventilatoru v kabine a ne toho co myslim ja na predku u chladicestarML píše:Ty rezistory maji hodnoty na 1rychlost-0.5 ohmu-85W a na 2rychlost-0.2ohmu-80W - jsou to spirály do vařiče. Více najdeš na klubových stránkách zde :Rady523i píše:víte někdo kolik maji hodnoty odporů na klima ventilatoru na e 39
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... y&start=15
a náhradní díl po číslem 8 zde :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55
Ale jestli dovolis malou opravu tak je to asi tato coucastka cislo 3: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=40
Ta je prave na ventilatoru v interieru.
a tahle Cislo 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55
Ta je prave na klima vrtuly u chladice:
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Já jsem nemyslel "ježka" ....

myslel jsem spirálu jako "do vařiče v tomto originálním dílu.

A když si z tohoto (níže) za 321 Kč odvine ohmicky příslušný kousek, tak má materiál na opravu pro dalších 5 kamarádů a koupí to v elektru v místě bydliště.

Ty TYCO odpory mají ztrátový výkon bez chladiče pouze 50W, s chladičem je tam nenacpeš a zaplatíš 2x200,- + poštovné.
Jako další možnost je díl z distribuční sítě BMW za 69 doláčů - a teď si vyber.

myslel jsem spirálu jako "do vařiče v tomto originálním dílu.

A když si z tohoto (níže) za 321 Kč odvine ohmicky příslušný kousek, tak má materiál na opravu pro dalších 5 kamarádů a koupí to v elektru v místě bydliště.

Ty TYCO odpory mají ztrátový výkon bez chladiče pouze 50W, s chladičem je tam nenacpeš a zaplatíš 2x200,- + poštovné.
Jako další možnost je díl z distribuční sítě BMW za 69 doláčů - a teď si vyber.
-
lubooos
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Pockej takze ten dil cislo 3 co je u toho ventilatoru do interieru tak ma to vynuti.
Ale porad nejak nechapu nebo si nerozumime. Ty myslis ze i to vynuti je u klima vrtule na predku auta? Tam je dil cislo 8 ne? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55
Ja porad chapu ze na predku auta u chaldice jsou dva odpory klasicky vyvodovy a ten bazmek ctvercovej je u vrtule co fouka do interieru kdyz tam neni digy klima, tak je tam prave tenhle dil cislo 3 ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55) u obic vetraku co je ovladanej otocnejma koleckama. A u digy klimy to ovlada ten jezek.
Jinak uz nevim a jsem z toho jelen.
Ale porad nejak nechapu nebo si nerozumime. Ty myslis ze i to vynuti je u klima vrtule na predku auta? Tam je dil cislo 8 ne? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55
Ja porad chapu ze na predku auta u chaldice jsou dva odpory klasicky vyvodovy a ten bazmek ctvercovej je u vrtule co fouka do interieru kdyz tam neni digy klima, tak je tam prave tenhle dil cislo 3 ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55) u obic vetraku co je ovladanej otocnejma koleckama. A u digy klimy to ovlada ten jezek.
Jinak uz nevim a jsem z toho jelen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55,,, pánové jedná se o díl číslo 8. , pokud je to tak ze maji 0,2 a 0,5 Ohmu a cca 80-85 W tak se podívám , to jsem potřeboval vědět a v práci podobne něco k temto výkonovým odporum máme , pak dám vědět jestli to jde nebo ne ale díky za info konečně se hnu z místa ty hodnoty mi nikdo nedokazal říct ani v BMW swrvisech
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
až na to přijdete, buďte té lásky a hoďte nám tady odpověď jak to nakonec bylo a jaké hodnoty použít, bude to zajímat spoustu lidí, jelikož odpory odejdou jako první, potom následuje zanesení motoru a jeho úplná nefunkčnost
jedná se o ty dva (nebo tři) 5cm válečky s hliníkovými chladiči na horní straně plastového krytu klimavrtule, která se nachází u chladiče na čumáku auta a je první viditelná přes ledviny. Bohužel i tyhle odpory se na ní špatně hledají a málokdo o nich ví a přitom je umí odhalit diagnostika a věřím, že budou vyměnitelné za něco v normální cenové hodnotě.
jedná se o ty dva (nebo tři) 5cm válečky s hliníkovými chladiči na horní straně plastového krytu klimavrtule, která se nachází u chladiče na čumáku auta a je první viditelná přes ledviny. Bohužel i tyhle odpory se na ní špatně hledají a málokdo o nich ví a přitom je umí odhalit diagnostika a věřím, že budou vyměnitelné za něco v normální cenové hodnotě.
cauves vsichni dnes jsem se dal do tech odporu a pocital jsem jaky proud v nich prochazi tak jsem usoudil ze vise uvedeny odpory 0,2 a0,5ohmu je proud 63A a 25 A coz je hovadina . prosim kouknete vsixhni co mate problemy s tema pdporama kaky mate hodnoty pdporu v ohmech a jaky vykon ve watech diky pak bych obvolal znamiho a snad se to da sehnat a sletovat a jestli nekdo vite kde mam hledat pojistky k tem odporum dejte sem nekaky info diky ...proste jsem nenasel zadnou prasklou pojistku diky moc
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Někde tady nebo na slovenském fóru jsem to počítal, je to ve Word nebo Excel dokumentu - můžu poslat mailem. Ale někteří hnidopiši by to chtěli určitě zkontrolovat a ono není co. Jsou tam tolerance +/- trolejbus, říká se tomu odporová regulace a používalo se to u dalších německých a francouzských aut a taky u trolejbusů - tam byly ty odpory na střeše.
Potom někdo vymyslel elektronickou regulaci, která je součástí elektromotoru větráku a řídí to DME/DDE šířkovou impulzní modulaci. Velkou výhodou té elektronické regulace je to, že v případě poruchy můžete vyhodit celý elektromotor. Vyrobit dva odpory z topné spirály nebo vyměnit dvě relátka je kurva lacinější, a proto jsme od toho ustoupili, důležitý je náš zisk.
Schéma zapojení si najdeš na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , po vyhledání hesla E39 K21 Relais Zusatzlüfter Stufe 1 nebo ..... Stuffe 2. Taky tady najdeš pojistky :
- F20 (5A) jistí ovládaní relátek K21 a K22
- F7(20A) jistí Stuffe 1, který ovládá relé K21
- F22(30A) jistí Stuffe 2, který ovládá relé K22
Regulace vypadá následovně:
- 100% = 12 Voltů napřímo na svorky motoru M9
- cca 60% = 12V přes jeden odpor a neptej se mne přes který, je to fuk a nikomu to neříkej, stejně to na vrtuli nepozná
- cca 30% = 12V přes oba odpory v sérii s vinutím motoru
Pojistky F1-F45 jsou tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325153.png
Relátka K21 a 22 jsou tady
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325282.png
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 015012.png
Amen
Potom někdo vymyslel elektronickou regulaci, která je součástí elektromotoru větráku a řídí to DME/DDE šířkovou impulzní modulaci. Velkou výhodou té elektronické regulace je to, že v případě poruchy můžete vyhodit celý elektromotor. Vyrobit dva odpory z topné spirály nebo vyměnit dvě relátka je kurva lacinější, a proto jsme od toho ustoupili, důležitý je náš zisk.
Schéma zapojení si najdeš na http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , po vyhledání hesla E39 K21 Relais Zusatzlüfter Stufe 1 nebo ..... Stuffe 2. Taky tady najdeš pojistky :
- F20 (5A) jistí ovládaní relátek K21 a K22
- F7(20A) jistí Stuffe 1, který ovládá relé K21
- F22(30A) jistí Stuffe 2, který ovládá relé K22
Regulace vypadá následovně:
- 100% = 12 Voltů napřímo na svorky motoru M9
- cca 60% = 12V přes jeden odpor a neptej se mne přes který, je to fuk a nikomu to neříkej, stejně to na vrtuli nepozná
- cca 30% = 12V přes oba odpory v sérii s vinutím motoru
Pojistky F1-F45 jsou tady http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325153.png
Relátka K21 a 22 jsou tady
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 325282.png
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 015012.png
Amen
-
lubooos
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Dneska jsem se k tomu dokopal. Jen me silene stvalo ze kvuli tomu musim rozebrat plul predku i svetla jsem musel povolit.
Takze koupil jsem odpory. 0.2Ohm 100w a 0.5Ohm 100w. jen prej musej bejt poradne chlazeny tak doufam ze to ten ventilator uchladi.
Hlavne jsou o trochu vetsi nez origo takze toho bych se nebal.
Dokazal jsem je hezky nainstalovat misto stavajicich a prichytil jsem je jednim sroubem na ty plechovy drzaky po originalech.
Ja mel v haji teda jenom ten stupen na tu klimatizaci, coz je pres oba odpory v serii. Takze byl v haji vlatsne jeden protoze ostatni fungovalo.
Kdyz jsem to vsechno dal do late, vyzkousel jsem naprimo privect napeti, no a hle na kazdy stupen se to tocilo. Ale co me fakt stve tak ze mam v haji vyparnik klimatizace a po 3 mesicich co byla naplnena mi utekla tak ze uz se proste nezapne. Tim padem se ani neroztoci ventilator
.
Na vyparniku presne za ventilatorem se usazoval bordel a jak to tam s vodou hezky pracovalo tak je z casti nahnilej a polehoucku to tam utika. Proto na plnicce nic nezjistili.
Vic uz reknou asi fotky, vyfocen je pouze ventilator a pak i namontovany zpet na aute. Omluvte kvalitu muj mobil je uz starej.
http://lubooo.rajce.idnes.cz/Oprava_ven ... 8I_Pred_FL.
A kdyz nekdo bude rikat proc jsem radsi nekoupil tu opravnou sadu v BMW! Duvod je prostej za dva odpory jim davat 1600 nebudu. Tohle me vyslo na tretinu a myslim si ze i ty odpory budou mit vetsi zovotnost.
Takze koupil jsem odpory. 0.2Ohm 100w a 0.5Ohm 100w. jen prej musej bejt poradne chlazeny tak doufam ze to ten ventilator uchladi.
Hlavne jsou o trochu vetsi nez origo takze toho bych se nebal.
Dokazal jsem je hezky nainstalovat misto stavajicich a prichytil jsem je jednim sroubem na ty plechovy drzaky po originalech.
Ja mel v haji teda jenom ten stupen na tu klimatizaci, coz je pres oba odpory v serii. Takze byl v haji vlatsne jeden protoze ostatni fungovalo.
Kdyz jsem to vsechno dal do late, vyzkousel jsem naprimo privect napeti, no a hle na kazdy stupen se to tocilo. Ale co me fakt stve tak ze mam v haji vyparnik klimatizace a po 3 mesicich co byla naplnena mi utekla tak ze uz se proste nezapne. Tim padem se ani neroztoci ventilator
Na vyparniku presne za ventilatorem se usazoval bordel a jak to tam s vodou hezky pracovalo tak je z casti nahnilej a polehoucku to tam utika. Proto na plnicce nic nezjistili.
Vic uz reknou asi fotky, vyfocen je pouze ventilator a pak i namontovany zpet na aute. Omluvte kvalitu muj mobil je uz starej.
http://lubooo.rajce.idnes.cz/Oprava_ven ... 8I_Pred_FL.
A kdyz nekdo bude rikat proc jsem radsi nekoupil tu opravnou sadu v BMW! Duvod je prostej za dva odpory jim davat 1600 nebudu. Tohle me vyslo na tretinu a myslim si ze i ty odpory budou mit vetsi zovotnost.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
to starML: cca 60% je přes jeden odpor, ten blíž k vinutí motoru
to lubooos: není!!! žádný stupeň na klimatizaci. Výkon chlazení, jednotlivé stupně, se zapínají podle potřeby. Za "normálních" okolností se po zapnutí klimačky zapíná stage I (přes oba odpory v sérii), ale pokud chlazení nestačí tak přichází ke slovu stage II (jen přes jeden z nich) a v kombinaci s teplotou motoru se někdy spíná i stage III (přímo na svorky).
to lubooos: není!!! žádný stupeň na klimatizaci. Výkon chlazení, jednotlivé stupně, se zapínají podle potřeby. Za "normálních" okolností se po zapnutí klimačky zapíná stage I (přes oba odpory v sérii), ale pokud chlazení nestačí tak přichází ke slovu stage II (jen přes jeden z nich) a v kombinaci s teplotou motoru se někdy spíná i stage III (přímo na svorky).
-
lubooos
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Jo ja to chapu jen jsem to spatne napsal. Samozrejme ze ty dve rychlosti jsou na klimatizaci a ta posledni co se toci naplno (neni pres zadnej odpor) je kdyz uz neuchladi motor vrtule visco tak se roztoci i ten ventilator.
Jen teda nevim kdyz nebude fungovat ten prvni stupen, coz byl muj pripad, tak jestli se pak vubec zapne ten druhej. Me se to proste neroztocil.
Jen teda nevim kdyz nebude fungovat ten prvni stupen, coz byl muj pripad, tak jestli se pak vubec zapne ten druhej. Me se to proste neroztocil.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Pokud odumře první!!! odpor tak stage II a III fungují normálně. To byl i můj případ. Po zapnutí klimačky nic a až za delší dobu stage II a pak zase nic. Na místě to samozřejmě moc nechladilo, po zapnutí stage II to začalo chladit a po vypnutí zase přestalo, zato při normální jízdě OK.
Jinak stage II se zapíná i při určité teplotě motoru (už si to nepamatuju přesně, ale četl jsem to ve WDS).
Jinak stage II se zapíná i při určité teplotě motoru (už si to nepamatuju přesně, ale četl jsem to ve WDS).

