manualni prevodovka -studena obtizne razeni 3ky
-
Rady523i
- Registrovaný
- Příspěvky: 466
- Registrován: stř 21.11.2012 01:00
Cau vsichni mam dotaz. Mam 523i e39 manual 5ti kvalt vymenil jsem olej v prevodovce dal jsem to co patri a problem setrvava i ted kdyz je prevodovka rano studena nejde mi dobre radit 3stupen zaradim pustim spojku a vyskoci ....vymena oleje nic neresila je tam 75w80 gl3 liqui moli kdyz odjedu asi 5-10 km uz jde radit normalne nevite cim by to mohlo byt diky Rady523
-
beny-maser
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
jezour
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 26.12.2008 01:00
- Bydliště: Písek
-
Angelos
- Registrovaný
- Příspěvky: 434
- Registrován: pát 13.04.2012 00:00
- Bydliště: D5 Beroun-Plzeň
-
jezour
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 26.12.2008 01:00
- Bydliště: Písek
-
KKKuba
- Registrovaný
- Příspěvky: 432
- Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
- Bydliště: Jihlava
-
Angelos
- Registrovaný
- Příspěvky: 434
- Registrován: pát 13.04.2012 00:00
- Bydliště: D5 Beroun-Plzeň
-
beny-maser
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
jezour
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 26.12.2008 01:00
- Bydliště: Písek
-
mravenec
- Registrovaný
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob 12.06.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
-
jezour
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 26.12.2008 01:00
- Bydliště: Písek
To bude ten problém u Angelose, protože olej tam má dobrej. Rady 523i, v první řadě vyměnit olej.mravenec píše:Ahoj většinou za špatné řazení můžou špatné kolíčky unavené pružinky. viz. odkaz
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=15
č.p.9-16
-
Angelos
- Registrovaný
- Příspěvky: 434
- Registrován: pát 13.04.2012 00:00
- Bydliště: D5 Beroun-Plzeň
O těch kolíčkách jsem taky četl, ale většinou to bylo spojováno s tím, že se řadička nevrací doprostřed. To u mě je uprostřed i když pocitově jde lehčeji doprava než doleva
.
Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?
Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.
Díky
Jdou ty kolíčky u týhle převodovky vyměnit i bez rozkuchání celý almary?? Podle nákresu vypadá, že jo, ale stejně by se musela převodovka vyndat z auta?
Já to mám tak, že když řadim nahoru 1-2-3 tak to jde v pohodě. Ale jakmile chci podřadit z trojky na dvojku, tak často vypadne, jakmile pustím spojku. Musim tam tu dvojku pomalu zasouvat, aby nevyskočila. Meziplyn nepomáhá.
Díky
-
horan
- Registrovaný
- Příspěvky: 1933
- Registrován: úte 08.08.2006 00:00
- Klubové ID: 4040
Podle toho co píšeš to nechce dořadit, protože se nesrovnají rychlosti hřídelí. Tzn. že bude v háji synchron. Ty to tam nějak napůl nacpeš, ale jak dojde k zatížení (pustíš spojku), tak to vyskočí. Pokud řadíš nahoru, tak je to OK, protože rychlost vstupní hřídele klesá oproti výstupní a synchronizace "není" zapotřebí. Sice píšeš, že meziplyn nepomáhá, ale seš si jistej, že ho používáš správně (tím se tě nechci dotknout, ale dneska už málokdo ví, jak se řadí s meziplynem). Ono to není jen při sešlápnutý spojce brnknout o plyn. To funguje jen na kamarády, ale převodovce to nijak nepomůže.
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily
Je to: spojka > vyřadit > pustit spojku > ťuknout na plyn > spojku sešlapnout > zařadit > pustit spojku a celý to musí být rychle, aby si stihnul ten moment, kdy se ti hřídele otáčí přibližně stejnou rychlostí.
Jj přeci jen ty starý tatry.... něco naučily
-
Angelos
- Registrovaný
- Příspěvky: 434
- Registrován: pát 13.04.2012 00:00
- Bydliště: D5 Beroun-Plzeň
-
Rady523i
- Registrovaný
- Příspěvky: 466
- Registrován: stř 21.11.2012 01:00
no nevim ale podle stitku na prevodovce tam je ten olej spravne mam e 39 523 r.v. 1998 v manualu a kolik prevodovek se davalo nevim a jinou prevodovku resit z vrakace abych si nenabehl .....ale je fakt za studena se vraci salt paka z leva do stredu vedsi silou a od spolujezdce jde hodne lehce ale ohreje se po 5ti km a jde stejne a dobre
-
horan
- Registrovaný
- Příspěvky: 1933
- Registrován: úte 08.08.2006 00:00
- Klubové ID: 4040
No ty válečky sice zatuhávají, ale mají vliv pouze na vracení páky do středové polohy. Je teda možný, že by zustala trošku "vyosená" a nemusel si se přesně trefit, ale to by se ti stalo sem tam a ne pokaždý při řazení. Navíc váleček povolí pokud se převodovka trochu ohřeje. No a já se tedy setkal pouze s tím, že zustavala zaseklá jen v pravo. Jak na svých autech, tak u kamarádů. Oprava, pokud si to uděláš sám stojí nula korun. Převodovka musí ale ven.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.
A pokud už je chycenej ten synchron, tak nepomůže ani olej se svěcenou vodou.
-
Rady523i
- Registrovaný
- Příspěvky: 466
- Registrován: stř 21.11.2012 01:00
