mám dotaz. Zvažuji koupit e 61 se 170kw. Měl jsem předtím 160kw....je tam nějaký zásadní rozdíl?? Myslím, že ve 170kw už je filtr pevných částic.... a co ještě mě řeknite, co klasiku nebo Xdrive? Já v zimě jezdil jak blbec, klouzalo mě to atd....ale x drive si myslím, že by mohlo být řešení....je tam nějaký rozdíl ve spotřebě? že 4 kolka žere vííc?
mám dotaz. Zvažuji koupit e 61 se 170kw. Měl jsem předtím 160kw....je tam nějaký zásadní rozdíl?? Myslím, že ve 170kw už je filtr pevných částic.... a co ještě mě řeknite, co klasiku nebo Xdrive? Já v zimě jezdil jak blbec, klouzalo mě to atd....ale x drive si myslím, že by mohlo být řešení....je tam nějaký rozdíl ve spotřebě? že 4 kolka žere vííc?
Díky za komentáře a rady
530d má také filtr pevných částic, co se týče výkonu tak nevím možná tak těch cca 13 koní navíc poznáš ale jinak čtyřkolka si myslím je na naše zimní období zbytečná. Žere to víc, pokud tam budeš chtít dát nějaké jiné kola tak se budeš omezený ETčkem. Největší kouzlo BMW je to že je zadnokolka a člověk se jízdou baví.
Je to nová generace, která už vychytala řadu vrozených neduhů. O 160kw asi ani neuvažuj.
Já jí mám. Neni to špatnej motor. Chybí mi výkon a musel jsem řadu věcí nechat opravit. Např. odstranit klapky ze sání, aby je motor nevdechl. Jsou tu o těch motorech vlákna.
Ohledně čtyřkolky spíš záleží na tom co od toho auta očekáváš a kde jezdíš. Jestli porřebuješ 4x4, tak se koukni po jinym autě. Tohle bmw prý moc neumí.
Jsou to další kila už tak dost těžkýmu autu.
proč ne 173kW ? docela zásadní rozdíl.
Zadokolka je zábava, nicméně Xdrive je praktická věc, když bydlíš někde kde se špatně vyjíždí v zimě, případně jzdíš rád hory.
Tyve to je mánie furt s těma čtyřkolkama. To bych si koupil rovnou nějakej offroad / X model. Mě se nelíbí, že všechny báwa s X drive nejdou podvozkově moc snížit. Jak už bylo řečeno "Největší kouzlo BMW je to že je zadnokolka" + M technik ve spojení s atmosférickým R6 (benzínem pochopitelně)
Otec má 530xd touring 170kw tedy s Xdrive. Musí mít takové auto jelikož má chalupu na horách a navíc jezdí stále v terénu každej den na cestách a křižuje celou republiku. Je spokojenej když jsme byli na horách a na chatu museli skoro všichni pěšky tak s autem jsme vyjeli až nahoru. Dole pod kopcem 15aut a nahoře jen dvě naše 530xd a pak audi allroad kamaráda.
Docela jsem hleděl co to auto vyjede pomalu krásně se škrabalo až nahoru s minimálním prokluzem kol.
Takže xdrive se hodně hodí pro lidi co jsou na cestách furt a jezdí hodně třeba po jeseníkách a podobně kde je sníh 5-6 měsíců v roce.
Já mám raději na běžnou jízdu pouze zadokolku chová se na suchu líp a je lehčí ale bydlet na horách asi bych přemýšlel.
Spotřeba podle jízdy otci svítí na palubáku 7,1l/100km a jezdí na pohodu dálky 130-150km/h a okresky cca 110km/h.
V praze po odstranění DPF spotřeba klesla z 10,2l na 9,0 a celkově auto má větší sílu a chuť do otáček.
Má to štěstí že auto koupil po prvním majiteli v pěkném stavu. Vyměnil kapaliny ve všem i v automatu a jezdí to krásně sametově. plus nějaké čepy na předku a tlumiče a pár drobností.
Navíc výbava dělá hodně a skoro v plné palbě mít auto je super na cestách.
Pokud bych vybíral chtěl bych komforty sedačky s výhřevem, bixenony, panorama,velkou navigaci....a dál si nevzpomenu co by mi ještě chybělo.
A asi kdybych tedy už šel do nafty, tak se snažil vybrat auto perfektním stavu a nejlépe přímo od majitele. Bazary jsou zrádné a je jich pár co nabídnou pěknej kousek. Nebo pak přímo premuim selection od BMW.
Ještě drobnost. Tlumiče a nějakej spotřebák je dražší na xdrive jak na klasiku.
Horko těžko se podařilo sehnat tlumič za 3,5tis kč na předek. Běžně stojí šílenou raketu.
Vyrábí se jen od SACHS nikdo jinej a proto i cena je přepálená oproti zadokolce kde je to za 3tinu.
takže má své plus i mínus.
spotřeba bude rozdílná cca 0,5-1litru oproti zadokolce a stylu jízdy a zda odstraníš DPF.
Po tom co jsem si koupil loni prvni zadokolku a nove zimaky jsem zjistil, ze bud musis jezdit horsky teren, mit vyjezd od domu do velkeho kopce nebo musis byt jouda, abys potreboval xdrive. A kdyz ses jouda, tak ti vlastne ani xdrive nepomuze. Uvidime jak budou fungovat letos lonske zimaky, ale nepocitam s nimi vic nez na dve sezony. Pneu jsou zaklad a obzvlast se zadokolkou, se starymi nejlepe sjetymi pneu jses vis kde - to nebudu rikat ze ne.
Ja osobne xdrive nevyuziji a byl jsem prijemne prekvapen, jak dobre zadokolka funguje. A ty zasadni odlisne veci od zadokolky na to v druhovyrobe nekoupis, takze za me pokud xdrive, tak malo najeto (do kila), abys neresil tlumice, poloosy atd..
horan píše:Kornout: Tak ono Audi už přestává být konkurence snad i pro renaulty. Ta kvalita je strašidelná.
Takhle ne, Audi je hodně kvalitní auto srovnatelné s BMW, jen hold se mi zdá nešťastné řešení pohonu, resp. umístění motoru, to je celý problém. Jinak v některých věcech bych dokonce řekl, že to má Audi lepší zpracované jak BMW.
Myslel jsem to podle toho co vidím v práci (STK). Jak dokážou u audi co má najeto 30000km vytéct tlumiče, o zadních brzd. třmenech ani nemluvím, popraskané zadní pružiny,koroze předních blatníků......
Ale tak doba, kdy auta byly stavěný na 20 let a půl milionu km je pryč.
Z okolí můžu mluvit za strýce co měl allroada a bývalýho šéfa co měl A8 (od nova). Oba neustálé problémy a to můžu říct, že ty auta dostávaly nadstandartní finanční péči. Teď má bývalý šéf 535d tour a přestal i šedivět
Ale to jsme už trošku mimo téma.
Totic píše:....
Umístění motoru mají všichni vepředu. ...
Myslím, že kornout to myslel tak, že u Audi sedí motor víceméně na přední nápravě. U bmw je posunutý dozadu a přední náprava dopředu. Stačí otevřít kapotu nebo se jenom podívat na auto z boku. Což vede k nedotáčivosti vozů audi...
Jj taky to začali u koncernu naklápět dozadu kvůli rozložení hmoty. A řekl bych, že přední převis se u Audi zkrátil, design se taknějak unifikuje.
No ale z5 k X-drivu, taťkové se polekali, že by rodina mohla být i vystavena nebezpečí smyku za deště, nebo by všichni umrzli zapadeni v závěji u krajnice a tak se musí čtyřkolka "bezpodmínečně" pořídit. Bez ní je to hazard! Stejně tihle "přeopatrní lidé" bývaj brzdy provozu, nebo když prostě jezdím podle předpisu nevím, kde bych měl dostávat smyky a vylítávat ze silnice. A neříkejte mi, že všichni máte chaty na samým vrcholku hor.
Poměrně jezdím taky lyžovat na hory a vždycky jsem dojel pod lanovku, nebo kam bylo potřeba, stačí mít zadokolku a dobrý gumy.
Když je kalamita holt nikam nejezdím. Kdo v horách žije to chápu, rovnou nějakou X1/X5 se vyplatí. Ale na pár výletů to je zbytečně moc harampádí a hmotnosti i peněz.
Na lyže jezdím T5kou, tam se i krásně vejdou, na blbnutí a různé přesuny zas BMW zadohrabem. Nicméně pro někoho kdo neblbně je Xdrive OK.
To Velvetek: přesně tak.
U BMW bych se nepouštěl do 4-kolky, i když je dle mého názoru daleko vychytanější než Haldexy a jim podobný.
Přece jen BMW je o zadním náhonu a do hor patří modely s označením X (i když tedy ne všechny ).
Raděj než na pohon bych se zaměřil na to, jestli umíš jezdit ze zadokolkou, která je dost jiná než předohrab a hlavně to chce DOBRÝ ZIMNÍ GUMY - nejlíp nový!!