Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 v kolejich taha volant
Ahojte, mám 540i touring e39.
Na 16" kolech bez problémů
Na 18" kolech auto strašně tahá v kolejích a haze že strany na stranu. Mám problém poznat jestli je to předek nebo zadek. Kola se sjíždějí z vnitřní strany, takže to chce i geo. Ale než pojedu na geo, co jeste zkontrolovat?
Podvozek je bez vůli a neboucha.
Na 16" kolech bez problémů
Na 18" kolech auto strašně tahá v kolejích a haze že strany na stranu. Mám problém poznat jestli je to předek nebo zadek. Kola se sjíždějí z vnitřní strany, takže to chce i geo. Ale než pojedu na geo, co jeste zkontrolovat?
Podvozek je bez vůli a neboucha.
Tohle mě dělalo na mojí 530d. S 16" alu v poho, ale na 18" to plavalo a cejtil jsem každou nerovnost a hlavně ty vyjetý koleje byly hrozný. Nakonec se ukázalo, že to byly načatý silenbloky zadní nápravy. I když taky nebochali, tak až měli dost.
A u mojí 540i to dělalo se špatnými předními tlumiči..
Obě auta byla v touru.. Ale ta geo může taky hodně pomoct..
A u mojí 540i to dělalo se špatnými předními tlumiči..
Obě auta byla v touru.. Ale ta geo může taky hodně pomoct..
Čau, díky moc za odpověď. Na ty silentbloky jsem to taky tipoval, ale nebyl jsem si úplně jistý. Než jsem je vyměnil i na tom teď už tvém, tak zadek plaval o dost více i mimo koleje. Někdo tady totiž psal, že na e61 odchází ještě i jiný silentblok, který způsobuje právě to sjetí pneumatik zevnitř, tak jsem siříkal jestli e39 netrpí na něco podobného.
Tlumiče se taky chystám vyměnit všechny 4, takže to nechám udělat úplně komplet i včetně silentbloků. To bude 20 jen za díly, tak snad to bude stát za to
Tlumiče se taky chystám vyměnit všechny 4, takže to nechám udělat úplně komplet i včetně silentbloků. To bude 20 jen za díly, tak snad to bude stát za to

MP666Q píše:To muže byt špatnej odklon kola ale typl bych to na nemoc BMW koho znám tak má smeteny gumy zevnitř. To bude asi tím že při zátahu se zadní kola víc rozjedou od sebe a zaběr je na vnitřní straně pneumatk.
Při záběru se ty kola snad více sbíhaj, rvou se dopředu. Nicméně se na ty auta podívejte zezadu, maj Ačko jako prase.
A co dělá díl č. 33 32 6 767 748 číslo: 2 na obrázku:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/540i-M62/LHD/A/2001/april/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/
Nemůže to být tím?
Mimochodem chystám se na výměnu tlumičů. Mám vzít rovnou i všechna uložení, nebo jak poznám, že jsou ještě ok? Nevypadají popraskaně.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/540i-M62/LHD/A/2001/april/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/
Nemůže to být tím?
Mimochodem chystám se na výměnu tlumičů. Mám vzít rovnou i všechna uložení, nebo jak poznám, že jsou ještě ok? Nevypadají popraskaně.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Pokud pojedeš ve vyjetejch kolejich na široký pryži, bude to vždy tahat do strany. A můžeš zgenerálkovat celý podvozek. Je to jen prostě tím, že v koleji nesedí guma celým běhounem na asfaltu, protože je úplně jednoduše široká. Je to jednoduchý jak necky. Široká guma má rovný běhoun a kolej je ve tvaru "U". Vždyť si to představ, nebo namaluj na papír a musí ti to být jasný...
Pokud má guma takovou šířku (a myslím že víc záleží na profilu), že si jí kolej vytvaruje do svého tvaru, není problém. V opačném případě to táhne do stran.
Je to podobný, jako když jedeš po nakloněný silnici. Gravitace a odstředivá síla činí asi 25%. Te zbytek je daný tím, že auto jede více, nebo je namáhaná určitá strana běhounu gumy. Ale to všechno jen za předpokladu, že koleje jsou jinak od sebe nežli kola na tvém autě. Pokud pojede levé kolo v koleji a to pravé přesně zrcadlově v té druhé, pojedeš krásně rovně a volant se ti ani nehne. Tam se zkrátka třecí síly vyrovnávají. Pokud budou mít kola větší, či menší rozchod (vnější vzdálenost čel dvojkolí na jedné nápravě) než koleje, budeš lítat ze strany na stranu a čím širší gumy, tím více.
Pokud má guma takovou šířku (a myslím že víc záleží na profilu), že si jí kolej vytvaruje do svého tvaru, není problém. V opačném případě to táhne do stran.
Je to podobný, jako když jedeš po nakloněný silnici. Gravitace a odstředivá síla činí asi 25%. Te zbytek je daný tím, že auto jede více, nebo je namáhaná určitá strana běhounu gumy. Ale to všechno jen za předpokladu, že koleje jsou jinak od sebe nežli kola na tvém autě. Pokud pojede levé kolo v koleji a to pravé přesně zrcadlově v té druhé, pojedeš krásně rovně a volant se ti ani nehne. Tam se zkrátka třecí síly vyrovnávají. Pokud budou mít kola větší, či menší rozchod (vnější vzdálenost čel dvojkolí na jedné nápravě) než koleje, budeš lítat ze strany na stranu a čím širší gumy, tím více.
alpineman: konečně to někdo uvedl na pravou míru. To je přeci jasné že všechny nizkoprofilové pneu budou tahat za volant když jsou vyjeté koleje z kamionu nebo autobusu. Nám tady mezi vyškovem a brnem opravují dálnici a taky jezdím každej den po staré a je to blázinec ráno lítám jak magor na té silnici mám 235/45 a to je opravdu někdy o život.
Jak nasadím zimní balony R15 205ky bude pohoda.
Jak nasadím zimní balony R15 205ky bude pohoda.

zajímavý je, že když jsem měl E34 na 225/45R17 tak tady v Plzni na jednom kopečku ve vyjetých kolejích to tahalo neskutečně - zleva doprava a zpátky
teď tudy jezdím obden s E39 na 235/45R17 a to auto se chová klidně, není vůbec nic znát
asi to bude rozdílem v šířce aut, jinak nevim. Teď budu dávat podložky 15mm na zadek, tak jsem zvědav, co to udělá.

teď tudy jezdím obden s E39 na 235/45R17 a to auto se chová klidně, není vůbec nic znát
asi to bude rozdílem v šířce aut, jinak nevim. Teď budu dávat podložky 15mm na zadek, tak jsem zvědav, co to udělá.