Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rada ohledne automatu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 35
- Registrován: ned 25.08.2013 00:00
- Bydliště: Praha
Vesa88 píše:ta prevodovka nebyla od BMW zrovna spravna volba... Byla to taky jedna z pricin, proc jsem presel na 540i, protoze jezdit s uspornou naftou po meste za 12L??? To raci s luxusnim vykonnym benzinem za 15L
Já jsem měl 330CdA a 12l vě městě mi to ukázalo jen jednou když jsem jel brzda plyn.. Jinak dlouhodobě do 10l. Úsporně kolem 7l. Že by to v pětce žralo o tolik víc se mi teda nezdá..
hamatoyoshi píše:Vesa88 píše:ta prevodovka nebyla od BMW zrovna spravna volba... Byla to taky jedna z pricin, proc jsem presel na 540i, protoze jezdit s uspornou naftou po meste za 12L??? To raci s luxusnim vykonnym benzinem za 15L
Já jsem měl 330CdA a 12l vě městě mi to ukázalo jen jednou když jsem jel brzda plyn.. Jinak dlouhodobě do 10l. Úsporně kolem 7l. Že by to v pětce žralo o tolik víc se mi teda nezdá..
když vyjedu s e39 530 Da nádrž ve městě a v příměstským provozu jsem na 10 ti litrech...někdy 9,5, ale většinou 10...to auto má 1800 kilo a v techničáku uvedenou mětskou spotřebu 11.6..\.-)
hamatoyoshi píše:Vesa88 píše:ta prevodovka nebyla od BMW zrovna spravna volba... Byla to taky jedna z pricin, proc jsem presel na 540i, protoze jezdit s uspornou naftou po meste za 12L??? To raci s luxusnim vykonnym benzinem za 15L
Já jsem měl 330CdA a 12l vě městě mi to ukázalo jen jednou když jsem jel brzda plyn.. Jinak dlouhodobě do 10l. Úsporně kolem 7l. Že by to v pětce žralo o tolik víc se mi teda nezdá..
když vyjedu s e39 530 Da nádrž ve městě a v příměstským provozu jsem na 10 ti litrech...někdy 9,5, ale většinou 10...to auto má 1800 kilo a v techničáku uvedenou mětskou spotřebu 11.6..\.-)
No já mám 530d, ale ještě nikdy jsem se nedostal se spotřebou přes 8l.
Tim myslim po Praze. Ono taky člověk ne vždycky v tom městě jen poskakuje v zácpě. Jezdim normálně kam protřebuju a kdy potřebuju. Naprosto běžně se pohybuju v centru. Občas stojim, občas jedu. Když se pak dostanu na volnou jižní spojku, tak to auto při 80km/h bere 4,5l. Tim se ta spotřeba srovná do normálu (7,5 -
.
Nedělejte tu z toho auta žravou nestvůru. Má to menší spotřebu, než všechny benzíňáky, který jsem dosud měl. Má to dokonce menší spotřebu, než pochcávka (4x4 1.9 a předokolka 2.0) ve stejnym režimu jízdy.
Teď jezdim salzburg a zpět. Jezdim jako prase. Ani sem nebudu psát kolik jezdim po čechách. Spotřeba 7.2. Obrovská výhoda nafty je, že celkem nezáleží na tom jak se s tim jede. Úsporně jsem se dostal na 6.2. Jako prase jezdim za 7.2. Kde je rozdíl?
V benzínu jsem s autama jezdil úsporně kolem 6 l, normálně kolem 8 a na prasáka 12 a víc.
Nechci obhajovat výhody a nevýhody toho či onoho paliva. Rozhodně ne v tomhle vláknu, ale benzín má minimálně o 30 - 40% vyšší provozní náklady. Neserte mě taky s vyššími náklady na olej, stk apod. Olej stojí stejně a že dam na stk o 300 víc 1x/2 roky.... to už fakt vykrvácim.
Najezdim min. 1500 km týdně. Spočítejte si kolik by mě stál provoz v benzínu. Ještě bych se musel hlídat, aby mě to nesežralo.
Náklady na servis nafty? Koupil jsem auto hooodně blbě. Hned jsem dělal svody a prasklej vlnovec (20 tis.). Teď chci udělat repas vstřiků a čerpadla. (max 20 tis.) To je vše!! Podvozkový a brzdový díly samozřejmě nepočítam.
Za tu dobu co to mam jsem už najel víc, než 110 tis., tedy cca 300 tis. v pohonných hmotách. Přidejte si k tomu 30-40% za zvýšený náklady na benzín a dostanete 90-100 tis. Tak to jsem na tom pořád dobře ne?
Navíc v moderních benzínech taky je turbo a spol.
Sorry, že jsem se tak rozohnil, ale už mi fakt lezou na nervy kecy, že jedině benzín je to pravý. Každýmu vyhovuje něco jinýho. Je to otázka osobní preference. No a jestli je to o nákladech, tak jste zastánci benzínu vedle, jak ta jedle!!
Tim myslim po Praze. Ono taky člověk ne vždycky v tom městě jen poskakuje v zácpě. Jezdim normálně kam protřebuju a kdy potřebuju. Naprosto běžně se pohybuju v centru. Občas stojim, občas jedu. Když se pak dostanu na volnou jižní spojku, tak to auto při 80km/h bere 4,5l. Tim se ta spotřeba srovná do normálu (7,5 -

Nedělejte tu z toho auta žravou nestvůru. Má to menší spotřebu, než všechny benzíňáky, který jsem dosud měl. Má to dokonce menší spotřebu, než pochcávka (4x4 1.9 a předokolka 2.0) ve stejnym režimu jízdy.
Teď jezdim salzburg a zpět. Jezdim jako prase. Ani sem nebudu psát kolik jezdim po čechách. Spotřeba 7.2. Obrovská výhoda nafty je, že celkem nezáleží na tom jak se s tim jede. Úsporně jsem se dostal na 6.2. Jako prase jezdim za 7.2. Kde je rozdíl?
V benzínu jsem s autama jezdil úsporně kolem 6 l, normálně kolem 8 a na prasáka 12 a víc.
Nechci obhajovat výhody a nevýhody toho či onoho paliva. Rozhodně ne v tomhle vláknu, ale benzín má minimálně o 30 - 40% vyšší provozní náklady. Neserte mě taky s vyššími náklady na olej, stk apod. Olej stojí stejně a že dam na stk o 300 víc 1x/2 roky.... to už fakt vykrvácim.
Najezdim min. 1500 km týdně. Spočítejte si kolik by mě stál provoz v benzínu. Ještě bych se musel hlídat, aby mě to nesežralo.
Náklady na servis nafty? Koupil jsem auto hooodně blbě. Hned jsem dělal svody a prasklej vlnovec (20 tis.). Teď chci udělat repas vstřiků a čerpadla. (max 20 tis.) To je vše!! Podvozkový a brzdový díly samozřejmě nepočítam.
Za tu dobu co to mam jsem už najel víc, než 110 tis., tedy cca 300 tis. v pohonných hmotách. Přidejte si k tomu 30-40% za zvýšený náklady na benzín a dostanete 90-100 tis. Tak to jsem na tom pořád dobře ne?
Navíc v moderních benzínech taky je turbo a spol.
Sorry, že jsem se tak rozohnil, ale už mi fakt lezou na nervy kecy, že jedině benzín je to pravý. Každýmu vyhovuje něco jinýho. Je to otázka osobní preference. No a jestli je to o nákladech, tak jste zastánci benzínu vedle, jak ta jedle!!
Tak jinak.... palubní PC mi ukazuje 7.4. Když to přepočítám, tak je to 7.2 od tankování k tankování. Možná, že kdybych Pc při tankování vynuloval, tak to ukáže správně. Je mi to fuk!
Jezdím na 17 gumách přesně podle TP.
Nevidim na tom nic divnýho. Nějakou takovou spotřebu mam napsanou i v techničáku.
Na nádrž najedu běžně kolem 900 km. Rozhodně jí nedojíždím do mrtě. Ukazuje mi to většinou dojezd ještě kolem 50 - 100 km.
Ale věř si čemu chceš. Nemam potřebu tu někomu lhát. Stejně tak nemam potřebu tu někoho přesvědčovat!
Jezdím na 17 gumách přesně podle TP.
Nevidim na tom nic divnýho. Nějakou takovou spotřebu mam napsanou i v techničáku.
Na nádrž najedu běžně kolem 900 km. Rozhodně jí nedojíždím do mrtě. Ukazuje mi to většinou dojezd ještě kolem 50 - 100 km.
Ale věř si čemu chceš. Nemam potřebu tu někomu lhát. Stejně tak nemam potřebu tu někoho přesvědčovat!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 10.02.2013 01:00
No souhlasím s Teddym že každému vyhovuje něco jiného a náklady nafta vs. benzin nevidím v tom zas až tak velkej rozdíl. Ale co musím říct že má asi trochu zázračný auto nebo fakt dobrej motor já mám 530da 142 kw rok 2002 a dlouhodobá spotřeba je 8,5 jezdím převážně po dálnici přes tisíc km tejdně do německa do Heilbronu to je 500km rovně po dálnici a když není provoz tak při 170km/h na tempomat spotřeba vyletí na 8,9 a když spěchám a jedu furt plnej tak 12 a při 130km/h 7,8 a po okrskách podle předpisů opravdu lehká noha 7,4 ale nikdy míň. Taky je tu jedno forum na téma spotřeba pochubte se nebo tak nějak se to jmenuje. Teddy by tam byl asi rekordman s jeho autem a tohle všechno mě píše počítač v autě a skutečnost je o 0,2 až 0,4 vyšší. Mě by spíš zajímalo ohledně toho klouzání automatu že měnič zamyká od 100km/h nahoru a jestli je to řízené elektronicky tak snad musí bejt někdo kdo to umí přeprogramovat. Prostě takovej chiptunig automatický převodovky. 

Spotrebu mam dle bc mesto 8,7 resp pri jizde do prace a z prace po spojce a je jeste relativne volna a mimo 7,4 pri normalni jizde.jak vjedu do mesta tak to zas o desetinky vyroste.taky jsem slichaval jak se da jezdit za 6 ale mne se to jeste nepovedlo a kdyz jsem auto kupoval tak po majiteli ktery nenuloval 8000km byla spotreba kombinovana 8,4.tak nevim...bracha ma astru 1,7dci a jezdi za 6,ale to auto vazi 1200kg..povedlo se mu i 4,2 ale po dalnici 90,s kopce bez plynu a po rovince okolo 80 s prazdnym autem..Ja tem spotrebam co kolujou mezi lidma moc neverim..nechci se nikoho dotknout,ale dle meho spousta lidi si potrebuje dokazat ze to jeho auto je nej tzn. jezdim bezne 200 a zere mi to 5..Nebo i spotrebu neumi spocitat..i s tim jsem se setkal ikdyz v opacnem pripade,ten si zase stezoval ze po meste jezdi za 18 a mimo za 6 a kdyz jsme to spocitali,tak spotreba vysla na 11 ve meste a 9 mimo..Tim ale nerikam ze nekdo nemuze mit stesti na opravdu zachovaly kousek a jezdi citlive ze se priblizne na tu spotrebu dostane...ale urcite to neni takove procento lidi jake tvrdi ze jezdi skoro zadarmo.
Poslední dobou jezdim výhradně jednu trasu. Bydlim kousek od Boleslavi a jezdim do Salzburgu do práce. Pak v týdnu poskakuju v Salzburgských zácpách mezi hotelem a firmou. Děs! Zlatá Praha.
Kolegové to jezdí někam k 5 hodinám cesy. Já to jedu směr Salzburg za 4 hodiny. Domu pak trochu dýl. Blbě se předjíždí. Minulý týden jsem zjistil, že už jezdí pašík s bradavicí i mezi budějkama a táborem, takže už tu nejezdim 200.
Dřív jsem to tak hravě dal i pod 4 hodiny. Teď se obecně držim do 170 po dálnici, 110 mimo (teda snažim se) a max. 70 město..... to se ta pokuta dá ještě unést. V rakousku samozřejmě 55, 110, 140.
Tady se to nevyplácí.
Všichni mi říkaji, že jezdim, jako prase. Tak mi tu nevnucujte něco o úsporný jízdě. Na to jsem si bavo nekupoval.
Počítač jsem naposledy nuloval po dovolený, protože jsem táhnul 1,5 t loď a vzalo si to o dost víc (cca 9l), tak ať se mi to tam nemotá.
Nechápu, co vám přijde zázračnýho na tom, že má auto spotřebu, kterou udává výrobce? Jedině oktávka mi brala víc, než udával výrobce. Všechny předchozí auta braly dokonce i o něco míň. To jsem ale ještě jezdil jako člověk. S bavem mi to prostě nedá.
Jasně, když kouknu na okamžitou spotřebu při 200, tak je někde kolem 12 l.
Jenomže to je jen okamžitá. Zbytek cesty to pak zase srovná.
Jinak mam E61 tuším z roku 2004 160KW manuál. Je to slabý, ale co už se dá dělat že?
Až zrepasuju vstřiky a čerpadlo, tak snad zase budu moct připojit váhu. S váhou mi to občas dost kouří (i když to teda líp jede a má menší spotřebu). Bez váhy to nekouří vůbec, tak mam klid. No ale to je jinej příběh.
Kolegové to jezdí někam k 5 hodinám cesy. Já to jedu směr Salzburg za 4 hodiny. Domu pak trochu dýl. Blbě se předjíždí. Minulý týden jsem zjistil, že už jezdí pašík s bradavicí i mezi budějkama a táborem, takže už tu nejezdim 200.


Všichni mi říkaji, že jezdim, jako prase. Tak mi tu nevnucujte něco o úsporný jízdě. Na to jsem si bavo nekupoval.
Počítač jsem naposledy nuloval po dovolený, protože jsem táhnul 1,5 t loď a vzalo si to o dost víc (cca 9l), tak ať se mi to tam nemotá.
Nechápu, co vám přijde zázračnýho na tom, že má auto spotřebu, kterou udává výrobce? Jedině oktávka mi brala víc, než udával výrobce. Všechny předchozí auta braly dokonce i o něco míň. To jsem ale ještě jezdil jako člověk. S bavem mi to prostě nedá.
Jasně, když kouknu na okamžitou spotřebu při 200, tak je někde kolem 12 l.

Jinak mam E61 tuším z roku 2004 160KW manuál. Je to slabý, ale co už se dá dělat že?
Až zrepasuju vstřiky a čerpadlo, tak snad zase budu moct připojit váhu. S váhou mi to občas dost kouří (i když to teda líp jede a má menší spotřebu). Bez váhy to nekouří vůbec, tak mam klid. No ale to je jinej příběh.
Abychom tu ale neplevelili vlákno.
Pořád jsem si říkal, jak se mi k tomuhle autu (E60/61) ten manuál nehodí. Vždycky jsem to s fofrklackem uměl. S bavem se mi ale nějak nedaří se v tomhle směru sžít. Pořád se mi stává, že motor buď taham, nebo vytáčim.
Když jsem tu ale četl jak se ten automat chová.... brrr. Nechci ani omylem.
Přitom ale když si vezmu služební (320d), tak se mi ten automat hrozně líbí. Řadí to naprosto sametově, vždycky to udělá to co bych si přál, zásadní prokluz nepozoruju.... a přitom by se dalo říct, že zrovna do trojky se automat moc nehodí.
Docela dobře si to ale rozumí.
Pořád jsem si říkal, jak se mi k tomuhle autu (E60/61) ten manuál nehodí. Vždycky jsem to s fofrklackem uměl. S bavem se mi ale nějak nedaří se v tomhle směru sžít. Pořád se mi stává, že motor buď taham, nebo vytáčim.
Když jsem tu ale četl jak se ten automat chová.... brrr. Nechci ani omylem.
Přitom ale když si vezmu služební (320d), tak se mi ten automat hrozně líbí. Řadí to naprosto sametově, vždycky to udělá to co bych si přál, zásadní prokluz nepozoruju.... a přitom by se dalo říct, že zrovna do trojky se automat moc nehodí.

Teddy píše:Abychom tu ale neplevelili vlákno.
Pořád jsem si říkal, jak se mi k tomuhle autu (E60/61) ten manuál nehodí. Vždycky jsem to s fofrklackem uměl. S bavem se mi ale nějak nedaří se v tomhle směru sžít. Pořád se mi stává, že motor buď taham, nebo vytáčim.
Když jsem tu ale četl jak se ten automat chová.... brrr. Nechci ani omylem.
Přitom ale když si vezmu služební (320d), tak se mi ten automat hrozně líbí. Řadí to naprosto sametově, vždycky to udělá to co bych si přál, zásadní prokluz nepozoruju.... a přitom by se dalo říct, že zrovna do trojky se automat moc nehodí.Docela dobře si to ale rozumí.
v e60 není stejnej automat jako v e39
Já se v těch řadách E.. moc neorientuju. Stejně tak v převodovkách atd.
Znamená to, že v trojkový řadě je ta převodovka lepší? Mluvim o současnym modelu. Ty služebáky jsou max. půl roku starý.
Tak trochu přemejšlim co si vlastně objednat. Nemáme tu stanovený žádný limity.... kromě těch, že si těžko koupim lambo, když generál má 530....
To by asi nedělalo dobrotu.
Většinou tu maji všichni BMW, jen šéf nákupu si koupil Q5.
Já můžu přemejšlet o X3, nebo 5er. Nebo pak třeba Audi.
Každopádně v 3er se převodovka chová fakt příkladně.
Další hledisko je to, že za autem taham loď. Chtěl bych koupit větší, takže minimálně 2,5t tažný. Co mi na to řekne převodovka? Neřekne mi sbohem?
Znamená to, že v trojkový řadě je ta převodovka lepší? Mluvim o současnym modelu. Ty služebáky jsou max. půl roku starý.
Tak trochu přemejšlim co si vlastně objednat. Nemáme tu stanovený žádný limity.... kromě těch, že si těžko koupim lambo, když generál má 530....


Většinou tu maji všichni BMW, jen šéf nákupu si koupil Q5.
Já můžu přemejšlet o X3, nebo 5er. Nebo pak třeba Audi.
Každopádně v 3er se převodovka chová fakt příkladně.
Další hledisko je to, že za autem taham loď. Chtěl bych koupit větší, takže minimálně 2,5t tažný. Co mi na to řekne převodovka? Neřekne mi sbohem?
Bejt tebou koupím 530d v automatu touring. A máš super auto s perfektním motorem a na tahání lodě uplně v pohodě.... na X3 se vybodni.
Nové auta mají 8st. automat ZF je to super převodovka jednou okusíš a nebudeš chtít nic jiného. A 5er je prostě top pokud nemůžeš koupit 7er.
To by se mi taky líbilo v práci takto kupovat firemní auto od BMW.
Jakej máš finanční strop ? 1míle nebo 1,5 ?
Nové auta mají 8st. automat ZF je to super převodovka jednou okusíš a nebudeš chtít nic jiného. A 5er je prostě top pokud nemůžeš koupit 7er.
To by se mi taky líbilo v práci takto kupovat firemní auto od BMW.
Jakej máš finanční strop ? 1míle nebo 1,5 ?
Dík,
myslim, že 7er by nebylo taktický, ani se ke mě nehodí. Pořád to vidim na 5er. Finanční limit tu nemáme. Většinou se to kupuje v "plný" palbě. U BMW teda neexistuje pojem plná výbava. Ceny se pohybujou někde kolem 1,5 - 2 míčů.
Netušim, jak je to tu s placením daní. Jeslti se o 1% z ceny navyšuje základ daně, jako u nás.
Nevim, jak současná X3, ale jednou jsem si prohlížel nějakou X3 u bratrance. Když jsem slyšel zvuk zavření kufru, tak jsem si vzpoměl na fačko. Od tý doby se mi ty auta nelíbí.
Přišlo mi to neskutečně ošizený. Po pravdě mnohem víc, než třeba někteří korejci.... teda na první uživatelskej pohled. Jako chápu, že nápravy, převodovky, motory atd. budu úplně jinde..... snad.
myslim, že 7er by nebylo taktický, ani se ke mě nehodí. Pořád to vidim na 5er. Finanční limit tu nemáme. Většinou se to kupuje v "plný" palbě. U BMW teda neexistuje pojem plná výbava. Ceny se pohybujou někde kolem 1,5 - 2 míčů.
Netušim, jak je to tu s placením daní. Jeslti se o 1% z ceny navyšuje základ daně, jako u nás.
Nevim, jak současná X3, ale jednou jsem si prohlížel nějakou X3 u bratrance. Když jsem slyšel zvuk zavření kufru, tak jsem si vzpoměl na fačko. Od tý doby se mi ty auta nelíbí.

Přišlo mi to neskutečně ošizený. Po pravdě mnohem víc, než třeba někteří korejci.... teda na první uživatelskej pohled. Jako chápu, že nápravy, převodovky, motory atd. budu úplně jinde..... snad.
