Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - váha vzduchu, EGR

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od VencaKonopnik »

Zdravím,
měl bych pár dotazů ohledně mé E39 525tds, 105kw, r.v. 1996
Nikde jsem tu tyto věci nenašel a zajímalo by mě, kde najdu váhu vzduchu (marně jsem pod kapotou hledal a žádnej obrázek, kde by se u tohoto motoru nacházela, jsem nenašel), chtěl bych ji vyčistit a zkontrolovat, auto nějak zlenivělo. Pak jsem tu četl, že hodně lidí odpojuje egr a opět jsem přesný postup, jak na to, nenašel. Ještě bych chtěl vyndat kat., ale to už počítám bude nad moje schopnosti. Prosím o rady a návody pro blbce, nejsem žádnej mechanik a dělam to je proto, že se chci něčemu přiučit a bohužel z odborných článků to jaksi nechápu. Nedávno jsem si vyměnil termostat, takže pokud jsou tyto věci lehčí, pustím se do toho. Pokud ne, odraďte mě od toho. :D
Děkuji mnohokrát!
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#2 Příspěvek od bibikuba »

váha vzduchu byla montovaná až u novějších motorů-teda že u posledních modelů,hádám možná 97,98 určitě...Možná jí teda hledáš marně...Novější motor TDS co já vím měl plastové sání-ne už tedy hlinikové,váhu vzduchu,jiné čerpadlo..Podle sání to možná tedy můžeš poznat-černé sání je plastové :D Pokud chceš vyndat kat tak rozeber výfuk,vybouchej vnitřní keramickou vložku z katu a namontuj zpět-pokud tedy nějakej kat u tvého ročníku je???
EGR ventil nejlépe zaslepíš vytáhnutím podtlakové ovládací hadičky a zaslepíš jí šroubkem..
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#3 Příspěvek od Teddy »

U toho EGR musíš nejdřív zkontrolovat, jestli neni třeba zaseklej v otevřený poloze. To by sis odpojením podtlaku moc nepomohl.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#4 Příspěvek od bibikuba »

jj,idealní je ho vymontovat,vyčistit,namáznout osičku olejem,vrátit zpět a zaslepit ovládací podtlak.Myslím ale většina ho prostě jen odpojí :D Já měl dole sání tak jsem ho vyčistil včetně sání od toho brutálního nánosu sr... od té doby jsem sání nesundaval ale myslím bude čisté..
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#5 Příspěvek od VencaKonopnik »

Tak váhu vzduchu opravdu nemám a co jsem tak na rychlo kouknul pod auto, tak ani katalyzátor. EGR ventil jsem vyčistil, hadičku ucpal šroubem a ještě ho i (teď nevím, jak to správně říct, ale určitě mě pochopíte) zavřel pětikorunou. Je to v pořádku? Jinak, čím ještě lze u tohoto starého modelu bez váhy vzduchu a katíku zvýšit výkon či snížit spotřebu? Snad už jen sportovní vzduchový filtr nebo jsou ještě nějaké vychytávky? :) A děkuji za odpovědi.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#6 Příspěvek od bibikuba »

2,5 tds neni závodák :D :D a nebude :D ,nebo možná bude ale brzo zdechne...To co tds potřebuje je slušný zacházení.Já měl tenhle motor v E36,teda že poslední ročník s váhou vzduchu atd. koupil jsem to už načipovaný a jezdilo to brutálně-bohužel 3 a 5 je jiná váhová kategorie :wink: Měl jsem tu čest se vozit s tímhle starším motorem v E 34 a fakt to moc nejede-budeš se s tím muset smířit nebo nechat načipovat a slušně s ním zacházet :wink:
Odpovědět