Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

bmw e39 528i hlava motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
shotmann
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: ned 11.03.2012 01:00
Bydliště: Polička

#1 Příspěvek od shotmann »

Zdravim panove potrebuji radu auto me vari a vypada to na hlavu tak jsme ji sundaly a koukame ze ma vytluceni cislo 2.5 znamena to ze je hlava z motorizace 525i ? protoze oznaceni m52 je u vice motoru nez jen u 528i bude se posilat na pretlakovani mohl by to byt problem kdyby to bylo z 525i myslim v tom ne ze by to nejelo ale treba nekde ve vykonosti nebo v necem ? popripade kolik stoji zbrouseni hlavy nebo svareni ?
a nebo kdyby se tu nekdo nasel kdo prodava hlavu
diky za odpovedi 8)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Hlava pro M52B25 (523i/323i) je shodná s hlavou pro M52B28 (528i/328i).
Jsou záměnné, v ETK mají steujný p/n.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#3 Příspěvek od e155 »

Někde jsem myslím četl, že je stejná i s 525i - M54, jiný je prý jen blok. Je to tak?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#4 Příspěvek od pragdejf »

blbost, M52 je noo da se rict uplne jinej motor nez M52Tu pripadne M54. i tesneni pod kedlubnu vypada (no uplne jinak ne, je to porad tesneni pod kedlubnu) jinak.

dost podobny sou hlavy z M50TU a M52.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M50TU od 09/94 mají podle ETK hlavu shodnou s M52, možná bude použitelná i starší hlava z M50TU.

Odhaduju, že limitujícím faktorem pro záměnnost hlav je počet VANOSů:
noVANOS - M50B25
singleVANOS - M50B25TU, M52B25, M52B28 a pro zámoří S50B30US s typem motoru na bloku 306S2
doubleVANOS - M52B25TU, M52B28TU, M54B25, M54B30
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#6 Příspěvek od pragdejf »

ani pocet vanosu neni zas takovej problem, ale uz to chce bejt dost odhodlanej. v zime sem tech motoru videl par rozebranejch, jediny, co povazuju za naprosto nutny je sparovani bloku (M50, M50TU, M52) s odpovidajici hlavou, od m52TU vejs je jinak vedena chladici kapalina. ale jinak by pri trose invence sla postavit M50 do bloku a hlavy z M54. coz jiste privede spoustu bastličů na spoustu zvrhlejch myslenek...

edit: jeste od M50TU maj bloky ostriky dna pistu, jak sem to pobral, tak u M50TU sou to takovy patronky v hlavnich loziskach kliky a od M52 "fajfky"
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná

#7 Příspěvek od berkelay »

dal jsem na své FTPko PDF dokument, který popisuje odlišnosti M52 od M52TU, někdy dávno jsem ho našel na netu, je to docela zajímavé čtení a třeba se někomu v souvislosti s původním dotazem hodí

http://rahe.wu.cz/bmwklub/M52TU.pdf
Odpovědět