Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 - hučí zadní kolo

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#1 Příspěvek od KoZi_man »

Zdravím, mam na své e39 18 litá kola a od pravého zadního kola mi stále při vyšších rychlostech ozývá hučící zvuk, který nabírá na intenzitě podle rychlosti.


Prohodil jsem kola ze předu do zádu na test, jestli to není způsobeno špatným vyvážením kola.

No vůbec se to nezlepšilo, tak mě napadá jedině ložisko.

Je výměna-oprava složitá, nakolik mě cca vyjde, pokud si vyměním sám.

Díky za postřehy.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

Práce je s tím dost. Sundat kolo, povolit 36ku matici, odmontovat brzdič, sundat kotouče, někdy se musí vyndávat i poloosa aby šlo povolit ložisko zezadu, pak se vyndá ložisko s nábojem a starý ložisko se musí stáhnout nebo vymlátit ven, či vyříznou a nový nalisovat zpět a pak to zas všechno dát dohromady. Práce na dopoledne a koupit musíš ložisko zas asi 2000,- a mít nářadí
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#3 Příspěvek od ardo »

...
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#4 Příspěvek od KoZi_man »

Nejsem moc nadšenej z lisovaní nemám kde, nejsem moc nadšenej ze sundávaní poloosy...

Možná to někomu dám udělat, nemám tolik času teď, a před zimou to chci udělat.
PGrek
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 25.09.2013 00:00

#5 Příspěvek od PGrek »

Stala mne ta vymena zadniho loziska v origo servisu v Nemecku 130 ecek za prace plus 1000 kc za lozisko od FAGu..a trvalo to asi hodinu a pul..
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#6 Příspěvek od KoZi_man »

Ono to možná nebylo ložiskem, koukni co si mi na tom kole dnes stalo, je to hned post pod tímhle :

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=130021
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od hadice »

..čao...to není zase tak strašná závada..teda neríkám že by se me to takhle nekdy stalo, ale pokaždý když prehazuju kola zima/léto tak s kolem rádne zalomcuju (když je nadzvedlé) a alespon trochu zjistím stav té aparatury....na e39 musím zaklepat už tretí rok nic....na e38 s lpg každej pulrok nejaký ramínko nebo čep...(mluvim o zadku)..tak jsem vždy koupil co bylo treba a za pár hodinek nebylo co rešit....todle bych práve videl na díl č 6 nebo 10, což jde docela obstojne vymenit i na tom chodníku...samo pak by byla odveci geometrie, protože ty šrouby mají excentrické spešl hlavy, práve aby šlo serídit to jestli máš kola do "A" ..vlítni na to..akorát co vím tak tam jsou potreba samý klíče 16,18 a podobný prašiviny...tadle oprava si myslím že zase takovej ranec stát nebude....uvidíš sám.. :wink:
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#8 Příspěvek od Teddy »

Nevim, jak to jde i u bmw, ale když jsem dělal přední ložiska na Mazdě (fakt vopruz), tak jsem jeden díl nechal přes noc v mrazáku a druhej díl jsem povařil v hrnci v oleji. Už si nepamatuju kterej byl kterej, ale každopádně jsem to pak sestavil v ruce. Bez lisů a pod.

Samozřejmě starý ložiska jsem musel vyřezat.
Odpovědět