Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

koupě BMW E39 530d 142KW

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#21 Příspěvek od Lennox »

No v tom případě jestli budeš jezdit takovéhle dálky, tak to potom ta nafta smysl mít bude. Budeš jezdit takhle daleko hodněkrát ?
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#22 Příspěvek od zverbo »

Tak to ano to je jasne ze na dialku je lepsi diesel, mensia spotreba je jasne manzelka dochadza do prace dene 50km ma 530d 142kw v zaklade a spotreba do 6L a to 5zien v aute, manzelka sportovec , dialnica 200furt atd... :D
Moja 528i zere na dialnici do 8L pri 150priemer, mesto 9 a sport 11, mesacne spravim min. 10tis km, nedavno som tu na klube kupil od clena HONZA 530d s defektom motoru a dal som to doporiadku + ked dojdem teraz z Holandska chcem prehodit narazniky a podvozok za M a budem taktiez nanej dochadzat tieto kilometre najhorsie ze mam nastarosti v nasej firme vsetky nase projekty v EU a tak tych km za mesiac je kurva vela, bol som plne rozhodnuty ze si kupim e66 745i 750i 760i ale nenasiel som nic co by mi vyhovovalo a tak ostavam v e39 zacas pokial nebudem mat naladu na zmenu, teraz mam v merku B10 V8S a pokial sa mi to podari necham tam urobit LPG a ta dude moje pracovne BMW iba koli automatu a moju 540i 6q tak ta je hobby car :D
Uvidime ako sa casom popredaju jak 528i tak 530d.

Moje odporucanie je preteba 530d pokial sa knej budes spravat ako clovek a venovat s aproblemom od zaciatku budes mat spolahlive BMW, vseobecne diesel je raz tak nachylny na servis ako benzin tak si davaj pozor aby bola hlavne dobra lebo potom ta cakaju nepriemnosti a penazenka bude plakat!
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#23 Příspěvek od EdyBoyS »

Tak já mám Focuse II r.v. 2006 kterej má najeto 112tis a dá se s ním jezdit město, obec a mimo obec okolo 6 - 6,5l takže ním jezdím trasy do 40km... tam nemá smysl trápit naftu, to se ten motor ani moc neohřeje a spotřeba je vysoká... ale když už jedu někam dál, třeba i těch 50km a víc, tak se mi nechce jezdit Focusem, protože je to malej obsah a žere to ve větších rychlostech tak 7-8 litrů... jet tím po dálnici 130kmh tak pojedu tak za 9l... proto chci diesel a když už, tak 3 litr... ony ty 525d moc nejedou a jsou poruchové prý... Tak raději 530d 142KW.

s tou 530d bych jezdil trasy 40km a víc, spíš tak 60 - 100 km cca a někdy v létě i ty dálky třeba 300km atd. Výhoda mít 2 auta benzín i diesel
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#24 Příspěvek od zverbo »

Pokial si mozes dovolit dve auta tak neni co riesit, fokus ako podprdak a 530d ako cestovatel, manzelka ma tiez e46 320i iba tak ako podprdak - obchod, skolka. 530d na dochadzanie do prace a na vylety, dovolenky atd...
Ja zase oboje benzinove jak cestovatel tak hobby car, ale ako pisem coskoro nahradi cestovatela 528i novy cestovatel 530d ale tentokrat touring, vedsinou nosim docela dost veci ked sa vracam domou tak preto touringa vyuzijem aspon zacas pokial /ak kupim B10 V8S dnes vecer idem prenu - citaj topic moj o APLINE/ tak potom bude cestovatel prave tato Alpina.

Mudro rozmyslals!!!
Kazdom pripade ti prajem volbu stastnou rukou a aby si bol spokojny, 530d je vyborna volba.
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#25 Příspěvek od Lennox »

Táta má E38 730i a jezdí tak 2x měsíčně Německo a Rakousko a vlétě na dovču Itálie a Chorvatsko a rozhodně nikdy nepřemýšlel nad naftou, asi věc názoru.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#26 Příspěvek od zverbo »

Ano ano pravda, doteraz som bol proti nafte nejak docela vazne, pokial som nedostal ponuku od kamosa ze mi da naftu po 23kč tak hned som kupil manzelke 530d ktoru ma /vsetci viete aku/ to bol asi jediny dovod, tu 530d co mam od HONZU som kupil na ND povodne ale kedze som ju uspesne opravil hram sa z myslienkou ze budem nanej cestovat ALE
doteraz som cestoval na benzine, hobby car je benzin a ja som z benzinom spokojny viac ako je mozne, ale pokial predam 530d budem chodit na 528i nadalej, pokial predam 528i budem chodit na 530d, pokial mezdi tym spojazdnim alpinu /citaj moj topic/ tak jednoznacne cestovatel bude BENZIN B10 V8S, ja si skor potrpim na vykon a vybavu ako na spotrebu, preto som chcel e66 v benzine.
Ale vec nazoru, ci mi zere 255kwauto 12 a diesel 10 pri nemeckom takte na dianici je uplne jedno ale zapametajte si V8 je V8 a nikdy 530d nebude rovnoceny superom pri akej kolvek V8micke :wink:

Kto riesi spotrebu jasna vyhra je 530d.
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#27 Příspěvek od Lennox »

Tak já bych si naftu koupil jen tehdy, kdybych kupoval Offroada. :) Jinak bych si ji nikdy nepořídil. Když bych řešil spotřebu, dal bych to do LPG a mám klid. Já v tom mám jasno. 8)
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#28 Příspěvek od EdyBoyS »

Jako ono dát benzín do LPG je sice hezké ale odrazuje mě pár věcí...
1. BMW a mít tam nálepku LPG se mi vůbec nelíbí...
2. vyhozených x desítek tisíc navíc za předělávku...
3. výkon E39 528i na LPG nikdy nepojede jako 530d, to bych musel koupit alespoň 535i nebo 540i a to je zas celkem problém sehnat v manuálu a když už, tak jsou brutálně drahé...
4. benzín bude žrát vždycky víc, když ho naložíš, narozdíl od dieselu, takže už z toho důvodu bych bral naftu... Jako je mi jedno, jestli budu jezdit s 530d za 6, 7 nebo 8 litrů... Jde o to, že to má brutální krouťák a i když tam obuju R18 kola a široké pneu a naložím plnej kufr, tak si to vezme podstatně méně než 528i která ještě oproti naftě vůbec nejede... 2,8 jedině do E36, na pětku je to slabé.

ale když pětku tak mám požadavky: manuální převodovka!!! xenony, tempomat, multifunkční volant, palubní PC, 4x el okna, výhřev sedaček a zrcátek a hlavně DSC... zbytek může být, ale nemusí a cena tak okolo 100 tis, klidně i s obyč R15 kolama, protože na léto stejně plánuju R18 kola přední 8,5" a zadní 10"
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#29 Příspěvek od Filozof »

EDYBOYS:

Kup si 530i 170KW rovnou na LPG a jsi v pohodě. Ted jsou v inzerci mam pocit dva kusy co jsem na netu viděl pěkné a kolem 100k i ve výbavě.

Nepotřebovat kombi jdu po ní.

530i když ji naložíš pojedeš třeba 13-17litru LPG což je 6,5-8,5L benzínu/nafty v přepočtu. Zvuk je mnohem lepší jak u chrochtáka.

530i bude ve všem lepší a udržba bude taky jinde.

Nálepku mít nemusíš hodně lidí ji tam vubec nemá. :)

Pokud zůstaneš u R6 spotřeby se bát nebudeš a výkonu na rozdávání.

Upravama drobnejma se dostaneš snadno o 15-30KW výš a bude to zase ještě výkonem dál....
a tak by se dalo pokračovat. Výhody a nevýhody
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#30 Příspěvek od EdyBoyS »

nevím, kde jsi tu 530i hledal, ale na bazošu jsem našel akorát 2... jedna je za 95 s LPG a je to kombík ale v automatu, což nechci... a druhá je tam bez LPG za 119 tis a taktéž automat, takže ani jednu z toho bych nekoupil... já jedině manuál

530i je sice fajn, ale stejně tomu chybí ten krouťák oproti 530d a podle mého názoru, když čipneš 530d tak ten benzín stejně podělá... hlavně nafta s turbem utáhne cokoliv, plnej kufr, široké kola a ještě zapřáhnutej vozík, to udělat s benzínem, tak jedeš tak za 20l
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#31 Příspěvek od Filozof »

530i je sice fajn, ale stejně tomu chybí ten krouťák oproti 530d a podle mého názoru, když čipneš 530d tak ten benzín stejně podělá... hlavně nafta s turbem utáhne cokoliv, plnej kufr, široké kola a ještě zapřáhnutej vozík, to udělat s benzínem, tak jedeš tak za 20l[/quote]


za 20určitě ne já s 525i 141KW jsem jel s vozíkem 1tuna navíc a autem po střechu za cca 13litru ... Šlo to dobře a to 170KW 3litr má lepší krouták.

nafta je dobrá pro ty co berou někde naftu hodně levně ... asi tak.

nebo novější motory 170-173KW e60/61 ty jedou a táhnou dobře.

Nafta ti pojede třeba za 8-10litru s tím nákladem ale krát 2 je cca 16-20litru LPG za co nepojedeš s 3litrem určitě.

Pokud nemáš levnou naftu je lepší 3litr benzín ...a pokud čekáš na manuál tak byl taky na netu ale je pryč ... a pak jsou dražší kousky..

Nic chceš naftu kup si naftu. :D tady to nemá smysl ...

pak si sežen borce s 3litrem benzínem/LPG a porovnej spotřeby při stejné jízdě.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#32 Příspěvek od EdyBoyS »

kámoš 530i s LPG měl a jezdil cca za 12 - 14 litrů plynu průměrně... když tomu šlápnul tak to jelo i za 16 - 18.

povoz to byl dobrej i zvuk dobrej, ale v porovnání s E36 323i mi připadlo že to moc nejede a pocitově ta 530d jede taky víc... Já jsem zastánce názoru, že na delší trasy je nafta prostě nejlepší... uvidíme no, jako kdyby byla nějaká 530i s LPG třeba za 90 tak bych ji vzal, jinak to nemá cenu asi řešit a vemu nějakou 530d
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#33 Příspěvek od zverbo »

Aby si mal jasno, 530d je velice vyborne auto mam dve obydve manual a ver mi pokial pojdem z vozikom pre auto a nalozim dalsiu e39 nato nedostanes sa pod 10l a to preradovanie bude neskutocne v kopci, na mojej 528i som doviezol len za tento rok 6kusou e39 + ine a dokonca jednu e38 740i a spotreba do 10l kopec nekopec podradovanie max v mohelnici do stupaku 3q a to by diesel nikdy nezvladol!!! dalsi omyl a UZ SOM TO PISAL 530d ano samozrejme da 528i ako hovno, manzelkyna 530d ma 163kw a vytresta 530i ako handru a za omnoho mensiu spotrebu ale pokial sa dostane benzin do otacok diesel KONCI!!! Musel by si upiect diesel aby si ma dohnal na dialnici aj v 528i a 530i nehovorim vobec nie 540i.
A to co si myslis o 528i tak kamarat ked ta zvezem ja na mojej 528i neuveris ze to je 2.8i motor povodny 142kw, kukni avatar a ak si bol na BIGU 2012 tak ti bude jasne ako taha moja 528i, mal som aj 328ci a mnazelka mala dokonca aj 330ix ano samozrejme je jasne kto je vytaz ale 3er ... ako to napisat aby sa nikto neurazi ANI MOJA MANZELKA JU NECHCE!!! Rozhoduje vyha auta pritomto na ukor pohodlia ale.

Skukni si par topicou o problemoch, benzin same prkotiny nic nakladne a kukni si diesel, nedaj boze ze sa ti stane zopar veci a potom auto radsej pustis z kopca a pojdes do benzinu!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#34 Příspěvek od zverbo »

Este by som napisal, manzelka ma naftu IBA PRETO ze mame diesel po 23kč inak by sme ju nekupovali, toto je jediny dovod preco sme kupili tu 530d.
Ja som nabeham za mesiac cez tisic km na benzine nikdy som nuvazoval o nafte az teraz ked som kupil ten toring aj to už stoho upadlo lebo ako viete vcera som donieslo B10 V8S s Switch Tronic a prave toto bude moj cestovatel, benzin V8 switch tronic premna idealne na dochadzanie po celej Europe, spotreba do 9L a mam to to iste ako s 528i ale o 108kw viacej a o 300NM vedsi krutak
:lol:

Ja mam jasno BENZIN je vytaz, cestovatel je benzin, hobby car je benzin!

Inak keby mas zaujem je napredaj ta 530d manual 142kw /cip 155kw/ touring, tazne, vela naservisovych veci, po komplatne novych naplnach, vybava, dsc, navy, pamet sed, elek volant, dsp a vela ineho.
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#35 Příspěvek od thundercat »

EdyBoyS píše:4. benzín bude žrát vždycky víc, když ho naložíš, narozdíl od dieselu, takže už z toho důvodu bych bral naftu... Jako je mi jedno, jestli budu jezdit s 530d za 6, 7 nebo 8 litrů... Jde o to, že to má brutální krouťák a i když tam obuju R18 kola a široké pneu a naložím plnej kufr, tak si to vezme podstatně méně než 528i která ještě oproti naftě vůbec nejede... 2,8 jedině do E36, na pětku je to slabé.



1. když naložíš 530 benzín, tak se ti spotřeba zvýší, ale jenom nepatrně
není to maloobjem 1,2 nebo podobně

2. zapomeň, že budeš s 530d jezdit za 6 litrů .... leda tak při ekorally na maďarských rovinách
real počítej tak 9-10
jestli chceš jezdit za 6, tak si kup ochcávku v dehtu, páč ta jede úplně nejlíp :lol:
jestli tě trápí ty 2 litry navíc, tak jdi opravdu raději do té octávky

3. nechci tě strašit, ale počítej, že u dízlu v této cenové relaci tě budou brzo čekat nemalé investice
turbo, vstřiky, čerpadla, filtr pevných částic, atd.
kim
Registrovaný
Příspěvky: 212
Registrován: úte 30.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava-Dubina

#36 Příspěvek od kim »

Za mně:
530D 142KW 228 OOO km

,,naše léto´´ - 5,8 - 7,2 - kombinovaná :lol:
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#37 Příspěvek od Lennox »

zverbo píše:Ja mam jasno BENZIN je vytaz, cestovatel je benzin, hobby car je benzin!


Přesně tak, koukám, že na to máme stejnej názor. 8)
Lennox
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: stř 26.12.2012 01:00

#38 Příspěvek od Lennox »

U nafty furt každej řeší spotřebu, ale náklady s tím spojené už každej vypouští... Hlavně, že bude jezdit o 2l mín. :roll:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#39 Příspěvek od zverbo »

Lennox píše:U nafty furt každej řeší spotřebu, ale náklady s tím spojené už každej vypouští... Hlavně, že bude jezdit o 2l mín. :roll:


Přesně tak, koukám, že na to máme stejnej názor. Cool
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#40 Příspěvek od Lucifer »

Všichni si myslí jak nafta jede líp oproti benzínu. Ale je to jen o pocitu.

Podívejte se na grafy z brzd.

Benzín má plynulý nástup výkonu a zároveň i krouťáku to je jasně vidět že čim vyšší otáčky u benzínu tím víc to auto začíná tahat a nedochází mu dech.

Nafta má strmej nástup krouťáku a plynulejší nástup výkonu kde krouťák ve 3/4 otáček prudce klesá dolů a zůstává už jen výkon, který samozřejmě neroste až k omezovači jako u benzínu a tím nafta ztrácí na vyšších otáčkách dech.

Proto všem přijde jak nafta strašně táhne protože v jednu chvíli je cítit hodně velkej zátah. A jak zatáhne do sedaček tim si všichni myslí že to jede jako kráva.

Ať si každý jezdí čím uzná za vhodný, ale sám jsem přesedlal z nafty do benzínu a zpět bych už nikdy nekoupil naftový auto. Pokud je nutný řešit provozní náklady tak jednoznačně přestavět do LPG.

EdyBoyS : Zkus si někdy automatový auto půjčit a jezdit s ním třeba den, dva, týden. On ten automat má taky dost do sebe ;) Taky jsem byl hroznej odpůrce ale pokud automat funguje tak jak má tak není důvod na něj nadávat. Spojka mi chybí jen když chci prolítnout zatáčku bokem. A předjíždění je taky jedna radost jen se opřeš do kickdownu a jsi před autem ani nevíš.
Odpovědět