Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

B10 V8S tesnenie pod hlavu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od zverbo »

Zmenil som nazov koly rozhodnutiu ze alpinu kupujem a potrebujem rady k tejto edicii.


Potrebujem poradit ci sa oplati repasovat motor B10 V8 09/1997 /LE 199ks/
Žere vodu, zere olej ale neprehrieva sa, pod vykom ventilou emulzia, vykon pohode ziadny pokles, ziadny extremny dym z vyfuku nejde.
Hlava po vybruse a nove tesnenie pod hlavou, nove sroby atd... aj tak stale zere vodu a olej. /servisoval majitel/

Dnes som bol na vylete v Essenu koly tejto ALPINE, chcel som ju hned kupit ale radsej vam pisem aby ste mi poradili, co moze byt v prdeli ked to robi co to robi, ako je natom repas motoru u Alpiny - znacku dielou, co je dolezite atd... proste rady.
Dakujem.

Ak ju kupim tak Alpinka vyde na 40000kč /komplet nove brzdy, predna naprava a cerstvy repas prevodovky/ , repasovat ju bedem tu v Holandsku unas na firme takze servis si urobim sam /profi auto servis pre firemne auta volvo/, diely co som kukal su tu odost lacnejsie a po pripadnom uspesnom servise a oprave by som nanej isiel domou do ČR +- 1000km :D
Este raz dakujem.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#2 Příspěvek od Meda »

Jsou udelane obe hlavy? Pokud ano a stale to zere, je to ta horsi varianta, doporucoval bych alespon endoskopem omrknout steny valcu, jestli uz nebudou vydrapane, ikdyz je to Alpina, spodek bude urcite hlinik, nevim jestli tenhle motor ma prostor na vybrus, nebo by se musel rovnou vlozkovat..

Kazdopadne oprava bude stat +/- stejne jako oprava jakehokoli jineho hlinikoveho osmivalce az na tesneni, ktere ma pry Alpina jine..
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od zverbo »

Ano ano, Ektor van Kassel majitel mi vravel ze robili iba jednu stranu zevraj ta druha je dobra no ale voda je pod kazdym vykom - to je jasne.
Nejde mi do hlavy ze to nestratilo vykon ani ze sa to neprehrieva alebo nesere bordel do vyfuku ako ked odyde tesnenie pod hlavou.
Kukal som ze skoro vsetko je v motori ine ako ma 540i, ine tesnenia, ine vacky, vaha vzduchu atd... ako to je v realy co je rovnake neviem.
Ale pokial by som mal ist dotoho a zistim ze motor je v p... tak to seriem beztak mam dost toho na pracu v dielni nie este repas dalsieho auta ked mam beztak dalsie dve doma rozrobene.
Pojdem tam znovu s tlakometrom valcou a uvidim no. Laka ma to dost moc ale co ked to jedine co je vtom ine je spatne hmm...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

a když by to byla ta horší varianta a nešlo to opravit a vyměnil by jsi motor za seriovku? To se pořád vyplatí :wink: Budeš originální. Nebo pokud to nechceš pošli link ať se pokocháme a on se jí někdo jiný ujme :wink:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od zverbo »

HMM alpinu urobim z kazdeho auta nic zlozite ale ide o ten motor onic ine a ked je ten zly a vymenim ho za seriovy M62B44 tak to nebude riesenie, navyse je to automat :x islo mi prave o ten vykon a za tu cenu je to zadarmo, je to taka zakladka nema to nic je to bez vybavy ako polka e39 v ČR.

Mam 540i 6q ktoru som skladal docela dlho a mam ju prerobenu od zakladu, sak to viete co som musel podstupit a co som vsetko robil ALE TEN VYSLEDOK stal zato, no BABURATKO MOJE!!!

Alpina ma zaujala koly vykonu prave no a zatu cenu by som ju prerobil na manual dorobil by som donej vsetko co sa davalo do e39, zase by som tam naladoval co sa da z M5 ako u mojej 540i presne ten isty postup okram laku no a tentokrat zase prerabka na manual.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od zverbo »

Aha tak nova info, neviem moc dobre po nemecky a zase sem natrafil na nemca co nevie dobre po anglicky :D , nevadi som len clovek, no kolega Holandan co vie po nemecky uplne popici super mu volal a
TAK MOTOR NENI PO SERVISE
To co mi rozpraval som si v nemcine prelozil ako kokot zle lebo moc neviem po Germansky ach jaj debil sprosty som,

SLOVA majitela nasledne:
Motor zere olej a vodu, neprehrieva sa, dym z vyfuku normal, vykon popici.
Na 1000km motor zozere cca dva litre vody a pol litra oleja,

No to zasadne co som si ja zle prelozil: motor potrebuje vymenit tesnenie, vybrusit hlavu a ventili, nove sroby do hlavy, nasledne naplne a filtre atd...

Proste logicke no ale moja vyna do psej rite, hned ako mi to kolega prekladal live hned utoho tak o vykende idem prenu :D
kto ma radost okrem mna, este kupit potrebne diely a nastastie v holandsku to vyde na polovicku ceny ako v ČR od oleja az po sroby ale kde kurva urobit vybrus netusim ale snad hadam nebude problem je tu servisou docela dost...

Hned napisem ako som dopadol v sobotu a aj ako postupujem.

Dakujem vam!!!
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Vesa88 »

Budem se tesit na dalsi skvely popis oprav a uprav :) Alpiny jsou uzasne! :)
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od zverbo »

Sak neboj budes umna sme dohodnuty tak uvidis, porobime aj to tvoje :D
aspon sa zvezes natom co doma mam a porovnas to vsetko ako odbornik BMW od manzelkynej 530d az po moje Baburatko.
Sam vies co vsetko mam na vyber a ze toho neni malo :wink:
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od zverbo »

Vesa88 píše:Budem se tesit na dalsi skvely popis oprav a uprav :) Alpiny jsou uzasne! :)


To ano preto ma to laka, len aby mi to nedopadlo ako moja pokladnicka pretoze NENI CAS, som rad ze som poskladal po pol roku moje baburatko najkrajsie najlepsie.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od zverbo »

Po kurva dlhej dobe troch casu na BMW klub :D
tak dnes idem po tu Alpinu, napisem ked dovezem.

Dalej mam docela chaos, bol som v BMW IJMUIDEN /Mesto v ktorom byvam/ a manazer mi vravel ze to tesnenie v originaly vyde v double prevedeni na docela dost penazi ale ze maju victor reintz pre X5is co je 4.6 ze to tesnenie pasuje ako rit na serbel, je rozumne kupit toto tesnenie?
PRETO OTAZKA: je to tesnenie z X5is vhodne alebo nie?
Rozdiel medzi 120euro za original B10 V8S tesnenie a tesnenie VR pre X5is za 39euro je dost velky rozdiel!
Dalej podla vinka mi v BMW povedali ze to tesnenie je nejake zastarale ze uz nove B10 V8S od roku 2000 mali celokove tesnenie, je to pravda?

Dakujem za upresnenie!
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od darklord »

On sa da v nikasilovom bloku robit vybrus? Co som pocul tak sa to vlozkuje, a to uz je celkom neprijemny kopcek penazi, kor este u V8.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

4,6is z X5 je mechanicky stejný motor, takže můžeš použít těsnění. Každopádně na výbrus zapomeň ... povrch válců je nikasil, dále počítej že bude třeba nechat srovnat blok .. reálně řeknu ... začni shánět motor 4,6 :-/
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#13 Příspěvek od Jamall »

no a co vzít sérií a naládovat do ní to co je pro alpinácký motor specifické. Jak to mají válce s vrtáním?....co kanálky hlavy?
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od zverbo »

http://www.alpina-forum.de/forum/index.php

je tu topic o tesneniach a pisu tam ze zrovnat hlavy na alpine b10 v8 je normalne ako na kazdom inom aute, pisu ze aj to tesnenie je pohode ale ze musi byt celokovove, na tom fore som sa moc toho nedocital.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#15 Příspěvek od zverbo »

Huska píše:4,6is z X5 je mechanicky stejný motor, takže můžeš použít těsnění. Každopádně na výbrus zapomeň ... povrch válců je nikasil, dále počítej že bude třeba nechat srovnat blok .. reálně řeknu ... začni shánět motor 4,6 :-/


tesnenia pohoda chapem viem a dakujem :D
Vybrus by som nerobil to je ... proste nie :wink:
necham srovnat jenom hlavy :D
pros nechavat srovnavat blok ???
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#16 Příspěvek od zverbo »

tak pre vase info je to LE 191 a verim ze vsetci viete ako sa dostat k infoskam k tomuto konkretnemu autu.

Mam dohodu ze pokial je to nakasu tak auto vratim a majitel mi vrati lowe, aspon som to poistil trosku, nasledne az pokial bude vsetko v poriadku tak prepiseme auto.

ALPINA kupena, viac info o motore az ked sa dostanem k motoru, casu moc neni ale hadam zacnem coskoro.

Moc ma teraz uz nestraste kurva mam dost starosti aj bez toho :cry:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Huska »

zverbo píše:
Huska píše:[color
necham srovnat jenom hlavy :D
pros nechavat srovnavat blok ???


blok je potřeba nechat srovnat u 1/2 případů, osmiválce na to docela trpí :-( , každopádně ho alespoň proměř třeba bude OK . Hlavy je potřeba dělat obě (při srovnání raději odebrat obě stejně), jinak za pár tis km odchází ložiska na klice rozdílným zatížením.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

to auto už šlape M5 na paty koukám, rozdíl cca 30koní... moc pěkné jak to bude v kupě to bude raketa 8) :twisted:
Odpovědět