Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 výměna blatníku
v blízké době mě čeká výměna PP blatníku na e39. Chci se zeptat, co vše je potřeba demontovat a kde všude to drží. Jedná se o předfl verzi. Ty šrouby nahoře po otevření kapoty jsou jasné, ale nejak mi nejde do hlavy, jak se dostanu k těm spodním dvoum. To se musí sundat kolo, plastové nadkolí a ještě něco je potřeba demontovat?? Ty šrouby ze strany dveří jsou přístupné po sundání nadkolí, nebo se musejí sundat dveře ?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Nakonec jsem koupil od zdejšího člena lakovanej blatník (ten samej odstín - kód barvy zkontrolovaný podle posledních sedmi znaků VIN) Dokonce to je ze stejného roku
Původně jsem chtěl koupit nový a nalakovat ho, ale bál jsem se, že lakýrník nechytne naprosto stejný odstín. Nakonec jsem se rozhodl, že nebudu kupovat za 5200kč bez DPH origo z BMW a že koupím použitej. účel to plnit bude a rozdíl v tom nebude.. spíš bych se bál toho, že u staršího ročníku ten lak už bude trošičku vybledlej a u toho nově lakovaného dílu bude mít malinko jinej odstín a že to bude vidět.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
přesně stejné dilema jsem měl i já. Kdyby se mi neozval ten chlapík s tím blatníkem v té samé barvě, tak jsem nahranej a nově nalakovanej bych tam taky nedával kvůli tomu rozdílu barev. Počítám že zítra / pozítří dorazí, tak až bude trochu čas, tak se do toho pustím a sepíšu tady nějaké postřehy. Jediné čeho se bojím že budu muset sundavat nárazník
do toho se mi moc nechce. Je tam moc plastů a každý mechanik ví, co se stane s plastovým čudlíkem, který se jednou sundá a opět nandá 
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
já myslim, že nárazník sundavat nemusíš, ja ho měl dole v létě a s blatníkem nemá nic společnýho. určitě sundat světlo a plastovej podběh. ty 3-4 (teď nevim kolik jich přesně je) šroubů zeshora a když otevřeš dveře tam jsou myslim 2-3 šrouby a měl by bejt dole. jinak sundání nárazníku je až překvapivě snadný a žádný plastový čudlíky nelítaj ven, když nepočítam mlhovky a PDC tak drží jenom na dvou TORX šroubech. kažpodádně doporučuju ten E39 bentley manual
ještě se chci zeptat na ten chladič, ten jsi měnil sám? já ho tahal vrchem a byl jak ježek v kleci, tak mě zajímá jakej postup jsi volil?
ještě se chci zeptat na ten chladič, ten jsi měnil sám? já ho tahal vrchem a byl jak ježek v kleci, tak mě zajímá jakej postup jsi volil?
co jsem koukal na internet a na jednu mojí bejvalou fotku co jsem koupil blatník od MattyXe z Brna, tak jsou šrouby i zespoda a právě jeden šroub je zakamuflovanej u špičky nárazníku, tak z tohodle šroubku mám celkem vítr
Jinak ten chladič docela šel vyměnit. Ale je tam napasovanej strašnym způsobem. Ono Sundat vše kolem je otázka pár minut, ale než jsem vytáhnul samotnej chladič ven, tak jsem vypil 2 velký šálky čaje s rumem protože venku mrzlo
spíš horší je to odvzdušnění. To jsem dělal asi na 3x a nakonec se zadařilo. Musí se za studena otevřít odvzdušňovací šroub a přelejt expanzka. zapumpovat s hadicí, z expanzky ubyde a takhle dokola dokud nebude voda v celem okruhu. pak nastartovat a protočit chvilku motor. Pak zkontrolovat hladinu případně dolejt. Nevím jakou máš motorizaci, ale u mé 4,4 ta výměna nebyla tak hrozná. Spoustu věcí si na tom už dělám sám. posledně to byl ten chladič a před tím přetěsnění sání. teď mě čeká blatník a pár drobností
Jinak ten chladič docela šel vyměnit. Ale je tam napasovanej strašnym způsobem. Ono Sundat vše kolem je otázka pár minut, ale než jsem vytáhnul samotnej chladič ven, tak jsem vypil 2 velký šálky čaje s rumem protože venku mrzlo
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
já mám 525i a tam je chladič s expanzkou stejnej jako na 540i, já jsem právě taky všechno sundal krásně, až potom když byl chladič volnej tak jsem ho nemoch protáhnout nahoru, musel jsem použít trochu násilí abych to protlačil na levý straně přes olejový nebo klima trubky teď nevim přesně, novej chladič šel dolů krásně usadit na ty gumový podložky.
A právě odvzdušnění šlo samo, po FL je tam přídavná elektrická pumpa, která běří na první polohu klíčku, takže jsem to naplnil bez spuštění motoru.
A právě odvzdušnění šlo samo, po FL je tam přídavná elektrická pumpa, která běří na první polohu klíčku, takže jsem to naplnil bez spuštění motoru.
no jo to jsou ty boháči
Já jsem chudej tak jsem si 540 poFL nemohl pořídit. Jináč bych chtěl taky 540iA poFL
ale to třeba časem až nebudu tak chudej
Jinak ty trubky jsem vyřešil tak, že jsem sundal ty gumové nožičky, chladič jsem vyhákl z těch držáků a trochu ho naklonil, pak šla jedna strana (vadily trubky) a pak druhá a nakonec vysunout nahoru. Uplně porod to nebyl, ale žádná balada taky ne
Jinak ty trubky jsem vyřešil tak, že jsem sundal ty gumové nožičky, chladič jsem vyhákl z těch držáků a trochu ho naklonil, pak šla jedna strana (vadily trubky) a pak druhá a nakonec vysunout nahoru. Uplně porod to nebyl, ale žádná balada taky ne
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
já psal že mam 525i po FL na nic vetšího prachy nebyly, 540i snad bude za rok.ale má to stejný chlazení akorát V8 má 40mm chladič místo 32mm, tak proto se vtíram do sekce V8sonix píše:no jo to jsou ty boháčiJá jsem chudej tak jsem si 540 poFL nemohl pořídit. Jináč bych chtěl taky 540iA poFL
ale to třeba časem až nebudu tak chudej
![]()
Jinak ty trubky jsem vyřešil tak, že jsem sundal ty gumové nožičky, chladič jsem vyhákl z těch držáků a trochu ho naklonil, pak šla jedna strana (vadily trubky) a pak druhá a nakonec vysunout nahoru. Uplně porod to nebyl, ale žádná balada taky ne
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
já vim, ty jsi dělal chladič v mrazu? to bych se spíš bál o plastový čudlíky, mě praskal v ruce ten plastovej support na kterym drží expanzka i v létě ve 25°C, asi mam ruce jak viking
jinak plastový čudly, který jsem při výměně chladiče zničil se daj nahradit čudlama VW, který jsou dostupnější, a používám je na celý auto, ale to asi jenom pro zajímavost
jinak plastový čudly, který jsem při výměně chladiče zničil se daj nahradit čudlama VW, který jsou dostupnější, a používám je na celý auto, ale to asi jenom pro zajímavost
jj dělal jsem to v mrazu. ulámal jsem ty plastový čudlíky (plastové nýtky či co) co držej ten plast nad vrtulí, tak jsem je koupil origo v BMW (mám tady za barákem dealera stratos auto) takže jsem to do druhého dne měl se vším všudy na stole 
ty na koncernové vozy jsem taky koupil, ale jsou o něco širší a pak nejdou zamáčknout. Kupoval jsem je v rieggeru za pár drobných.
teď jsem si ještě vzpoměl na jednu věc se kterou jsem se pral: vyměnil jsem chladič odvzdušnil, zahřál motor a jel to projet.. po chvíli byla cítit spálená chladící kapalina. říkám si co to jako je ?! šel jsem se mrknout a jak je horní hadice z expanzky do chladiče tak jsem tam musel uštípnout tu původní origo sponku abych to mohl nějak rozdělat. a tuto origo sponkou jsem nahradil neorigo sponkou (kámen úrazu), která neutáhla hadici jak bylo třeba a propouštěla trochu chladící kapaliny na chladič, kde se kapalina vypařovala. Takže jsem tuto sponku nahradil origo a bylo po problému.
Ale že jsem se orosil když jsem ucítil tu kapalinu ve vzduchu hned po výměně chladiče 
ty na koncernové vozy jsem taky koupil, ale jsou o něco širší a pak nejdou zamáčknout. Kupoval jsem je v rieggeru za pár drobných.
teď jsem si ještě vzpoměl na jednu věc se kterou jsem se pral: vyměnil jsem chladič odvzdušnil, zahřál motor a jel to projet.. po chvíli byla cítit spálená chladící kapalina. říkám si co to jako je ?! šel jsem se mrknout a jak je horní hadice z expanzky do chladiče tak jsem tam musel uštípnout tu původní origo sponku abych to mohl nějak rozdělat. a tuto origo sponkou jsem nahradil neorigo sponkou (kámen úrazu), která neutáhla hadici jak bylo třeba a propouštěla trochu chladící kapaliny na chladič, kde se kapalina vypařovala. Takže jsem tuto sponku nahradil origo a bylo po problému.
tak nakonec to šlo dobře - stačí sundat kolo, plastové nadkolí (asi 20 šroubů a dva jsou ze spoda za kolem). Pak je všude kársnej přístup - odpojit blinkr a v blatníku u dveří jsou 3 šroub - tam se dostaneš když sudnáš to nadkolí. pak je jeden na začátku prahu nahoře a pak jeden u světla. pak samozřejmě když otevřeš kapotu tak těch cca 7 šroubků na torx a jeden je schovanej ze stranky kapoty jak je ten plast od stěrače, tak tam pod tím plastíkem je jeden torxovej, ale ten plast jde odehnout. Pak musíš odšroubovat propojovací zemnící kabel mezi kapotou a kastlí (odmontovat uplně) a pak je jeden šroub jak je pant kapoty, tak ten stačí jen povolit tak o 2-3 závity a blatník se z pod pantu vysune, takže se nemusí sundavat kapota. Práce na dvě hodiny včetně vajglpauzy a pár esemesek. Já jsem to měl o to horší, že jsem si žvejknul bezpečnsotní šroub a navařená matka tam nedržela protože z důvodu malého místa nešla provařit, takže svar furt povoloval. Takže nakonec odvrtat a jemně odklepat - bezpečnostní šroub mi trval asi 4 hodiny 
Na to žádnou dokumentaci nepotřebuješ.. jestli si šroubovákem nevypíchneš oko, tak to zvládnešPerunwit píše:chystam se na toto o víkendu... není někde nějaká fotodokumentace procesu? Docela by to helplo, na mě je to poměrně odvážnej výkon
1) povolit šrouby na kole
2) zvednout auto na hever
3) sundat kolo
4) otevřít kapotu
5) sundat těsnící gumu co je mezi kapotou a blatníkem
6) odšroubovat plastový podběh (asi 15 šroubků) - jsou i zespodu
7) odšroubovat zemnící kabel u pantu kapoty, povolit jeden šroub u pantu kapoty (blatník je pod tím pantem jen zasunutej, tak nepotřebuješ povolovat uplně)
9) povolit dalších 10 šroubů - 5 torxů vidět po otevření kapoty (jeden je zezhora u kapoty - pod těsnící gumou). další šrouby (3 kusy) se nachází zevnitř blatníku u dveří - přístup tam je jak k penězům a je třeba vzít dlouhou tyčku na golu. Další šroub je dole na rohu blatníku u kola jakoby. Poslední šroub je u světla a nárazníku (tam je jen jeden).
A to je celý

tady jsem nakreslil kde jsou ty šrouby cca:

ty šrouby nahoře jsou dobře přístupný a dají se dobře odmontovat. Ty šrouby spodní jsou hůř přístupný no
