Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna simerinků na vířivých klapkách sání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Klubové ID: 1372

#1 Příspěvek od Eks »

Chci se podělit o zkušenost s výměnou simerinku na vířivých klapkách. Nechtěl jsem je prasácky zaslepit, protože si myslím, že nějaký důvod proč je tam ing. z BMW dali existuje. Utvrzuje mě to i proto, že v e39 byly pouze plechové a oni si dali práci, že to celé překopali do domečku, klapky potáhli plastem (gumou) s břitem a udělali dosedací plochu pro klapku. Dělal jsem to proto, že mi tam prolínal olej a zbytečně mi špinil blok motoru a sání tak jako tak muselo dolů, poněvadž mi přestal fungovat měnič tlaku pro EGR ventil. Takže z jedné vody načisto. Často se tady píše, že je už vyřešeno to, že když se ukroutí, tak nespadne do válce. No nejsem si úplně jist, že to tak je, ale na druhou stranu je pravda, že ta klapka je tam "těsnějši" než na E39. Tak budeme doufat, že to tak je.
Přílohy
Jak jsem měnil simerinky na vířivých klapkách 1.doc
(590 KiB) Staženo 39 x
Jak jsem měnil simerinky na vířivých klapkách2.doc
(602.5 KiB) Staženo 43 x
Jak jsem měnil simerinky na vířivých klapkách3.doc
(672.5 KiB) Staženo 43 x
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Couloo »

Opravdu si myslis, ze kdyz BMW zacne u novejsiho modelu neco delat jinak ze to proste okamzite musi byt lepsi?? Proc teda napr vyfukove svody u e39 byly litinove a u e60 530d do roku 2006 byly plechove ? A kdyz prisla e60 face tak se tam opet objevily svody litinove??
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#3 Příspěvek od m.deejay »

Couloo píše:Opravdu si myslis, ze kdyz BMW zacne u novejsiho modelu neco delat jinak ze to proste okamzite musi byt lepsi?? Proc teda napr vyfukove svody u e39 byly litinove a u e60 530d do roku 2006 byly plechove ? A kdyz prisla e60 face tak se tam opet objevily svody litinove??
Plechové svody tam dali kvůli nižší hmotnosti a když postupem času zjistili, že stojí za hovno, tak se vrátili zpět k litinovým...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Klubové ID: 1372

#4 Příspěvek od Eks »

Zrovna u tech svodů to je dost průhledné, snížení hmotnosti a snížení nákladů. Vezmi si příklad, když se ve svazku elektriky ušetří 10cm x počet kabelů ve svazku x 1 845 186 ks prodaných aut (2012) = ušetřené tisíce kilometrů kabelů za rok. Zrovna u těch klapek bych řekl, že v porovnání s E39 je to na výrobu náročnější, ale to je můj pocit. Průměr simerinku, hřídelky i šroubky jsou totožné s E39 k žádnému zesílení hřídelky, jak se tady občas psalo nedošlo. Co se změnilo je pogumovaná klapka a domeček, protože na E39 dělalo druhé uložení hřídelky samotné sání. Teď mě ještě napadlo, že vlastně na E39 to byla slepá díra kdežto v domečku je to průběžné, tudíž se to asi nemůže ucpat karbonem.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#5 Příspěvek od chip »

Eks píše:Zrovna u tech svodů to je dost průhledné, snížení hmotnosti a snížení nákladů.
To ale není pravda. Nebo snad dávají na M3 karbon na střechu místo plechu aby ušetřili? Víš ono vyrobit svařoný nerezový svody je náročnější než vyrobit litovný odlitek :wink:
Couloo píše:Opravdu si myslis, ze kdyz BMW zacne u novejsiho modelu neco delat jinak ze to proste okamzite musi byt lepsi??
Většinou to tak je.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#6 Příspěvek od pragdejf »

chachá, jde hlavne o prachy. ale vyrobni narocnost neni jediny misto, kde se musi setrit, kdyz plechovy svody praskaj, tak se musej (nedejboze v zaruce) menit a to stoji mnohonasobne vic, nez tam ve vyrobe nahodit sice drazsi vyrobek, ale takovej, kterej ma behem svy zivotnosti mensi naklady na provoz a min se podepisuje na kurveni image znacky jakozto vyrobce kvalitnich spolehlivych aut, kterou stale jakz-takz oplyva.

vyrivy klapky sou bohuzel nasledkem emisni politiky z bruselu, (ale i z usa), kterou sme si zpusobili touhou, aby 3,0L ropak jel jako benzinova 4,0L V8... karbonovu strechu pro M3 bych taky nebral jako priklad, je to spis frajerina, jejiz funkcnost malokdo oceni...

samozrejme v takovejch objemech se da usetrit spusta penez i na to, ze se na srouby da o mikron tensi vrstva zinku a podobne.
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#7 Příspěvek od Laco19 »

Eks píše:Chci se podělit o zkušenost s výměnou simerinku na vířivých klapkách...
Dakujem za inspiraciu :wink: .
Ja som roznitovanu cast skrutkyodfrezoval dremelkou a potom to slo lahko rozobrat aj bez WD. Na vycistenie som pouzil penu v spreji W5 z Lidlu.
Neviem ci nebudu robit problemy dost velke vole hriadelov v osadeni. Dalsi problem su gufera, originalne su hnede (myslim ze z Vitonu) ale neviem ich nikde zohnat. Tie cierne (NBR) pri vyssich teplotach stvrdnu a pod kapotou je dost teplo - tak aby ich nebolo potrebne menit kazdy rok.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět