Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
530d E61 občas kouří
Samotný odstranění DPF je brnkačka.... vzal jsem laťku a prostě jsem rukou vytlačil jeden segment a pak jsem to postupně rozebral. Bylo to asi 10 minut práce jen s laťkou.
Regeneraci mi odstranil snejk. Je fakt šikovnej. Jen si nejsem jistej, že to bylo potřeba. Prej tam byla miliarda chybových hlášek, jak se to pořád spouštělo. Jenomže právě proto jsem ten filrt vyhodil. Pořád se to regenerovalo, při každý krátký cestě. Tak jsem si říkal, že už asi nejde zregenerovat a vyhodil jsem ho. Byl úplně zasranej. Jestli někdo říká, že ho umí vyčistit, tak kecá. Já jsem to rozřízl. Bylo to plný takový oranžový hmoty. Asi jako šamot. Ani šroubovákem to nešlo vyškrábnout. Spíš se rozdrolil ten filtr. Rozhodně nevěřim tomu, že to jde vypláchnout!!!
Regeneraci mi odstranil snejk. Je fakt šikovnej. Jen si nejsem jistej, že to bylo potřeba. Prej tam byla miliarda chybových hlášek, jak se to pořád spouštělo. Jenomže právě proto jsem ten filrt vyhodil. Pořád se to regenerovalo, při každý krátký cestě. Tak jsem si říkal, že už asi nejde zregenerovat a vyhodil jsem ho. Byl úplně zasranej. Jestli někdo říká, že ho umí vyčistit, tak kecá. Já jsem to rozřízl. Bylo to plný takový oranžový hmoty. Asi jako šamot. Ani šroubovákem to nešlo vyškrábnout. Spíš se rozdrolil ten filtr. Rozhodně nevěřim tomu, že to jde vypláchnout!!!
Hele s tou kvalitou nafty v ČR vs BMW fakt nevím. Povím ale jedno. Bydlím v Ostravě to znamená, že to mám cca 15km do Polska a jezdím pro levnou naftu do Polska protože mám 3 náklaďáky a každá ušetřená koruna je dobrá. 1l vychází na 27,50kč. Tu samou naftu leju do E39 530d už 3 roky a do E60 530d 1,5 roku. Kolega ji leje do Hyundai SantaFEE CRDI rok 08 od novoty a stále ok. Loni si ještě koupil Audi A6 3,0TDi rok 09 a taky ok. Jeho žena jezdí v VW Multivan 2.5TDi a taky vše ok. Podotýkám, že ta nafta smrdí a má fakt jinou barvu takže z ní jde už od pohledu strach. Tyhle všechny auta na ni stále jezdí a jezdit budou včetně těch nákladních takže kecy o tom, že BMW musí mít pouze kvalitní naftu atd přímo nenávidím. Tohle jsou pouze moje poznatky a zkušenosti se kterýma jistě nemusí všichni souhlasit.
v čr je snad jedinná nafta jiná a to prémiová OMW max motion diesel. Ta není vyráběná v čr, je vyráběná jinou technologií, ale je dovážená tuším z Rakouska. Taky má uplně jinou barvu. Pak je super Benzina Verva, ta je sice česká ale narvaná totálně aditivami a zvyšovači cetanového čísla, takže super na vyčištění vstřiků, ale na DPF to nevím.
K tomu kouření, není možný, že se ti zasekávají klapky, to by vysvětlovalo míň vzduchu, ale to by zase řj měla pozant podle váhy a omezit dávku, aby to nehulilo. To samé by mělo platit o regulaci turba, je tam zpětná vazba a řj ví o poloze, navíc je tam čidlo teploty a tlaku vzduchu.
Černý kouř většinou znamenala netěsnost v sání.
K tomu kouření, není možný, že se ti zasekávají klapky, to by vysvětlovalo míň vzduchu, ale to by zase řj měla pozant podle váhy a omezit dávku, aby to nehulilo. To samé by mělo platit o regulaci turba, je tam zpětná vazba a řj ví o poloze, navíc je tam čidlo teploty a tlaku vzduchu.
Černý kouř většinou znamenala netěsnost v sání.
Díky za rady, snad jsem na to dneska přišel.
Jak jsem se tak válel pod autem, tak jsem zjistil, že hadice z IC se vrklá, jak vařečka v hrnci. Tudy to určitě musí ztrácet tlak.
Hned, jak to opravim, tak poreferuju.
Postupně se z toho stává auto podle mých představ.
Dneska jsem dal nový klouby a tyče řízení, tak už auto neplave po silnici. Ještě musim na geometrii. Sice jsem to měřil posuvkou, aby to bylo stejný jako ty původní, ale víte jak...
Pak mě ještě čekaji brzdy. Trochu to klepe do volantu. Asi dam taky meyle.
Jak jsem se tak válel pod autem, tak jsem zjistil, že hadice z IC se vrklá, jak vařečka v hrnci. Tudy to určitě musí ztrácet tlak.
Hned, jak to opravim, tak poreferuju.
Postupně se z toho stává auto podle mých představ.
Dneska jsem dal nový klouby a tyče řízení, tak už auto neplave po silnici. Ještě musim na geometrii. Sice jsem to měřil posuvkou, aby to bylo stejný jako ty původní, ale víte jak...
Pak mě ještě čekaji brzdy. Trochu to klepe do volantu. Asi dam taky meyle.
Abych řekl pravdu tak ta hadice na IC je těsněna takovým placatým zeleným kroužkem a zajištěna drátěnou sponou. Že by tam byla nějak nafest tak to není, ale zase se nevrklá. Já mám trochu mastný koleno na vstupu skoro pořád i po výměně za nové těsnění. Otázkou tedy je jestli tam to těsnění máš, ale pokud jsi s tím nic nedělal tak kam by zmizelo? Nemůžeš mít v IC olej který nasávaný vzduch strhává do válců? Na webu je pár ukázek co se stane když to začne samovolně ten olej spalovat.
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
http://www.youtube.com/watch?v=rhlD5yfOV8Q
Motor se nekontrolovaně přetočí a končí to tím, že se to potká nebo ti to podá ruku (ojnici). Nechci strašit
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
http://www.youtube.com/watch?v=rhlD5yfOV8Q
Motor se nekontrolovaně přetočí a končí to tím, že se to potká nebo ti to podá ruku (ojnici). Nechci strašit
Tak olej v hadicích je vždy nějakej, drobné úniky na tubu a hlavně odvětrání klikové skříně. Já měl na 1,9TDi vyvedený odvětrání bokem a hadice byly takřka suché.
Když to chytne tak jak na těch videích, tak to už je turbo uplně KO a u atomatu bez chcípací klapky je to v prdeli, u manuálu chcípnout přes kvalt. Teď tu mám na dvoře Passata, kámoš od toho utekl, když se mu to stalo
a samo motor bude KO.
Když to chytne tak jak na těch videích, tak to už je turbo uplně KO a u atomatu bez chcípací klapky je to v prdeli, u manuálu chcípnout přes kvalt. Teď tu mám na dvoře Passata, kámoš od toho utekl, když se mu to stalo
Tak dneska už jsem zase kouřil. Pak jsem asi na 15 min. zastavil. Po dalšim nastartování už to zase po cestě nekouřilo.
Takže kvalitu nafty můžeme vyloučit. Problém bude v něčem jinym. Začnu vyčištěním a přetěsněním IC.
Napadl mě ještě nějakej zoxidovanej kontakt někde. Máte někdo tip kde? Po čem jít?
Diagnostika u snejka nic neukázala. Naopak už nehlásila ucpaný palivový filtr a žhavící svíčky už to hlásilo jen dvě místo původních 4 vadných.
Dík za tipy.
Takže kvalitu nafty můžeme vyloučit. Problém bude v něčem jinym. Začnu vyčištěním a přetěsněním IC.
Napadl mě ještě nějakej zoxidovanej kontakt někde. Máte někdo tip kde? Po čem jít?
Diagnostika u snejka nic neukázala. Naopak už nehlásila ucpaný palivový filtr a žhavící svíčky už to hlásilo jen dvě místo původních 4 vadných.
Dík za tipy.
Možná máš pravdu. Vstřiky ale byly na stolici pře 16 tis. km. Všechny byly Ok. Jen dva se už začaly blížit toleranci. Ale prý ještě nebylo potřeba je repasovat. Co to vlastně znamená nevim.... Jestli dokud je to v toleranci tak se to na jízdě nijak nepozná, nebo jestli už to na mezi tolerance dělá bordel? Taky netušim jak rychle se to pak může zhoršit.
Logika mi říká, že dokud je to v toleranci, tak to pracuje tak jak má a bude tam určitě i nějaká rezerva. Tedy aby to takto znatelně začalo kouřit, tak by to muselo bejt úplně v pr...
Logika mi říká, že dokud je to v toleranci, tak to pracuje tak jak má a bude tam určitě i nějaká rezerva. Tedy aby to takto znatelně začalo kouřit, tak by to muselo bejt úplně v pr...
No prave by ti mohl nejaky vstrik ukapavat a to by pak bylo hodne spatny. Me to delalo uplne to same, kourilo to jen obcas a pri lehke noze na plynu. 2 vstriky uz jsem mel mimo toleranci a zbytek byl jeste dobry, ale delaly se vsechny. Nakonec jeden vstrik mel prasknuty telo, co ani na stolici nepoznali, takze ten musel jit fungl novej.
Na volnoběh motor běží sametově. Otáčky jsou naprosto stabilní.
Co mi vrtá hlavou je to, že to mohlo jet 250 km jako nový auto. Super výkon a prakticky bez kouře. Pak to zase kouří, a po dalšim nastartování zase ne. Něco jako když to nastartuju krátce po jízdě, tak je to dobrý.
Zkusim vysledovat, jestli pomůže, když ten motor kouří, tak pak někde zastavit na 10 - 15 min. a pak znovu nastartovat a pokračovat dál.
To auto je z německa, ale od chorvata, či podobnýho cigoše. Netušim co s tim mohli dělat. Jestli třeba mohli tehdy vyřadit nějaký čidla, aby se nepoznalo, že jsou prasklý svody, jezdí to bez turba a je plný DPF.
Co mi vrtá hlavou je to, že to mohlo jet 250 km jako nový auto. Super výkon a prakticky bez kouře. Pak to zase kouří, a po dalšim nastartování zase ne. Něco jako když to nastartuju krátce po jízdě, tak je to dobrý.
Zkusim vysledovat, jestli pomůže, když ten motor kouří, tak pak někde zastavit na 10 - 15 min. a pak znovu nastartovat a pokračovat dál.
To auto je z německa, ale od chorvata, či podobnýho cigoše. Netušim co s tim mohli dělat. Jestli třeba mohli tehdy vyřadit nějaký čidla, aby se nepoznalo, že jsou prasklý svody, jezdí to bez turba a je plný DPF.
Mohu to potvrdit. Dneska jsem zase jezdil. Po prvním nastartování franta hulič. Stačilo po ohřátí motoru na 10 min. zastavit, znovu nastartovat a všechno OK. Pak všechny další startování už OK. Nekouří.
Budu to dál sledovat, ale zdá se, že když nastartuju ohřátý motor, tak to pak při jízdě nekouří (tedy jen jako normální nafťák). Když ale nastartuju studenej motor, tak to pak občas kouří.
Pomohlo by zaslepit EGR? Nebude mi to pak hlásit nějakou chybu? Prostě bych do potrubí vložil kousek plechu, abych to ucpal. Vařit to rozhodně nebudu.
Může to dělat EGR? Co jinýho ještě reaguje na teplotu motoru? teda kromě toho, že všechno...
Budu to dál sledovat, ale zdá se, že když nastartuju ohřátý motor, tak to pak při jízdě nekouří (tedy jen jako normální nafťák). Když ale nastartuju studenej motor, tak to pak občas kouří.
Pomohlo by zaslepit EGR? Nebude mi to pak hlásit nějakou chybu? Prostě bych do potrubí vložil kousek plechu, abych to ucpal. Vařit to rozhodně nebudu.
Může to dělat EGR? Co jinýho ještě reaguje na teplotu motoru? teda kromě toho, že všechno...
Vrátim se k tématu. Trochu jsem to sledoval, abych tu nepsal úplný nesmysly.
Jak jsem se původně domníval, tak:
1. vůbec nezáleží na naftě. chová se to pořád stejně
2. Nesouvisí to s nastartováním po zahřátí apod. kraviny
Vysledoval jsem, že po nastartování se to chviličku chová normálně. Pak dál už ale záleží na stylu jízdy.
- Když po tom nastartování jedu hned ostře, ideálně po okreskách. Pořád přidat, ubrat atd. Klidně tomu nakládat plnej knedlik, tak to ani nezakouří.
- Když ale jedu třeba po dálnici, ustálenou rychlostí na tempomat a pak trochu přidam, tak to pak děsně kouří. Dnes jsem jel z Mnichova směr Salzburg. Kdo to tam zná, tak ví, že se jede asi 50 km téměř pořád z kopce. To to pak kouřilo, že na mě lidi blikali, co jsem to za debila s vrakem.
Taky to v tomto případě dělá to, že když pomalu přidávam plyn, tak to nejdřív trochu přidá, pak se to děsně zadusí a pak to teprve prudce vystřelí. O nějakym plynulym nárůstu výkonu nemůže bejt ani řeč. Kolikrát si s tim třeba tempomat neví rady a houpe mi to s autem.
Například, když se chystám předjíždět, tak párkrát pohoupu nohou na plynu. Má to pak plnej výkon a nekouří to.
Co tam může dělat bordel, že když ten motor jede pár km na minimální výkon, nebo brzdim motorem, tak to pak hulí, jako prase a nejede?
Já jsem laik, ale typicky mi to přijde, jako třeba zatuhlá regulace turba. Jenomže to mi snejk kontroloval a prý OK.
Jsem zralej to auto pustit ze skály. Normálně se stydim přidat plyn!!!
Poradí mi někdo?
Jak jsem se původně domníval, tak:
1. vůbec nezáleží na naftě. chová se to pořád stejně
2. Nesouvisí to s nastartováním po zahřátí apod. kraviny
Vysledoval jsem, že po nastartování se to chviličku chová normálně. Pak dál už ale záleží na stylu jízdy.
- Když po tom nastartování jedu hned ostře, ideálně po okreskách. Pořád přidat, ubrat atd. Klidně tomu nakládat plnej knedlik, tak to ani nezakouří.
- Když ale jedu třeba po dálnici, ustálenou rychlostí na tempomat a pak trochu přidam, tak to pak děsně kouří. Dnes jsem jel z Mnichova směr Salzburg. Kdo to tam zná, tak ví, že se jede asi 50 km téměř pořád z kopce. To to pak kouřilo, že na mě lidi blikali, co jsem to za debila s vrakem.
Taky to v tomto případě dělá to, že když pomalu přidávam plyn, tak to nejdřív trochu přidá, pak se to děsně zadusí a pak to teprve prudce vystřelí. O nějakym plynulym nárůstu výkonu nemůže bejt ani řeč. Kolikrát si s tim třeba tempomat neví rady a houpe mi to s autem.
Například, když se chystám předjíždět, tak párkrát pohoupu nohou na plynu. Má to pak plnej výkon a nekouří to.
Co tam může dělat bordel, že když ten motor jede pár km na minimální výkon, nebo brzdim motorem, tak to pak hulí, jako prase a nejede?
Já jsem laik, ale typicky mi to přijde, jako třeba zatuhlá regulace turba. Jenomže to mi snejk kontroloval a prý OK.
Jsem zralej to auto pustit ze skály. Normálně se stydim přidat plyn!!!
Poradí mi někdo?
-
Jendix
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
co ta váha vzduchu, to si nějak prověřoval..
mám taky dpf venku a hlavně teď jak je horko, auto taky občas trochu víc než normálně zakouří..
jinak mě to zakouří spíš když jedu malinko podtočenej motor, pak jak se turbo rozjede, je to většinou ok..
jestli jsi tu váhu neřešil, spíš bych šel po ní..
jinak regulaci by jsi asi poznal, když na to šloupneš od nízkejch otáček, nesmí auto nikde přestat zrychlovat, ale plynule se roztočit do plnejch..
mám taky dpf venku a hlavně teď jak je horko, auto taky občas trochu víc než normálně zakouří..
jinak mě to zakouří spíš když jedu malinko podtočenej motor, pak jak se turbo rozjede, je to většinou ok..
jestli jsi tu váhu neřešil, spíš bych šel po ní..
jinak regulaci by jsi asi poznal, když na to šloupneš od nízkejch otáček, nesmí auto nikde přestat zrychlovat, ale plynule se roztočit do plnejch..
Se snejkem jsme zdiagnostikovali asi úplně všechno. Na váhu jsem se ho speciálně ptal. Diagnostika prý ale nic nehlásí. Ptal jsem se ho na vyčištění (prostříkání), ale řekl mi, že je lepší se do ní vůbec nehrabat. Prý už se několikrát stalo, že po vyčištění přestala fungovat.
Váha mě právě napadla taky.
Výkon právě nenarůstá plynule, ale to bude asi trochu jiný, než máš na mysli ty. Dělá mi to i čtyřkolka. Tam je to zanesenej karbec. Po přidání se zadusí a pak vyletí. Občas si do toho i střelí. (to je ale úplně mimo mísu)
Jinak u toho kouření je úplně jedno, jestli má motor 1500 ot. nebo 3 tis. ot.
Váha mě právě napadla taky.
Výkon právě nenarůstá plynule, ale to bude asi trochu jiný, než máš na mysli ty. Dělá mi to i čtyřkolka. Tam je to zanesenej karbec. Po přidání se zadusí a pak vyletí. Občas si do toho i střelí. (to je ale úplně mimo mísu)
Jinak u toho kouření je úplně jedno, jestli má motor 1500 ot. nebo 3 tis. ot.
