Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 ventilátor (vrtule) klimatizace nejede na první rychlost

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#1 Příspěvek od ver »

Zdravím,
byl jsem dnes doplnit klimu, po nasazení hadice pro plnění na ventil vylétlo médium okolo auta, jak byla klima natlakovaná...
Tím jsem v podstatě zjistil, že mě nejede přední vrtule na klimě (před chladičem) na první rychlost - rozjíždí se občas na druhou, ale to je neskutečný hukot.
Jedná se o E39 525 2001 po faceliftu. Někdo psal předřadné odpory, někdo že vyměnit, ...
Poradí někdo kdo to už řešil co s tím? Šel bych cestou od nejnižších nákladů, tj. odpor, ... a nakonec výměna (oplatí se z vrakáče, nebo raděj nový ?). Předpokládám, že při vyndání vrtule musí nárazník, světla,.. dolů?

Někdo z okolí Olomouce (Moravy) kdo by to dokázal vyřešit/opravit/vyměnit?

díky
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

já to řešil na e34 výměnou vrtule,nová je i s odporama,u e39 hrozí že to bude ovládané elektronicky a ty odpory tam nebudou. mě stačilo sundat nárazník a byl tam přístup v pohodě.
Vyzkoušej s ní zatočit,jestli nemáš špatná ložiska,potom to můžeš řešit dál.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#3 Příspěvek od ACDC »

Elektronicky řízená. Diagnostika...
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#4 Příspěvek od ver »

Rukou s vrtulí otočím, zadřená podle mě nebude, protože na druhý stupeň se točí, jen je to pěkný hukot (jako vysavač).
Podle mě by se při zapnutí klimy měla vrtule roztočit na první rychlost a to mě prostě nedělá. Mě se chytá až při jízdě na další otáčky a ty se pustí (huuuuuuuuuuuu) pak chvilku nic (tak 2 sekundy mezera) a zase (huuuuuuuuuu). Toto dělá tak 6 let, jen jsem si to nespojil s vrtulí na klimě...
Auto chladí, kdyby to nebylo tak natlakované, tak to neřeším, ale nerad bych zůstal někde viset (borec co plnil klimu mě docela vystrašil).

Na diagnostice jsem byl dva měsíce zpět v Horimexu, vyjeli mi hromadu hlášek, ale nic s klimou tam nebylo...

Jak poznám, že je vrtule řízená elektronicky? Nebo jinak, na co bych se měl podívat (kontakty, zlomený kabel?)

díky
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#5 Příspěvek od Birkoff »

Poznáš to snadno, ale stejně je to frequenčně řízená (ta tvoje). Stará s odporama má v konektoru 4 piny (dráty) a ty dva odpory jsou vidět. Ty novější mají jen 3 piny a odpory nikde. U novějších jen diagnostika - ručně aktivovat ventilátor.
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#6 Příspěvek od ver »

OK, chápu to tedy tak, že výměna vrtule v mém případě nic neřeší a bude to někde v elektrice. Který modul ovládá vrtuli? Na kolik cca vyjde výměna?
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#7 Příspěvek od thundercat »

Čao,
na podzim jsem byl na výměnu oleje automatu v Brně.
Mimo to mi řekl aby jsem zapnul klimu na max.
Klima chladí, ale nejel mi ventilátor chladiče, který by se měl při zapnutí na max rozjet.
Říkal mi, že bude potřeba vyměnit, že tento chladič taky dochlazuje automat.
Říkal jsem si, že to nechám na jaro ... jaro je už tu a stále jsem se k tomu nedostal :?
V zimě jsem taky přemýšlel, že bych vyzkoušel rozebrat předek a podíval se jestli není něco špatně než dám tuším cca 4500,- za ventilátor.

Jestli budeš mít nějaké reference na někoho kvalitního a seriozního z Olomouce nebo střední Moravy, tak prosím napiš.
Z některých servisů a jejich arogantního personálu je mi poslední dobou :savle:
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#8 Příspěvek od ver »

Tak zatím jsem zjistil, že zřejmě ventilátor je v pořádku, ale nedostane impuls ke spuštění při běhu klimatizace. To hučení (vyšší rychlost ventilátoru) spouští až čidlo na chladiči a s klimou nemá nic společného.

Ventilátor na klimě je spouštěný nějakým čidlem, nebo nějakým jiným regulátorem? Pokud čidlem, kde ho najdu?

díky
venttil
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 11.04.2012 00:00

#9 Příspěvek od venttil »

Podobnou zavadu jsem mel na e36 325 TDS a byl spatnej ,,jezek" je to defakto ridici jednotka... vymenil jsem a pohoda...:)
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#10 Příspěvek od ver »

Jezek to u me neni, ten je novy. Odpoledne jdu na diagnostiku, pak dam vedet.
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#11 Příspěvek od ver »

V diagnostice nic, pustili test ventilatoru s postupnym zvysovanim otacek a najednou to jede. Sice to nechapu, ale po peti letech se vrtule zacala tocit (sepne tak 10 sekund po zapnuti klimy). Vcetne doplneni naplne klimy a diagnostiky me to vyslo na 2 tisice...
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#12 Příspěvek od thundercat »

v BMW servisu?
ver
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: pon 18.08.2008 00:00

#13 Příspěvek od ver »

ano, Horimex
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#14 Příspěvek od ruza2 »

Ahoj.Mám podobný problém.Jen bych se ještě zeptal jestli má nějakou pojisku a kde se nachází ten ježek?Byl jsem na diagnostice u kámoše,a tam mu to psalo - vrtule chladiče klími,nebo tak nějak.Dal jsem novou a stále mlčí.Mám 530 e39 Tour.po F.Dík
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#15 Příspěvek od ruza2 »

Ahoj.Tak jsem byl u kámoše na diagnostice a vrtule píše chybu "Chladící ventilátor 1 ovládací obvod selhání ".Poradíte co stím?Co je vlastně včoudu.Nějaká řídící jednotka,čidlo atd?Díky.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Brátn Moderátor »

nejspíš odpory na vrtuli
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#17 Příspěvek od thundercat »

tak mám vyměněno

servisman se pokoušel rozchodit ten starej a nepochodil
než to vytahovat a dávat nějakýmu elektrikářovi aby se na to podíval s rizikem, že vyhodím jenom peníze oknem

raději jsem koupil nový ventilátor VEMO za 5843,-
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#18 Příspěvek od ruza2 »

Vrtuli jsem dal novou a pořád nechodí.Je možný že to spolu nekomunikuje.A bude potřeba diagnostika v BMW.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#19 Příspěvek od Birkoff »

U odporovejch vrtulí (před Facelift) jsou jen relátka a pojistky, jinak nic. U poface vrtulí to řídí jednotka.

Pokud odejde jeden nebo i oba odpory, stále se motor točí alespoň na nejvyšší rychlost, pokud je v pořádku. Nejsnažší je rozpojit konektor a vyzkoušet.
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#20 Příspěvek od cmelak »

Birkoff: Nevíš co to je za číslo pojistky na tu vrtuli?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Odpovědět