Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
VANOS
docela pomuze vypnout CapsLock...
http://beisansystems.com/products.html
potrebujes sadu pro doublevanos
a tady je postup:
http://beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm
zrovna se prevlikam do monterek a jdu to na jedny kare udelat.
http://beisansystems.com/products.html
potrebujes sadu pro doublevanos
a tady je postup:
http://beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm
zrovna se prevlikam do monterek a jdu to na jedny kare udelat.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
utahovací momenty jsou tam napsanéMichal-E39 píše:Krásný návod, vypadá to snadno, chybí jen utahovací momenty. Teda až na tu hromadu gumových těsnění, co po 15 letech provozu po rozebrání nebudou už nikdy těsnit.
Sice to teď nepotřebuji, ale za pár let se mi to asi bude hodit.
jinak kdo to nikdy nedělal a je aspoň průměrně zručný tak to vymění bezproblému - nic složitého
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Pragdejf: a nepohupoval se pak volnoběh po přetěsnění doublu na M54? Prý se tam má fouknout tlakem vzduch 15bar, aby se správně vačky vystavili do krajní polohy a dobře pak naklápěli. Říkal mi to jeden ostřílenej BMW mechoš
Je fakt, že jsem si to nechal měnit jinde, asi to smontovali v běžnym stavu a ručka otáčkek jemně pohupovala. Po pár týdnech se to samo spravilo, na běžnou jízdu to nemělo vliv..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: stř 20.09.2006 00:00
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
zdarec řeším něco podobného akorát nedokážu rozlišit zda je to samotný elektromagnetický ventil na výměnu nebo již přidřený vanos-a je potřeba přetěsnit těma gumičkama z beisansystems co tu všichni objednávají,diag hlásí jedinou chybu elektromagnetický ventil vanos-a to ten na výstupu zepředu hlavy válců,pomůže tedy pouze výměna jeho,nebo prý se doporučuje říkal mechanik měnit oba 2 a nebude auto houpat-chcípat a na volnoběh jít na 5 válců znova i po výměně těchhle 2 elektromagnetických ventilků?není lepší zajet k diagnostikovi a zěmřit to podrobně přes VANOS test inpou ?díky za cenný rady,jebe mě že jsem ted dal za servis 17 tis-novej svod,katalyzátor,zap cívka,svíčky apod a zas dávat nějakejch 160 dolarů za takovou malou píčovinku ventil vanos,
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: VANOS
Víte někoho kdo ten vanos přetěsní, ideálně má dostupné sady na opravu?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: VANOS
Nemusi bejt Liberec, ale Brno uz je trochu z ruky.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: VANOS
díky
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: VANOS
Nejaké další doporučení?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: VANOS
nic?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: VANOS
někoho kdo přetěsní vanos a vymění separátor oleje, někde poblíž
Re: VANOS
Já jsem se repasi vanosu jal dělat svépomocí asi měsíc po koupi auta. E39 530i (motor M54). Totálně v háji asi vanos ještě nebyl, protože žádnou z těch chyb které to většinou provázejí mi motor nehlásil a taky jsem netušil, jak jezdí nový motor, takže jsem nemohl porovnávat. O to víc jsem pak byl překvapený, jak motor dobře jede. Všude se tvrdí, že to odchází klidně i po 150kkm a já měl najeto 210kkm, takže bylo jasno.
Pak jsem navíc ještě po hlubším zkoumání návodů a videí zjistil, že to hučení okolo 2000 rpm není normální, ale dělají to axiální vůle ve vanosu, takže bylo jasno dvojnásob.
Těsnící a pružící O-kroužky a vymezovací kroužky jsem sehnal dohromady jako jednu sadu z ebaye od uživatele i6auto - od beisanu mi těch 60USD přišlo jako nejextrémnější zlodějina, proto jsem hledal něco levnějšího. A za dalších 100kkm uvidíme jestli jsem neprohloupil a je to ten viton jak tvrděj, nebo jen obyč guma. Axiální ložiska jsem koupil v železářství. Měkké návleky na svěrák jsem nesháněl, protože jsem si řikal, že si určitě nějak poradím. - Nakonec jsem si poradil, ale zabralo mi to od vyndání prvního šroubku na krytu motoru do jeho zpětného zašroubování asi 20 hodin čisté práce, s čimž jsem rozhodně nepočítal a nejednou jsem se na to chtěl v průběhu vyprdnout - ale co s rozebranym autem..
Dělal jsem to podle návodu od Beisanu. Je to srozumitelné a podrobné. Jen tam není zmíněn postup jak sundat větrák a plastový bazmek na chladiči, ke kterému je navíc přidělaná expanzka, s čimž je taky víc práce než by se dalo čekat (nebo jsem extra levej).
Nicméně první zádrhel byl, když jsem se asi 2 hodiny marně pokoušel najít malý kus ze ztvrdlého těsnění okolo svíčky 1, co se mi po sundání víka ventilů odlomil.. Nakonec jsem to vzdal s tím, že asi sklouzl dolů do vany šachtou řetězu a je stejně tak drolivý, že kdyby se někam zapletl, rozdrtí ho to na prášek a pak to chytí olejový filtr.
Druhý zádrhel byl povolení zátek v pístech. Neměl jsem ani měkké návleky, ani rázový povolovák.. Plát gumy obtočený okolo nefunguje - klouže to a píst se v ní protáčí. Přiznám se, že jsem se pak nechal od otce překecat, že zkusíme gumou přimáčknout šmirglpapír - modrý tým už jistě tuší - protočilo se to taky a podrápalo stěnu pístu. Nakonec to vyřešil starý drážkový řemen od klimy nastříkaný spejem na řemeny - je to nějaký sajrajt co rozežere vrchní vrstvu gumy, že je pak měkčí a lepivější. To už zafungovalo suprácky. A beisan sice píše utahovat svěrák opatrně, ale chce to víc hrubé síly než by člověk čekal. Podrápanou stěnu pístu jsem nakonec vzal tisícovkou šmirglem a následky se podařilo zmírnit.
Pro správné zbroušení kroužků jsem si vzal na pomoc šupléru, kterou jsem si měřil tloušťku kroužků vs tloušťku sestavy ložisko+podložka+ložisko, protože dělat to naslepo a zkoušet to jen neustálym sestavovánim a utáhovánim vnitřku by byl opich. Nějakou desetinku milimetru to chtělo na kroužkách ubrat a po sestavení se ložiska s mírným předepnutím dala otáčet. Nakonec dokonce myslím, že jsem použil ty nové vymezovací kroužky, protože byly nepatrně nižší než ty původní a tím pádem jsem musel méně brousit.
Podložky jsem použil původní protože na nich nebylo znát žádné ochození od ložisek (ale i tak jsem je pro jistotu otočil tou nepoužitou stranou k ložiskům). Při měření tloušťky sestavy s původními ložisky byl minimální rozdíl oproti novým, takže podezřívám němce, že tam už vůle musela být uměle od výroby.
Jinak už to bylo bez zádrhelů. Znova se mi to dělat nechce, tak doufám, že už to vydrží. Zatím je na tom najeto asi 13tkm a slouží to bez chyb. Hlavně už motor táhne i pod 1500rmp a nehučí při tom jak pyliňák.
Cena:
Pak jsem navíc ještě po hlubším zkoumání návodů a videí zjistil, že to hučení okolo 2000 rpm není normální, ale dělají to axiální vůle ve vanosu, takže bylo jasno dvojnásob.
Těsnící a pružící O-kroužky a vymezovací kroužky jsem sehnal dohromady jako jednu sadu z ebaye od uživatele i6auto - od beisanu mi těch 60USD přišlo jako nejextrémnější zlodějina, proto jsem hledal něco levnějšího. A za dalších 100kkm uvidíme jestli jsem neprohloupil a je to ten viton jak tvrděj, nebo jen obyč guma. Axiální ložiska jsem koupil v železářství. Měkké návleky na svěrák jsem nesháněl, protože jsem si řikal, že si určitě nějak poradím. - Nakonec jsem si poradil, ale zabralo mi to od vyndání prvního šroubku na krytu motoru do jeho zpětného zašroubování asi 20 hodin čisté práce, s čimž jsem rozhodně nepočítal a nejednou jsem se na to chtěl v průběhu vyprdnout - ale co s rozebranym autem..
Dělal jsem to podle návodu od Beisanu. Je to srozumitelné a podrobné. Jen tam není zmíněn postup jak sundat větrák a plastový bazmek na chladiči, ke kterému je navíc přidělaná expanzka, s čimž je taky víc práce než by se dalo čekat (nebo jsem extra levej).
Nicméně první zádrhel byl, když jsem se asi 2 hodiny marně pokoušel najít malý kus ze ztvrdlého těsnění okolo svíčky 1, co se mi po sundání víka ventilů odlomil.. Nakonec jsem to vzdal s tím, že asi sklouzl dolů do vany šachtou řetězu a je stejně tak drolivý, že kdyby se někam zapletl, rozdrtí ho to na prášek a pak to chytí olejový filtr.
Druhý zádrhel byl povolení zátek v pístech. Neměl jsem ani měkké návleky, ani rázový povolovák.. Plát gumy obtočený okolo nefunguje - klouže to a píst se v ní protáčí. Přiznám se, že jsem se pak nechal od otce překecat, že zkusíme gumou přimáčknout šmirglpapír - modrý tým už jistě tuší - protočilo se to taky a podrápalo stěnu pístu. Nakonec to vyřešil starý drážkový řemen od klimy nastříkaný spejem na řemeny - je to nějaký sajrajt co rozežere vrchní vrstvu gumy, že je pak měkčí a lepivější. To už zafungovalo suprácky. A beisan sice píše utahovat svěrák opatrně, ale chce to víc hrubé síly než by člověk čekal. Podrápanou stěnu pístu jsem nakonec vzal tisícovkou šmirglem a následky se podařilo zmírnit.
Pro správné zbroušení kroužků jsem si vzal na pomoc šupléru, kterou jsem si měřil tloušťku kroužků vs tloušťku sestavy ložisko+podložka+ložisko, protože dělat to naslepo a zkoušet to jen neustálym sestavovánim a utáhovánim vnitřku by byl opich. Nějakou desetinku milimetru to chtělo na kroužkách ubrat a po sestavení se ložiska s mírným předepnutím dala otáčet. Nakonec dokonce myslím, že jsem použil ty nové vymezovací kroužky, protože byly nepatrně nižší než ty původní a tím pádem jsem musel méně brousit.
Podložky jsem použil původní protože na nich nebylo znát žádné ochození od ložisek (ale i tak jsem je pro jistotu otočil tou nepoužitou stranou k ložiskům). Při měření tloušťky sestavy s původními ložisky byl minimální rozdíl oproti novým, takže podezřívám němce, že tam už vůle musela být uměle od výroby.
Jinak už to bylo bez zádrhelů. Znova se mi to dělat nechce, tak doufám, že už to vydrží. Zatím je na tom najeto asi 13tkm a slouží to bez chyb. Hlavně už motor táhne i pod 1500rmp a nehučí při tom jak pyliňák.
Cena:
- O-kroužky + vymezovací kroužky: komplet sada na dual vanos: 40 GBP + 3,50 GBP poštovné = s tehdeším kurzem 1440kč (od uživatele i6Auto)
- Axiální ložiska: asi 70kč/ks. Jsou potřeba celkem 4 a tuším že označení bylo SKF AXK 1528
- 20 hodin práce: k nezaplacení (a kecy okolo ,,když už to budeš mít hotový a taky se nám budeš trochu věnovat?" taky k nezaplacení)
- Perfektní chod motoru po repasi: 3x k nezaplacení (takže užitek jednoznačně o minimálně jedno k nezaplacení převyšuje vložené úsilí a náklady)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: VANOS
Máte někdo zkušenosti s opravnými sadami těsnění pro Double VANOS na našem trhu?
Schmiedmann a další 2 eshopy mají kroužky černé barvy, materiál neuvádějí. Nevím, zda to nejsou obyč NBR kroužky, co koupím za 2 Kč kus v každé druhé prodejně gufer a za 3 roky budou placaté.
Beisan Systems má hnědé kroužky a vysloveně uvádí, že jsou vitonové. Jenže to je USA. Mám zkušenost, že poštovné, clo, DPH a poplatek poště za proclení nákupní cenu zdvojnásobí.
Rád bych se opruzu s dovozem vyhnul, ale ne za cenu, že to za pár let budu muset dělat znovu.
Sháním jen ta těsnění, nepotřebuji vymezovací kroužky ani ložiska, motor mám krásně tichý ve všech otáčkách, jen je líný a váhavý na rozjezd z nízkých otáček.
Schmiedmann a další 2 eshopy mají kroužky černé barvy, materiál neuvádějí. Nevím, zda to nejsou obyč NBR kroužky, co koupím za 2 Kč kus v každé druhé prodejně gufer a za 3 roky budou placaté.
Beisan Systems má hnědé kroužky a vysloveně uvádí, že jsou vitonové. Jenže to je USA. Mám zkušenost, že poštovné, clo, DPH a poplatek poště za proclení nákupní cenu zdvojnásobí.
Rád bych se opruzu s dovozem vyhnul, ale ne za cenu, že to za pár let budu muset dělat znovu.
Sháním jen ta těsnění, nepotřebuji vymezovací kroužky ani ložiska, motor mám krásně tichý ve všech otáčkách, jen je líný a váhavý na rozjezd z nízkých otáček.