Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chybové hlášky E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Honza325 »

Ahoj,
kamarád ve čtvrtek koupil E60 525d 2004, euro4, tak jsem mu udělal svojí skromnou diagnostiku a krom jiných chyb to vypsalo dvě, kterým uplně nerozumím. Může mi někdo napsat o co se jedná? Je to:

1) 483D Drosselklappensteller

2) 4448 Botschaft (DREHMOMENT_ANF_AFS, 0xB9)

To první mě napadlo EGR, no rozebrali jsme ho, vyčistili, ale chyba stále zůstala a vymazat nelze.
Druhá chyba mě napad úhel natočení volantu?
Ani jedna z těhle chyb nehází žádnou chybu na budíkách nebo v checkcontrolu. Auto zdá se funguje normálně.
Díky páni :wink:
talio2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: úte 22.01.2013 01:00

#2 Příspěvek od talio2 »

HonzaX
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: čtv 18.04.2013 00:00
Bydliště: Reichenberg

#3 Příspěvek od HonzaX »

483D Drosselklappensteller, je škrtící klapka která je na vstupu do sání, zkontroluje jestli se volně hýbe, a zkus si s ní zahýbat přes diagnostiku.

4448 Botschaft (DREHMOMENT_ANF_AFS, 0xB9) je komunikační chyba mezi řídící jednotkou motoru a jednotkou aktivního řízení. A to že jednotka AFS nedostala informaci o velikosti kroutícího momentu motoru. Pokud se po odmazání chyb už nezobrazí tak je asi jen sporadická. Ale může mít souvislost s chybou č.1. Bokud se bude klapka zadrhávat, tak ti bude přiškrcovat vzduch do sání. Řídící jednotka to vyhodnotí jako chybu a pošle na sběrnici informaci že nemůže být dosaženo požadovaného točivého momentu. Koukni jestli se tato chyba neobjevila i v jednotce DSC. Popřípadě zkus vyčíst v DSC Infospeicher. Samozřejmě je to jen moje doměnka.

U té klapky bych ještě změřil kabeláž k jednotce, popřípadě zkontroloval konektory a jestli do té klapky leze něco z jednotky motoru.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Honza325 »

Je to z nějakýho českýho bazaru (takže není čemu se divit :roll: )

Jinak tu klapku jsme měli venku a šlo s ní hýbat hezky,zvenčí přes tu pružinu i zevnitř přímo klapkou. Jen to kladlo lehoučce odpor jakobych přetahoval elektromorek. Přes diag. jsem ji nezkoušel naklápět. Všimli jsme si ale, že když se vyndal klíč a po čase se auto uspalo, něco někde cvaklo a klapka sebou trošku cukla,skoro neznatelně. Potom už jsem s ní nehnul,dokud nebyl klíč v zapalování - ale to je asi funkce imobilizéru,ne? Jinak klapka byla zevnitř pěkně čistá, ale stejně jsem ji vyčistil a kontakty na konektoru očistil čističem na kontakty,ale nic nepomohlo..

Aha,no aktivní řízení to nejspíš má, ale že teda nesvítí kontrolka na palubce? Ale máš pravdu, že abs,dsc chyb tam bylo požehnaně.
Jak teda pokračovat? Díky za vyčerpávající rady :)
HonzaX
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: čtv 18.04.2013 00:00
Bydliště: Reichenberg

#5 Příspěvek od HonzaX »

To že cvakne při zapnutí a vypnutí je v pořádku, ale musí se pootočit skoro o 90 stupňů, tedy z otevřeného do zavřeného stavu a zpět. Je tedy možné že v té klapce odešel snímač polohy. A nebo ta kabeláž. Imobilizér s tím nemá nic společného, tu klapku ovládá jednotka motoru, když chcípáš motor tak se klapka zavře, přiškrtí ti vzduch kvůli klidnějšímu doběhu motoru bez výraznějších vybrací, pak ještě přiškrtí trochu vzduch při regeneraci DPF. Kontrolka AFS aktivní být nemusí, nemá to přímo vliv na funkci samotného řízení. Hlavně tedy jestli to teda je jen nějaká sporadická závada.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Honza325 »

Aha, to dává uplně smysl.. no když se to chcípne,je klapka uplně uzavřená. Po chvíli jak píšu se jen cukne s výchylkou cca 1-2mm tam a zpět. No zkusim se na to ještě podívat znova až dneska přijede. A hlavně to musim najít v diag.,abych si s tim zahejbal elektricky. V případě že by ta klapka byla vadná, mělo by to být vždy znatelný i při jízdě? Když pominu to,že na autě byl špatnej vstřk na druhym a špatná jednotka žhavení se mi zdá,že to jede na 2,5d pěkně,bez cukání a bez díry v plynu..
Odpovědět