Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 530d ztráta výkonu v nízkých otáčkách, vibrace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#1 Příspěvek od KamilAC »

Čím by to mohlo být? Z ničeho nic se mi začaly někde od podvozku občas ozývat kovové rány. Měl jsem podezření na nějaký čep, ale děje se to když je motor v záběru. Zároveň mi docela dost vibruje řadička, občas se to ozve i při ostřejší zatáčce či brzdění. Je možné, že by se takhle projevoval načnutý nebo už utržený silentblok na motoru nebo na převodovce? Na řízení nemají ty rány ani vibrace žádný extra vliv,takže podvozek snad bude v pohodě.
Donkey
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.12.2009 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Donkey »

ja myslim ze kdyz si otevres kampotu nastartujes a seslapnes parkrat plyn tak uvidis jestli se ten motor škube moc nebo málo..ale myslim ze to stejne bude ten silentblok motoru
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

#3 Příspěvek od Jindriseek1 »

Mrknul bych taky na hardyspojku kardanu. I uložení kardanu.
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#4 Příspěvek od KamilAC »

Jindriseek1 píše:Mrknul bych taky na hardyspojku kardanu. I uložení kardanu.
To mě taky napadlo, jen jsem nevěděl jestli by to mohlo mít až takovej vliv. Je fakt,že se mi při rozjezdu ozývá takové cinknutí. Každopádně pokud bude problém v uložení motoru nebo tady,stejně to udělám radši komplet, ať je od toho klid.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#5 Příspěvek od hadice »

...cinknutí delá...kloub vzadu u diferáku...jmenuje se to lobro...jinak je to asi ten silentblok motoru...
mravenec
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od mravenec »

Ahoj připojím se k tématu.Ted se mi dvakrát stalo,že mi auto začalo vibrovat.Pouze když je neutrál když zastavím na světlech rozjedu se když zastavím znova tak nic.Silen bloky na motoru jsou v pohodě.Je možné,že by to byl dvouhmotnej setrvák.Auto e39 120kw touring,manuál r.v.2001.Díky za odpověd.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od hadice »

mravenec píše:Ahoj připojím se k tématu.Ted se mi dvakrát stalo,že mi auto začalo vibrovat.Pouze když je neutrál když zastavím na světlech rozjedu se když zastavím znova tak nic.Silen bloky na motoru jsou v pohodě.Je možné,že by to byl dvouhmotnej setrvák.Auto e39 120kw touring,manuál r.v.2001.Díky za odpověd.
konektor čidla na rail lište...povytáhnout...prostríknout kontakt sprejem..poprípade jej vymenit (ten konektor...ne čidlo)
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#8 Příspěvek od KamilAC »

hadice píše:...cinknutí delá...kloub vzadu u diferáku...jmenuje se to lobro...jinak je to asi ten silentblok motoru...
Btw.to lobro je součástí kardanu nebo diferáku? To bych teda asi taky vyměnil, kardan doma i nějakej mám, bude to stejný i na jiným kardanu z E39?
mravenec
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12.06.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#9 Příspěvek od mravenec »

hadice píše:
mravenec píše:Ahoj připojím se k tématu.Ted se mi dvakrát stalo,že mi auto začalo vibrovat.Pouze když je neutrál když zastavím na světlech rozjedu se když zastavím znova tak nic.Silen bloky na motoru jsou v pohodě.Je možné,že by to byl dvouhmotnej setrvák.Auto e39 120kw touring,manuál r.v.2001.Díky za odpověd.
konektor čidla na rail lište...povytáhnout...prostríknout kontakt sprejem..poprípade jej vymenit (ten konektor...ne čidlo)
Ahoj takže myslíš,že dvouhmotnej setrvák to není
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#10 Příspěvek od hadice »

...ne ne ..jestliže ti to začalo najednou dělat tak ten setrvačník to nebude...to zase není takovej strašák ta dvouhmota...dneska na tom jezdí celej svět..
..mrkni se na ten konektorek....namísto jednoho cigára :wink:

...kardan...lobro nevim jestli to bude u vsech kardanu e39 stejne..každopádně to není zas tak drahe...a jde to vymenit samostatne...pokud máš ješte nejaký kardan doma tak to omrkni...máš výhodu že nemusíš odstavovat auto a pokusovat...
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#11 Příspěvek od KamilAC »

Tak záhada odhalena, ložisko levého kola a uložení převodovky.
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#12 Příspěvek od KamilAC »

Takže problém neodezněl. Vyměnil jsem celý náboj, staré ložisko bylo slyšet a mělo vůli. Při zkušební jízdě ale žádná změna. Silentbloky na převodovku mám teprv objednané, ale kolo hroutí pořád stejně, takže ložisko problém nevyřešilo. Když to bylo rozebrané, koukal jsem na čepy, stabilizátory atd a všechno vypadá v pořádku a bez vůlí.
Kde by ještě mohl bejt problém? Jde to od levýho kola, při zatáčení doprava opravdu ošklivej rachotivej zvuk, při zatáčení doleva je to trošku slyšet taky.
Mohlo by takovou velkou neplechu způsobovat horní uložení tlumiče? Případně třeba ohnutej tlumič? Nerad bych dopadnul tak, že preventivně udělám komplet repasi přední nápravy, a pak zjistím že problém je někde jinde. Už si s tím fakt nevím rady.. Jak to zjistit jiným způsobem, než že budu všechno postupně vyměňovat za nové? :(
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#13 Příspěvek od KamilAC »

Dnes jsem zajel na STK na tu jejich zkušební plotnu.

Co se týče kovových ran od podvozku, potvrdilo se mé podezření na utržené silentbloky na převodovce.

Vibrace a hroucení z levé strany především při zatáčení doprava, to možná bude horší. Na celé přední nápravě nenašli jedinou vůli, pouze přímo u řízení. Co vede tyčka řízení spojená s axiálním táhlem, tak mezi řízením samotným a právě tím táhlem-pod manžetou, je vůle zhruba 1cm (když to měl odlehčené, vytahoval a zasouval ho jako nic). Co to pro mě znamená? Vyřeším to novým axiálním táhlem, nebo může být nějaká mechanická závada přímo v řízení, když tam to táhlo má vůli?

A odhalil mi další závadu-na hardyspojce jsou dva šrouby volné, pravděpodobně proto se mi při rozjezdu ozývá takové ťuknutí, možná spíš cinknutí. Stačí dotáhnout, nebo budou ty pouzdra KO a bude třeba ji shánět?
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#14 Příspěvek od KamilAC »

Axiální táhlo vyměněno.Staré mělo vůli a šlo až moc lehce. Problém ale přetrvává. Vypadá to že postupně to tak jako tak zrepasuju.:-D
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#15 Příspěvek od KamilAC »

Nový poznatek. Auto před pár dny ztratilo na výkonu.Odspodu jede mizerně, při zátěži docela dost kouří, od 3.000ot/min se vše vrací zhruba do normálu.
Pročetl jsem fórum a začal hledat možné příčiny. Dnes jsem se konečně dostal ke všemu i odspodu, a zjistil sem že mám utržený levý silentblok motoru. Na první pohled nebylo nic vidět, motor sedí tak jak má, ale zespodu je jeho dolní část vytržená.

Předpokládám, že to by mohlo být zároveň i příčinou toho, že auto nejede tak jak má. Do silentbloků vedou hadičky, nevím teda jestli přetlakové nebo podtlakové, ale když je silentblok utržený, tak se tudy ten tlak asi ztrácí.

Učinil jsem provizorní opatření, o kterém jsem si myslel, že pomůže do doby, než silentblok vyměním. Hadičku jsem z utrženého silentbloku vytáhnul, ucpal šroubkem a zafixoval. Auto jede o kousek líp než předtím, ale zdaleka to není to, co to bylo předtím. Přesně neznám princip, na kterém ty silentbloky fungujou, ale pokud je to vzájemně propojený i s tím druhým silentblokem, nebude lepší i tam tu hadičku zaslepit?

To tlakový vedení jsem zevrubně procházel celé, na první pohled nejsou hadičky nikde porušené ani zteřelé. Ale i tak preventivní výměna proběhne zároveň s tím silentblokem.

Dále jsem zjistil, že celou dobu mám odněkud odpojenou a zaslepenou jednu z těch hadiček a zároveň jednu jinou evidentně nově natahovanou, je uplně jiná a zafixovaná klasickýma stahovacíma páskama. Je uříznutá vepředu na motoru přímo pod tím předním plastovým krytem, vede jakoby pod sáním kamsi dozadu, je ČERNÁ S MODRÝM PRUHEM. Místo ní je stejným směrem natažená nová, která dál vede k tomu vzduchovému zásobníku co je u turba, ze kterého vedou další hadičky např.právě k silentbloku. Auto mám třičtvrtě roku, všechno v cajku, takže jsem ani nezjistil, že je tam nějaká hadička ufiknutá.

Co mě ale teď především zajímá - ABY SE S AUTEM UŽ TEĎ DALO ASPOŇ NORMÁLNĚ JEZDIT, JE POTŘEBA ZASLEPOVAT I TU CO VEDE K DRUHÉMU SILENTBLOKU?
PŘÍPADNĚ POKUD TO MŮJ PROBLÉM S POKLESEM VÝKONU NEVYŘEŠÍ, PO ČEM SE MÁM JEŠTĚ KOUKAT?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od milo »

cerne hadicky s modrym pruhem jsou podtlak.

spatny silentblok poznas jednoduse - otevri kapotu, zarad 1 (pripadne D), slapni na brzdu a snaz se pres brzdu rozjet. kdyz jsem mel utrzenej silentblok, motor se zvedal az kolem 15 cm a pri pusteni plynu nasledoval "pad" a kovova rana.
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#17 Příspěvek od KamilAC »

Problém odstraněn. Až se divím že jsem se s tím nebál jezdit. :oops:
Utržené oba silentbloky motoru, pro jistotu vyměněny i na převodovce. Auto opět jede jako z praku, a možná i o kousek líp..
Odpovědět