Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530d ztráta výkonu v nízkých otáčkách, vibrace
-
KamilAC
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Čím by to mohlo být? Z ničeho nic se mi začaly někde od podvozku občas ozývat kovové rány. Měl jsem podezření na nějaký čep, ale děje se to když je motor v záběru. Zároveň mi docela dost vibruje řadička, občas se to ozve i při ostřejší zatáčce či brzdění. Je možné, že by se takhle projevoval načnutý nebo už utržený silentblok na motoru nebo na převodovce? Na řízení nemají ty rány ani vibrace žádný extra vliv,takže podvozek snad bude v pohodě.
-
Jindriseek1
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 30.01.2012 01:00
- Bydliště: Haná
-
KamilAC
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
To mě taky napadlo, jen jsem nevěděl jestli by to mohlo mít až takovej vliv. Je fakt,že se mi při rozjezdu ozývá takové cinknutí. Každopádně pokud bude problém v uložení motoru nebo tady,stejně to udělám radši komplet, ať je od toho klid.Jindriseek1 píše:Mrknul bych taky na hardyspojku kardanu. I uložení kardanu.
konektor čidla na rail lište...povytáhnout...prostríknout kontakt sprejem..poprípade jej vymenit (ten konektor...ne čidlo)mravenec píše:Ahoj připojím se k tématu.Ted se mi dvakrát stalo,že mi auto začalo vibrovat.Pouze když je neutrál když zastavím na světlech rozjedu se když zastavím znova tak nic.Silen bloky na motoru jsou v pohodě.Je možné,že by to byl dvouhmotnej setrvák.Auto e39 120kw touring,manuál r.v.2001.Díky za odpověd.
Ahoj takže myslíš,že dvouhmotnej setrvák to neníhadice píše:konektor čidla na rail lište...povytáhnout...prostríknout kontakt sprejem..poprípade jej vymenit (ten konektor...ne čidlo)mravenec píše:Ahoj připojím se k tématu.Ted se mi dvakrát stalo,že mi auto začalo vibrovat.Pouze když je neutrál když zastavím na světlech rozjedu se když zastavím znova tak nic.Silen bloky na motoru jsou v pohodě.Je možné,že by to byl dvouhmotnej setrvák.Auto e39 120kw touring,manuál r.v.2001.Díky za odpověd.
...ne ne ..jestliže ti to začalo najednou dělat tak ten setrvačník to nebude...to zase není takovej strašák ta dvouhmota...dneska na tom jezdí celej svět..
..mrkni se na ten konektorek....namísto jednoho cigára
...kardan...lobro nevim jestli to bude u vsech kardanu e39 stejne..každopádně to není zas tak drahe...a jde to vymenit samostatne...pokud máš ješte nejaký kardan doma tak to omrkni...máš výhodu že nemusíš odstavovat auto a pokusovat...
..mrkni se na ten konektorek....namísto jednoho cigára
...kardan...lobro nevim jestli to bude u vsech kardanu e39 stejne..každopádně to není zas tak drahe...a jde to vymenit samostatne...pokud máš ješte nejaký kardan doma tak to omrkni...máš výhodu že nemusíš odstavovat auto a pokusovat...
-
KamilAC
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Takže problém neodezněl. Vyměnil jsem celý náboj, staré ložisko bylo slyšet a mělo vůli. Při zkušební jízdě ale žádná změna. Silentbloky na převodovku mám teprv objednané, ale kolo hroutí pořád stejně, takže ložisko problém nevyřešilo. Když to bylo rozebrané, koukal jsem na čepy, stabilizátory atd a všechno vypadá v pořádku a bez vůlí.
Kde by ještě mohl bejt problém? Jde to od levýho kola, při zatáčení doprava opravdu ošklivej rachotivej zvuk, při zatáčení doleva je to trošku slyšet taky.
Mohlo by takovou velkou neplechu způsobovat horní uložení tlumiče? Případně třeba ohnutej tlumič? Nerad bych dopadnul tak, že preventivně udělám komplet repasi přední nápravy, a pak zjistím že problém je někde jinde. Už si s tím fakt nevím rady.. Jak to zjistit jiným způsobem, než že budu všechno postupně vyměňovat za nové?
Kde by ještě mohl bejt problém? Jde to od levýho kola, při zatáčení doprava opravdu ošklivej rachotivej zvuk, při zatáčení doleva je to trošku slyšet taky.
Mohlo by takovou velkou neplechu způsobovat horní uložení tlumiče? Případně třeba ohnutej tlumič? Nerad bych dopadnul tak, že preventivně udělám komplet repasi přední nápravy, a pak zjistím že problém je někde jinde. Už si s tím fakt nevím rady.. Jak to zjistit jiným způsobem, než že budu všechno postupně vyměňovat za nové?
-
KamilAC
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Dnes jsem zajel na STK na tu jejich zkušební plotnu.
Co se týče kovových ran od podvozku, potvrdilo se mé podezření na utržené silentbloky na převodovce.
Vibrace a hroucení z levé strany především při zatáčení doprava, to možná bude horší. Na celé přední nápravě nenašli jedinou vůli, pouze přímo u řízení. Co vede tyčka řízení spojená s axiálním táhlem, tak mezi řízením samotným a právě tím táhlem-pod manžetou, je vůle zhruba 1cm (když to měl odlehčené, vytahoval a zasouval ho jako nic). Co to pro mě znamená? Vyřeším to novým axiálním táhlem, nebo může být nějaká mechanická závada přímo v řízení, když tam to táhlo má vůli?
A odhalil mi další závadu-na hardyspojce jsou dva šrouby volné, pravděpodobně proto se mi při rozjezdu ozývá takové ťuknutí, možná spíš cinknutí. Stačí dotáhnout, nebo budou ty pouzdra KO a bude třeba ji shánět?
Co se týče kovových ran od podvozku, potvrdilo se mé podezření na utržené silentbloky na převodovce.
Vibrace a hroucení z levé strany především při zatáčení doprava, to možná bude horší. Na celé přední nápravě nenašli jedinou vůli, pouze přímo u řízení. Co vede tyčka řízení spojená s axiálním táhlem, tak mezi řízením samotným a právě tím táhlem-pod manžetou, je vůle zhruba 1cm (když to měl odlehčené, vytahoval a zasouval ho jako nic). Co to pro mě znamená? Vyřeším to novým axiálním táhlem, nebo může být nějaká mechanická závada přímo v řízení, když tam to táhlo má vůli?
A odhalil mi další závadu-na hardyspojce jsou dva šrouby volné, pravděpodobně proto se mi při rozjezdu ozývá takové ťuknutí, možná spíš cinknutí. Stačí dotáhnout, nebo budou ty pouzdra KO a bude třeba ji shánět?
-
KamilAC
- Registrovaný
- Příspěvky: 891
- Registrován: sob 03.06.2006 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Klubové ID: 870
Nový poznatek. Auto před pár dny ztratilo na výkonu.Odspodu jede mizerně, při zátěži docela dost kouří, od 3.000ot/min se vše vrací zhruba do normálu.
Pročetl jsem fórum a začal hledat možné příčiny. Dnes jsem se konečně dostal ke všemu i odspodu, a zjistil sem že mám utržený levý silentblok motoru. Na první pohled nebylo nic vidět, motor sedí tak jak má, ale zespodu je jeho dolní část vytržená.
Předpokládám, že to by mohlo být zároveň i příčinou toho, že auto nejede tak jak má. Do silentbloků vedou hadičky, nevím teda jestli přetlakové nebo podtlakové, ale když je silentblok utržený, tak se tudy ten tlak asi ztrácí.
Učinil jsem provizorní opatření, o kterém jsem si myslel, že pomůže do doby, než silentblok vyměním. Hadičku jsem z utrženého silentbloku vytáhnul, ucpal šroubkem a zafixoval. Auto jede o kousek líp než předtím, ale zdaleka to není to, co to bylo předtím. Přesně neznám princip, na kterém ty silentbloky fungujou, ale pokud je to vzájemně propojený i s tím druhým silentblokem, nebude lepší i tam tu hadičku zaslepit?
To tlakový vedení jsem zevrubně procházel celé, na první pohled nejsou hadičky nikde porušené ani zteřelé. Ale i tak preventivní výměna proběhne zároveň s tím silentblokem.
Dále jsem zjistil, že celou dobu mám odněkud odpojenou a zaslepenou jednu z těch hadiček a zároveň jednu jinou evidentně nově natahovanou, je uplně jiná a zafixovaná klasickýma stahovacíma páskama. Je uříznutá vepředu na motoru přímo pod tím předním plastovým krytem, vede jakoby pod sáním kamsi dozadu, je ČERNÁ S MODRÝM PRUHEM. Místo ní je stejným směrem natažená nová, která dál vede k tomu vzduchovému zásobníku co je u turba, ze kterého vedou další hadičky např.právě k silentbloku. Auto mám třičtvrtě roku, všechno v cajku, takže jsem ani nezjistil, že je tam nějaká hadička ufiknutá.
Co mě ale teď především zajímá - ABY SE S AUTEM UŽ TEĎ DALO ASPOŇ NORMÁLNĚ JEZDIT, JE POTŘEBA ZASLEPOVAT I TU CO VEDE K DRUHÉMU SILENTBLOKU?
PŘÍPADNĚ POKUD TO MŮJ PROBLÉM S POKLESEM VÝKONU NEVYŘEŠÍ, PO ČEM SE MÁM JEŠTĚ KOUKAT?
Pročetl jsem fórum a začal hledat možné příčiny. Dnes jsem se konečně dostal ke všemu i odspodu, a zjistil sem že mám utržený levý silentblok motoru. Na první pohled nebylo nic vidět, motor sedí tak jak má, ale zespodu je jeho dolní část vytržená.
Předpokládám, že to by mohlo být zároveň i příčinou toho, že auto nejede tak jak má. Do silentbloků vedou hadičky, nevím teda jestli přetlakové nebo podtlakové, ale když je silentblok utržený, tak se tudy ten tlak asi ztrácí.
Učinil jsem provizorní opatření, o kterém jsem si myslel, že pomůže do doby, než silentblok vyměním. Hadičku jsem z utrženého silentbloku vytáhnul, ucpal šroubkem a zafixoval. Auto jede o kousek líp než předtím, ale zdaleka to není to, co to bylo předtím. Přesně neznám princip, na kterém ty silentbloky fungujou, ale pokud je to vzájemně propojený i s tím druhým silentblokem, nebude lepší i tam tu hadičku zaslepit?
To tlakový vedení jsem zevrubně procházel celé, na první pohled nejsou hadičky nikde porušené ani zteřelé. Ale i tak preventivní výměna proběhne zároveň s tím silentblokem.
Dále jsem zjistil, že celou dobu mám odněkud odpojenou a zaslepenou jednu z těch hadiček a zároveň jednu jinou evidentně nově natahovanou, je uplně jiná a zafixovaná klasickýma stahovacíma páskama. Je uříznutá vepředu na motoru přímo pod tím předním plastovým krytem, vede jakoby pod sáním kamsi dozadu, je ČERNÁ S MODRÝM PRUHEM. Místo ní je stejným směrem natažená nová, která dál vede k tomu vzduchovému zásobníku co je u turba, ze kterého vedou další hadičky např.právě k silentbloku. Auto mám třičtvrtě roku, všechno v cajku, takže jsem ani nezjistil, že je tam nějaká hadička ufiknutá.
Co mě ale teď především zajímá - ABY SE S AUTEM UŽ TEĎ DALO ASPOŇ NORMÁLNĚ JEZDIT, JE POTŘEBA ZASLEPOVAT I TU CO VEDE K DRUHÉMU SILENTBLOKU?
PŘÍPADNĚ POKUD TO MŮJ PROBLÉM S POKLESEM VÝKONU NEVYŘEŠÍ, PO ČEM SE MÁM JEŠTĚ KOUKAT?
