Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Snížení teploty motoru M62

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Bmw540
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: sob 11.02.2012 01:00

#21 Příspěvek od Bmw540 »

Teda doufam ze to je 10ohm ne ze bych to umel nak dobre odecitat.
Přílohy
IMAG2258 (1).jpg
IMAG2258 (1).jpg (114.74 KiB) Zobrazeno 447 x
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#22 Příspěvek od RomanM3 »

ahoj,
trochu to tu oživím. jak to dopadlo? podařilo se Vám teplotu snížit? co říkáte na tohle?
https://www.youtube.com/watch?v=qK0JjuCXHJA
mám totiž ten samý problém....v motoru za tepla mi to hrozně cvaká. za studena to nedělá. už jsem napnul řetěz na čerpadle jak tu psal i kolega. k oleji 10w60jsem ještě nedošel, ale už jsem o něm taky uvažoval...
vodící lišty polámané nejsou. a je to bezvanos. tedy čím je způsobován ten zvuk? jde mi o to, že pokud je to napínákem řetězu, tak ten není až tak drahy a myslím že by bylo lepší řešit problém tam, kde je a ne to obcházet snižováním teploty motoru. navíc cenově ten druhý termostat plus nějaký ten mezikus vyjde na stejno jak napínák řetězu cca....
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#23 Příspěvek od Quido »

Mám M62TUB, na kterém jsem dělal rozvody. Na napínaku řetězu jako takovém se podle mě nemá co pokazit (leda že by se ucpal kanálek).
Cvakání jsem přisuzoval vanosu jakožto známému problému. To, že stejně cvakají i NEvanosy je pro mě novinkou..
Nikdy jsem to v závislosti na teplotě nezkoumal, ale je pravda, že se zahřátým motorem je to výraznější.
Dnes, jak to nakopnu, tak počkám na teplotu okolo 50 a poslechnu si. Osobně si myslím, že už to bude cvakat. V takovém případě by snížení provozní teploty to moje cvakání neřešilo.
I v diskusi na upravený termostat jeden z kupujících píše, že se jedná o kvalitní výrobek, ale jeho cvakání to nevyřešilo.
Dám vědět!
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#24 Příspěvek od RomanM3 »

jestli máš vanos a po rozvodech v rámci kterých jsi udělal i napínák a vše ostatní jak se obvykle dělá krom vanosů asi protože to už je dosti raketa a pořád rachotí, tak je to určo vanosma. ale u těch vanosů je známo že ony fungují dobře, jen jsou hlučné, tedy nemá moc smysl to řešit za těžké prachy.
já ale mám bezvanos a dělá to přesně ten zvuk jako na tom videu. vanosy rachotí jinak. a hlavně tento zvuk jde zespody spíš, určo ne nahoře - poslouchal jsem " stetoskopem"
takže proč dávat 1500 za termostat, který problém nřeší, pokud je to napínákem který je na netu za 850. myslím si navíc to jak tu už bylo řečeno, že tím termostatem se to nevyřeší. jak olej dostane teplotu takto bude dělat třebas méně ale bude to dělat pořád. a myslím si že tím napínákem by to mohlo být, pokud už tak netěsní, tak jakoby nenapne řetěz dostatečně....nevím, nikdy jsme ho venku neměl. poraďte kdo co víte. to mi neříkejte, že to tu na klubu nikdo neřešil a všichni jezdí s termostatama z M60 nebo s řechtačkou pod kapotou....
Quido
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: pát 05.04.2013 00:00
Bydliště: Brno

#25 Příspěvek od Quido »

na napínáku jsem vyměnil těsnící O-kroužek 07119963355. Jinak se na něm opravdu nemá co pokazit. Dá se vyšroubovat a zkontrolovat. Jen bych si pro jistotu chytnul řetěz škrtem (stačí sundat levé horní prsa)

** update **
i všechny ostatní O-kroužky, takže co se týče napínáku, tak i 11421713597, 07119906363, 11141736758 a clonku 11311742468 (ta byla asi zbytečná, jen kus plechu s dírkou:-))
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#26 Příspěvek od RomanM3 »

Takže říkáš že napínákem to nebude?co tedy ten hloupy zvuk zpusobuje?nebo je to samotnym olejovym čerpadlem, že je už vyjete a tedy je při horkem oleji hlučne?nebo co ten zvuk zpusobuje?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#27 Příspěvek od RomanM3 »

něco málo k výměně napínáku:
https://www.youtube.com/watch?v=UlmxeWHdFOo
ukazuje tam jak je stary napínák kratší, ale to je zřejmě jen unavenou pružinou, což na rachocení za tepla asi nemá vliv. myslel jsem ale tak, že pokud by ty dvě části napínáku už mezi sebou tak dobře netěsnily, tak by ten napínák mohl být za tepla malinko volnější, což by nějaké pazvuky mohlo způsobit, ne? ale asi je to nesmysl, protože tam jde jednou dírou olej dovnitř a druhou ven. je to tak?
Odpovědět