Takže vůz byl na servisu v Mnichově u prodejce (BMW Niederlassung Munchen). Mimochodem super přístup.
Diagnostika opět neukázala žádnou chybu, provedena aktualizace softwaru ŘJ a změřeny emise (Dekra). Zjištění - vůz je a byl v naprostém pořádku.
Co mě ale zaráží - na protokolu Dekry z D je uvedena požadovaná hodnota lambda při zvýšených otáčkách v rozmezí 0,700-4,000, do čehož se naměřených 2,169 krásně vejde. Tady požadují 0,97-1,03.
Závěr:
Dovezete si necelé tři roky staré auto koupené přímo v zastoupení výrobce, servisované atd. za nemalou hodnotu, které v Německu emise splňuje, a v ČR ho můžete zaparkovat do kopřiv, protože ho kvůli "nesplněným" emisím nepřihlásí, pokud to nedokážete nějak zařídit.
Jak je možné, že
a) v Německu jsou jiné požadavky na emise než u nás? To asi těžko...
b) požadavky jsou stejné, ale sem ještě nedorazily správné hodnoty, nebo nejsou schopni si je zjistit, příp. správně zadat vstupní data, nebo měří něco jiného, a to na třech různých stanicích ME...
c) na to nepřišel český autorizovaný servis?
V každém případě je vidět, že slavné měření emisí je jenom cirkus a bordel, neměl jsem to dosud zapotřebí, ale napříště jim na to kašlu a "zařizuju"
