
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Výměna oleje u automatické převodovky
Super, dík.
S tím prokvaltováním při výměně, někde v jiném tématu jsem se dočetl, že stačí prokvaltovat při zastavených kolech, ale když se to dělá na sloupovém zvedáku, tak se kola určitě točí, takže jak, mám to zvednout a nechat kola točit?
A dále s oleji, trochu se v tom ztrácím, dočetl jsem se že podle údaje (nebo barvy) štítku na převodovce se má dávat DEX 2 nebo DEX 3. Jelikož jsem zatím ten štítek nějak nenašel, otázka zní, pokud je tam teď DEX 2 a já tam při výměně doliju DEX 3 (tedy naleju zhruba stejný objem který vyteče), může se něco stát? Jsou ty oleje mísitelné?
A ještě něco, podle RealOEM je v autě A5S310Z, je to ZF5HP18?
S tím prokvaltováním při výměně, někde v jiném tématu jsem se dočetl, že stačí prokvaltovat při zastavených kolech, ale když se to dělá na sloupovém zvedáku, tak se kola určitě točí, takže jak, mám to zvednout a nechat kola točit?
A dále s oleji, trochu se v tom ztrácím, dočetl jsem se že podle údaje (nebo barvy) štítku na převodovce se má dávat DEX 2 nebo DEX 3. Jelikož jsem zatím ten štítek nějak nenašel, otázka zní, pokud je tam teď DEX 2 a já tam při výměně doliju DEX 3 (tedy naleju zhruba stejný objem který vyteče), může se něco stát? Jsou ty oleje mísitelné?
A ještě něco, podle RealOEM je v autě A5S310Z, je to ZF5HP18?
-
magyar
- Člen Klubu
- Příspěvky: 430
- Registrován: sob 06.09.2003 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Birkoff píše:V dokumentu http://www.zf-pakra.cz/down/46.pdf sekce 11B najdeš doporučené oleje přímo firmou ZF. Do steptroniku bych dal specifikaci DEX III.
Lenže 530d má GM prevodovku 5L40E, nie ZF

Edit: a tak nejak si to po sebe čítam a vravím si veď to nemá nič spoločné s olejom, ten tam môže byť ak splňa špecifikáciu

d(- -)b
Dneska byla akce převodovka, na rampě.
Starý olej vylitý, vypadal lépe než jsem čekal, stále byl průhledný.
Vana sundána, byla čistá, jen u magnetů bylo trochu velmi velmi jemných pilin.
Starý filtr demontován, nový filtr namontován.
Nové těsnění vany, drbání se s přichycením vany.
Nalévání oleje dírou zespoda je opravdu opruz. Nakonec se to povedlo, dokonce i hladinu se povedlo seřídit podle návodu výrobce, padlo na to téměř 5 litrů oleje. Když to stále nepřetékalo a měl jsem v poslední flašce už jen deci, začal jsem mít fakt strach že po svých neodjedu.
Nepletu-li se, někde tady na fóru jsem se dočetl že stačí cca 3.5 litru, doufám že autor si tohle přečte a liskne si.
Absolvoval jsem přes 50km testovací jízdy po okolí a změna je poznat. Při řazení 2 je to o chlup tišší, 3 normálka, 4 to řadí jemněji, skoro nejsem schopen poznat ten okamžik a předtím jsem to poznal skoro vždy, 5 řadí tak jemně že netuším kdy a předtím to bylo trochu cítit skoro vždy. Tak nevím, zda je to dobře nebo špatně, hádám že buď kloužou lamely, nebo se něco tím olejem zlepšilo.
Starý olej vylitý, vypadal lépe než jsem čekal, stále byl průhledný.
Vana sundána, byla čistá, jen u magnetů bylo trochu velmi velmi jemných pilin.
Starý filtr demontován, nový filtr namontován.
Nové těsnění vany, drbání se s přichycením vany.
Nalévání oleje dírou zespoda je opravdu opruz. Nakonec se to povedlo, dokonce i hladinu se povedlo seřídit podle návodu výrobce, padlo na to téměř 5 litrů oleje. Když to stále nepřetékalo a měl jsem v poslední flašce už jen deci, začal jsem mít fakt strach že po svých neodjedu.
Nepletu-li se, někde tady na fóru jsem se dočetl že stačí cca 3.5 litru, doufám že autor si tohle přečte a liskne si.

Absolvoval jsem přes 50km testovací jízdy po okolí a změna je poznat. Při řazení 2 je to o chlup tišší, 3 normálka, 4 to řadí jemněji, skoro nejsem schopen poznat ten okamžik a předtím jsem to poznal skoro vždy, 5 řadí tak jemně že netuším kdy a předtím to bylo trochu cítit skoro vždy. Tak nevím, zda je to dobře nebo špatně, hádám že buď kloužou lamely, nebo se něco tím olejem zlepšilo.
Ahoj chlapi, chystám se na výměnu oleje v převodovce.
Buď provedu výměnu doma a budu se s tím patlat nebo zkusím snejka pokud bude mít čas.
Teď jen o to co objednat? Je potřeba olej a filtr.
Mám BMW E39 530dA 135 kw Touring r.v. 1999/01
Pochopil jsem odtud, že mám nejspíše převodovku GM a do ní mam nalít olej specifikace dextron III.?
Kde jste koupili nejvýhodněji olej vy a jaký typ.
Nebudu se zlobit na nějaký odkaz.
Koukal jsem na stránky voton.cz, ale pro e39 v popisu není žádný.
Děkuji za rady.
Buď provedu výměnu doma a budu se s tím patlat nebo zkusím snejka pokud bude mít čas.
Teď jen o to co objednat? Je potřeba olej a filtr.
Mám BMW E39 530dA 135 kw Touring r.v. 1999/01
Pochopil jsem odtud, že mám nejspíše převodovku GM a do ní mam nalít olej specifikace dextron III.?
Kde jste koupili nejvýhodněji olej vy a jaký typ.
Nebudu se zlobit na nějaký odkaz.
Koukal jsem na stránky voton.cz, ale pro e39 v popisu není žádný.
Děkuji za rady.
To: KoZi_man
tady jsem udělal postup když jsem si olej sám doma měnil. Poslední odkaz na stránce + pokračování na další. Byla to E39 tour r.v. 2003 skříň GM
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
tady jsem udělal postup když jsem si olej sám doma měnil. Poslední odkaz na stránce + pokračování na další. Byla to E39 tour r.v. 2003 skříň GM
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Zdravím Vás,
Jen několik osobních poznámek k výměně oleje v automatu:
- ROZHODNĚ MĚNIT - až vypustíte starou náplň, tak všem kolegům co doporučují měnit dáte za pravdu
- měnit při zahřátým motoru i převodovce po delší jízdě (nad 20km)
- když budete hledat, tak na YOUTUBE je i přesný video s popisem (myslím E39)
- různé typy převodovek - různý olej na to BACHA!!!
Postup (E61, 2008, 6st. ZF)
- zanřátý auto (viz výše) na hever a při vypnutým motoru vypustit všechen převodový olej vypoušťákem na vaně (zde plast)
- zašroubovat původní zátku zpět do vany
- napustit napoušťákem zboku vlevo vzadu nad vanou - velká zátka s inbusem (to se může u různých typů lišit) nový olej co tam patří
- auto sundat, opatrně projet (stačí 2km) a prořadit všechny přev. stupně vč. manuál. řazení a zpátečky
- motor vypnout, auto na zvedák, vypustit z vany všechno co tam je vypoušťákem na vaně
- odmontovat vanu (u tohoto typu je vana vč. filtru jeden kus), nechat to pořádně vykapat
(můžete se podívat, kolik je na magnetech nachytanejch pilin - je to jako nastoruhaná tuha v oleji - ale to je NORMÁLNÍ)
- utřít ubrouskem bez chlupů všechny kapky zespod převodovky (není nutné)
- odmastit dosedací plochy těsnění vany (u tohoto typu je těsnění nalisované na vaně)
- sundat krytku do trubky filtru na vaně + krytku vyhodit (nebo si nechat na památku)
- opatrně nasunout trubku do místa v převodovce kam patří a přišroubovat vanu převodovky
- napouštěcím otvorem napustit olej co tam patří - množství až vytéká ven a zašroubovat zátku
- opatrně projet auto (stačí 2km) a prořadit všechny stupně vč. manuálního řazení a zpátečky
- NECHAT BĚŽET MOTOR A S PŘEVODOVKOU V POLOZE "P" zvednout auto na hever, odšroubovat jen napoušťák a doplnit olej tak, až vytéká ven (dolejete tam tak ještě cca 3/4 litru - zbytek si nasál měnič, který je v chodu, takže množství po zátku je (bude po dolití) OK
- zašroubovat zátku
- a je to.
Pokud se snad v čemkoli pletu, nebo má někdo odzkoušen jiný nebo lepší postup, pak pište dál. Od toho je fórum.
Příklad oleje do E61 2008 (ZF) - Liqui Moly Top Tec ATF 1800
(ale jiný výrobce - jiné označení - je možné, ale specifikace musí sedět)
Při tomto postupu spotřebujete cca 10ltr. oleje, výměna pak přijde do 10.000m. Kč vč. DPH s dokladem
Jen několik osobních poznámek k výměně oleje v automatu:
- ROZHODNĚ MĚNIT - až vypustíte starou náplň, tak všem kolegům co doporučují měnit dáte za pravdu
- měnit při zahřátým motoru i převodovce po delší jízdě (nad 20km)
- když budete hledat, tak na YOUTUBE je i přesný video s popisem (myslím E39)
- různé typy převodovek - různý olej na to BACHA!!!
Postup (E61, 2008, 6st. ZF)
- zanřátý auto (viz výše) na hever a při vypnutým motoru vypustit všechen převodový olej vypoušťákem na vaně (zde plast)
- zašroubovat původní zátku zpět do vany
- napustit napoušťákem zboku vlevo vzadu nad vanou - velká zátka s inbusem (to se může u různých typů lišit) nový olej co tam patří
- auto sundat, opatrně projet (stačí 2km) a prořadit všechny přev. stupně vč. manuál. řazení a zpátečky
- motor vypnout, auto na zvedák, vypustit z vany všechno co tam je vypoušťákem na vaně
- odmontovat vanu (u tohoto typu je vana vč. filtru jeden kus), nechat to pořádně vykapat
(můžete se podívat, kolik je na magnetech nachytanejch pilin - je to jako nastoruhaná tuha v oleji - ale to je NORMÁLNÍ)
- utřít ubrouskem bez chlupů všechny kapky zespod převodovky (není nutné)
- odmastit dosedací plochy těsnění vany (u tohoto typu je těsnění nalisované na vaně)
- sundat krytku do trubky filtru na vaně + krytku vyhodit (nebo si nechat na památku)
- opatrně nasunout trubku do místa v převodovce kam patří a přišroubovat vanu převodovky
- napouštěcím otvorem napustit olej co tam patří - množství až vytéká ven a zašroubovat zátku
- opatrně projet auto (stačí 2km) a prořadit všechny stupně vč. manuálního řazení a zpátečky
- NECHAT BĚŽET MOTOR A S PŘEVODOVKOU V POLOZE "P" zvednout auto na hever, odšroubovat jen napoušťák a doplnit olej tak, až vytéká ven (dolejete tam tak ještě cca 3/4 litru - zbytek si nasál měnič, který je v chodu, takže množství po zátku je (bude po dolití) OK
- zašroubovat zátku
- a je to.
Pokud se snad v čemkoli pletu, nebo má někdo odzkoušen jiný nebo lepší postup, pak pište dál. Od toho je fórum.
Příklad oleje do E61 2008 (ZF) - Liqui Moly Top Tec ATF 1800
(ale jiný výrobce - jiné označení - je možné, ale specifikace musí sedět)
Při tomto postupu spotřebujete cca 10ltr. oleje, výměna pak přijde do 10.000m. Kč vč. DPH s dokladem

Mně před 8 roky měnili v E39 530d olej v almaře v BMW cca za 8,5 tis. vč. DPH. S E60 asi zajedu do http://www.zf-pakra.cz
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Nedávno jsem měnil olej v automatu doma , výměna vany (filtru)+ olej a zapsání do ŘJ cena okolo 6000 Kč, pravda musí k tomu být podmínky (zvedák a dobré dílenské vybavení.) Dále jsem při tom měnil také olej v rozvodovce a v předním a zadním diferenciálu (dalších zhruba 800 Kč) a znovu zapsání do ŘJ.