Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF 530d E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#61 Příspěvek od kornout »

m.deejay píše:
kornout píše:Ještě mě napadla jedna věc, v autě byly KO 3 hžavičky, nemůže ta závada být spojená s tím. Některý Mercedesy třeba s vadnou hžavičkou nespustí regeneraci, nevím jak je to u BMW.


Žhavičky by na to neměly mít logicky snad vliv-mají jinou funkci...A jak si dlouho jezdil s tou chybou a "ignoroval" ji?

Tak to nevím, zjistil jsem to když jsem to napichoval doma, a mohl jsem najezdit tak 1000km, kolik to bylo předtím, nevím. Ale podle mě to taky původní majitel nevěděl, kdž to nikde nic nehlásilo.
Žhaviče právě u Mercedesu řj motoru řeší, v součinnosti s DPF.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od Jendix »

bavil jsem se s jednim chlápkem co se zabejvá i vývojem dieslů a řikal mi, že problém některejch tunnerů který čipujou je, že dost často obchází a bloukujou ruzný ochraný mechanismy, který normálně ŘJ jednotka používá.. to by mohl bejt právě i tenhle případ..

jinak já když auto nechval čipnout, schvalně tam nedali maximum ale jen 20kW nahoru.. i tak když to hlavně při nízkejch otáčkách sešlápnu, padaj z auta brikety.. ale připisuju to i trochu vstřikum.. chci je teď nechat přeměřit a event. zgenerálkovat..
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Jendix »

jinak ta hžavička bude mít vliv jen za studenýho motoru, jestli se nepletu, za studenýho motoru ještě chvíli přihžavuje.. já měl jednu špatnou a při startu bez dpf auto malinko pokouřílo, po výměně je to ok..

ale díru ti to asi kvůli hžavičce nepropálilo.. je to fakt divný, ten plech je sakra tlustej.. měl by něco vydržet..
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#64 Příspěvek od kornout »

Tak žhaviče samy o sobě asi díru do DPF nepropálí, to je jasný i malému děcku, ta díra je jasná, co se stalo, keramika se zbortila žárem a opřela se přímo o stěnu filtru, což se normálně nestane, protože je tam distanční i tepelná izolace.
V softu 100% ochranné mechanizmy nejsou odstraněné, ten DPF měl najeto 266tkm, takže nějaký problém jsem očekával, to už jsem ale tady psal, že jsem čekal kontrolku a nouzák. Hlavně nechápu proč by někdo kdo upravuje mapy v softu, vypínal režimy DPF, když je to akorát další práce navíc, to se dělá až v případě že tam DPF není. Tam jsou jiné ochrané mechanizmy, které hlídají DPF, ale ty právě v tomto případě nereagovaly a mám obavy, že tohle všechno mohlo být právě tou chybou.
Bavím se o žhavičkách v souvislosti s tou chybou, co nejde vymazat. To že hžaviče jsou hlavně kvůli studenému startu je jasný, ale řj je může používat i v případě nedokonalého spalování, hlídání emisí, výplachu DPF atd, což právě Mercedes dělá.
K tomu kouři, každá nafta zahulí, opravdu každá, jediný proč některý nafty nehulí, je to že maj DPF, jak ho vyndáš, bude to kouřit. Na brzdě by jsi koukal, co lítá ze sériovejch aut bez DPF za čmoud i když to v běžném provozu není skoro vidět.
Ty píšeš, že jste schválně přidaly jen 20kW, čož mi není jasný proč, když už tam DPF stejně nemáš, jinak by to nehulilo ani s přidanými 30kW.
Špatné vstřiky nehulí černě, ale bíle a je to dost cítit, to samé špatné studené starty. Černá znamená málo vzduchu hodně nafty. Bílá špatně spálená nafta.
Mě to auto startovalo v -5st na 3 hžavičky na brnk, nižší teplotu už jsem na jaře nestihl.
Odpovědět